Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ASB 3.0TDI käyntiongelma (Rail-paineet ei pysy perässä)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ASB 3.0TDI käyntiongelma (Rail-paineet ei pysy perässä)

    Kysellääs täältä pitempään vaivanneeseen ongelmaan apuja.

    Taustatietoja: 3.0TDI ASB 2006, johon vaihdettu isompi turbosystemsin ahdin, iso välijäähytin, suoraputkisto, tankilta AN6 teflonteröspunoslinjat (meno-paluu), jossa porchen iso suodatin (0 450 905 907) ja 044 bosch pumppu, uudet bosch suuttimet, uusi kiskon paineensäädin, uusi kiskon paineanturi, 300tkm ajettu korkeapainepumppu vaihdettu, sekä kiskon säätimen ja paine-anturin liittimet vaihdettu.

    Keväällä ahtimen vaihdon jälkeen tuli onglema, että auto menee vikatilaan, johon löytyi syyksi pyydetyn/todellisen rail-paineen ero (rail-paine ei noussut kirveelläkään yli 960bar, käytettiin pumppu pöydällä osissa, josta ei löytynyt mitään ihmeellistä. Takaisin kasaan ja tuli ensimmäinen ongelma, kun moottori ei lähde kirveelläkään käyntiin, noh porakoneella pumpulle vauhtia niin järjestelmän sai ilmattua (ei ilmaantunut suutinputkista avaamalla vaikka kuinka pyöritti), edelleen 960bar ja auto menee vikatilaan, seuraavaksi vaihdetiin yksi suutin, jossa korjausarvot muita isommat toiseen käytettyyn. Ei mitään vaikutusta.

    Seuraavaksi kokeiltiin vaihtaa rail-paineanturi. lukema tarkkeni pyydetyn ja todellisen välilä, muttei silti yli 1000bar kiskopainetta.

    Seuraavaksi vaihdettiin polttoainesuodatin isompaan, sekä tarkastettiin tulolinjan paine analogisella mittarilla. pysyi kokoajan kaasutukissa vähintään 4-5bar linjapaineessa.

    Seuraavaksi suuttimien vaihto boschin tehdashuollettuihin (endoskoopilla katsottiin, että 4 sylinterissä oli poikkeava palokuvio männässä, ja käynti parani. silti alle 1000bar rail-painetta.

    Seuraavaksi rail-paineen säädin kiskon päähän ja samalla sen, sekä paine-anturin liittimien vaihto uusiin. Nyt rail-paine seuraa 1340bar saakka ja alkaa rötäämään (pyydetty 1500-1600bar)

    Seuraavaksi vielä vaihdoin 100tkm vähemmän ajetun rail-pumpun. Ei vaikutusta tilanteeseen.

    Varmasti jotain unohtui vaan on vaihdettu ja kokeiltu lähes kaikkea mieleen tulevaa, tankkilaitteeseen asennettu vakiota suurempi tuloputki, ettei vain kuristaisi, muttei mitään vaikutusta.


    Onko kellään kokemusta? loppuuko yksinkertaisesti 044 Boschissa tuotto kesken? tankissa ei ole erillistä pumppua, mutta nousu maltillinen 30cm, sekä matka tankin pohjalta pumpulle n.1m.

  • #2
    Onko korkeapainepumppu joku muu kuin ASB:n alkuperäinen CP1H? Sillä ei ihan vielä kuuhun mennä.

    Comment


    • #3
      ASBn alkuperäinen kyllä, mutta pitäisihän sen silti nostaa rail-paineet yli 1360?

      Comment


      • #4
        Suuttimilta lähtevä paluulinja ja sen takaisku (vastapaineventtiili)?

        Comment


        • #5
          Suutinten paluut uudet ja vaihdettu pierburgin takaisku muovisen tilalle kun vanhoilla suuttimilla napsahti niin monta kertaa muoviklipsit irti suuttimien päästä (Epäiltiin vakion muovimötikän olevan rikki). Testasin myös ottamalla takaiskulle menevän letkun pois ja laittamalla letkun purkkiin, muttei vaikutusta.

          Mutta onko sillä muovimötikällä joku oikea funktio? Pitääkö suuttimien paluussa olla vastapaine?
          Viimeksi muokannut ExpaFin; 14.5.2025, 15:48.

          Comment


          • #6
            Okei vastaan itselleni kun toisesta autosta nakkasin suuttimien paluusarjan paikalleen. Elikkä nyt kun lähtee ”kiihdyttämään” auto antaa vetää täydellä teholla niin kauan kuin poljinta polkee, kuitenkin kaasun löysäämisen jälkeen nakkaa aikaisemmasta kovempaan vikatilaan ja antaa syyksi: ”polttonesteen paineensäätö” P1063.

            Eli nyt kun nettiä tutkin asian tiimoilta, niin näemmän CR suuttimet tarvitsevat vastapaineen paluulinjaan…

            Comment


            • #7
              Onko pumpun hihnassa hampaat tallella? Vaihdettiinko pumpun määränsäädin (N290) pumpun mukana, eli ei otettu säädintä vanhasta? Vastapaineen se tosiaan paluupuolelle vaatii, painetta en muista (tekee mieli sanoa 10bar).

              Alkuperäinen kirjoittaja ExpaFin Näytä viesti
              ASBn alkuperäinen kyllä, mutta pitäisihän sen silti nostaa rail-paineet yli 1360?
              Johonkin 350hp tehoille asti riittää, sen yli alkoi omassa paineet dippailemaan.

              Comment


              • #8
                Uusihihnasarja ja hampaat tallella, Edelliseen pumppuun kokeiltiin jo alussa vaihtaa toista käytettyä määräsäädintä,

                uuden ”käytetyn” pumpun mukana tuli määräsäädin, ja ostajan mukaan toimiva setti, niin ei ole sitä vaihdettu.

                Tuli netissä vastaan, ettei piezo tyylisiä suuttimia saa käyttää ilman vastapainetta, niin liekkö tässä mahdollisuus, että nuo pari viikkoa sitten laitetut uudet tuikut on ottaneet osumaa? Autolla ajettu pintakaasulla parinviikon aikana n.300km, kun ei mennyt kaikesta huolimatta vikatilaan.

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viesti
                  Onko korkeapainepumppu joku muu kuin ASB:n alkuperäinen CP1H? Sillä ei ihan vielä kuuhun mennä.
                  Onko tämmöisestä kokemusta? Saisiko vähän tekohengitettyä pumppua, ettei tarvitsisi alkaa vaihtamaan. https://www.darksidedevelopments.co....npo8skaU1pCsIf

                  Comment


                  • #10
                    Määränsäädintä ohjataan PWM:llä, ja mitä isompi pulssisuhde -> sen enemmän tavaraa menee männälle asti. Luultavasti tuo viritysosa on jotenkin kuristettu, että painetta saadaan männälle enemmän signaalin ollessa alhaalla. Seurauksena pumpulle ohjataan enemmän polttoainetta kuin on tarve, haittapuolena lähinnä polttoaineen turha lämpeneminen ja pumpun hihnalta haukkaama isompi teho.

                    Comment

                    Working...
                    X