Kysellääs täältä pitempään vaivanneeseen ongelmaan apuja.
Taustatietoja: 3.0TDI ASB 2006, johon vaihdettu isompi turbosystemsin ahdin, iso välijäähytin, suoraputkisto, tankilta AN6 teflonteröspunoslinjat (meno-paluu), jossa porchen iso suodatin (0 450 905 907) ja 044 bosch pumppu, uudet bosch suuttimet, uusi kiskon paineensäädin, uusi kiskon paineanturi, 300tkm ajettu korkeapainepumppu vaihdettu, sekä kiskon säätimen ja paine-anturin liittimet vaihdettu.
Keväällä ahtimen vaihdon jälkeen tuli onglema, että auto menee vikatilaan, johon löytyi syyksi pyydetyn/todellisen rail-paineen ero (rail-paine ei noussut kirveelläkään yli 960bar, käytettiin pumppu pöydällä osissa, josta ei löytynyt mitään ihmeellistä. Takaisin kasaan ja tuli ensimmäinen ongelma, kun moottori ei lähde kirveelläkään käyntiin, noh porakoneella pumpulle vauhtia niin järjestelmän sai ilmattua (ei ilmaantunut suutinputkista avaamalla vaikka kuinka pyöritti), edelleen 960bar ja auto menee vikatilaan, seuraavaksi vaihdetiin yksi suutin, jossa korjausarvot muita isommat toiseen käytettyyn. Ei mitään vaikutusta.
Seuraavaksi kokeiltiin vaihtaa rail-paineanturi. lukema tarkkeni pyydetyn ja todellisen välilä, muttei silti yli 1000bar kiskopainetta.
Seuraavaksi vaihdettiin polttoainesuodatin isompaan, sekä tarkastettiin tulolinjan paine analogisella mittarilla. pysyi kokoajan kaasutukissa vähintään 4-5bar linjapaineessa.
Seuraavaksi suuttimien vaihto boschin tehdashuollettuihin (endoskoopilla katsottiin, että 4 sylinterissä oli poikkeava palokuvio männässä, ja käynti parani. silti alle 1000bar rail-painetta.
Seuraavaksi rail-paineen säädin kiskon päähän ja samalla sen, sekä paine-anturin liittimien vaihto uusiin. Nyt rail-paine seuraa 1340bar saakka ja alkaa rötäämään (pyydetty 1500-1600bar)
Seuraavaksi vielä vaihdoin 100tkm vähemmän ajetun rail-pumpun. Ei vaikutusta tilanteeseen.
Varmasti jotain unohtui vaan on vaihdettu ja kokeiltu lähes kaikkea mieleen tulevaa, tankkilaitteeseen asennettu vakiota suurempi tuloputki, ettei vain kuristaisi, muttei mitään vaikutusta.
Onko kellään kokemusta? loppuuko yksinkertaisesti 044 Boschissa tuotto kesken? tankissa ei ole erillistä pumppua, mutta nousu maltillinen 30cm, sekä matka tankin pohjalta pumpulle n.1m.
Taustatietoja: 3.0TDI ASB 2006, johon vaihdettu isompi turbosystemsin ahdin, iso välijäähytin, suoraputkisto, tankilta AN6 teflonteröspunoslinjat (meno-paluu), jossa porchen iso suodatin (0 450 905 907) ja 044 bosch pumppu, uudet bosch suuttimet, uusi kiskon paineensäädin, uusi kiskon paineanturi, 300tkm ajettu korkeapainepumppu vaihdettu, sekä kiskon säätimen ja paine-anturin liittimet vaihdettu.
Keväällä ahtimen vaihdon jälkeen tuli onglema, että auto menee vikatilaan, johon löytyi syyksi pyydetyn/todellisen rail-paineen ero (rail-paine ei noussut kirveelläkään yli 960bar, käytettiin pumppu pöydällä osissa, josta ei löytynyt mitään ihmeellistä. Takaisin kasaan ja tuli ensimmäinen ongelma, kun moottori ei lähde kirveelläkään käyntiin, noh porakoneella pumpulle vauhtia niin järjestelmän sai ilmattua (ei ilmaantunut suutinputkista avaamalla vaikka kuinka pyöritti), edelleen 960bar ja auto menee vikatilaan, seuraavaksi vaihdetiin yksi suutin, jossa korjausarvot muita isommat toiseen käytettyyn. Ei mitään vaikutusta.
Seuraavaksi kokeiltiin vaihtaa rail-paineanturi. lukema tarkkeni pyydetyn ja todellisen välilä, muttei silti yli 1000bar kiskopainetta.
Seuraavaksi vaihdettiin polttoainesuodatin isompaan, sekä tarkastettiin tulolinjan paine analogisella mittarilla. pysyi kokoajan kaasutukissa vähintään 4-5bar linjapaineessa.
Seuraavaksi suuttimien vaihto boschin tehdashuollettuihin (endoskoopilla katsottiin, että 4 sylinterissä oli poikkeava palokuvio männässä, ja käynti parani. silti alle 1000bar rail-painetta.
Seuraavaksi rail-paineen säädin kiskon päähän ja samalla sen, sekä paine-anturin liittimien vaihto uusiin. Nyt rail-paine seuraa 1340bar saakka ja alkaa rötäämään (pyydetty 1500-1600bar)
Seuraavaksi vielä vaihdoin 100tkm vähemmän ajetun rail-pumpun. Ei vaikutusta tilanteeseen.
Varmasti jotain unohtui vaan on vaihdettu ja kokeiltu lähes kaikkea mieleen tulevaa, tankkilaitteeseen asennettu vakiota suurempi tuloputki, ettei vain kuristaisi, muttei mitään vaikutusta.
Onko kellään kokemusta? loppuuko yksinkertaisesti 044 Boschissa tuotto kesken? tankissa ei ole erillistä pumppua, mutta nousu maltillinen 30cm, sekä matka tankin pohjalta pumpulle n.1m.
Comment