Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C7 3.0TDI CRTE hehkun merkkivalo vilkkuu ja menee limp modeen.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C7 3.0TDI CRTE hehkun merkkivalo vilkkuu ja menee limp modeen.

    Morjens,

    C7 ruvennut ajossa vilkuttamaan hehkun merkkivaloa n.500km välein. vikakoodiksi tulee P0234. -> limp
    Auton uudelleenkäynnistys kuittaa vian ja auto toimii taas normaalisti.
    Näkeekö tuosta suoraan, mikä mahtaisi olla vialla? Asennoittimen alle 1%.n heittoko tuon tekee?

    1 Fault Found:
    5172 - Boost Pressure Regulation
    P0234 00 [096] - Limit Exceeded (Overboost Condition)
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 10
    Mileage: 145186 km
    Date: 2021.12.17
    Time: 05:28:34

    Engine RPM: 1787.50 /min
    Normed load value: 40.0 %
    Vehicle speed: 57 km/h
    Coolant temperature: 55 °C
    Intake air temperature: 8 °C
    Ambient air pressure: 980 mbar
    Voltage terminal 30: 14.380 V
    Unlearning counter according OBD: 40
    Charge Pressure Actuator: activation: 70.54 %
    Charge air pressure actuator: acknowledgment: 69.84 %
    Ambient temperature: 1.0 °C
    Charge air pressure: specified value: 1422 hPa
    Accelerator pedal travel: 27.11 %
    Air mass: actual value (mg/stroke): 871.1 mg/stroke
    Actual charge pressure: 1678 hPa

    #2
    Tuossa selityksiä koodille: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...8/P0234/000564

    Näyttäisi olevan jonkun verran yliahtoa mistä vikakoodi.

    Comment


    • #3
      Eli käytännössä turbon asennoitin ei pura ahtoja tarpeeksi nopeasti " sticky vanes "
      Pystynkö VCDS.llä varmistamaan vian?

      Comment


        #4
        Asennoitin? Ei tuosta suoraan näe muuta kun että yliahtaa. Tuosta ross-techin ohjeesta askel kerrallaan selvittämään:

        Possible Solutions
        • Check Charge Pressure Control System
          • Perform Output Test (to check the Turbo Charger)
          • Perform Basic Setting (to check the Charge Pressure Control)
          • Perform Pressure Test to locate Leaks
        • Check/Replace Boost Pressure Control Valve (N75)
        • Check/Replace Boost Pressure Sensor (G31)
        • Check/Replace Turbo Charger

        Comment


          #5
          Halvin tapa korjaukseen on Quicklynksin muutaman kympin lukija/nollaaja. ? Tosin ei se mikään korjaus oikeasti ole, mutta tätä on käytetty.

          Comment


            #6
            Mitäs se auttaa?

            Comment


              #7
              No jos vika tulee vain harvakseen niin voihan sen vain kuitata pois. Oikea korjaus onkin toinen juttu.

              Comment


                #8
                Eipä se helpota elämää millään muotoa, kun auton starttaamalla taas mennään.

                Comment


                  #9
                  Mnjoo. Jossain vaiheessa alkaa tulla vikatilaa sen verran tiuhempaan, että alkaa häiritsemään. Mutta nuo rajoittimet ja vipujen vaihdot on helpoimmat. Yhdestä entisestä autosta piti jumittaa turbon vivusto , että olisi jotain tehoakin käytössä, mutta nämä on tietysti aina kainalokeppikorjauksia.

                  Comment


                  • #10
                    Ross-Techin piuha löytyy kyllä, mutta oma käyttö ollut pelkästään vikakoodien luku ja kuittaus.
                    Turbon putkisto on koeponnistettu, ei vuotoja.
                    Jos noille testeille löytyy ohjeita, niin voisin niitä kokeilla. Youtubessa löytynee jotain vanhoja videoita, mutta onko ne samoja
                    Mitä jos vian ajaa päälle läppäri kytkettynä, niin mitä säätöarvoja pitäisi seurata?

                    Comment

                    Working...
                    X