Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 1.9TDI 2004, moott.varoitusvalo syttyy, tehot putoaa, uud.käynn. palattaa tehot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 1.9TDI 2004, moott.varoitusvalo syttyy, tehot putoaa, uud.käynn. palattaa tehot

    Vika tulee ajossa näkyviin, joskus puolen tunnin ajon jälkeen syttyy moottorin vikamerkkivalo ja sitten satunnaisesti kohta tunnin kohdalla tehot häipyy. Tehot saa kyllä takaisin kun sammuttaa ja käynnistää ajossa uudelleen. Mutta olisihan se hyvä jos vika poistuisi, auto ei ole kunnossa, eikä oikein uskalla rekkojakaan ohittaa.
    Ongelmaaon tutkittu ja ensin vaihdettiin dieselpumpun rele, sitten seuraavassa korjaamossa vaihdettiin pumppu tankissa. Korjaamomiehen arvelu oli sitten kun se pumpun vaihto ei vaikuttanut asiaan, että samassa virtapiirissä (sulakkeen takana?) on jäähdytyksen tuuletinmoottori ilmastoinnin jäähdytyskennon yhteydessä edessä, josta tuli myös vikakoodi. Pysäytin homman ja hankin sitten tuon VAGCOM laitteen, koodit tuossa alla.

    5 Faults Found:
    19461 - Relay for High-Output Preheating of Coolant (J360)
    P3005 - 35-00 - Short to Plus
    19459 - Relay for Low-Output Preheating of Coolant (J359)
    P3003 - 35-00 - Short to Plus
    17932 - Fuel Pump Relay (J17)
    P1524 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
    18080 - Coolant Fan Control 1
    P1672 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
    17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75)
    P1549 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
    Readiness: 1 2 0 0 0

    Olen näpläillyt ilmastoinnin tuulettimen + - näppäimiä käynnistyksen jälkeen, sillä on ehkä ollut vaikutusta siihen, kuinka pian tuo moottorin vikavalo syttyy?
    Sitten on tuo 17957 boost pressure regulation valve (N75)?? Ross-Tech Forum sanoo, että tarkasta johdotukset/kontaktit tai uusi tuo N75 venttiili.

    Mistähän jatkaisi, kun itse ei osaa paljoa, mutta korjaajalle pitäisi antaa opastusta tai löytää osaava korjaaja?
    Ajelen viikoittain Hesasta Jämsän lähelle mummulaan ja/tai s-auton rakentelutyömaalle..

    #2
    Nollaa vikakoodit ja katso mikä tulee uudelleen kun vika päällä.

    Veikkaus että N75 tai sen johdotus viallinen, muut noista ei pitäisi tehoihin vaikuttaa.

    Comment


    • #3
      Joo nollasin, ajelin sitten 400 km tai jotain, tehot lähti n 80 km kohdalla. sama vikakoodi tuli.
      17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75)
      P1549 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

      Loppumatkasta tuli vielä kaveriksi
      18027- Glow Plug Relay (J52)
      P1619 -35-00- Open or Short to Ground

      Nyt olis hyvä tietää mikä tuon N75 osan sijainti on A6 auton moottoritilassa ja mistä sen saa ostaa... ja sitten pitää katsoa, kuka sen vaihtaisi...

      Comment


        #4
        Katsoin tästä (nro 14) : https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a6...131-131004/#14

        Ja katsoin varaosanumerolla tästä: https://speed-autoteile.fi//

        Hinta marmorilta, eli Suomi-hinta 72€

        Pk-seudun Audihuollot : https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...n-audi-huollot

        Comment


        • #5
          Hyvät ohjeet, kiitos, näillä mennään korjaamolle....

          Comment


          • #6
            Elikkäs hehkunvalo alkoi vilkkumaan, antaa muutaman kerran kone kierrättää kierroksia vapaalla ja sitten alkaa hehkun valo vilkkumaan, hehkun valo syttyy myös heti kun kytken vaihteen D:lle ja kulkee kävelyvauhtia ja kierroksia ei anna nostaa yhtään, vikakoodeja ei anna. Auto on A4 B6 1.9TDI.
            Viimeksi muokannut Killeri; 25.11.2021, 18:56. Perustelu: Auton tiedot lisätty viestiin.

            Comment


              #7
              Varmasti antaa vikakoodeja. Onko luettu jollain odb scannerilla kenties?

              Comment


              • #8
                Auto on korjaamolla ja ei enään anna vikakoodeja kuulemaan. Ite sain halvalla lukijalla tuollaisen koodin: Polttoainepumpun ensisijainen virtapiiri P0230 olisko tuolla asiaa vikaan?

                Comment


                  #9
                  Tuo koodi voi olla syyllinen ongelmaan.

                  https://www.carobdcodes.com/audi-p02...-circuit.shtml

                  http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16614/P0230

                  Niin ja kyllä korjaamon pitää pystyä vikamuistista koodit kaivamaan esiin.

                  Comment


                  • #10
                    Kyllä kiitos näistä. Eilen tuli viesti että epäilevät kaasupoljinta viaksi, tutkivat vielä. Välillä auto toimii ja välillä taas ei.

                    Comment


                      #11
                      Vaihda korjaamoa.

                      Comment


                      • #12
                        Hei,
                        A4 1.9 TDI vuodelta 2004 antaa vikakoodin P0230. Moottorihäirion merkkivalo palaa.
                        Toisinaan vikavalo sammuu, jos auto käy tyhjäkäyntiä pitkään kylmänä, tai tulee useita käynnistys kertoja lyhyellä aikaa, esim kaupoissa käyntejä tms. pätkäajoa taajamassa.
                        Ajattelin lähteä releestä liikkeelle vian selvittelyssä.

                        Missä polttoainepumpun rele sijaitsee ja mikä sen numero on?
                        Onko noissa ollut jotain tyypillistä vikaa, joka antaa kyseisen vikakoodin?

                        Kiitos jo etukäteen tiedoista.

                        Kulkine siis Audi A4 1.9 TDI -04 5 v.manual (AWB) ajettu 400tkm.

                        Comment


                        • #13
                          Viestiketjun aloittaja tässä. Ostin sen N75 kapineen ja suositeltu korjaamo vaihtoi sen paikalleen talvella. Vikailmoitus tuli heti taas parin päivän jälkeen. Vian kanssa on sitten eletty.
                          11.7. luin taas vikakoodit, kun vika ei ole poistunut.
                          Vikakoodit (VCDS) on edelleen miltei samat kuin alussa, eli tässä

                          17932 - Fuel Pump Relay (J17)
                          P1524 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
                          18027 - Glow Plug Relay (J52)
                          P1619 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
                          19461 - Relay for High-Output Preheating of Coolant (J360)
                          P3005 - 35-00 - Short to Plus
                          19459 - Relay for Low-Output Preheating of Coolant (J359)
                          P3003 - 35-00 - Short to Plus
                          17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75)
                          P1549 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
                          Readiness: 0 2 0 0 0
                          00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
                          41-00 - Blocked or No Voltage

                          Ilmeisesti nuo toiminnot on jotenkin samassa virtapiirissä ja VCDS antaa nuo kaikki virheet (paitsi tuo viimeinen ilmastoinnin läppämoottorin vika, mikä onkin eri testin osasta kopioitu listan perään). Siis Polttoainepumpun rele ja pumppu on uusittu ja N75 on uusittu.
                          Seuraavaksi pitäisi siis löytää Jäähdytyaineen esilämmityksen rele (High and Low), hehkutuksen rele ja ne sähköjohdon toiset päät mihin nuo releet vaikuttaa eli hehkutustulppain luona (hehkutus on kai sylintereissä), jäähdytysaineen esilämmityksen johdot (missähän ne esilämmittäjät lienee?) Täytyy tutkia internettiä, mutta jos joku tietää, niin otan tiedon ja etsin taas seuraavan korjaamon, jos löytyisi vaikka osaaja. Internetistä löytyi Torgersen Myturbodiesel -palstalta v.2012, jolla oli samat vikakoodit. Ratkaisi asian puhdistamalla akun alta löytyneen maadoituspisteen ja ECU:lta tulevan maadoituspisteen ja ECU:n liittimet.
                          Viimeksi muokannut marpone; 12.7.2022, 01:41.

                          Comment


                            #14
                            Uikohan ohjainlaitteet vedessä tai latausjännite alhainen? Joku isompi ongelma nuo aiheuttaa.

                            Comment


                            • #15
                              Ei ole nyt vettä lattialla, oli kyllä pari vuotta sitten, kun ilmastoinnin poistoputki oli tukossa ja sulamisvesi purkautui apukuskin lattialle. Latausjännite on kojelaudan mittarin mukaan yli 13 V.

                              Missähän olisi tuo ECU tässä A6 C5 mallissa, jotta vois puhdistaa liittimet? Ja se maadoituspiste (pisteet) mihin nuo vikakoodin antaneet laitteet kytkeytyy ? Jospa se liittimien puhdistus auttaisi ?

                              Comment


                                #16
                                Konehuoneen perällä, kuskin puolella. Siellä tuulilasinpyyhkijän moottorin hoodeilla. Neljällä tai viidellä 8mm pultilla kansi kiinni, yksi on vähän nihkeässä paikassa kannen takareunassa.

                                Comment


                                  #17
                                  Mittaa latausjännite yleismittarilla. 13V aivan liian vähän ja aiheuttaa sekalaisia vikakoodeja, joskin yleensä liittyvät päästä laitteisiin. Pitäisi olla reilusti yli 14V. 14.3-14.7 mielellään.

                                  Comment


                                    #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja marpone Näytä viesti
                                    Ei ole nyt vettä lattialla, oli kyllä pari vuotta sitten, kun ilmastoinnin poistoputki oli tukossa ja sulamisvesi purkautui apukuskin lattialle. Latausjännite on kojelaudan mittarin mukaan yli 13 V.

                                    Missähän olisi tuo ECU tässä A6 C5 mallissa, jotta vois puhdistaa liittimet? Ja se maadoituspiste (pisteet) mihin nuo vikakoodin antaneet laitteet kytkeytyy ? Jospa se liittimien puhdistus auttaisi ?
                                    Ei liene ihan viimeisen päälle tarkkoja enää näin vanhojen latausmittari, varsinkin magneti marellin mittaristossa. Kyllä ne lataukset voi oikein kuumalla sinne 13.6-13.9v laskea. Mutta tässäkin osa noista isommista releistä majailee ecun alla siellä kuskinpuolella ecukotelossa osittain tuulilasin vesikourun alla. Pienempikorisissa joskus kun ohjelmoitu ecua tms niin nähnyt että kansi rikottu tai jäänyt ruuveja uupumaan ja sitten on vesi päässyt tekemään tuhojaan.

                                    Comment


                                      #19
                                      Ja jos on samanlainen aivopierusysteemi kuin passatissa, niin kulahtaneet tiivisteet ja ympärille kertynyt paska aiheuttaa veden nousun sinne helpoti.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X