Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0TDI herjaa P 008700 koodia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3.0TDI herjaa P 008700 koodia

    Eli audi a4 b8 capa 3.0 tdi lastutettu motest syksyllä...sen jälkeen rupesi herjaamaan koodia P008700.. eli liian matala polttoaineen paine. ennen lastutusta ei mittän koodia antanut.ja tämä vika tulee vain täys kaasu kiihdytyksessä, normi ajossa ei anna mitään. vaan reippaassa kiihdytyksessä. vaihdettu polttoaineen suodatin. ei merkitystä. tilattu uusi polttoaine paine anturi ,kunhan saapuu... hihnan kattelin myös ok.mutta kattelin lukijalla realiaikaista tietoa polttoaine paineesta niin näytti luokkaa 900bar ennen kuin rupesi vikatilaa pukkaamaan...siis kiihdyttäessä onko siellä noin korkea?? lastuttaja sanoi että ei pitäis olla ohjelmassa mitään mikä tekis tuon.. moottorilla ajettu 200 000km... käynistyy hyvin.. myös suodattimen vaihdon jälkeen ilmaa nopeasti itsensä .
    mistäköhän tätä ongelmaa lähtis tutkimaan..hankalaa kun pelaa kuitenkin muuten hyvin..

    siis muuten vakio moottori osiltaan ja tehoja ei otettu irti kuin se perus setti (ei ollut penkissä)
    Viimeksi muokannut Killeri; 18.1.2023, 09:16. Perustelu: Aiheet yhdistetty.

    #2
    Kysynpä samaan ketjuun, eilen pääsin suuttimien pohjatiivisteiden jälkeen antamaan kunnolla kenkää, CDYA kone. D- ja S-asennoissa logitin ja railipaine nousee maksimissaan 1840bar@4600rpm ja auto toimii ok. Kun testasin manuaalipuolella, tuota ennen, ykkösen täyskiihdytyksessä se meni vikatilaan rajoittimella (hehku vilkkumaan) ja vikakoodina juurikin P0087 - Fuel Rail/System Pressure - Too low mechanical malfunction

    Ajatuksia? Voiko liittyä tuohon remonttiini ja järjestelmässä/suuttimissa joku hetkellinen häiriö? Vai voiko rajoitin/fuel cut aiheuttaa tuon?

    Comment


    • #3
      No hitto kun on mystinen vika.. ohjelmoitiin vakio ohjelma takaisin ja nyt teki tuota vikaa jo sillä että kyllä siellä jotsin vikaa on..

      samoin tekee välillä hiljaisissa kiihdytyksissä..
      mittasin suuttimien ohivuodon ja kaikissa oli tasaiset määrät.. paine anturistakaan ei ollut apuja..

      olisko pumpussa jotain häikkää? Tai siinä polttoainemäärä säätämessä mikä on pumpussa.??

      hihnassa hampaat tallella ja suodatin uusi.

      Comment


        #4
        Minä puolestani kommentoin aiempaan omaan vikaani että ei ole tuon yhden kerran jälkeen vika ilmennyt. Kumma juttu, mutta valtakunnassa taas siis hetkellisesti kaikki hyvin.

        Comment


        • #5
          Terve. Potilaana A7 C7 3.0tdi CDUC vm2012. Antaa kiihdyttäessä koodia P0087 fuel high pressure too low. Eilen vaihtelin polttoaineen painesäätimen uuteen, ei apua. Tallissa vielä paineanturi odottaa vaihtoa, hiukan epäluuloisena yritän sen tänään vaihdella vielä. Onko näissä korkeapainepumpun porsimiset kuinka yleisiä? Vai voisikohan vika olla suuttimissa tai muualla? Ainoa diagnostiikka vehje mitä löytyy on carista, en tiedä saisikohan sillä suuttimien arvoja ulos. Autolla ajettu 215k. Vast ikään tehty yli kahden tonnin remppa jäähdytinnestevuodon vuoksi, alkaa usko loppumaan...

          Comment


            #6
            Saahan pumppu riittävästi soppaa? Suodattimet ok?

            Comment


            • #7
              Suodattimet? Polttoainesuodattimen vaihtelin helman alta ensimmäisenä, viime viikolla, tämän unohdin mainita! Onko muita?
              Viimeksi muokannut Killeri; 17.1.2023, 09:55. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

              Comment


                #8
                Mulla oli 3.0BiTDI CVUA samalla vikakoodilla yksi suutin rikki. Suuttimien korjausarvoja logittelin pidemmän lenkin ja excelissä vertasin arvoja ohjearvoihin, sieltä se syyllinen sitten löytyi.

                Comment


                • #9
                  Täytyy vastaavaa kokeilla, kylmäkäynnistyksessä olen huomannu humppaavaa käyntiä ja naputusta kun kone hetken käynyt! Naputus loppuu jonkun ajan kuluttua. Voisi hyvin viitata suuttimen kuntoon. Pitää katsoa saako caristalla lokeja näistä vai täytyykö viedä pajalle.
                  Viimeksi muokannut Killeri; 17.1.2023, 10:53. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja ToniL Näytä viesti
                    Suodattimet? Polttoainesuodattimen vaihtelin helman alta ensimmäisenä, viime viikolla, tämän unohdin mainita! Onko muita?
                    En ole varma, onko pumpussa vielä joku sihti. Kts. Ross-Techin wiki.

                    Comment


                      #11
                      Jos ja kun rail-painetta herjaa. Johonkin se paine katoaa. Itse tarkistaisin ensimmäisenä yleisimmät vikapaikat, eli suuttimien korjausarvot. Paine katoaa joko rikkoutuneesta kuparisesta pohjatiivisteestä tai suuttin on finaalissa. Yleensä prikka menee ensin.

                      Comment


                      • #12
                        Eikös se kuparitiivisteen vuotaminen aiheuta ennemminkin sen että sylinterinpaine pääsee kovemmassa vedossa polttoainelinjan paluupuolelle ja se taas ampuu paluuletkuja irti. Rail-paine voi karata suuttimen sisäisen vuodon takia paluupuolelle tai vuotavan suutinkärjen takia palotilaan.

                        Comment


                        • #13
                          Päivitystä tilanteeseen:

                          Tänään auto sammu kiihdyttäessä valtatielle kaksi kertaa ? Käynnisty kuitenkin normaalisti uudelleen. Vikakoodia puski molempien suutin kanavien jostain virrasta ja vähän jostain muustakin. Pääsin kotiin kyllä kun ajeli lähes pintakaasulla. Noh, kävin tutkimassa autoa ja otin naputtavimman suuttimen irti, tästä oli kupariprikka hukkunut kokonaan nirvanaan ? Vaihdoin uuden niin nyt ei auto ainakaan humppaa käynnistäessä ja tuo aikasemmin naputus mikä alkoi hetken ajan päästä käynnistyksessä loistaa poissaolollaan. En kerennyt vielä testiajolle, mutta ilmoittelen myöhemmin lisää.

                          Comment


                          • #14
                            No niin, alkoi oma oirehtimaan samaa P0087, kovemmassa kiihdytyksessä tulee vika esiin. Käytössä VCDS ja kaapeli. Miten tuota suuttimien toimintaa voi katsoa?
                            Potilas tosin 2.0Tdi, alla vika koodi.

                            5211 - Fuel Rail/System Pressure
                            P0087 00 [167] - Too Low
                            MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
                            Freeze Frame:
                            Fault Status: 00000001
                            Fault Priority: 2
                            Fault Frequency: 1
                            Mileage: 293690 km
                            Date: 2023.01.22
                            Time: 17:08:01

                            Engine RPM: 3589.00 /min
                            Normed load value: 83.5 %
                            Vehicle speed: 53 km/h
                            Coolant temperature: 104 °C
                            Intake air temperature: 47 °C
                            Ambient air pressure: 1010 mbar
                            Voltage terminal 30: 14.660 V
                            Unlearning counter according OBD: 80
                            Fuel temperature: 41.8 °C
                            Mean injection quantity: 53.49 mg/stroke
                            Rail pressure regulation: status-Bits 0-7: 5
                            Fuel high-pressure: actual value: 1409000 hPa
                            High fuel pressure: specified value: 1727000 hPa
                            Pressure control valve adaptation factor: 1.0868
                            Fuel level: 16.00 l


                            Readiness: 0 0 0 0 0

                            Comment


                              #15
                              Millois pa-suodatin vaihdettu?

                              Comment


                              • #16
                                Tämä vika tuli illalla ulos, vuotavat että kuuluu ja näkyy

                                Comment


                                • #17
                                  Terve, viikon ajelun jälkeen päivitystä; Ei ole auto tarjonnut koodia enää, ja vaikuttaisi toimivan taas!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Terve, pitkä tauko välissä, usko loppui. Auto herjaa vieläkin koodia P0087 kunnon kiihdytyksessä, kylmänä toimii aika hyvin, lämmetessä alkaa antaa koodia. Onko näissä A7:ssa tankkipumppua? Koitan logitella myöhemmin polttoaineen paineita, kun saan läppäriin toimivan akun, käytössä VCDS.

                                    Paikallaan sain logiteltua suuttimien korjausarvoja, tyhjäkäynnillä 0.8 taisi olla korkein, suutin 4.
                                    Rajoitinta vasten (3000rpm) saman suuttimen korjausarvo 1.8. Onkohan suuttimissa vika? Koitan myös ensi viikolla asennella uudet pohjaprikat, pultit ja tiivisteet suuttimen pohjan kalvainsarjan kera. Tulee ainakin kerralla puhtaaksi ja pitäväksi sekä tsekkailen korjausarvot uusiksi.

                                    Onko vielä muita vinkkejä mistä lähteä hakemaan vikaa? Tosiaan polttoainesuodin, polttoaineen paineensäädin ja polttoaineen painetunnistin vaihdettu.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuossa olisi pari kuvaa, en tiä osaako antaa suuntaa johonkin...

                                      Edit. Ensimmäinen kuva kierrosrajottimella, toka kuva tyhjäkäynniltä ja viimeinen kuva vikakoodista, tuli taas tänään päälle.
                                      Attached Files
                                      Viimeksi muokannut ToniL; 18.8.2023, 19:27.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tässä loki suuttimista ja paineista kiihdyttäessä, aika paljon jää haetusta paineesta, 1800bar vs toteutunut 1500bar.
                                        Toisessa kuvassa tein testiä suuttimien paluulinjoista mistähän tuo johtuu että 1, 2 ja 3 suuttimien polttoaine on mustaa ?
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • #21
                                          Musta on nokea joka on päässyt palotilasta vähän väärään paikkaan. Varmaan jotain näkyy kun ottaa suuttimet irti, pohjaprikat voi olla syöpyneet.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ok! Raportoidaan lisää kun saadaan suuttimet iskuun, mahdollisesti viikonloppuna. Voiko tuo noki mahdollisesti tukkia suodatinta vai värjääkö vaan ainetta? Mietin että mistä seuraavaksi etsii vikapaikkoja, voiko korkeapainepumpun kunnon tsekata jotenkin helposti? Näyttääkö suutintenkorjausarvot kohtuullisilta. Voiko suuttimien toimintaa testata muilla tavoilla?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Päivitystä tilanteeseen, sain auton toimimaan. Vika ei ollut suuttimissa eikä missään muussakaan isommassa.

                                              Olin aiemmin vaihtanut painesäätimen ja paineanturin polttoaineelle. Vaihdoin vielä uuden tiivisteen painesäätimelle (kasasin uuden vanhalla tiivisteellä koska uutta ei tullut mukana) ja uuden paineanturin, vemo merkkisen, kirrasin molemmat vielä kunnolla.

                                              Jompikumpi korjasi auton. Joko vanha painesäätimen tiiviste ei ollut pitävä tai edellinen paineanturi oli väärä/rikki.

                                              Nyt on taas vetoja

                                              Comment

                                              Working...
                                              X