Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 TDI savuttaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Tuossa Passatin AJM:ssä tuo samainen arvo huitelee 1.9 huituvilla.

    Comment


    • #32
      AFN:ssa 0.8-1.0 oli sellainen missä rynkytti.
      1.4 ei enää rynkyttäny.
      En kyllä käyny tuolla 1.4 arvolla koeajolla, jätin suosiolla arvon sinne kolmen päälle.

      Comment


      • #33
        tällä keinoin saa maffin hengittämään vähän aikaa:
        ffp:n foorumilta copypaste (jakke78)

        "- Ota anturi käteen ja katso ilman tulosuunnasta
        - Alareunasta löytyy aukko, mistä näkyy metallinen piikki
        - Poraa anturin takaseinään piikin kohdalle mahdollisimman iso reikä (~10mm)

        Nyt ilma menee alkuperäisestä aukosta sisään, virtaa piikin ohi ja tulee takaseinän poratusta reiästä ulos"

        Tuossa koko keskustelu:
        http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t...pora%2A+maf%2A

        Tein äsken ko operaation, ja kyllä tuo vetojen katoaminen vaihdetta vaihtaessa väheni tai katosi kokonaan.Kauhea kulku =)

        Suosittelen kokeilemaan, jos maf meinaa antautua muutenkin.
        Itse pistän mersun pierburgin sitten kun tuo patentti hyytyy

        Comment


        • #34
          Alkuperäinen kirjoittaja Arctos Näytä viesti
          Mites toi autobahn-ajelu sitten? Paljoko polttaa diesel-moottori soppaa siinä sanotaan 150 km/h vauhdissa ja paljonko sitä palaa bensaa vastaavalla ottomoottorilla?

          Oma veikkaus, diesel (~2l-moottori) vie noin 7 litraa/100 km ja otto-moottori (~2l-moottori) suunnilleen jotain 10 litran pyörteissä, jos edes riittää..

          Toisin sanoen, eiköhän ne Dietterienkin dieseli näe kierroksia ihan riittävästi.
          Voin olla toki väärässäkin..
          Baanalla menee jatkuvassa imussa varsin vähän soppaa, vaikka ainahan sitä tahtoo ohituskaistaa mahdollisuuden tullen käytellä. Sen verran päivällä on liikennettä, että tienvarren "lepikko" myötää koko ajan ajosuuntaan. Toisen imussa pääsee helpolla +10-20 yli oman huippunopeuden (nykyään harvoin pääse kokeilemaan).

          Nämä on tullut mitattua juurikin tuolla ~150km/h baanalla +vähän kaupunkia ja esikaup. +stau 1-2hlö (paluumatkalla E-Saksista ylös), huippunopeustestiä jossain kohtaa mukana: trippi/tankkaus -menetelmä, tarkkuus jotain

          A6 Avant AFN -98 (aj.123tkm) kiirettä, mukana ML-rengassarja ja omarengassrj. : 6,4L
          Omega 2.5tds -95 Caravan (278tkm) ei kiirettä, 1 rengassarj+ebereitä ym. pientä 7,2L
          Calibra 2.0 8v -92 (121tkm) ei kiirettä, täynnä vanteita, vaihteistoja yms. (kelasi mittariin 230/6500rpm) 6,9L
          MB 200 CDI T (8tkm) aina lappu lattiassa kun voi, max 195kmh/GPS pitkiä matkoja, yöllä 500km/n.3h ym. (vuokra-auto, 3100km ka 7,2L oman näytön mukaan)

          Diesel menettää hieman etuaan suhteessa kovemmilla käyntinopeuksilla väännön yläpuolella, mutta tämä ainoa bensa onkin huipputaloudellinen ja pieni-ilmanvastuksinen yksilö. Mersu tosiaan yllätti pienellä kulutuksella ja pieni naputuskin saatiin moottoriin aikaiseksi muistona gasgebenistä.

          Comment


            #35
            Yllättävä tulos.

            Comment


              #36
              Tulipa hommattua 1.9 TDI golffi ja lykkää mustaa sauhua putkesta. Savuttaa kaasuttaessa ja kaasun päästäessä. Vedot tuntuu ehkä olevan hiukan hukassa ja rekan ohituksen jälkeen veti limb modeen vikakoodin P1556 - Charge pressure control: negative deviation saattelemana. Savutus loppu kyllä siihen paikkaan ja turbo tottakai poissa pelistä.

              Oma veikkaus on ahtovuoto, mutta voi tuohon olla jotakin muuta syytä?

              Comment


                #37
                Et kerro, että minkä vuotinen ja koneinen Golffi, joten tehdään oletuksia että pumppari vehje.
                Musta savu kyllä viittaa isohkoon ahtovuotoon. Esim Tienoo oli musta, kun AJM Passatista pullahti ahtoputki irti MAP:n jälkeen (vai just ennen MAP:ia, ei muista). Kumiletkut kannattaa käydä läpi, niitä on revennyt muutamassa mitä itellä ja lähipiirillä on ollut.

                Comment


                  #38
                  2002 pumppari. Ongelma on jo paikallistettu seulana vuotavaan ahtoputkistoon. Putkiston liitoskohtia on yritetty ranettaa tiiviiksi silikonilla ja poraruuveilla. Yksi O-rengas oli välijäähdyttimen ja turbon välistä poikki ja O-renkaan toinen pää törrötti putkien välistä ulkona. Välijäähdyttimen päätyä on paikkailtu kemiallisella metallilla tms. massalla. Ahtoletku heti turbolta on hajonnut keljusti; letkun päässä olevan metallisen "kiinnikkeen" toinen kiinnitysklipsin taaksen jäävä "patti" oli kulunut puhki ja sitä kautta on suora yhteys letkun sisälle. Oli vähän kenkku havaittava.

                  Ostin uusia O-renkaita ja vaihdoin kaikki O-renkaat turbon ja välijäähdyttimen välille. Toiseen satsiin tilasin uuden ahtoletkun heti turbolta, uuden välijäähdyttimen ja käytetyn ahtoputken välijäähdyttimen jälkeen, kun nykyinen on painettu poraruuveilla liitoskappaleeseen kiinni. Tilasin myös uuden kyseisen liitoskappaleen ahtoputken ja välijäähdyttimen väliin. Katsotaan saisko noilla pitämään.

                  Comment

                  Working...
                  X