Sanokaas asiantuntijat mikä vikana AFN koneessa (-97) kun lyö ankarasti sauhua kurmittaessa. Ilmassamittarissa ei vikaa eikä vikakoodeja muutenkaan löydy. Ilmanputsari on uusi ja tunnistimien resistanssit on katsottu.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 TDI savuttaa
Collapse
X
-
villevesaAvainsanat: Ei mitään
-
Jatketaas tähän.
Eli kohtuullisesti vireistetty AFN kyseessä, racet, VB ahdin ja softa.
Muutaman kerran tiputti ahtimen kokonaan pois, nyt 1000km ilman ongelmia sen suhteen.Kolmoselle kun vaihtaa, saa odottaa aika kauan että alkaa ahtamaan.
Ja vedättäessä/vapaalla polkiessa savuttaa aika hyvin.
MAF toimii, yli tuhatta antaa arvoiksi ja liittimen irroittaminen huononsi tilannetta.
Öljyä/muutakaan schaissea ei letkuissa ollut.
Onko hyviä idoita, mistä lähteä hakemaan probleemaa? Vaihtoehtoisesti vinkkejä leimalla käyntiin otetaan vastaan myös.
Kyllä siellä jotain on, koska veto ei ole mitenkään loogista, joskus ahtaa alempaa joskus ylempää.
Comment
-
Itsellä sama ongelma. A4 vm-95 1z TDI PSi-boxilla piristettynä. Toki näille bokseille tuo savutus on melkein ominaisuus, mutta tuntuu että savutusta on kiihdytyksissä vähän turhankin paljon. Voimaa löytyy mukavasti tehdaskutoiseen koneeseen verrattuna ja ohituksetkin menevät täysin tuskitta. Ohittaessa vetää hymyn poskelle kun taakse jäävä autoilija jää mustaan sumuun arvioimaan sitä ajorataansa :D. En tiedä sitten miten nämä boksit vaikuttavat vikakoodeihin, mutta omani antoi heti tällaisen vikaakoodin hetken boksilla ajettua.
VAG-COM Version: Release 409.1-US
Control Module Part Number: 028 906 021 F
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC SG D3I
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
1 Fault Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
Eli jonkin sortin vuotoa vag-comin vikakoodilistan mukaan tarkoittaisi, mutta kun sitä tehohäviöä ei tunnu mikä pitäisi olla oireena. Veikkaan että systeemi ei vaan ole ihan balanssissa tuon ilmamäärän kanssa. PSI lisää kuitenkin tuota syöttöä jonkin verran.
Turbokin jo niin onneton pikku fööni "Garret Gt15". Kiinnostaakin että voisiko tuohon käyttää ensiapuna tuota paljon turhaksikin mainostettua vapaavirtaussuodatinta. Imuäänistä viis, mutta jos se jotenkin tasoittelisi tuota suhdetta. Tuollainen vakiokoteloon asennettava esim Simota mielessä. Ymmärrettävissä on ettei tuolla vakiossa mitään tee mutta nyt kun tuo löpön syöttö on vähän roisimpi niin mietin voiko tämmöinen auttaa jotain. Vai pitääkö tuossa sitten koko imuputkistoa sitten alata muokkaamaan?
Comment
-
Ei se ongelma ole ilmaputsari. Ongelma on psi:n boksi. Se on vain huijausboksi ja käytössä on kuitenkin vakio ohjelma.
Eli ei se ahda yhtään enempää vaikka koko putsari puuttuis.
Mulla on myös boksi, mutta en huomaa yhtään eroa ilman boksia. Nuo isommat suuttimet toi toki hieman pirteyttä lisää. Mainittavaa savutustakaan ei ole.
Comment
-
-
Tossa ohjeita, löytyy melko scrollaile melko alas sivua:
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html
Niin, se olikin injected quantity, ei injection.
Comment
-
Ymmärrettävissä on ettei tuolla vakiossa mitään tee mutta nyt kun tuo löpön syöttö on vähän roisimpi niin mietin voiko tämmöinen auttaa jotain.
Isompaa ahdinta se savutus periaatteessa juoruaa.
Comment
-
Minullakin oli perjantaina ihan hiukkasen savutusongelmaa... Traktorin ohituksen jälkeen painoin kaasun kunnolla pohjaan, ahdot nousivat, kuului voimakas pihaus ja sen jälkeen ei näkynyt peileistä mitään muuta kuin mustaa.
Syyksi paljastui hetken tutkimisen jälkeen 90 asteen letkumutka, jolla ahtoilma viedään metalliselta poikittaisputkelta välijäähdyttimelle. Nyt vain epäilyttää, että ko. letku on vuotanut hieman jo vähän aikaa, koska vetoja tuli mielestäni alemmille kierroksille lisää / takaisin.
Letku on sellaisessa paikassa, ettei siihen ilman pohjamuovin irrotusta pääse käsiksi. Itsellä oli reikä letkun yläpuolella, joten diagnosointi ei onnistunut ennen kuin sormi osui tuohon halkemaan. Toinen yhtä hankalassa paikassa oleva letku tulee ahtimelta kahdella 180asteen kulmalla alas tuolle metalliselle poikittaisputkelle.
Comment
-
Extremeäpä hyvinkin, savutti jo enemmän kuin Marsut tai Vollet! :) Minulla on jonkinlainen paineistustyökalu olemassa, mutta en ehtinyt sitä vielä kokeilemaan kun vika löytyi. Sopiva muovipullo/viemäriputken päätytulppa/jokin muu vastaava esine, siihen tubeless-venttiili kiinni ja ahtoputken päähän. (Huohotin tukkoon.) Puoli kiloa painetta putkistoon niin pihinä alkaa kuulumaan, jos reikiä on. Mutta tämän jo tiesittekin.Viimeksi muokannut MR; 5.5.2008, 09:26.
Comment
-
Asensin tänään vagcomin 3112 version, toimii selkeästi paremmin kuin 4071.
Löytyihän sieltä maffista vikakoodi, nollasin sen pois eikä tuntunut paikallaan polkiessa savua puskevan.hassua.
Inejctionit tyhjäkäynnillä 4.5, paikallaan 3000rpm olisko ollu 8, kolmosella reippaalla kaasulla piikki 45.
MAF actual laahaa vähän jäljessä, mutta kun ahdot nousee niin yli tonniin menee.Voisko ahtojen viiveet=vedon puute esim kolmoselle vaihtaessa johtua tuosta?
Comment
-
Löytyi itselläkin sitten tuo savutuksen syy. Oli taas niinki simppelistä hommasta kiinni, kun ahtoilmaputken liitoskohdassa oleva halkeama. Oli alannut salakavalasti repeämään. "ottaa silmät käteen ja katsoo vähän tarkemmin". Savutus katosi täysin kun liitoksen tilalle laitettiin entistäkin ehompi kudoksinen kumiputken pätkä. En tiedä miten kauan tuota vuotoa on ollut, mutta nyt uskaltaa jo sanoa että tuossa piskuisessa 1z:ssa PSI:n kera on jopa oikeasti potkua. Ei tarvitse enää haaveilla ihan heti jotain turbon vaihtoa suurempaan yms... Toistaiseksi :D
Comment
-
PSI:llä tulee vaan poljettua enemmän :) Mulla pysyi kulutus muutaman desin tarkkuudella samana PSI:llä AFN-koneessa. Kaupungissa vei selvästi enemmän, mutta vastaavasti maantiellä sitten ilmeisesti vähemmän kun keskikulutus oli melkolailla sama 6,1l / 100km
Comment
-
Eilen kävin leimalla,kyllä se vieläkin savutti kun paikallaan polki, mutta 1,7 tuli toisella polkaisulla arvoksi eli läpi meni.
Aamulla kun käynnistin, pöläytti aika tehokkaasti...
Voi olla että ihan vaan pitäis polkea enemmän.Normikäytössä mulla harvoin on yli 2500 kierrosta...ja vaikka polkiskin niin ei yli 3000 nouse.Pitänee ajella Hämeenlinnaan ja takaisin motaria pitkin kolmosella vuoden päästä ;-)
Mutta maf on edelleen tutkailun alla, kun actual laahaa keskivaiheilla jäljessä.Ärsyttää kun saa kolmosella vaihtaessa ahtoja odotella sekunninkin
Comment
-
Kyllähän nuo varsinkin vakiot tukkeaa itsensä normiajolla. Lopulta menee kattikin umpeen ja aiheuttaa puuhastelua. Wanhoilla lekoilla oli "sääntö" vetää kierrosalue tappiin kolmosella motarille mennessä, kyllä nämä uudemmatkin kaipaa samaa, huollettuna kestävätkin... Ajoittainen kärrin veto nelosella tekee hyvää koneelle. Pysyy kulutuskin pienenä puhtaammalla koneella.
Vaikka olisi reippaamminkin piristetty, ei pitäisi savuta yhtään sen enempää normiajolla, päin vastoin jos suuttimet isommat.
Mistähän johtuu, että saksasta haetut hyväkuntoiset dieselit (Audia lukuunottamatta ;) ovat olleet selvästi karstassa ja vasta suomessa heräilleet henkiin egr-rajoittelun ym. jälkeen? Diesel = sparen fahren, aika monella?
Comment
-
Taitaa Saksasta tuodut Dieselit olla usein nähneet paljon kaupunkiajoa, joka karstoittaa konetta. Siellä kun ei mitään pilipalikäyttövoimaveroja ole.
Comment
-
Pakko ot:
Eli kääntäen meidän ah niin oikeudenmukainen ja oikeisiin ekologisiin valintoihin kannustava verotuksemme tässä kohtaa _toimiikin_ suosien paljon langstreckeniä dieselillä, ei karstotu :)
Vähemmän karstottuvat bensat joutaakin pyöriä toria ympäri: vähän hiukkaspäästöjä ja äänet citykulttuurisesti fiinimmät.
Comment
-
Mites toi autobahn-ajelu sitten? Paljoko polttaa diesel-moottori soppaa siinä sanotaan 150 km/h vauhdissa ja paljonko sitä palaa bensaa vastaavalla ottomoottorilla?
Oma veikkaus, diesel (~2l-moottori) vie noin 7 litraa/100 km ja otto-moottori (~2l-moottori) suunnilleen jotain 10 litran pyörteissä, jos edes riittää..
Toisin sanoen, eiköhän ne Dietterienkin dieseli näe kierroksia ihan riittävästi.
Voin olla toki väärässäkin..
Comment
-
Mä ostin Wienistä->ei autobahnoja
135tkm ajettu->kaupunkiajoa
ilmankos pölläyttelee...
tuossa äsken poljin motarilla 3000-4500 kierroksilla, kivasti kyllä vetää diisseliksi.4000rpm ja vielä tuntuu kiihtyvyys kun lyö lämän tiskiin.
edit_ 6-7 taitaa tuo viedä siinä 150kph, isän 1.8T pasaati ottaa jotain 9-10l.
Comment
-
Tuosta IQ:sta vielä sen verran, että mitä suuremmaksi sen saa säädettyä (tyhjäkäynnillä) sitä pienemmäksi kokonaissyöttö jää. Eli täytyy ajatella käänteisesti. En ole jaksanut pohtia miksi. Tuolla Petrin mainitsemalla 2.2mg/r arvolla voi jo esiintyä tietyllä kierrosalueella nykimistä/rynkytystä, savutusta ja kaasupedaalin herkkyys voi olla liian herkkä, etenkin nurkka-ajossa.
Comment
Comment