Audeissa nuo on sentään säädyllisen hintaisia. Tähtikeuloissa ei. Continental niissäkin valmistajana.
							
						
					Kuulutus
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
3.0 TDI NOx anturi vikaa
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Sama aihe kuin edellisellä mutta eri auto.
 
 Q5 2013 antoi mittaristoon AdBlue system faultin. "No restart in 1000 km". Vikakoodeina Obdelevenilla:
 
 ===
 AC Reductant Control
 
 Järjestelmän kuvaus: SCR-Stg-G2
 Ohjelmistonumero: 4G0907355C
 Ohjelmistoversio: 0010
 Laitteiston numero: 4G0907355B
 Rauta versio: H09
 Sarjanumero: 130300836
 
 Virheet:
 
 P06B000 - Virransyötön anturi 1
 Katkos
 satunnainen
 
 
 01 Engine
 
 Järjestelmän kuvaus: R4 2.0l TDI
 Ohjelmistonumero: 03L906018JN
 Ohjelmistoversio: 9979
 Laitteiston numero: 03L906018JL
 Rauta versio: H25
 
 Virheet:
 
 P229F00 - Anturi 2 NOx rivi 1
 epäuskottava signaali
 staattinen
 
 P20EE00 - SCR NOx katalysaattori, rivi 1
 Hyötysuhde liian matala
 staattinen
 ===
 
 Vaihdoin tuon nro 2 NOx-anturin (osanro 8R0 907 807 R, alkuperäinen oli A) eikä enää anna vikakoodeja, mutta mittariston virheilmoitus pysyy ja kilometrit vähenevät.
 
 Pitääkö tuo nollata vielä jostain syvemmältä mihin ei Obdelevenilla pääse? Perusteellinen Google-haku ei tuota oikein selkeää tulosta.
 
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 välkky mistä löysit nämä varaosanumerot? Eilen nettiä selatessa ainakin Aeromotors.fi tarjosi NOx-sensoriksi CVUB-moottoriin 4G0 907 807 AA.Alkuperäinen kirjoittaja välkky Näytä viestiNettiä nopeesti pöyhimällä taka NOx 4G0 907 807 T ja etu 4G0 907 807 S. Veikkaan tuota taka anturia mutta kannattaa testata ottamalla johto irti ja katsomalla VCDS vikakoodia niin tietää mitä anturia lähtee vaihtamaan.
 
 Edit: 7zipissä #10 on ilmeisesti oikea osa, mutta ei näy varaosanumeroa.Viimeksi muokannut AKoponen; 19.7.2023, 11:06.
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Varmaan tyhmä kysymys, mutta mikä on Etka? Onko se tämä nettisivu: https://webautocats.com/etka/
 
 Tuolta kun katsoo, niin antaa kuvasta 906-005 #23 eteen ja #28 taakse. Näin ollen CVUB-moottorin etummainen joko 4G0 907 807 J tai 4G0 907 807 S. Takimmainen taas olisi joko 4G0 907 807 K tai 4G0 907 807 T.
 
 KimmoL:n kuvien perusteella nuo olis (minun tulkinnan mukaan) eteen (osa #23) 4G0 907 807 S ja taakse (osa #29) joko 4G0 907 807 H, 4G0 907 807 R tai 4G0 907 807 M.
 
 Viittaako päiväys valmistuspäivään vai mihin? Oman auton PR-kooditarrassa "03/15". Alkuperäisessä saksalaisessa rekisterotteessa (?) on sitten kolmekin eri päivämäärää: 18.9.2014, 7.5.2015 ja 11.5.2015. Epäilen, että tuo viimeisin on joku ensirekisteröintipäivä.
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 No nyt kun kerroit tuon valmistus ajankohdan niin korjataan:Alkuperäinen kirjoittaja AKoponen Näytä viestiViittaako päiväys valmistuspäivään vai mihin? Oman auton PR-kooditarrassa "03/15"
 - etu 4G0 907 807 J
 - taka 4G0 907 807 K
 
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 ETKA on se softa mitä marmoritiskin myyjä käyttää kun meet tiskitltä tilaamaan osia. Tosiharrastajilla samainen omalla koneella, auttaa löytämään kerralla oikeat osat sen sijaan että luottaa varaosakauppojen tietoihin. Myös ristiinhaku/vertaus VAG-konsernin kaikkien merkkien kesken.Alkuperäinen kirjoittaja AKoponen Näytä viestiVarmaan tyhmä kysymys, mutta mikä on Etka?
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Onko sekään ihan varma? KimmoL:n kuvan mukaan eteen tulisi S (J:tä ei edes mainittu kuvissa) ja taakse ilmeisesti H, jos noita päivämäärämerkintöjä oikein tulkitsen - eikä tässäkään kuvassa K:ta ole edes mainittu.Alkuperäinen kirjoittaja välkky Näytä viesti
 No nyt kun kerroit tuon valmistus ajankohdan niin korjataan:
 - etu 4G0 907 807 J
 - taka 4G0 907 807 K
 
 Mikä tuo päivämäärä on?
 
 Mistä tollasen ETKAn saa ostettua? A6 C6:een muistan tilanneeni joskus back in the day jonkun cd-levyllä olevan version ebaystä.Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
 ETKA on se softa mitä marmoritiskin myyjä käyttää kun meet tiskitltä tilaamaan osia. Tosiharrastajilla samainen omalla koneella, auttaa löytämään kerralla oikeat osat sen sijaan että luottaa varaosakauppojen tietoihin. Myös ristiinhaku/vertaus VAG-konsernin kaikkien merkkien kesken.
 
 
 Edit: Tämän foorumilta kaivetun netti-ETKAn mukaan eteen tulisi S ja taakse T.
 
 Viimeksi muokannut AKoponen; 20.7.2023, 09:58.
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Kai se kumpikin käy kun S on korvannut J-version. Sama juttu taka-anturin kanssa että T on korvannut K. Mutta kait noita antureita on syystä päivitetty joten uusimman koodin mukainen kannattaa hankkia.
 
 Kuva sisältää vihjeen mistä k.o. ohjelmistoa voi kokeilla etsiä.1 Kuva
 - Likes 1
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Etummainen NOx-anturi on vaihtunut uudempaan jo auton päästöpäivityksen yhteydessä, jos (ja kun) sellainen on tehty. Ja jos on tehty, niin katsoisin kiireen vilkkaa, että milloin se päivitys on tehty. Jos siitä on alle 2v, niin kysyisin ensin marmorilta onko mitään vastaantuloja. Jos 2v sisään päästöpäivityksestä tulee saastelaitteisiin liittyviä ongelmia, niin valmistajan vastaantulon todennäköisyys on huomattava. Vaatii toki sen, ettei auton softaa jne. ole roplattu, vaan on vakiokuntoinen, eikä huoltohistoriassa ole sanomista.
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Noniin sieltä tuli faktaa, nuo nettietkat ei tahdo kertoa noita korvaavuuksia. Olin siis kuitenkin alkujaan oikeilla jäljillä. :)Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viestiKai se kumpikin käy kun S on korvannut J-version. Sama juttu taka-anturin kanssa että T on korvannut K. Mutta kait noita antureita on syystä päivitetty joten uusimman koodin mukainen kannattaa hankkia.
 - Likes 1
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Taitaa olla tämä 23X6?Alkuperäinen kirjoittaja Harjula Näytä viestiEtummainen NOx-anturi on vaihtunut uudempaan jo auton päästöpäivityksen yhteydessä, jos (ja kun) sellainen on tehty. Ja jos on tehty, niin katsoisin kiireen vilkkaa, että milloin se päivitys on tehty. Jos siitä on alle 2v, niin kysyisin ensin marmorilta onko mitään vastaantuloja. Jos 2v sisään päästöpäivityksestä tulee saastelaitteisiin liittyviä ongelmia, niin valmistajan vastaantulon todennäköisyys on huomattava. Vaatii toki sen, ettei auton softaa jne. ole roplattu, vaan on vakiokuntoinen, eikä huoltohistoriassa ole sanomista.
 
 
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Mistä tuo anturi (NOx sensor 2 bank 1) pitäisi löytyä? Ei liene kumpikaan alla olevassa kuvassa olevista (kuva takaa keulaa kohti)? Pitäisikö olla kuskin vai vänkärin puolella? Putken päällä vai sivussa?
 
  
 
  
 
 
 Itselle ei oikein aukea, että "liittyvätkö" alla olevissa kuvissa jossain kohdin putket toisiinsa? En jotenkin hahmota tuota sensorin 2 paikkaa (jälkimmäinen kuva, osa #5).
 
 
 Viimeksi muokannut AKoponen; 28.7.2024, 14:00.
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Täytyy lämmitellä vanhaa ketjua, kun on nämä NOx-jutut mystisiä, lähtien ensin vikakoodeista ja sitten vielä oikeista anturien metsästämisestä ja paikantamisesta.
 
 03/2015 CRTE-koneellinen facelift Allroad piippaili ja vikakoodi P20EE00 SCR NOx Catalyst efficiency below threshold (bank 1). Kilometreistä päätellen tämä oli tullut jo noin pari kuukautta sitten, jonka jälkeen ajeltu vajaa 1000km. Siivoilin vikamuistin ja ei tullut uudelleen, mutta jäin sitten logittelemaan mitä arvoja tulee. Alkupään NOx -anturi 1 aina vain näytti nollaa sama kauanko ajoi ja miten koitti saada kuormaa. Kakkosanturi lähempänä putken päätä yleensä pyöri 100-200ppm lukemissa.
 
 Tuli mieleen, että olisikohan tuo voinut V-koneen laaksossa olevan jäähynestevuodon korjauksen yhteydessä jäädä irti tai huonosti laitettua takaisin, kun ilmeisesti pajalla ovat joutuneet aika paljon purkamaan edestä kampetta. Ajankohtakin osuisi kohdalleen aikalailla täydellisesti milloin alkoi huutelemaan. Mutta ei sitten millään kuvien, youtube/googletuksella saa kiinni missä pakosarjan jälkeen tuo anturi olisi. Monesti samoissa 3.0TDI:ssa (kuten AKoposen kuvassa tämä "numero 10") anturi on helposti tarjolla siinä missä taas itsellä on adbluen pulikka/syöttö eikä muuta.
 
 Laskin, että tilaan jo kuitenkin uuden anturin. Netti-etkan mukaan oikea etupään anturi olisi 4G0 907 807 L (ja uudempi versio 4G0 907 807 AA)
 
 Aerolta uusi tilaukseen ja nyt tulikin vastauksena, että tilattu väärä ja oikea on H-päätteinen vaikkakin google/etkapohjalla sen pitäisi olla takimmainen. Siltikin uskaltaisin melkein luottaa omaan arpomiseeni tuosta osanumerosta.
 
 //EDIT: Nythän tämä vielä menikin jännemmäksi, kun Aero vastaili että heidän kantansa mukaan CRTE:ssa ei ole kuin yksi NOx-anturi perässä ja tämän takia tarjosivat ko. anturia tilalle. Toisaalta tuo selittäisi hyvin sen miksi ei saa mitään lukemaa ulos anturista 1, mutta toisaalta kaiken järjen mukaan noita pitäisi aina olla kaksi eli alkuun yksi, sitten puhdistuslaitteisto ja perään toinen, jotta saadaan erotus että puhdistuspuoli toimii käytännössä.
 
 ..ja vielä jatkona. Autolla ei edellisen kolmen kuukauden aikana tullut kuin max 1500km pienehköissä pätkissä ja nyt viikon sisällä ensimmäisen pari pidempää 100-150km lenkkiä pitkästä aikaa. Nyt ei ole enää minkäänlaisia virheilyitä ilmaantunut.Viimeksi muokannut ile; 25.9.2025, 22:10.
 Comment

Comment