Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 Hopia

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 Hopia

    Taas täällä :) Eli tuli haettua talliin/käyttöautoksi S4.
    Tehdään taas tästä autosta itselle mieluisa ja korjataan jokainen pienikin vika/puute. Osia itseasiassa tilattu jo muutamalla tonnilla, nyt odotellaan saapuvan. Ollut vuodesta -09 samalla omistajalla, joka käyttänyt varmastikin 30t€ rahaa autoon.
    Tässä jo pienimutoista listaa muutoksista.

    - RS4 turbot
    - JE Pistons takomännät
    - I.E. kiertokanget
    - Calico laakerit
    - EV14 1000cc suuttimet
    - Pierburg Suurtehopumppu 390l/h
    - Erikoismoottori.fi softa RE85
    - AWE coolerit
    - AWE downpipet
    - AWE kisakatalysaattorit
    - Rosterinen catback ( yhdellä pöntöllä )
    - 6 lapainen sintterilevy Pasi Ojennus, RS4 OEM asetelmalla
    - Eibach -20mm jouset
    - MTech uritetut jarrulevyt
    - EBC Redstuff jarrupalat
    - JHMortorsport vaihdevälinlyhennin
    - PLX DM-6 laajakaista seosmittari
    - AG Electrica ahtopainemittari
    - RS4 maski
    - RS4 takaspoileri
    - LED sivuvilkut
    - VMR 708 (RS4 Replica) 19 vanteet, Landsail 235/35 kesärenkailla
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Toppura123; 14.6.2017, 13:49. Perustelu: Spexejä päivitelty.

  • #2
    Takavalot vaihdettiin heti kättelyssä, kun saapuivat eBaystä. Samoin hainevä antenni vaihdettiin orkkikseen! Aero-pyyhkijä sarja tuli myös kiinni. Vesikaukalon suojamuovit tässäkin kärsineet, joten ne tilattu myös!
    Öljyt ja kaikki suodattimetkin vaihtui heti, ja samalla vetonivelen suojakumi sisempi eteen. Paljon on tehty, ja suurimmat osat on vielä matkalla :)
    Akille kiitokset, vaihtoi ajotietokoneen näytön nopealla aikataululla.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Vihdoin saatiin Navipäivitys tehtyä ja listat teipattua. Muuttuu ilme sisätiloissa kyllä kerta heitolla. Samalla hain uudet vesikaukalon muovit.
      Nyt odotellaan, että FlatBottom ratti saapuu ja lyödään paikoilleen. Jarrut uusitaan viikonloppuna letkuja myöden! Kesää kohti E85 muutos.
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Hestec viittaa Hariseen. Millaisia lukemia sieltä on saatu ja millä paineella?

        Comment


        • #5
          Jep, Harisen tekele. 1.4bar 425/635 pyörää. Muutellaan menovesipuoli kondikseen ja Porkkis säätää vakio ecun E85. Hestec joutaa myyntiin sitten. Eniten harmaita hiuksia aiheuttaa hestecissä vaijeriksi muutettu kaasu..

          Comment


          • #6
            Ai hestecin asentaminen vaatii vaijerikaasun? Itse olen pyöritelly mielessä jos moisen olisi omaan laittanut mutta se tais kaatua Tähän ;)

            Comment


              #7
              Elä sotkeennu Hesteciin, loppuu ilo elämästä. Harisesta muutenkin itelläni paska maku. Osakseen sille firmalle kiitos että suli mäntään reikä...

              Comment


              • #8
                Kyllä oli eroottinen auto alkupisteessä.
                Eli siis tarkoitan noita takavaloja ja sitten vielä tuo hain evä antenni katolla ;D

                Hyvä että siistitty ja nopeasti, olisin nimittäin vinoillut samantien noista takavaloista jos olisin ne nähnyt :)

                Comment


                • #9
                  Takavalot ihan törkeet, samoin se hainevä. Tässä kuva hainevä toteutuksesta :)
                  Orkkis ECU kiinni ja sillä säätelemään. Kyllähän joku Hestecin X32 purkin ostaa varmasti ;)
                  Saa kuulemma nykyään sähkökaasuksi, mutta vaatii Polkimen ja Kaasuläpän uusinnan + 700€ palikan heiltä ja siihen työ päälle.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Kuulostaa halvalta ja kammottava tuo evä :)

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä! Nyt odotellaan, että uusi ratti saapuu. Joku ruksinut tehtaalla nelipuolaisen monitoimiratin.
                      Viikonloppuna päivitellään jarrut uusiksi.

                      Comment


                      • #12
                        Mulla kans pitäs päivittää takajarrut jo, etujarrut on vielä myyjällä :D

                        Comment


                          #13
                          Mitä kaikkea tuo navin asennus vaati itse soittimen, kehyksen ja ilmeisesti ilmastointipaneelin lisäksi? Oma RS sen verran karvalakki, että tuon voisi tehdä siihenkin.
                          Viimeksi muokannut Sape; 22.3.2017, 13:23. Perustelu: lisäys

                          Comment


                          • #14
                            Eli tosiaan Soittimen, Ilmastointipaneelin, vaihdekepin ympäryslistan, pala koetaulua eli ns. Se koko muovinen ulko kehikko, sekä sisäkehikko 2-din, tuhkakuppi. Nuilla eväillä soi 2-dininen :)
                            Ylänappulat ja mukiteline sopivat vanhasta suoraan, samoin se niiden ympäryslista menee kiinni suoraan.

                            Comment


                            • #15
                              Tänään olikin hieman arvokkaampi aamu :) Tilattu siis Suurtehopumppu, EV14 1000cc Suuttimet + adaperit, orkkis kaasuläppä ja poljin. Aamupäivällä auto lähtee maalaukseen, korjataan kaikki pienet virheet. Ensiviikolla myllytellään pari päivää ja vahaillaan =)

                              Comment


                                #16
                                Noniin, kiitokset. Täytyypä pitää silmät auki noiden suhteen.

                                Comment


                                • #17
                                  Kiven alla oli tuo double din setti. Saksan ebaystä löysin suhteellisen edullisesti. Menevät kuulemma käsistä.

                                  Comment


                                    #18
                                    Onko tietoa miksi tähän on alunperinkään laitettu Hestec? Tuolla kokoonpanolla kun Motronic on helposti ja toimivasti säädettävissä. Ja ehkä jopa kyseisen paja itsekkin siinä kohtalaisesti onnistuu. Onko ollut vaan "because I can" - tilanne :D

                                    Comment


                                    • #19
                                      En osaa tarkalleen tuohon vastata. Kuitti Harisen käynnistä 4800€.

                                      Comment


                                        #20
                                        Äkkiseltään voisin väittää että nyt on rahat menneet aikalailla hukkaan. Ei noilla osilla tuolle eculle ole tarvetta. Paitsi jos haluaa säätää itse eikä halua opetella Motronicin saloja.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jep. Itse en missään nimessä luopuisi Motronicista tuon takia. Kallis, ei saa vikakoodeja ulos ja kaiken kruunaa tuo Vaijerikaasu.. Auto lähti juuri maalaamoon. Nyt odottaa jarrupalikat vaihtoa kun palaa sieltä :)
                                          Attached Files

                                          Comment


                                          • #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja Toppura123 Näytä viesti
                                            Tilattu siis Suurtehopumppu...
                                            Millaisen, mistä ja hinta? Täytyy varmaan itsekin hankkia uusi pumppu.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mainostellaan vähän tässä samalla :) Eli tämä pumppu, tuolla nettikaupan hinnalla.
                                              http://speed-autoteile.fi/index.php?...earch=Suurteho

                                              Comment


                                                #24
                                                Ei ole gigantin slogan tuttu? Mitäs siitä liikaa maksamisesta sanottiin? Itse ostin samoja pumppuja 2kpl lähes samalla hinnalla.
                                                Viimeksi muokannut Killeri; 23.3.2017, 20:55. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Toivottavasti ebc on saanut noiden red stuffien laatua parannettua vuosien saatossa. Oli aikasemmin sitä ongelmaa että pinnat irtoili rungosta.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tietääkseni jotain parannusta ovat saaneet kyllä. Tälläkin hetkellä RedStuffit, tosin aika loppu mutta todella hyvät jarrut on verrattuna edelliseen Imolaan, normaaleilla paloilla.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Noniin. Jarruremppa tehty, vei aikaa suunniteltua kauemmin yllättäen.
                                                      Vaihdettu Etulevyt & Takalevyt MTech, Etupalat & Takapalat RedStuff, sekä Metallipunosletkut. Hommahan meni heti alkuunsa puihin jarruputkien osalta, eli kaikki etu ja takajarruputket uusittiin, samoin etusatuloiden ilmausnipat. Kaikki satulat käytettiin irti, herkisteltiin ja lyötiin nippuun. Loppusilaus satuloiden uusinta maalaus :) Suurin homma etusatuloiden putken ja letkun välinen liitos.
                                                      Nesteiksi vaihtui Motulin ns. Kilpaneste. Lopputulos huikea, kyllä huomaa että jarrut on tehty. Metallipunosletkujen vaikutus yllätti myös, eli poljintuntuma on huomattavasti parempi ja terävämpi. Ensiviikonloppuna vetarin suojakumi jumppaa, putkiston loppuhitsaus ja perämurikan puslien vaihto. Kyllä, levyn uritus laitettiin pyörimään ns. Väärään suuntaan. Huomenna täytyy katsoa mistä johtuu tukehtuminen. Tyhjäkäynniltä kaasua, meinaa sammua ja sitten toimii normaalisti. Ärsyttävä ajaa, ja tuo Hestec + Vaijerikaasu ei helpota asiaa yhtään. Nyt nukkumaan :)
                                                      Attached Files
                                                      Viimeksi muokannut Toppura123; 25.3.2017, 23:55.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Hyvähyvä. Jaksatko ens kaffeille raahautua esittelemään ? :)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Jaksan kyllä, ja tulenkin. Siitä sitten hallille tekemään muutama homma audiin.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Nyt on saatu Audi tallista ajoon taas. Vaihdettuja osia isoliuta. Ihan uskomattoman hyvä ja tasainen ajaa, tuon Hestecin jälkeen. Osia vaihtui mm. Suurtehobensapumppu, EV14 1000cc suuttimet + adapterit, F5DP0R tulpat, kaasuläppä, kaasupoljin, Ahtoletkuja, Bypipe putki, klemmareita, letkuja, tiivisteitä, jne.... Nyt odotellaan säätöä loppukuulle, jolloin rupeaa käymään E85. Samalla vähän maalailtiin konetilan muoveja, uusittiin ratti + airbag ( nyt on onnistunut sisusta ), kattava sisäputsaus. Tuo pikku lista uusitaan vielä, koska Hestec jätti siihen jälkensä. Etupuskuri saapui maalaamosta vielä, joten nyt kaikki maalivirheet korjattu. Finnittömät ja reijättömät kilvet kruunasi paketin. Suurin päänvaiva oli Hestecin purkamisessa ja johtosarjojen selvittelyssä. Perjantaina vielä perusteelliset pesut, 2-step myllytys, vahaus ja ikkunoiden pinnoitus toiseen kertaan. Lauantaina perän puslat ja homma säätöä vaille paketissa, toistaiseksi.
                                                            Attached Files

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X