Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S4 B5 Single turbo projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Jos ei se lupaa, niin miksi lukee niiden spekseis? Sama ku ihan normi sre:lle sanotaan 565nm, mutta ton läpän mukaan senkaan ei sit pitäisi pitää kuin joku 400nm? Vaikka todistetusti yli 700 on ajettu heittämällä. Ja samat väännöt kyllä cc ilmoittaa kuin sachs, et liekö mihinkään enään uskomista.

    Comment


      #92
      Niin eiköhän se tuossa Mikon postissa jo ole. Useampi levyisissä ilmoittavat ehkä eri tavalla kuin "katukytkimissä" ;)

      Comment


        #93
        Sittenhän ei juuri kannata SRE:sta isommaksi päivittää, jos saman verran tuplalevyllä pitoa. Makes sense, none.

        Comment


          #94
          Tuplalevyisessä on sitten taas myös muita etuja myös mukana. Mitäpä jos sen yksilevyisen pito varmuuksien kanssa on se 565Nm, silloin staattinen pito SRE:n mielestä olisi sen 847Nm. Voi hyvinkin toimia 700Nm vehjeksessä, kyllä, mutta insinööri haluaa varmuuskerrointa, joka tarkoittaa sitten varmaankin levyn elinikää.

          Comment


            #95
            Jos ei se lupaa, niin miksi lukee niiden spekseis
            Tuo ei ole Sachsin valmistajan sivu, vaan jälleenmyyjän. Olen puhunut myös tuosta firmasta Sachsin kanssa. Ja se sanoin myös että niiden speksilappu sisältää vanhaa tietoa. Turha inttää tuosta kun varmasti niiden valmistaja tietää paremmin kuin kuka tahansa meistä.

            Ja todellakin siinä on varmasti osittain kyse myös käyttöiästä, jos kytkin ei ole jatkuvasti pidon rajamailla niin se kestää pidempään.

            Comment


              #96
              Ah no ei siinä sitten mitään, olen ollut uskossa että sachs performancen sivu on sachsin hallinnoima ja ns virallinen sivu mista noita voi tutkailla.

              Comment


              • #97
                Tänään kävin katsastus asemalla kyselemässä yhdelle ahtimelle muutoksesta, Antovat tarvittavat laput mitä pitää olla. Kuten penkki laput, osa lista mitä laitettu, desibeli mittaus ja ahtimen malli, ja kaikki moottorin tiedot jne. Sitten sanoivat että menee vielä euro 2 luokkaan , pitäs siis olla ihan mahdollista leimata.

                Comment


                  #98
                  Eli jotain selvennystä on tuohonkin asiaan tullut, hyvä niinkin välillä.

                  Comment


                  • #99
                    Vuosimalli tuossa ratkaisee, kun ei tarvitse OBD-mittausta. Jos on esikatit, niin on varmasti euro3.

                    Comment


                      Tarkotit varmaan jos on takalambdat = OBD auto AZB moottorilla = euro3. Kaikissa ässissä on esikatit.

                      Comment


                      • Alkuperäinen kirjoittaja Lupe-81 Näytä viesti
                        Kaikissa ässissä on esikatit.
                        Tuota en tiennyt, joten tarkoitin :)
                        Kävinpä vielä tallissa tarkistamassa 2.7 bit AJK:n tilanteen ja esikatit löytyy, mutta ei takalambdoja. Auto on euro3, mutta vuosimalli -00.
                        Viimeksi muokannut Kilu7; 17.11.2016, 22:10. Perustelu: Tarkistus

                        Comment


                          Mulla on joku pinttymä, että kaikki ässät olisivat euro 3?

                          esim. -98 - > https://www.audi.de/content/dam/ngw/...s4_s4av_b5.pdf

                          Comment


                            No niinhän tuo näköjään näyttäisi olevan euro3 alusta alkaen..

                            Comment


                              Minä kysyin tuota VV-autosta runkonumeron perusteella, ja sieltä sanottiin että -98 ässä on Euro2.

                              En usko tuohon Audin lappuun ;)

                              Comment


                                Näistä asioista mitään sen enempää tietämättä, mutta voisiko tässä olla kyse lainsäädännön ja "teknisen etumatkan" aiheuttamista väärinkäsityksistä?

                                Autohan käsittääkseni voi ylittää sille rekisteröintihetkellä lainsäädännöllä määrätyn päästönormin, eli olla teknisiltä ominaisuuksiltaan jo seuraavan päästönormin täyttävä. Analogiana tätä näkee sähkömoottorimaailmassa kokoajan. Sähkömoottorikauppiaat kaupittelevat ja markkinoivat "Super Premium Efficiency" -hyötysuhdeluokan sähkömoottoreita, vaikka lainsäädäntö edellyttää vain "Premium Efficiency" -hyötysuhdeluokan moottoreita.

                                Vaikka auto alittaisikin seuraavan päästönormin rajat, niin käsittääkseni lainsäädäntöhän sillä ajanhetkellä määrää, minkä päästönormin mukainen auton tulee vähintäin olla. Jos vallitseva päästönormi on esimerkiksi vuonna 2000 ollut Euro2, niin autoa koskeva päästänormi on silloin Euro2 eikä mitään muuta. Audin läystäkkeet ja markkinointimateriaali samalta vuodelta tottakai rummuttaa parempaa päästöluokkaa, koska myyntiargumentti. Olenko ihan metsässä ajatuksieni kanssa?

                                Comment


                                  On myös mahdollista, että konserni on vielä tuossa vaiheessa pää ulkona takalistosta ja tehnyt vapaaehtoisesti tuotekehitystä kuluttajatasolla jo etukäteen, eikä jättänyt lastentautien ja ongelmien tutkimista siihen aikaan, kun niiden toimivuus on ollut pakollista?

                                  Comment


                                    käsittääkseni lainsäädäntöhän sillä ajanhetkellä määrää, minkä päästönormin mukainen auton tulee vähintäin olla. Jos vallitseva päästönormi on esimerkiksi vuonna 2000 ollut Euro2
                                    Voin olla toki väärässäkin, mutta Euro 3 luokka tuli 1/97.

                                    Mutta jos katsastuskonttorilla sanottu että on Euro 2, niin eiköhän se silloin sitä myös ole.
                                    Viimeksi muokannut zorza05; 18.11.2016, 11:24.

                                    Comment


                                      Päästöluokan voi päätellä nyrkkisääntönä lambdojen määrästä.
                                      alkupään S4:ssa AGB oli vain kahdet lambdat. Oletettavasti Euro2
                                      2001 S4 AZB on neljällä lambdalla. Euro 3. Eli joutuu telkemään OBD testin ja verot päästöjen mukaan.

                                      Ai mistäkö tiedän? Nimim. S4 15.01.2001. Oispa 15 päivää vanhempi auto.

                                      Comment


                                        Lainaus Autoharrastajat Ry:n uusien rakentelusäännösten tulkintaohjeesta:
                                        Euro 3 päästöluokka on bensiinikäyttöisten luokka, Euro III puolestaan dieselkäyttöisten luokka. Euro 3 luokitus on tullut käyttöön 1.1.2000 uusille tyypeille ja 1.1.2001 alkaen kaikille käyttöönotetuille autoille. Suoraruiskutteisille dieseleille on poikkeuksia.

                                        Euro 3 luokituksen määrittelevä direktiivi on tullut vuonna 1998. Tämä tarkoittaa, että jotkut automallin on voitu tyypittää Euro 3 luokkaan jo ennen kuin se on ollut pakollista. Toisin sanoen 1998-2000 mallisissa autoissa on sekä uuden että vanhan luokituksen mukaisia autoja. Tiedon oman päästöluokasta saa maksutta katsastuskonttorilta.
                                        Mistä Kilu sait tiedon tuosta päästöluokasta? Minulla nimittäin on vm 2000 A6 AJK ja konttorilla tuomitsivat tuon euro 2 -luokkaan.

                                        Comment


                                        • Kävin Laakkosella printtauttamassa auton tiedot rekkarin perusteella. Tiedoissa lukee euro3. Auto ensirekisteröity Suomessa.

                                          Comment


                                          • Päädyinkin kytkimen valinnassa cerametallic tilttoniin 2 levyisenä ja siihen teetätän sopivan vauhtipyörän. Mistään ei tunnu löytyvän valmista vauhtista tolle 7,25" OT-II:lle. Vai onko porukka mistä saanut vauhtista tolle asetelmalle ässään?

                                            Comment


                                              Kävisikö tämä:
                                              http://ttvracing.com/product/audi-s4...ufacturer=audi

                                              Comment


                                                Kenax teki mulle vauhtiksen tiltoniin.

                                                Comment


                                                • Tuo ttv racingin vauhtis kyllä kävisi, kaverin tuttukin vois tehä vauhtipyörän aika hyvällä hinnallakin mutta triggeri kehän teko aika vaikea, vai saako sen irrotettua/ ostettua irrallaan?

                                                  Comment


                                                    Starttikehä pitäs saada irrallaankin ostettua. Yks vaihtoehtohan on purkaa vanhasta vauhtiksesta kehä irti.

                                                    Comment


                                                    • Niin se kyllä lähtee mutta tarkotin sitä kehää mistä anturi lukee pyörimisnopeuden.

                                                      Comment


                                                        Aivan joo. Mulla meni taas ajatus vähän sekasin vanhempien kanssa kun niissä luetaan starttikehää.

                                                        Comment


                                                          Ei sitä triggerikehää kannata tehdä irrallisena. Ei saa ostettua mistään.
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                            Käykö bitukkaan sama takastefahallisysteemi, kuin rivivehkeisiin?

                                                            Comment


                                                              Ei käy, takalaippa on sen verran erilainen.
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X