Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S4 B5 Single turbo projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Toivossa on hyvä elää sano lapamato :)

    Comment


      #32
      Luulen että tuo tdi lohko on johonkin muuhun hajonnut tai ollut alkujaan halki. Mullaki on olohuoneen lattialla lohko vakioautosta mistä lohko halki keskeltä. Taannoin oli paljon spekulaatiota mikä moisen on voinut aiheuttaa, mutta eipä siinä kukaan osannut arvailla. Tollainen 800nm aiheuttaa aika rajut sylinteripaineet kyllä, semmoiset kun viime talvena lähti kansia nostaa jo. [emoji14] Mukava kuulla et on muitaki vireistäjiä neljän sadan huvinoilla näissä :)

      Otin muutaman ruudun. Auto oli tosiaan ajossa ja mitään oireita ollut. Virikone piti tulla, mut purussa paljastui asioita
      http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/lohko/
      Viimeksi muokannut diffas; 14.11.2016, 10:56.

      Comment


        #33
        Se kansien nouseminen viittaa siihen, että ne sylinteripaineet nousee liian ylös liian aikaisin. Jos mäntä on vielä tulossa ylöspäin tai vielä liian lähellä yläkuolokohtaa ja paineet on jo piikissä, niin se voima menee raudan muodon muuttamiseen, ei se siitä koneiston geometriasta johtuen voi tehdä muutakaan.

        Comment


          #34
          Diffaksella varmaan sytkäennakkoa liikaa..

          Aihetta sivuten, kuinka luotettavana pidätte Hannoverin dynotuloksia peilaten rautaan?

          Comment


            #35
            Uskon niihin kuin raamattuun.

            Comment


              #36
              Jep, mäkään en usko niihin pätkääkään. Onhan siinä voimaa ja onhan se nopea, mutta nuo lukemat on kyllä yhtä tuulesta temmattuja, kuin jenkkien Wish Horse Powerit.

              Comment


                #37
                Meinaatko kenaksi, että dieseliä ei saa säädöillä sulatettua?

                Comment


                  #38
                  En tietenkään meinaa..

                  Comment


                    #39
                    Ennakkoa ei o kyllä varmastikaan liikaa, about sen 5-6 astetta tuossa 2500 kohdalla. Nämähän syttyy itsestään,ettei voi puhua sytkäennakosta. Suht pieni moottori kuitenkin, paljon ruttua, paljon syöttöä ja semisti painetta, kyllähä siinä alkaa painetta tulemaan. Aika tarkka raja oli toi 2.5baria, kun ilmeisesti täytös parani just sen verran että 2.6 nesteet pihalle ja 2.5 ja alle kaikki fine. :D Mutta joo, ei pilata tdi keskustelulla tätä enempi.

                    Millaista efr /bw ahinta tähän oli meinattu? Toteutumahan on periaatteessa sama kuin mitä on v6 tdi:ssa. Iitse lähtisin ehdottomasti twinscrollina, kun pystyy kivasti putket vetää puoliltaan. Hukkikset/hukkis sit jää lootan kupeseen.

                    Comment


                    • #40
                      Twinscrollina parempi ja tossa efr9180 on sisäänrakennettu hukkis, en tiedä vielä millä A/R suhteella sen ottaa, se pitää vielä katsoa.

                      Paitsi tarkistin saahan sitä ilmankin hukkaporttia, mitenhän olis parempi kiinteellä vai ulkosella portilla?

                      Pitääkö täällä oikeesti pilkkua nussia, luulin että keskustellaan/ jaetaan projekteja yms. Oikeinkirjotus ei oo ihan paras laji itsellä.
                      Viimeksi muokannut okkim; 14.11.2016, 20:24. Perustelu: Viestit yhdistetty. Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan editoi vanhaa.

                      Comment


                        #41
                        Alkuperäinen kirjoittaja jm95 Näytä viesti
                        Pitääkö täällä oikeesti pilkkua nussia?. Luulin että keskustellaan/ jaetaan projekteja yms. Oikeinkirjotus ei oo ihan paras laji itsellä.
                        Luulen että vastaus löytyy tästä.

                        Comment


                          #42
                          Alkuperäinen kirjoittaja jm95 Näytä viesti
                          Twinscrollina parempi ja tossa efr9180 on sisäänrakennettu hukkis, en tiedä vielä millä A/R suhteella sen ottaa, se pitää vielä katsoa.

                          Paitsi tarkistin saahan sitä ilmankin hukkaporttia, mitenhän olis parempi kiinteellä vai ulkosella portilla?
                          Itse valitsisin tuon turbon kanssa kyllä ulkoisen hukkiksen jo pelkästään tilan säästösyistä. Aika iso tuo portillinen pesä loppujen lopuksi. Jättää portit pois kokonaan konehuoneesta. a/r 1.05 tais olla pienempänä vaihtoehtona portittomana. Kurkippa btw noita uusia SXE sarjan ahtimiakin. :)

                          Comment


                          • #43
                            Jees pitää käydä katsomassa, ei se ahtimen malli vielä kiveen oo hakattu:)

                            Comment


                              #44
                              Tonniko tässä on hakusessa?

                              Comment


                              • #45
                                Ei taida kovin pitkään tonnilla kestää:D 700 pintaan tavote eihän sitä ahtoa pakko ole laittaa älyttömästi. Riittää pienempikin ahdin mutta saahan näitä katsella, mikä siihen lopulta sitten laitetaan.

                                Comment


                                  #46
                                  Kyllä se kannattaa minusta mieluummin niin päin rakentaa, että se moottori kestää kaiken mitä muista osista on otettavissa. Tehotavoitteeseen ja etenkin tehonkestoon nähden liian ison ahtimen laittaminen on minusta aina huono idea. Se hetki, kun ahdonohjauksessa sattuu joku hupsis, tai se hetki kun "jos mä ihan vähän laitan tohon kuulaventtiiliä ja jos ihan vähän koittas vielä ruuvata tiukempaan" tai se, että käytät 70% ahtimen tuotosta vaikka kärsit 100% sen liian ison ahtimen haittapuolista.

                                  Mitoita moottori kestämään tehotavoite ja asenna ahdin, joka täyttää sen tehotavoitteen. Helppoa.

                                  EFR on uusinta ahdintekniikkaa ja varmasti herää paljon esi-isiään aiemmin suhteessa maksimi tehontuottoon, mutta silti ei ole mitään mieltä ylimitoittaa ahdinta noin rajusti. Parhaan ilon saat irti mitoittamalla sen oikein. Tuohon tavoitteeseen laittaisin sen pykälää pienemmän, EFR 8374. Siitä on käsittääkseni puhallettu ameriikan pölhölässä yli 800hp lukemia.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Kyllä se taitaa kallistua tuohon pykälää pienempään tosiaan. Jos ulkosilla porteilla laitan niin minkähän kokosia suosittelisitte ? 2 kpl niitä pitää laittaa todenäköisesti, molemmille puolille omat.

                                    Comment


                                      #48
                                      Sanoisin, että 2kpl 40mm riittää, mutta 50mm lienee vielä järkevissä rajoissa. Viisaammat korjatkoon. Minusta porttia/portteja ei hirmu helposti pysty ylimitoittamaan.

                                      Comment


                                        #49
                                        Ei se väärin olisi johonkin laitteeseen mitoittaa ahdin niin, että se pysyisi hyvän hyötysuhteen alueella kompurakartalla :) Hyvä hyötysuhde -> vähemmän imulämpöä -> enemmän hymyä.
                                        Maksimit ulos puristaessa ollaan tosiaan muutama kertaluokka turhan isossa ahtimessa 700 viinahevoseen. Katukäyttöominaisuudet lienevät melkolailla kamalat.
                                        http://www.full-race.com/store/image...-content-1.jpg

                                        Todella isot hukkaportit voivat yhtenäkin kappaleena olla haastavia ohjattavia. Jos tarvitaan tolkuttoman kokoinen portti/portit, ahtimen balanssi on lähtöjään metikössä. Sanoisin että max 2x40mm eikä jää niistä kiinni. Toki venttiili/kalvosuhdekin voi vielä tehdä aiheeseen hankaluutta.

                                        Comment


                                          #50
                                          Jos lohkossa on väännön siedossa ongelmaa niin isompi ahdin ja lisää kierroksia. Nokat sen mukaa.
                                          Turha siitä on alavääntöä repiä jos lohko tahtoo antaa periks.
                                          Toiset sanoo että ahdin on liian iso alakerran heikoille hilppeille, tai niiden asettamille rajoille.mun mielestä taas alakerta on liian heikko pienemmälle ahtimelle.
                                          Mitä alempaa herää, sitä helpommin väännön sieto ylittyy ennen tavoiteltua hevosvoima rajaa.
                                          Ja ahtimia mitotetaan hevosien mukaan.

                                          Comment


                                            #51
                                            Miun teoria taas puoltas liian jyrkän tehokäyrän aiheuttamaa ongelmaa. Eli lohko tykkää huonoa jos teho nousee 200->700hv 1000rpm aikana. Liian jyrkkä tehon/väännön nousu värisyttää lohkon rikki. Ja joissakin autoissa myös voimansiirron.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Mielenkiintoinen teoria. En sano, että et olisi oikeassa, mutta onko teorian tueksi mitään muuta kuin mutua?

                                              Comment


                                                #53
                                                Enpä usko että sillä kuinka kapealla sektorilla vääntö nousee olisi mitään merkitystä.
                                                Mutta sittenpä uskon kun asiaan esitetään perusteita.

                                                Se on niin kiinni siitä mitä haluaa, toiset sanoo että laita vaan pienempi että herää hyvin ja mukava ajaa. Sillä pykälää pienellä vaan harvoin ylletään tavotteisiin tai saatika ylitetään niitä. Käytännössähän jos vain on tarkotus mennä tarvittaessa kovaa niin riittää kun pysytään vaihtaessa pelialueella.
                                                Mutta mikäli vähäki epäilyttää että vääntö saattaa ylittää kipurajan niin valkkaisin nokat millä saa kierroksille henkeä jos vaan kärsii pyörittää ja ahdin sen mukaan.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Olen kyllä aina ajatellut, että jotain sillä ylikapealla massiivisella tehonnousulla olisi tekemistä pahojen asioiden kanssa, joten mielenkiinnolla kuulisi faktaa asiasta ?

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Eikös se kapealla alalla jyrkästi nouseva tehokäyrä tapahdu ihan myös kun lyödään kaasu pohjaan osakaasulta?

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      No kyllä itse asiassa sama efektihän se käy myös silloin. Olen saanut tuolla nopealla "kick-downilla" osia kyllä hajalle.

                                                      Jyrki, ei ole oikein faktaa sen enempää. Omissa ajatuksissani lähinnä pyöritellyt. Miellän tämän efektin vähän aasin sillan kautta kun taivutat metalli putkea. Rajulla kerta rykäisyllä putki taipuu enempi kuin rauhallisella aloituksella kun joudut tavallaan lisäämään voimaa pikkuhiljaa. Vai meniköhän nyt asianyhteys ihan metsään? No joku minnuu viisaampi korjatkoon teorian.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Mutta nämähän on yleensä kahdella ahtimella ,silloin alavääntöä tulee olettaen paljonkin enemmän verrattuna yhteen isompaan. Toisaalta sillon vääntökäyrä nousee tasaisemmin. Kumpihan sitten lie pahempi äkillinen nousu yhdellä vai raju alavääntö kahdella? Onhan niitä lohkoja halenut, olisi kyllä mielenkiinnosta hyvä nähdä millä käyrillä hajonneet. Sekin varmaan ihan tuurissaan kestääkö vai ei.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Rajumpi alavääntö käy enempi kytkimelle ja voimansiirrolle. Jos ajossa useasti väännättää alhaalta. Varmasti sinkulla tulee paljon erinäköisempi käyrä kuin biturbona.

                                                          Tuohon edelliseen teoriointiin vielä. Toki jos voimansiirron välykset on nollassa, eli voimalinjassa kuorma päällä, niin särkymisvaata on pienempi kuin aloittaa nollakuormasta äkkillinen kuormitus. Esim kytkinpommia antaessa.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Onko tuosta kahden pienen ja yhden suuren twinscroll turbon alaväännön eroista jotain tutkittua tekstiä jossain? Olis kiinnostavaa tietää paljonko se pienempi massa vaikuttaa väännön tuottoon.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Ei varmasti tule erinäköinen käyrä sinkku vs biturbo, jos molemmat setupit on speksattu samaan teholuokkaan. Ei nyt verrata k03 bittiä mihinkään sinkkumonsteriin.:)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X