Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 quattro 1993 -> 10vt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Ei ole kokemusta,tullut aina käytettyä peltistä.

    S2:ssa neliveto lootan 01A ja 01E käyttää samoja vetareita,joten vetarin laipat on samalla kohdalla.

    016 eri vetarit.

    eiköhän etuveto loota ole sama

    Comment


    • #62
      Oletko 100% varma, että 01A ja 01E ovat saman levyisiä?
      Foorumilta löydetyn tiedon mukaan 01E olisi leveämpi kuin 01A.
      01A;n leveys on tiedossa, se on noin 25cm. 01E:n ja 016;n tiedot puuttuvat.

      Comment


      • #63
        100% varma, että samoilla vetareilla sopii autoon.

        Comment


        • #64
          Tämä selvä, eli johtopäätös on että 01a ja 01e vetarit on keskenään saman mittaiset, eli kummatkaan ei sovi 016 vaihteistoon pituuden puolesta.

          Olisiko kellään vm88-90 typ44 100/200 turbon vetoniveliä, tai vetoakseleita?
          Semmoisia pitää seuraavaksi sovittaa. Vm88-90 siksi, että noissa täsmää spoorien määrä c4 pyörän napaan joka on 38-spoorinen.

          Comment


          • #65
            Mulla Urq:oon tulossa 016 vaihteiston tilalle 01E.

            toinen vetoakseli käy suoraan,mutta se vaihdetaan toiselle puolelle.

            Ja toisen vetoakselin kanssa joutuu laittaa spaceri.

            Sama homma olettaisin olevan iso korisenkin kanssa.

            Comment


            • #66
              Onko sulla hajonnut se 016 vai miksi vaihdat? Onko sulla mahdollisuutta mitata sen leveyttä vetarien kohalta?

              Ja mun autossa on alunperin ollut 01a ja sen vetarit ei sovi 016 laatikkoon pituuden, eikä nivelen koon (100mm vs 108mm) takia.
              Siis 016 on leveämpi ja pitäisi saada lyhyemmät vetarit.

              Comment


              • #67
                Ei ole hajonnut,vaihdan sen varmuuden vuoksi.

                Seuraava moottoori setuppi antaa sen verran voimaa.

                016 on vielä autossa kiinni,en pysty mittaa.

                016 löytyy myös pienemmällä laipalla jos se auttaa sua,järkevin taitaa kuitenkin olla hommata facelift 200 akselit

                Comment


                • #68
                  Joo, taitaa käydä myös 100Turbosta, kunhan se on 88-90 ja manuaali

                  Comment


                  • #69
                    facelift 100 quattrossa oli muistaakseni 01a vaihteisto
                    Viimeksi muokannut kessu74; 23.4.2017, 12:19.

                    Comment


                    • #70
                      Joo vaparissa kyllä. Mutta Turbossa taasen on 016

                      Comment


                      • #71
                        200 20V askista ohimennen mitattu noin 270 mm vetarin laipan ulkopinnasta toisen laipan ulkopintaan.

                        Comment


                        • #72
                          Kiitoksia artolle tästä mitasta. 016 on siis noin 20mm leveämpi kuin 01a.

                          Vielä pitää löytää tuommoisen 200 20v vetarit, tai 100 turbon vetarit. Ja ilmeisesti vain 88-90 vuosimalleista käy. Ja vain manuaaleista.

                          Comment


                          • #73
                            Lisää pohdintaa, voisiko tuon vanhemman vm86 200TQ;n koko etutolpat napoineen asentaa c4 koriin?

                            Tai suunnitelma b:) jätän etuvetarit kokonaan pois ja ajan keskitasauspyoraston lukko päällä. Vai hajoaako lukko tällaisesta ?
                            Viimeksi muokannut 200tq; 28.4.2017, 07:11.

                            Comment


                            • #74
                              Typ 44 ja 4A (C3 ja C4) etutolpat menee kyllä ristiin. ainut kysymysmerkki on alapallon tapin koko. Siihen tuli jossain kohtaa muutos millin isompaan. En ole satavarma, mutta muistelisin, ettei C4-alatukivarsia saa pienemmällä tapilla. Heloittamallahan siitäkin toki selviää..

                              Comment


                              • #75
                                Realoem sivuilta varaosakirjasta löytyi sama tieto, että 200-mallia on tehty 18mm ja 19mm alapallolla. Ei vaan selvinnyt missä vuosimallissa se vaihtuu. Kaikki mun Quattrolötköt on vanhempaa prefacelift mallia. Jos joku muuten kaipaa moisen osia, tai koko koppaa, niin niitä Puran 2kpl tätä projektia varten. Molemmat on Avant quattroja.

                                Comment


                                • #76
                                  Vasta ihan viimeisimmät tehtaalta rullanneet 200:set taitaa olla 19mm. Varmaan vaihtunut jokseenkin silloin, kun valmistuslinjat on jo alettu muokata C4:sta varten. Siis käytännössä aika harvinaisia ne 19mm 200:set.

                                  Itselläni olisi tarvetta 10vt:n puskurin kulmavilkkujen laseille. Siis ne kulman yli menevät pyöreähköt vilkut. Kärryn aisa hipaisi ja 30v aurinkoa edesauttoi rikki helähtämistä.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Elikkä voidaan olettaa että 86-87 200;t on tuolla pienemmällä alapallon tapilla. Pitää mitata ja varmistaa.

                                    Tutkin lisää realoem sivustoa ja myös 88-90 diesel koneisissa on käytetty 016 vaihteistoa, joten semmoisen vetarit saattaisi myös passata.

                                    Jasso, tutkin löytyykö vilkkuja.

                                    Comment


                                    • #78
                                      vetareita odotellessa, purin -97 A6 avantista valot ja sovittelin niitä tähän -93 satkun koppaan, takavalot sopii suoraan, etuvalot ei, koska vilkut on matalammat uudemmassa. Etupuskurin irrotin myös A6;sta ja ainakin sen alumiiniset kiinnikkeet sopi satkun runkoaisojen päihin, itse puskuria en vielä päässyt sovittamaan, kun aika loppui kesken. Pitää jatkaa sovittelua paremmalla ajalla sitten. Onko kukaan muu sovittanut A6 etupuskuria sataseen?

                                      Comment


                                      • #79
                                        Lokasuojat, lamput ja konepelti muodostavat puskurin kanssa kokonaisuuden. Lisäksi kapealistaiset ovet ja takapuskuri on hyvä vaihtaa jotta feng-shuit on kohdallaan. :-)

                                        Miulla on yksi 91 satku joka tarkoitus laittaa pussihousukuntoon, kunhan vain osia löytyisi ja toistaiseksi pukilla oleva profiilin käyttis A6 joka on tarkoitus raiskata 100/S4 kuosiin niin ulkoisesti, sisäisesti paitsi tuon dieselin osalta, siinä on roippeet valmiina, mutta aikaa puuttuu kun vehje pitää laittaa muttereiksi huonon peltipinnan takia.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Minäkun ajattelin ottaa tuosta A6 Leveät kylkilistat, mutta sopiiko ne sittenkään satkun oviin?

                                          Ja Ronylle olisi noissa mun purkuautoissa osaa, Kerkeisi vaan joskus purkamaan. Tässä projektiautossa olis muuten ehjä vaalea kattoverhoilu, josta voisin ehkä luopua, jos sen saa edes ehjänä irti? Ja kylla tassa on valitettavasti kattoluukku

                                          Comment


                                          • #81
                                            A6 c4 kylkilistat menee kyllä satasen oviin, muovikiinnikkeet on pikkusen erilaiset. Minun urssi4seen semmoiset joku joskus laittanut. Pari listaa viime kesänä siihen vaihdoin viime kesänä. A6 kiinnikkeestä piti ottaa pois pieni olake jotta lista painui kunnolla peltiä vasten. Listojen ruuvien kohdat ei täsmänneet, piti laittaa liimamassalla pienet varmistukset.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Miulla ei ole mitään hajua miten C4:sta saa ehjänä kattoverhoilun irti. En ole kokeillut. Ilmeisesti sen saa nätisti irti, osaisikohan joku valistaa? Nimenomaan kattoluukullisen.

                                              Comment


                                              • #83
                                                80 avantissa oli ainakin liimattu kattopeltiin kiinni. Kuumailmapuhaltimen ja metallilastan kanssa harmittavabn hitaasti lähti irti. C4:sta ei tietoa, liekkö samanlainen.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  -91 C4 farkusta lähti kattoverhoilu ihan vaan nyppäsemällä alas ja ehjänäkin kun autoa purin romutusmielessä. Toki tuokin oli luukutonmalli.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Mitenkäs tuo 016 quattro Vaihteisto kestäisi, jos etuvetarit jättäisi pois ja ajaisi keskitasauspyoraston lukko päällä?

                                                    Entas saako tuota C4 A6 1.8 20v mittaristoa toimimaan 100 c4 korissa 5-Pyttysen koneen kanssa? Siinä olisi nimittäin öljynlampomittari, joka olisi Turbovehkeessa tervetullut lisä.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      4-vetoisena lukko ei ainakaan ole kauaa kestänyt.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Eikös joku täältä ajellut jollain 400 heppaisella lötköllä kyseisin menetelmin vuosikausia? Itsekin ajelin rapsakalla yhden kesän takavetona ongelmitta.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Kyllä täällä sawossa on kestäny ajaa kardaanirempan ajan etuvetoisena ja ot:nä välillä kesäisin ja läpi talven keskilukko päällä tuollainen junttilukkoquattro.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X