Oliko ne kepit aina erimittaisia, vai oliko nivelellä pelattavissa se lopullinen mitta? Muistelisin, että jotain sovituksia on tehty nivelen vaihdolla, mutta oliko se pelkän boorin takia..
Boorin ja laippojen kokoeron takia on niveliä vaihdettu. Pituuteen se ei juuri vaikuta, keppejä on eri mittaisia sitten minkä kanssa voi pelata.
200tq, sulla on privaboksi täynnä. Mutta vastaan tähän alle, kun ei ole mitään salaisuuksia:
-C4 I5 koneenkannakkeet 20e/pari. Vetareista kanssa parikymppiä pala, saat ite valkata mitkä otat.
On mulla jotain muitakin osia c4 ässiin vielä, tossa muutama vuos takaperin niitä tuli useempi pilkottua mutta suurin osa kaikista herkkuosista on myyty jo pois.
Mikäs olisi paras 10v kansi? Onko mitään hyötyä käyttää 2,3 litraisen AAR koneen kantta, tai nokkaa ? AAR on vuodelta 1990 tai 1991. Löytyy siis ihan kokonainen toimiva auto tekniikan osien luovutukseen
Sitten olisi myös 2220cc kone TYP44 Vapari quattrosta.
Onko kummassakaan näistä edellä mainituista parempaa kantta tai nokkaa kuin tuossa kg koneessa ?
Kävi myös mielessä hullu ajatus stroukata tuommoinen 2,3 kone 2,6litraiseksi käyttämällä 2.5TDi;n kampiakselia. Onko tammoista tehty aiemmin? Noita 2.2 koneita kylla loysin haulla, mutta en yhtään 2.3->2,6 muutosta.
Vai pitäydynko alkuperäisessä suunnitelmassa käyttää tuota 2145cc kg konetta.
Mulla on sellainen käsitys, että 10 v kansi menee dieselin päälle suurin piirtein kun laittaa vaan. Korkea lohko tarvii tietysti sopivan mittaiset veivit.
Turbon ja vaparin kansien suurin ero käsittääkseni venttiileissä ja mahdollisesti juuri nokassa. Oliko itse raakakansi jopa sama?
Eli kannattaako tuommoseen 10v kanteen haaskata aikaa lainkaan? Hakusessa ei ole mitkään 700hv tehot, vaan joku 200-400 riittää. Hyvä alavaanto ja luotettavuus on mitä haetaan.
Varmaan aluksi mennaan k-Jetilla ja vakio kkk26 turbolla, mutta kiinnostaisi rakentaa jossain vaiheessa Evo2 kone joka voisi olla Stroukattu, sähköruiskulla ja kuulalaakeri ahtimella. Mutta millä kannella/nokalla?
Kyllä minun nähdäkseni 10v on ihan hyvä aihio, varsinkin jos sellainen sattuu olemaan valmiiksi hyllyssä. Jos täytyy joka tapauksessa etsiä ensin hattu, kannattaa ehkä aloittaa siitä 20 v:stä. Tietysti siinä hinta nousee. Jos tavoite on järjellinen, eikä olla tekemässä kiihdytyskilpuria, 10 v on aivan hyvä.
2145cc kg moottori 10vt
2220cc vapari moottori 10v
2309cc AAR vapari 10v
nämä kaikki on siis toimivia kokonaisia moottoreita ja niistä olisi tarkoitus yhdistellä parhaat osat.
Tuo AAR on ilmeisesti hydrauli nostajilla? Ja sen nokkaa ei suoraan voi käyttää kg koneessa joka on mekaanisilla nostajilla. Olisiko hyötyä ottaa koko kansi siitä, ja laittaa kg koneeseen?
Vähän problemaattinen tilanne. Enemmin kai kannattaisi käyttää isompaa kellaria ja ahtaa se, mutta mäntien kesto on vähän arvoitus. KG:n kellari on jo valmiiksi turbolle tehty, mutta pienin tilavuudeltaan. Jos se seikka ei haittaa, KG:n kellari ja AAR kansi lienee huolettomin ratkaisu. Olettaen, että kannet käyvät ristiin ihan naps ja kops.
Ei tuota ole mikään kiire saada ajoon, tehään kaikessa rauhassa ja järkibudjetilla. Nyt on muuten hyvä hetki rakentaa tuommoista audin turbovitosta, kun osat ei maksa juuri mitään, kattelin hintoja autodocista, niin kk-laakerisarja 14e, männänrengassarja 12e, venttiilin säätölevyt oli 2,60e/kpl
Stroukkikone ei ole vielä ajankohtainen, myöhemmin kyllä.
Tänään tutkin tuon varaosa auton (2.3 Aar etuveto manuaali1991) vetareita ja siinä olikin 108mm nivelet sisäpaissa. Koko on juuri oikea 016 Vaihteistoon. Jos vaan tuo etuvedon Loota on yhtä leveä kuin 016 vetarin laippojen ulkopinnalta mitattuna. Mika Loota etuvetosessa c4 2.3 edes on?
KG:hen voi olla haastavaa saada kansipahvia, ainakin Reinziä metsästettiin jo vajaa 20 vuotta sitten ihan kissojen ja koirien kanssa. En tiedä nykytilannetta.
Muistikuva että hyd.nostajien ja palasäätöisen kannet ei mene heittämällä ristiin, siellä oli muistaaksi isompi öljypaluukanava ja jotain muuta reikiin liittyvää pulmaa, joten vähintään pahvikikkailua tai jotain muuta säätöä joutuu tekemään.
Itte ettisin jostain AAN/3B/ABY tjms. alakerran jossa liikkuvat osat mukana, tarpeen vaatiessa uudet veivit ja männät, siihen AAR:n kansi ja imusarja jonne hitsailtu sähkösuuttimien insertit ja sovite 20V kaasuläpälle, räätälöity pakosarja ja motronicci vaikka erikoismoottori.fi kautta käytettynä. Ja rakentelumallina sitten 20V ympäristö, mutta 10 venttiilillä, se on helpompaa kun suurin osa ratkaisuista on jo olemassa.
Jos mennään pulttaa kiinni -ratkaisujen ohi, etsisin itse ennemmin sen dieselin korkean lohkon. Sekin koeteltu homma ja isomman tilavuuden ja pidemmän iskun edut. Saatavuuskaan ei ole nykyään ihan huono ja hinnat vielä kohtuullisia.
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=43996 <--- tossa hyvä ketju, mistä saa vinkkejä kg:n kanssa. Tuolla käydyn keskustelun mukaan: "Jos koneesi vanhempaa mallia eli se vesireikä 1 ja 2 cyl välissä pyöreä, laita TDI tiiviste (käy, trust me). Uudempaan 20v tiiviste. 81 porauksellle tarkoitettu ihan ok." Itse tilasin kg koneeseen 20v metallipahvin, saa nähdä myöhemmin, että sopiiko se todellisuudessa.
Onko tohon sitten olemassa metallista tiivistettä? 035103383J näyttäis varaosanumeroks mutta löytyy vaan normi massatiivisteitä... Mistäköhän vois saada metallisen?
Mulla on itellä KG alakerta ja hydraulinostajilla oleva matalakanavainen vaparin kansi. En nyt muista konetyyppiä. Siitä piti vähän täyttää öljynpaluukanavaa. Tiivisteenä tuo 2.5 tdin peltitiiviste. Sähkösuuttimille löytyy muistaakseni G60 volkkarin suutinholkit jos k-jetti korvautuu.
Edit: tein vähän hintavertailua tuon varaosat24 ja spareto;n välillä. Kiertokangenlaakerit on halvemmat tuolla varaosat24 sivustolla 14e sarja.
Sensijaan männänrenkaat ja kannentiiviste on halvemmat spareto sivustolla, noin kympin luokkaa. Ja nuo on siis laatumerkkejä; mahle, reinz, goetze yms
Venttiilin säätöpalat oli vähän euron molemmin puolin paksuudesta riippuen tuolla spareto:ssa.
Viimeksi muokannut 200tq; 21.4.2017, 12:59.
Perustelu: päivitetty tietoa
Tyhmä kysymys, mutta miksi sen pitää olla peltinen? Massapahvi pettää isoilla ahdoilla? Ainakin monissa cdi-koneissa on peltinen tiiviste, joten siitä voisi päätellä sen kestävän enemmän ahtoja?
Comment