Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 Imola

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Meinasin linkata tänne myös tuon okkimin laittaman öljysepostuksen, siinä on paljon lukemisen arvoista asiaa. Ehdottomasti joku suositeltujen viskositeettien mukainen laadukas öljy koneeseen. Esim. magnatec tai edge. Itse olen vatkannut bitukalla edge 0W-40 öljyjä, kun sitä saa saksasta kotiin kannettuna kohtuulliseen hintaan.

    http://applications.castrol.com/oils...fi_fi/c/search
    Miksi Castrol listaa tuolla AGB/AZB koneille 10W-60? Ei ole kyllä ensimmäinen kerta, kun nuo suositukset aiheuttaa henkilökohtaista ihmetystä.

    Miksi 40 on parempaa kun 50? Lukekaa tuo opien pdf; The thicker the oil is the more friction and drag and the more power the engine needs to move it around the engine which inevitablytranslates to less at the wheels. The thicker viscosity oils lead to a slower oil flow rate, which can lead to several problems. There can be localised high oil pressures in the engine, causing increased
    wear at certain points as the oilways are not designed to cope with the thicker oil. One of the main functions of the oil is to carry heat awayfrom the engine and that is then cooled bythe air flow over the sump – with the thicker oil the flow rate is slower, meaning less heat is taken away and higher oil temperatures occur (that can also lead to people thinking they need thicker oils). In a worst case scenario with thick oils (when not required) is that you will experience air entrainment and cavitation inside the bearings at high RPM. Not clever stuff!

    Comment


    • #32
      Tulee höyryä huohottimesta kanssa. Miulla on sellanen pönttö imusarjan ja tulipellin välissä mihin kansista ja lohkojen välistä tulee putket ja pohjan tuntumasta lähtee yksi putki suoraan ulkoilmaan. Kuumalla koneella puskee höyryä sieltä.

      Comment


      • #33
        Tänään saatiin eBaystä uusi ratti bägillä. Kyllä on todella hyvän tuntuinen ja paksumpi kuin edellinen kulunut.
        Lasinpyyhkijän varret vaihdettiin uudempiin, samalla tietenkin pyyhkijänsulat. No tulihan se vaihdekepin nuppi ja pussikin jo :)
        Attached Files
        Viimeksi muokannut Toppura123; 1.7.2016, 15:03.

        Comment


        • #34
          Tänään koittikin päivä, kun vaihdettiin eteen kaikki tukivarret + pultteja. Samalla vaihtui yksi rikkinäinen Sisempi vetonivelen suojakumi. Kuvia työstä runsaasti, mutta laitetaan tähän vähemmistö. 2x alatukivarren pallot olivat irti kupeistaan, eli lähti pihdeillä irti. Seosmittari sanoi sopimuksen irti ( PLX ), täytyy katsoa mikä mättää? 2x viimeistä kuvaa on siitä, kuinka todella märkä on mm. Vaihdelaatikko öljystä. Pohjapanssarillakin oli tuoretta öljyä ja öljypohjassa muutama tippanen. Öljyvuoto on se, jonka haluan selvittää mutta ongelma on ettei missään näy mitään vikaa olevan, jostain se kuitenkin tulee ja vain silloin kun annetaan hanaa=paine kasvaa. Jarrusatulat maalasin uudelleen Punaisella, nyt on taas puhtaan punaiset. Auton käytös ajossa, muuttui totaallisesti positiiviseksi. Ei vetele enään, eikä puolla jarruttaessa. Maanantaina kulmat kuntoon ja taas mennään :)
          Attached Files

          Comment


          • #35
            Kuvista sen jo arvaa, eli tänään vaihdeltiin se rikkoutunut Kenno. Työmaata riitti, välillä tuntui että tuleeko tämä enään kasaan.. Siitähän se paketti irtosi, kenno vaihtui ja kasaus meni puolet nopeammin kuin irroitus. Nyt uskaltaa sen puolesta ajella. Ilmastointihuolto joudutaan tekemään uudelleen Maanantaina, mutta se on pieni vaiva. Suurenmoiset kiitokset kuuluu foorumilla vaikuttavalle Mehtalalle! Osasi auttaa purkamisessa todella selkeästi, myös kuvin ja videoin :)
            Attached Files

            Comment


            • #36
              Päivitellääs taas muiden " iloksi " Eli tänään auto pestiin, ja samalla vanteet otettiin riviin + pestiin perusteellisesti. Nyt sai vanteet Gyeon Q2 pinnoitteen, jonka pitäisi vähintään helpottaa puhtaanapitoa. Autossa itsessään Collin 915, joka on tähän asti itsellä joka autossa ollut ja toiminut pitkään! Myös perusteellinen sisäputsaus tehtiin mm. Penkkien nahkapinnoite + laittioiden ns. Märkäpesu..
              Nyt odotellaan Saksanmaalta uusia mattoja, jonka jälkeen vähintäänkin kovaa ajoa :) On se kiva, kun välillä ei tarvitse korjata vaan voi vaan siistiä paikat. Etupuskuri ja takalippa olisi aikomus käyttää maalaamossa joku viikko.
              Attached Files

              Comment


              • #37
                Tuo collin 915 on kyllä hyvä mäski, itse käytän myös :)

                Comment


                • #38
                  On kyllä. En viitsi edes harkita muita :) Lauantaina otan nosturille ja selvitän, että mistä sitä öljyä tulee. Öljynvaihdosta 2tkm, nyt tikussa puolessavälin, eli kyllä tihkuttaa.

                  Comment


                  • #39
                    Sijoittakaa pinnotteeseen niin ei tartte vahaillakkaan .?

                    Comment


                    • #40
                      Valitettavasti en halua autoon pinnotetta :D Tuo vaha on niin hyvin toimivaa ja kestää hyvin, etten edes harkitse. Oli tuossa Nanolexin Si3D mutta palautin sen.

                      Comment


                      • #41
                        Päivitellääs taas. Eli se suurin vuotopaikka löytyi. Lukitustapin tulppa vuosi jo tyhjäkäynnillä ja valui kometta pitkin pohjapanssarille, ja vuoto suureni huomattavasti kun antoi kierroksia. Nyt vaihdettu O-rengas ja vuoto kurissa ( seurataan viikon verran ). Valuttanut tuosta öljypohjaan hieman, siitä pohjapanssarille ja panssarin pohjareijistä sotkenut koko laatikon, pohjan ja pakoputket. Onko muilla ollut vastaavanlaista ongelmaa, ja onko joku keksinyt paremman tulpan reikään?
                        Attached Files

                        Comment


                        • #42
                          Tuttupaikka. O-rengas oltava oikeen kokonen niin ei vuoda.

                          Comment


                          • #43
                            En tiedä mikä sinne oli laitettu, mutta oli kyllä aivan liian ohut O-rengas. Nyt uudella pitää ja pohja ei ole enään märkä, JES :) Seosmittarikin tuli kuntoon uudella anturilla ( 120€ ), ja moottoritilaan kaikki uudet vesikaukalonmuovit + akkukotelon muovit.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #44
                              Oliko se O-rengas vihreä?

                              Comment


                              • #45
                                Ei. Musta kapea ja liian pieni=ei tiivistänyt ollenkaan. Pultti irti ja holkki tipahti lattialle.

                                Comment


                                • #46
                                  No sitten siellä ei ollut alkuperäinen. Se nimittäin on vihreä.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Jep. Nyt se pitää kuitenkin ja käryt on poissa :) Kyllä sen on huomannut, että jotkut asiat on jätetty puolitiehen autoa kasatessa, mutta nyt on aikalailla kaikki laitettu ja uusittu. Lauantaina Porkkikselle säätämään vielä, niin paketti kasassa.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Paljon kilometrejä takana, mutta taas kotona. Eli audilla nokka kohti Pertunmaan mökkiä. Lauantai aamupäivällä starttailtiin nokka kohti Lemiä, Porkkikselle. Auto saatiin hyvin muokattua uusille osille ja nyt käytös aivan eriluokkaa. Superkiitokset Porkkis, upeasta työstä! Seuraavaksi odotellaan, että päästään rullille ottamaan tämän hetkiset tehot. Samalla reissulla hankintalistalle tuli Vesiruiskut, kun imulämmöt nousevat niin korkealle.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • #49
                                        Eli ei ne srm coolerit ilmeisesti mitkään sikoossomit ole?

                                        Comment


                                        • #50
                                          3+4 23C kelissä > 63c imut... Ei nyt aivan katastrofi, mutta ei hyväkään. Rullilla lienee tilanne hankalampi. Ahtoakin toki on ronskisti.

                                          Olihan siinä tosiaan aika tavalla säätötarvetta. Kiitos kiittäjälle :)

                                          Comment


                                          • #51
                                            Jep. Kyllä nuo Coolerit kuitenkin olen todennut paremmiksi kuin vakiot. Silti täytyy hankkia tuo DewilsOwn stage2 setti :)

                                            Comment


                                            • #52
                                              Mikäs tässä nyt oli tekniikkapuoli, Perus RS6 ahtimet ja vakio kannet/nokat vai?

                                              2283 ahtimilla kaikki hönkä pihalle on mailin vedolla imulämpöjä mitattu +50C ilman ruuttaa ja ~40C tienoilla ruutan kanssa.

                                              Yhdessä ässässä AWE vs SRM imulämmöissä ei juurikaan eroja mutta virtaavuudessa kyllä.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Garretithan ne taisivat olla?

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Joo, eli Garretin t25bb Billetin siivillä ja oli vissiin suurennettu pesääkin? Vaparin kannet, ja ilmeisesti myös nokat.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    On kyllä taas kerran huippua tekemistä tämän auton kanssa. :)

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Kuinkas paljon tuo 10c merkkaa mailin vedossa?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Sudee Näytä viesti
                                                        On kyllä taas kerran huippua tekemistä tämän auton kanssa. :)
                                                        Mitä meinaat?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Oliko nuo garretit kokoluokaltaan RS6 vai isommat? Miten paljon täytyy ahtaa, että imulämmöt nousee noin paljon :) ?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja Toppura123 Näytä viesti
                                                            Mitä meinaat?
                                                            Meinaan sitä, että korjaat kaikki nuo pienimmätkin viat ja puutteet tms. Hyvänä esimerkkinä nuo koneen ympärysmuovit, harva olisi niitä vaihtanut.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Miten se nyt on myyntiin jo livennyt?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X