Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Singleturbo B5 S4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Mä tilailin omaani täältä. En nyt osaa sanoa suoraan, sopiiko bittiin, mut tuolta voisi saada.

    https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_d...l%20thermostat

    Comment


      #32
      Testiajojen aikana huomasin, että rajoitin on melko raju omaan makuun. Hienon kuuloinen se on, mutta tarkoitus olisi että auto elää mahdollisimman kauan.

      Rajoittajan iskiessä putkesta tulee lisäksi haulikon ääntä kuvastava pamaus, joka on niin raju, että se näkyy jo nakutunnistimissa eculla.. Ensimmäisessä kuvassa peruskäyrä nakuantureilta pyörii n 40-120 alueella tyhjis-> täys veto. Rajoittajalla ollessaan KO arvo hyppää luokkaa yli 300, joka liipaisee ecun nakukorjauksen. ( vaikkakin "turhaan" )

      Kuvissa vasemmalla 2 ensimmäistä kuvaa alkuperäiset rajoittajaan liittyvät asetukset,joilla ääntä lähti.

      Kuvissa 2 seuraavaa kuvaa on hienotunteisemmat rajoittajan asetukset.

      Viimeisessä kuvassa pätkä logista, jossa näkyy rajoittajan hetki.

      Kaasuläppää aletaan ajaa kiinni ennen varsinaisen PA ja sytkärajoittajan kiinniottamista, sitten katkaistaan bensa, viimeisenä kipinä. Tällä ehkäistään jälkipalon/pamauksen syntyä.
      Attached Files

      Comment


        #33
        Mikä tuossa rajottimella paukuttamisessa on ns. worst case scenario koneen näkökulmasta?

        Comment


          #34
          Itseä huolettaa voimansiirtoon aiheutuva rasitus rajoittajalla ajamisessa, sekä se, että jos se putkessa palava pamaus pääsisi nostattamaan pakoventtiiliä yli jousivoiman, jolloin venttiili yltää mäntään. Mulla on ne rosstechin titaanijouset, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

          Auto tulee näkemään rataa enemmän kuin katuajoa, joten se on verraten kovalla rasituksella.

          Comment


            #35
            Tuo venttilien avautuminen voi olla yksi riski, ja ei turbotkaan siitä tykkää hyvää.

            Miltä tuo rajoittaja tuntuu? Rynkyttääkö se vielä, vai onko pehmeä? En ole tuollaista kokeillut missä kaasu laitetaan ensin kiinni.

            Comment


              #36
              Tämä modattu rajoitin ikäänkuin puutuu rajarille, ei paukkaa kuin haulikko, sekä nakutasot putosivat 330-> 130 rajoittajan lyödessä.

              Nakutaso viestii samaa mitä kuljettajan persus, tämä on paljon hellempi koneelle.

              Kursori on kohdassa, jossa poljin on vielä pohjassa, mutta kaasuläppä on enää 70% auki, ja sytkärajoitus alkaa ottaa kiinni.
              Attached Files
              Viimeksi muokannut Killeri; 16.6.2022, 22:43. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

              Comment


                #37
                Tuota voisi kyllä kokeilla itsekin. Ei tosin ole juuri ikinä tullut vedettyä rajoittimelle, mutta eihän vara venettä kaada.

                Comment


                  #38
                  Kesäkuussa ajettu pari ratapäivää kotiradalla kuopiossa, sekä motoparkissa pieksämäellä.

                  Auto vetää hyvin, lämmöt napottaa n 88 asteessa, eikä flektien tarvitse pyöriä ollenkaan radalla !!

                  Voisin väittää ilmanottojen onnistuneen varsin hyvin, sapettaa vaan tuo flekteihin ja niiden PWM ohjaukseen käytetty yli 500euroa, kun ne ei nyt tee mitään muulloin kun varikolla = D

                  Pyöritän CWA400 bemarin vesipumppua 40-100% teholla automaattisesti lämpöjen mukaan, toisena ohjaavana ahtopaine, jonka ylittäessä 0.9 bar menee pumppu täydelle teholle. Tämä lämpöpiikkien tasaamiseksi koneessa.

                  Miksen vinkkaamana laihensin soppaa 0.78-> 0.81 hujakoille ahdoilla, ja tuntuu että moottori tykkää tuosta naksun laihemmasta sopasta !

                  Minuutin verran Sinkkuturbon äänimaailmaa motoparkista: https://youtube.com/shorts/niRkzHgq9ZQ

                  Heinjoen dronevideota ja Motoparkin ajovideoita kesäkuulta 2022: https://youtu.be/pO7JIkGo4LM

                  Valtava ero on tuolla tomin rs4 turboisella biturbolla, sekä omalla sinkulla äänimaailmassa !

                  Seuraavan kerran ajetaan isommin radalle.comissa heinäkuun 21-24.7.22 motoparkissa.

                  Autoon on tulossa kesän mittaan aero-osaa keulaan ja perään, niistä sitten erikseen päivitystä.


                  Attached Files

                  Comment


                    #39
                    Kivasti laukkaa :)

                    Comment


                      #40
                      No juu ja noi äänet, ne on kyllä ihan jäätävän hienoa laulua.

                      Comment


                        #41
                        Mahtava äänimaailma, hieno porkkis ja auto!

                        Comment


                        • #42
                          Nättiä! Upee rojekti ja hieno keksintö!

                          Comment


                            #43
                            Kesä 22 meni ratoja ajellessa. Tarrakilvillä tuli ajeltua monta kertaa, viimeisimmän kerran lokakuussa, jolloin tuli todettua, etten pysty ylläpitämään audia kadulla SEKÄ työpaikkaa -> tein päätöksen jättää tämän pois kadulta.

                            2023 alussa leikkasin korin poikki tuulilasin alta, sekä tyhjensin perän käytönnössä taka-apurungosta taaksepäin.

                            Keula alkaa hahmottua muotoonsa, perä on vielä tekemättä tässä vaiheessa.

                            Tavoitteena jäykistää runkoa, säästää painoa merkittävästi, sekä tehdä huoltamisesta ja laitesijoittelusta konehuoneessa ja perässä helpompaa.

                            Konepeitto, takakontti, ovet ym on kairattu niin kevyeksi kun saa.

                            Click image for larger version

Name:	IMG_20231221_232353.jpg
Views:	427
Size:	80,0 Kt
ID:	1965589 Click image for larger version

Name:	IMG_20231223_144122.jpg
Views:	400
Size:	93,6 Kt
ID:	1965590​​ Click image for larger version

Name:	Putkikeula yleis.jpg
Views:	396
Size:	94,4 Kt
ID:	1965591​​​ Click image for larger version

Name:	IMG_20231223_143949.jpg
Views:	397
Size:	93,6 Kt
ID:	1965592 Click image for larger version

Name:	IMG_20231223_130328.jpg
Views:	401
Size:	109,6 Kt
ID:	1965593 Click image for larger version

Name:	IMG_20231223_144139.jpg
Views:	427
Size:	105,2 Kt
ID:	1965594

                            Comment


                              #44
                              Nälkä kasvaa syödessä ja halusin tehdä jotain erilaista kun muut. Halusin leventää koria mahdollistamaan leveämmät renkaat radalle.

                              Osat tehdään peltityönä, koska pelti tottelee jotenkuten omaa kättä. Kuitu ei ole hallussa..







                              Click image for larger version

Name:	IMG_20240106_163534.jpg
Views:	428
Size:	71,8 Kt
ID:	1965596 Click image for larger version

Name:	IMG_20240101_160944.jpg
Views:	397
Size:	112,4 Kt
ID:	1965597 Click image for larger version

Name:	IMG_20240101_160947.jpg
Views:	398
Size:	102,5 Kt
ID:	1965598 Click image for larger version

Name:	IMG_20240106_163726.jpg
Views:	400
Size:	100,5 Kt
ID:	1965599 Click image for larger version

Name:	IMG_20240101_160940.jpg
Views:	395
Size:	93,7 Kt
ID:	1965600 Click image for larger version

Name:	IMG_20240101_161017.jpg
Views:	390
Size:	105,4 Kt
ID:	1965601 Click image for larger version

Name:	IMG_20240106_163925.jpg
Views:	370
Size:	90,6 Kt
ID:	1965602 Click image for larger version

Name:	IMG_20240107_151329.jpg
Views:	442
Size:	97,0 Kt
ID:	1965603 Click image for larger version

Name:	IMG_20240107_151341.jpg
Views:	391
Size:	92,2 Kt
ID:	1965604 Click image for larger version

Name:	IMG_20240107_152802.jpg
Views:	441
Size:	89,0 Kt
ID:	1965605

                              Comment


                                #45
                                Aikamoista :) Levität varmaan takaovetkin?

                                Comment

                                Working...
                                X