Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

7A turbo --> AAT 20v turbo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Paljonko saa olla voimaa katsastuksessa? 260 pähkäilin ite, mutta osuinko oikeaan? :D

    Comment


    • Eikös sielä sen 276 (230+20%) saa olla, mutta 174 (2.8 AAH coupe) jälkeen käytetään verrokkina s2 coupea

      Comment


        Eikö verrokkina käytetä s2. Jaa mistähää löysin 220hp.. vai katoinko vaa vääri. No joo, huomenna penkittää nii koitetaa ottaa katsastus laput samalla mutta aika alas pitäis paineet saada että pysyy rajoissa. Saa nähä onko toi löyhinkää jous tarpeeks löysä. Huomenna selviää. Nyt tosiaan on pelannu kun uusin vielä jakajan kannen ja puolan johdon. Kytkin vaa meinaa olla rajoilla ettei enempää voi nostaa.

        Comment


          Edellisessä pieni väärinymmärtämisen mahdollisuus. Eli jos saat tehot alle 174 niin verrokkina tuo 2.8 jossa tuo 174. Sen yli mennessä verrokkina tuo S2. (230 + 20%) Vanhemmat S2 oli 220 ja uudemmat 230 tehoisia.

          Comment


            Joo no ei varmaan pysy alle 174 kun luulen et vaparitehot huitelee 200 paikkeilla :D

            Comment


              Penkissä käyty mutta eipä menny kaikki niin ku piti.. eilen säädin n.1.2 paineille ja pelas loistavasti ja seos kohilla..

              No tiedä sitte johtuko aamun vesisateesta vai eikö vaan tykänny jarruttavasta penkistä mutta tosiaan justiin kun pitäis lähteä vetämään kunnolla niin alko sytkä pätkiä ja vääntö romahti. painekkin oli vaan 1.03 penkin mukaan ja mittarin mukaanki jäi säädetystä n.0.15bar..
              pikkuhiljaa pätkiminen väheni aina ylemmäs mennessä mutta ei oikee natsannu. pikasesti säädin siinä seosta mutta ei se pelannu. eikä kerenny sitte enempää ku piti vielä katsastus laputki ottaa. (ne tuliki onneks ekalla yrityksellä, 271hp hieman vajaalla 0.4bar)
              melkonen notko tuohon lappuun kyllä tuliki :D
              huippuväännön arvelin omalla tuntumalla olevan tuossa 5-6tonnia ja huipputehon ennustelin 6-7 paikkeille. no vielä ei totuus selvinnyt. kuitenki mitä se nyt yritti pelata ylhäällä niin tuli sieltä kuitenki sen 411hp tasan kilon paineella, mikä nyt on ihan kohtuu vakio osilla. tosin sanoisin että pätkimistä oli aina rajoittajaan asti, lieveni vaan ylempänä.. toisaalta toi saa vaikka olla kun kerran ajossa kuitenkin toimii moitteetta nyt ja kulkukin on ihan kunnossa paineeseen suhteutettuna.
              huippuvääntö ois ollu kiva tiettää kankien kannalta..

              Niin ja sori sekavasta tekstistä.
              https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net...24&oe=577F7A00

              Comment


                Olosuhteet huomioiden niin ihan hyvinhän sieltä lähti. :)

                Comment


                  Onkos muuten ranacolla inertia vai jarru?

                  Comment


                    Sen tarkemmin tuota tekniikkaa tiedä, mutta jarru siinä on joka tapauksessa.

                    Comment


                      Muista sitten, että S2:ssa on viisipulttinavat. Että teet oikeanlaiset laput muutoskatsastukseen. :)

                      Comment


                        Jarrut on saman kokoset niin se riittää ;)
                        Ainahan voi 5 pulttiseks muuttaa muttei se siitä kummene :D

                        Comment


                          Mikäs sytkä ja moottorinohjaus tässä oli?

                          Comment


                            7a vakio ruisku ja sytkä. Lisäsuuttimet joita ohjataan finboostilla. Mega ois parempi lisäsuuttimille kun ois oikeasti säätö mahdollisuuksiakin. Tietysti paras ois ihan tyystin kinnon ohjaus mutta koska tässä pyritään hyviin hevos/euro lukuihin niin ei oo nyt suunnitelmissa :D Sitte on 3dl vesi/metanoli ruiskutus. Mitä nyt ei muute ois mutta ku sain kaverilta lähes ilmaseks ja muutenki nuo lisäsuuttimet loppu n. Kilon paineelle ja tuon kans riittää pidemmälle..

                            Niin joo ja nyt laitoin säädöt takas mitä oli ennen penkkiä ja toimii loistavasti. 1.3 ahdoilla kokeilin ja kyllä punnaa komiasti :)

                            Pähkäilin vähä näitä systeemejä ja tulin tulokseen että pitää muuttaa toi finboostin ja bensanpaineensäätimen nipan paikka. Se on nyt vähä sillee että virtauksen kasvaessa voi alkaa fuskata painetta pienemmäks. Kerran ollut samanlaista ongelmaa ja muutin nipan pitot tyyliseks ns. Vastavirtaan niin ongelma pieneni. Eli menee laihemmalle kierrosten noustessa ja kun seos säädetään kohalle nii keskikierroksilla menee paksulle. Siks varmaan jarrupenkissä meni sitte niin rikkaalle alemmilla kierroksilla ettei enää kipinä riittäny..
                            Viimeksi muokannut jesse47; 1.4.2016, 13:44.

                            Comment


                              Eikös tuossa kannattais harkita megaa ohjaamaan ihan koko roskaakin? Se on kuitenkin sen verran edullinen etenkin itse kolvattuna, että hyvin pitäis mahtua pieneenkin budjettiin? Megan pitäis käsittääkseni ymmärtää auditriggeriäkin jollain tasolla, mutta eipä se triggeröinninkään muutos hirmuisesti maksa.

                              Kärkivälit tulpista järkeviksi ja voimaa puolaan, niin jaksaa se jakajasyttykin antaa kipinää. Kannattaa myös kenties katsoa tulpanjohdot. Muistaakseni 7A:n vakiojohdot ja/tai tulpanhatut eivät olleet aivan parhaiten eristävät, etenkään ne 20+ vuotta vanhat...

                              Tuo vääntöpiikissä pätkiminen on niin selkeä kipinän loppumisen oire, ettei vikaa tarvitse muualta etsiä jos sopat on edes oikealla hehtaarilla. Pitää siis vain rajata pois kaksi asiaa, varsinainen kipinän riittäminen, eli puolan teho ja latausaika, jakajan kunto ja tulpan kärkiväli sekä kipinän löytäminen oikeaan paikkaan läpilyönnin sijaan, eli johtojen eristyskyky.

                              Edit: ja vielä lisäyksenä, että puolan tehon loppuminen tai liian iso kärkiväli ei omien kokemusten mukaan niinkään ryi ja pätki siinä vääntöhuipussa, vaan ennemminkin prötää ja ikäänkuin puutuu tietyllä alueella vääntöpiikin ympärillä. Tuo pätkiminen viittaa minusta enemmänkin siihen, että kipinä eksyy väärään paikkaan, eli läpilyö jostain kohtaa johtoja/hattuja.
                              Viimeksi muokannut kenax; 1.4.2016, 15:11.

                              Comment


                                No joo parashan ois ihan toinen ruisku yms.. mutta koska tuossa oli vaan kilo painetta ja pätki tuossa jarrupenkissä. Tai siis sellasta prötäämistä. Seos meni paksulle justii tuohon vetoalueelle tultaessa. Samaa ongelmaa myös ajossa että menee paksulle ensin muttei kuitenkaan pätki.. kun käytännössä toimii moitteetta niin ei jaksa alkaa nyt mitää mahottomia muutoksia tehä koska tuosta nyt voi arvailla mitä se vääntö vois olla 1.3 ahdoilla ja kytkin ei pidä sen enempää, kiertokanget alkaa olla rajoilla ja männät myös. Tulee aika liuta uusittavaa jos mielii yli 1.3 ahtoja että tässä vaiheessa keskityn hienosäätämään tuota ohjausta ja vaihtaessa turbon heräämiseen ois kans kiva jotain parannusta saada, varsinki kun joutuu melko rauhassa vaihtaa kytkimen takia.. :D jotenki pitäis paukku järjestää ja dumpin vaihto vois olla asiaa, toi on aika onneton. Tiedä sitte onko apua vai haittaa..
                                kytkin on kuitenkin isompien muutosten listalla käressä.

                                Edit. Tulppia on koitettu 2 eri iridiumia ja kärkiväliä 1-0.4mm sillon kun pätki sytkää ajossakin. Sitten uusin pyörijän, jakajan kannen ja puolanjohto vaihtu 10kohm 2kohmiseen. Tulpanjohdoista en oo löytänyt ainuttakaan pistettä et ois lyöny läpi. Taitaa toi sytty vielä riittää kun vaan seos on kohilla.
                                Viimeksi muokannut jesse47; 1.4.2016, 16:09.

                                Comment


                                  Nyt tuli muutettua toi nippa imusarjaan parempaan paikkaan muttei oikee pääse testaa ku muijja kävi tankkaa ysivitosta tyhjään tankkii :D alkaa muutenki varmaa olla toi puristus aika rajoilla..
                                  Ruvennu harmittaa ku ei tullu ihan kaikkea tehtyä tuohon kanteen. Ois voinu vesiurat ajaa ja palotiloissa ja kanavissa vähä parannettavaa.. pitääköhä repästä pian auki tuo.. jotenki odotus oli korkeammalla. Voihan toki olla että kunnolla kun käy niin tulokset paranis. Oletus oli kyllä lähemmäks 450 ku 400 kilolla..

                                  Comment


                                    No niin tuli muutettua sitten hukkaportti omalle putkelle ja vähä modattua putkea isommaks alusta. :D
                                    https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...8d&oe=57BA93D0
                                    https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...7c&oe=5782D7CF
                                    https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...aa&oe=578BEAB4
                                    https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...90&oe=577B3FFD
                                    Viimeksi muokannut jesse47; 10.4.2016, 09:25.

                                    Comment


                                      No niin. Vielä ei ole selvinnyt 7a:n vakio mäntien ja kankien rajat. Jotenka menmään eteen päin. Moottorikin tuntuu hengittävän vielä hyvin. 0.4 paineella laskennallinen vapari teho 195 ja kilolla 205 että vielä ei ahista. Nyt on 1.2 painetta ja kytkon luistaa nelosella. 1.3-1.4 bar luistaa kakkosellakin :D

                                      Nyt vaan tarvis löytää jäykempi kytkinasetelma kun ässän ei pidä enempää. Niin tuli mieleen sellanen ettei kellekkään olis jäänyt ylimääräseks jäykempää asetelmaa? Oisin kiinnostunut ostamaan jos on käypä vielä ja halvempi kun uus. Saa tarjota. Myös kevennetty vauhtipyörä kiinnostais. Sen voin toki keventää itekkin samalla kun kytkintä vaihtaa mutta oishan se mukavampi valmis ruuvata kiinni. Ens kuussa ois vissiin kiihdytyspäivä seinäjoella niin vois mennä kun vaan sais pitoa kytkimeen.

                                      Comment


                                        SRE-asetelma ja ässän vakiolevy pitänevät sen mitä noista sisälmyksistä uskaltaa ottaa. Olihan tässä 240 mm kytkin, eikä se pienempi? Olikohan se 228 mm.

                                        Comment


                                          Nyt pistit pahan. Tilasin ässän kytkimen ja ruuvasin kiinni. Enpä mitannut :D missä tuota pienempää kytkintä on? 7an vauhtipyörä.

                                          Comment


                                            Pienempää ollut ainakin etuvetoisissa, mutta nelikoistapa en ole niin varma. Jos siellä on jo ässän kytkin, se on silloin tuo 240 mm.

                                            Sachs Race Engineering lupaa asetelma/massalevy -yhdistelmälle muistaakseni yli 500 Nm pidon, mutta pakettia on koeponnistettu yli 600 Nm monenkin harrastajan toimesta. Riittänee?

                                            Teppo (Speed-Autoteile) ainakin muistaakseni myi noita.

                                            Comment


                                              Okei. Alkaa luistaa about 500nm.. joo tuollane pitäis jo varma. Ei kellekkää oo jääny vielä käyttökuntosta pölyttymään?

                                              Comment


                                              • Mulla on samat rojut dieselissä s2 3b kiinteä vp ja sre paineasetelma, vakio massalevy. Jos en väärin muista paineasetelma ja levy 450€ uutena.
                                                Täältä tuli paineasetelma. http://www.ccc-motorsport.de/compone...0&limitstart=0
                                                Viimeksi muokannut To87; 12.4.2016, 18:22.

                                                Comment


                                                  400e näkyy olevan suomesta 707 asetelma.. sitte uus levy päälle nii tuli kalliita nyyttoneita.

                                                  Comment


                                                    240 mm on. 650+ Nm päivittäisessä ajossa, SRE + 3B-vakiolevy + NM:n vauhtipyörä. Ei ongelmia.

                                                    Comment


                                                      Okei. Saako tuosta vakio vauhtipyörästä kevennettyä kuinka helposti ja kuinka paljon? Vois sitä keventää..

                                                      Comment


                                                        Karvan vaille 2.5 kg lähti 7a vauhtipyörästä, ja ajatuksena oli ettei tulisi vielä kopasta pihalle. Tosin tuossa oli aika kankeasti tavaraa selkäpuolella verrattuna esim. s2 vauhtikseen.
                                                        Viimeksi muokannut sfk78; 13.4.2016, 12:50. Perustelu: huppis eli 2.5kg

                                                        Comment


                                                          http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi%209...20(Custom).JPG

                                                          http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi%209...20(Custom).JPG

                                                          Tuossa sorvattu NM:n vauhtis, jossa oli melkoinen pahka takapuolella.

                                                          Comment


                                                            Mitä nyt katoin niin 550-600e ois tullu kytkimelle hintaa. Hähää. Vakio asetelma ja levy uutena 190e. Jotenka on taas aika alkaa rakentaa. Teen kahdella jousella uuden kytkinasetelman. Noita tullut kolme värkättyä aiemmin. Painoahan siitä vähä tulee mutta kevennetää vauhtis niin yhteis paino tippuu kumminki reippaasti. Mutta tulee sitte sellane että pitää!

                                                            Comment


                                                              Itse taisin 500 Nm:n paikkeilla ajella AAN-tuplamassalla ja vakiokytkimellä. Miten paljon ajattelit vääntöä ottaa? En vakioveiveillä hirveästi lähtisi tuota ylittämään, ellei ole väliä, että tuleeko tuho vai voitto. :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X