Eipä ole tämä prokkis edennyt ihan aikataulussa. Jotain on kuitenkin puuhasteltu ja enimmäkseen vain ajeltu. Triathlonharrastus on vienyt enimmät ajat rassaamiselta. Porkkiksen softa pelaa mukavasti ja pilleriahtimellakin nyt jotenkin menee. Vibrantin E-vac sarja tuli, tarttis asentaa samalla, kun kolvailen 100cell metallikatin downpipeen. Uusi nokkaketju/kiristäjä/laahainsetti tarttis kai seuraavaksi ruuvata paikalleen. Fortekäsittelyn jälkeen oli hiljaa monta tonnia, mutta nyt taas vähän välillä rapsuttelee.
Jarrut ovat pelanneet ihan ok. Mukava ajaa autolla, jossa ei jarrut laahaa pätkääkään. Mitään tehoeroa näillä ei sinänäsä jarrutukseen tullut, mutta eipä noi juuri kuumene, vaikka rääkkäisi enemmänkin. Peräkin tuli kuntoon, kun nakkasi vanhan paikoilleen. Ei enää täristä, eikä pidä ääntä. Pikku klappi takana edelleen on, mutta se taitaa tulla kuntoon takavetareiden ulommat murrokset uusimalla.
Tuon paikalla olleen rempatun vaihtoperän preloadit oli ihan päin mäntyä, ts. sitä ei ollut ollenkaan. Iloinen kilinä kuului vaan sisältä, kun kardaanin laippaa käänteli nopeasti edestakaisin. Mahtaa olla laakeritkin jo entiset. Klappia oli vetarin laipassa useampi milli pystysuunnassa. Jos laakerit ovat vielä ehjät, niin sitten tuo on saanut sen verran happea, että vetarin tumpit ovat syöneet perän rungon reiät väljiksi. Olisko vedelty niitä "quattroympyröitä" vähän liikaa talvella... Jurissut tuo on aina, mutta luulin sen johtuvan kardaanin linjauksesta. Nyt en edes linjannut, ja tärinät/jurinat oli poissa. No ei aina voi voittaa, onneks oli vanha maannut kesän katoksessa, niin oli millä testata, kun alkoi neuvot käydä vähiin tärinöiden etsinnässä.
Virisuunnitelmat taitaa mennä niin, että etulokariin paksu kiinalainen alkuperäiselle paikalle menevä cooleri (ihan katsastusjuttuja ajatellen), suuttimet ja viinasofta sisään. Turboksi k04 tyyppinen ratkaisu. Pakopesä alkais olla jo melkein mallilla S3 pakosiipeä varten. Paljonko sitä välystä pitäisi laskea siiven ja pesän reunan väliin? Isompi reikä on nyt 0.8 välyksellä ja samanlaista suunniteltiin sinne soukempaan päähänkin. Hukkiksen kelloksi Kinugawan säädettävä billetti. Imusiipi otetaan tuosta K03S mallista, mikäli se on kunnossa. Ainakin tuntuu toimivan ihan hyvin ja on hiljainen, niin eiköhän se sinne uuteen settiin sovi. Ei noilla kuuhun mennä, mutta jos nyt semmonen +250 luotettavaa kaakkia tulis, niin mennään niillä. Ei aika ja jaksaati riitä nyt enempään rassailuun. Välillä jopa v*tuttanut, kun tuota on saanut rempata niin paljon. Ei mitään ihmeellistä, mutta kaikkea pientä se haluaa syövereihinsä joka kuukausi :D
Jarrut ovat pelanneet ihan ok. Mukava ajaa autolla, jossa ei jarrut laahaa pätkääkään. Mitään tehoeroa näillä ei sinänäsä jarrutukseen tullut, mutta eipä noi juuri kuumene, vaikka rääkkäisi enemmänkin. Peräkin tuli kuntoon, kun nakkasi vanhan paikoilleen. Ei enää täristä, eikä pidä ääntä. Pikku klappi takana edelleen on, mutta se taitaa tulla kuntoon takavetareiden ulommat murrokset uusimalla.
Tuon paikalla olleen rempatun vaihtoperän preloadit oli ihan päin mäntyä, ts. sitä ei ollut ollenkaan. Iloinen kilinä kuului vaan sisältä, kun kardaanin laippaa käänteli nopeasti edestakaisin. Mahtaa olla laakeritkin jo entiset. Klappia oli vetarin laipassa useampi milli pystysuunnassa. Jos laakerit ovat vielä ehjät, niin sitten tuo on saanut sen verran happea, että vetarin tumpit ovat syöneet perän rungon reiät väljiksi. Olisko vedelty niitä "quattroympyröitä" vähän liikaa talvella... Jurissut tuo on aina, mutta luulin sen johtuvan kardaanin linjauksesta. Nyt en edes linjannut, ja tärinät/jurinat oli poissa. No ei aina voi voittaa, onneks oli vanha maannut kesän katoksessa, niin oli millä testata, kun alkoi neuvot käydä vähiin tärinöiden etsinnässä.
Virisuunnitelmat taitaa mennä niin, että etulokariin paksu kiinalainen alkuperäiselle paikalle menevä cooleri (ihan katsastusjuttuja ajatellen), suuttimet ja viinasofta sisään. Turboksi k04 tyyppinen ratkaisu. Pakopesä alkais olla jo melkein mallilla S3 pakosiipeä varten. Paljonko sitä välystä pitäisi laskea siiven ja pesän reunan väliin? Isompi reikä on nyt 0.8 välyksellä ja samanlaista suunniteltiin sinne soukempaan päähänkin. Hukkiksen kelloksi Kinugawan säädettävä billetti. Imusiipi otetaan tuosta K03S mallista, mikäli se on kunnossa. Ainakin tuntuu toimivan ihan hyvin ja on hiljainen, niin eiköhän se sinne uuteen settiin sovi. Ei noilla kuuhun mennä, mutta jos nyt semmonen +250 luotettavaa kaakkia tulis, niin mennään niillä. Ei aika ja jaksaati riitä nyt enempään rassailuun. Välillä jopa v*tuttanut, kun tuota on saanut rempata niin paljon. Ei mitään ihmeellistä, mutta kaikkea pientä se haluaa syövereihinsä joka kuukausi :D
Comment