Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8Ts quattro -00 -MYYTY, saa laittaa lukkoon-

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Eipä ole tämä prokkis edennyt ihan aikataulussa. Jotain on kuitenkin puuhasteltu ja enimmäkseen vain ajeltu. Triathlonharrastus on vienyt enimmät ajat rassaamiselta. Porkkiksen softa pelaa mukavasti ja pilleriahtimellakin nyt jotenkin menee. Vibrantin E-vac sarja tuli, tarttis asentaa samalla, kun kolvailen 100cell metallikatin downpipeen. Uusi nokkaketju/kiristäjä/laahainsetti tarttis kai seuraavaksi ruuvata paikalleen. Fortekäsittelyn jälkeen oli hiljaa monta tonnia, mutta nyt taas vähän välillä rapsuttelee.

    Jarrut ovat pelanneet ihan ok. Mukava ajaa autolla, jossa ei jarrut laahaa pätkääkään. Mitään tehoeroa näillä ei sinänäsä jarrutukseen tullut, mutta eipä noi juuri kuumene, vaikka rääkkäisi enemmänkin. Peräkin tuli kuntoon, kun nakkasi vanhan paikoilleen. Ei enää täristä, eikä pidä ääntä. Pikku klappi takana edelleen on, mutta se taitaa tulla kuntoon takavetareiden ulommat murrokset uusimalla.

    Tuon paikalla olleen rempatun vaihtoperän preloadit oli ihan päin mäntyä, ts. sitä ei ollut ollenkaan. Iloinen kilinä kuului vaan sisältä, kun kardaanin laippaa käänteli nopeasti edestakaisin. Mahtaa olla laakeritkin jo entiset. Klappia oli vetarin laipassa useampi milli pystysuunnassa. Jos laakerit ovat vielä ehjät, niin sitten tuo on saanut sen verran happea, että vetarin tumpit ovat syöneet perän rungon reiät väljiksi. Olisko vedelty niitä "quattroympyröitä" vähän liikaa talvella... Jurissut tuo on aina, mutta luulin sen johtuvan kardaanin linjauksesta. Nyt en edes linjannut, ja tärinät/jurinat oli poissa. No ei aina voi voittaa, onneks oli vanha maannut kesän katoksessa, niin oli millä testata, kun alkoi neuvot käydä vähiin tärinöiden etsinnässä.

    Virisuunnitelmat taitaa mennä niin, että etulokariin paksu kiinalainen alkuperäiselle paikalle menevä cooleri (ihan katsastusjuttuja ajatellen), suuttimet ja viinasofta sisään. Turboksi k04 tyyppinen ratkaisu. Pakopesä alkais olla jo melkein mallilla S3 pakosiipeä varten. Paljonko sitä välystä pitäisi laskea siiven ja pesän reunan väliin? Isompi reikä on nyt 0.8 välyksellä ja samanlaista suunniteltiin sinne soukempaan päähänkin. Hukkiksen kelloksi Kinugawan säädettävä billetti. Imusiipi otetaan tuosta K03S mallista, mikäli se on kunnossa. Ainakin tuntuu toimivan ihan hyvin ja on hiljainen, niin eiköhän se sinne uuteen settiin sovi. Ei noilla kuuhun mennä, mutta jos nyt semmonen +250 luotettavaa kaakkia tulis, niin mennään niillä. Ei aika ja jaksaati riitä nyt enempään rassailuun. Välillä jopa v*tuttanut, kun tuota on saanut rempata niin paljon. Ei mitään ihmeellistä, mutta kaikkea pientä se haluaa syövereihinsä joka kuukausi :D
    Viimeksi muokannut JM; 15.8.2015, 23:30.

    Comment


      #62
      Tulipas vähän paskarreltua. Ostin joskus foorumin myyntipalstalta tommosen BSR:n pellinlämpäreen, kun halvalla sain. En nyt varsinaisesti edes tiennyt aionko käyttää sitä ikinä. Tänään nettiä surffatessa satuin vahingossa löytämään Pipercrossin suodattimen 24e hintaan completosin poistolaarista, niin olihan se pakko polkaista pikku projekti työn alle. Hitsailin lämpösuojan päälle kannen, maalailin vähän ja sitten sovittelin alunperin johonkin 1.8T ibizaan tarkoitetun suodattimen paikoilleen. Suurin ylläri tuli koeajolla. Auto veti selkeästi paremin kuin ennen. Joo, tää kuulostaa hourulan jutuilta ja ei noilla oikeasti mitän tehoa tule, mutta paremmin veti kuin ennen. Orkkiskotelossa oleva suodatin oli muutaman tonnin ajettu, eli ei se ainakaan tukossa pitäisi olla. Mikähän siellä on jarrutellut menoa. Oliskos se pohjan alipaineläppä ollut jotenkin juntturassa... Täytyy vielä jalostaa tuota niin, että teen runkoaisan kylkee semmosen "pohjan", ettei pyöränkotelosta pöly kulkeutuisi tuonne niin helposti. Puskurin aukosta saa tulla se ilma, mikä tulee.

      Lämpenee muuten tuo kylki ihan tosissaan tuolta turbon puoleiselta reunalta. Sisäpuolelta oli sentään vain kädenlämpöinen. Täytyy varmaan alumiinista vielä puuhailla siihen vastaava lämpökilpi, mikä oli orkkiksessakin, tai sitten vetää eriste sisäpuolelle.
      Attached Files

      Comment


        #63
        Toseeni tuli myös vaihdeltua. Tilasin kunnossa olevan Riedel auto recycling firmasta Saksasta. Palvelu oli jälleen loistavaa, vaikka vahingossa lähettivätkin perämurikan, vaikka tilasin keskitasauspyörästö. Diffi mikä diffi :D No ei tästä tullut kuin päivän tai kahden viivästys. Palautuslapulla perämurikka postiin ja sitten kuva palautuslapuista sähköpostilla Saksaan. Pian tuli vastaus, että torspo on jo matkalla Suomeen.

        Alkuperäinen torseeni oli uudempaa mallia, joka ei purkaudu päästä käsin. Tilalle meni nyt vanhempi ruuveilla kasattava malli. Pikkusen vaikeutta oli shimmaamisen kanssa, kun tasauspyörästö jäsähti jumiin prikkojen kanssa. Ilmeisesti olivat inan paksummat, kuin poistetut laakerit. Laitoin 2kpl/laakeri. Asia ratkesi pihavajassa nauhahiomakoneen avulla (semmonen smirgelin ja nauhakoneen yhdistelmä). Hivasin reippaan kympin pois yhdestä neulalaakeria vasten olleesta "prikasta". Ruuvit kiinni ja kas, nyt toimi. 0.15mm liuska ei mennyt kuoren ja rattaan väliin ja ohuempaa on jo hankala sinne sulloa. Ihan nätisti keskirattaat siellä kuitenkin pyörivät, niin päätin lyödä keksinnön kasaan. Kotelon tiivistin mustalla loctitella.

        Ajossa toimii ihan normaalisti, vaikka kääntäisi renkaat tappiin. Ei jurnuta, eikä täristä. Ihan inan ohjaus ehkä muuttui raskaammaksi hitaassa vauhdissa pyöriteltäessä. Samalla lootaan meni Redlinen 75w-90 öljyt ja jopas muuttui askin toiminta. Ei oo kyllä ikinä missään vehkeessä mennyt vaihteet yhtä livakasti sisään. Ero vanhoihin Mobilin täyssynteettisiin oli kuin yöllä ja päivällä. Ihan hyvin se toimi niilläkin, mutta siitä huolimatta parannus oli ihan älytön. Täytyy varmaan vaimon mursuunkin laittaa samat öljyt.

        Nyt vaan odotellaan liukkaita kelejä. Jotkut 17" tai 18" talvivanteet ja renkaat tarttis vielä keksiä.
        Attached Files

        Comment


          #64
          Se torspon prikkamodi vaatii sisäänajoa, ennenkuin alkaa toimia. Varsinkin jos olet käsivaralta hionut prikkoja, niin ei varmasti ole ihan täysin suorat/tasaiset pinnat.

          Comment


            #65
            Joo, sillä mä sen välyksen jätinkin alarajaa lähelle, hioutuvat kuitenkin vähän kun hakevat paikkansa.

            Comment


              #66
              Taas on vähän puuhasteltu. Tankkiin tui laitettua Boschin 044 pumppu, downpipe meni uusiksi ja nyt sieltä löytyy Vibrantin 200cell metallikatti. Putsarin lämpösuojaa piti vielä myös parannella. Pumppu ei ollut ihan PnP homma, vaikka asennuskehikolla tulikin. Mulla oli hillittömiä vaikeuksia saada lukittua se kaulus sinne tankkiin. Kyllä se kääntämällä lähti ihan helposti irti, mutta takaisinlaitoissa meni sitten hetki ja toinenkin. Tietysti unohdin kääntää myös pumpun johdot. No lopulta kuitenkin lähti toimimaan. Vähän jäi mietityttämään, että olisko sinne pumpun imuun pitänyt tehdä pieni jatko. Nyt se jää korin pohjasta aika paljon irti. Imu vois hyvin olla sentin syvemmällä. Tankin kauluksen avaukseen löytyi pakista jo alfaan väkästelty työkalu. Toimi audissakin :) Jostain syystä pumpun takaisku vuotaa linjan tyhjäksi yön aikana. Ärsyttävää...

              Downpipeä hierottiinkin sitten yksi päivä kuntoon. Lähtökohta oli saksan Ebaystä tilattu katiton DP, jossa oli liitos keskellä, eikä kattia ollenkaan. Leikkelin liitoksen pois ja kolvasin sen tilalle katin. Liitoksen siirsin sittn dp:n loppupäähän ja toisen puolikkaan hitsailin pakoputkeen. Vaihelaatikon pohjasta löytyi pari reikää, joihin sain paskarreltua tuen downpipeä varten. Hitsasin putkeen myös EVAC-pilliä varten nipan, mutta EVAC ei lähtenyt toimimaan toivotulla tavalla. Ei tullu alipainetta vielä 3000r nurkilla. Mahtaisko katti ahdistaa sen verran, että putkeen ei tule kunnollista alipainetta. Vois vielä koittaa siirtää toi nippa vaikka DP:n jälkeen. Uskomattoman paljon toi katti vaikutti turbon heräämiseenkin. Nyt saa lenkkaria painaa huomattavasti syvempään, että herää niin kuin ennen. Lisäksi Güntteri oli unohtanut mainita, ettei toi katti sovi turbokoneisiin. Vahingossa sain tiedon liian myöhään valmistajan sivuilta. Mikähän siihenkin mahtaa olla syynä... No ei se nyt ihan turbon kyljessä sentään ole. Halusin katin pois konehuoneesta lämpöä nostamasta. Kaipa se ahtimenkin elämää vähän helpottaa, kun ei ole ihan kyljessä kiinni. Nyt se löytyy vaihdelaatikon ja korin välistä vetarin takapuolelta. Oli just soppelin kokoinen siihen koloon.

              http://vibrantperformance.com/catalo...roducts_id=856

              Lämpösuojan kylkeen piti vielä askarrella erillinen kilpi. Pelti kuumeni niin paljon, että spraymaali alkoi muuttua pehmoiseksi. Pulttasin kylkeen 5mm alumiinilevystä eristettä. Ny on hyvä ja maffin johdotkin ovat nyt kuumalta suojassa.

              Dekatkin tuli pumpun mukana, mutta ne olikin vääränlaiset (lyhyt malli, B5 RS4 koneesta). Löytyvät torista. Voidaan vaihdella 1.8T:n kylkeen sopiviin. Turbo on vielä maailmalla ja cooleri tekemättä. Sitten oliskin homma paketissa sporttipenkkejä lukuunottamatta. B5/B6/B7 tai A6 5C mustat nahkaiset sporttijakkarat ovat haussa... Modataan sitten paikalle ne, mitkä kohdalle osuu.
              Attached Files

              Comment


                #67
                Nyt on uus hyrrä paikoillaan uuden pakosarjan nokassa. Turbo oli ihan asiallisen oloinen kampe. Hukkaportin nielua olis voinut vähän portata läpän läheltä, siinä oli pikku porras, mutta muuten valu oli ihan asiallisen näköistä jälkeä. Hukkiksen reikä oli selvästi isompi kuin alkuperäisessä ahtimessa. Pakopesä oli koneistuksia lukuun ottamatta tarkalleen samanlainen kuin alkuperäisessä ahtimessa. KKK:n merkit oli hiottu pois rungosta, muut numerot täsmäsivät K03 pakopesään. Se olikin tiedossa jo etukäteen, että tuo pakopesä on koneistettu K03 pesästä. Jotain eroa keskiosassa on, koska downpipen alempi kiinnitys ei osunut samaan paikkaan kuin alkuperäisellä. Se tuli noin sentin enemmän taaksepäin.


                En tiedä, kuinka väsähtänyt vanhan hukkiksen kello on ollut, mutta kylläpä tuli eroa heräämiseen melkoisesti. Nyt lähtee vetämään 1500r nurkilta ja 2500r paikkeilla aletaan olemaan jo oikein mukavasti alueella. Pelkästä imuäänestä kuulee, että ilmaa menee huomattavasti enemmän läpi. Vanhalla orkkisturbolla veto alkoi kunnolla vastaa 3000r jälkeen. Säädöt on vielä aika metsässä tällä hetkellä, mutta eiköhän ne saada Itä-Suomessa kohdalleen. Puoleen kaasuun asti on sopat kohdallaan, mutta sen jälkeen menee tosi paksulle. Jos tuo vaan nyt kestää, niin olen kyllä todella tyytyväinen tuohon hyrrään.

                Cooleriksi tuli Bilteman matalampi malli. Oli limitettyllä sisärivoituksella olevaa kennoa. Sen paikalleen survominen oli melkoinen operaatio, jossa puskuriakin sai vesitellä sieltä ja täältä, mutta nyt on putket ja kenno paikoillaan niin, että kaikki ritilät menivät kohdalleen. Putket tein 2" pakoputkitavarasta. Jo 2.25" putkella olisi tullut merkittäviä tilaongelmia. Mulle oli tärkeää säilyttää alkuperäinen ulkonäkö. Maalasin kennon mustaksi, mutta se homma olisi pitänyt jättää viimeiseksi. Sovitteluvaiheessa tuli vähä raavittua kennoa niin, että maali lähti paikoitellen pois. Eihän kalikali ota oikein alsaan kiinni. Olen ihan varma, että ekoilla lumilla tulee hupaisaa kyytiä. Niin kivasti toi vetää heti alhaalta, että luisuttelun pitäisi sujua helposti :D

                Hankintalistalla on vielä Isompi maffi tai Maffin runko. Dekat odottelee jo hyllyssä ja sitten pääsenkin säätöreissulle. Ohjaustehostimen jäähdyttimen putken ajattelin tehdä vielä uusiksi. Ei tuota vanhaa saa tuonne kovin kätevästi laitettua. Letkut vois toi vaihtaa pidempiin ja sitten taiteilla tuon uudelle paikalle.
                Attached Files
                Viimeksi muokannut JM; 25.9.2015, 07:20.

                Comment


                  #68
                  Joppa joo. Mamban laakeri laukesi jo ennen säätöön pääsyä. Päittäistä ja sivuttaista välystä varmaan millin verran. Ihmettelin, kun lakkasi ahtamasta 4000r jälkeen, mutta selvis se syykin sitten, kun otin imuputken pois ja kokeilin välyksen. Mitään sivuääniä ei ole tullut. Pikkusen harmittaa, mutta eihän tässä voi syyttää kuin itseään. Eniten harmittaa se, että ahdin oli juuri sen oloinen, kuin olin toivonutkin. Nyt sitten tarttis keksiä vastaava tilalle ja se ei taida olla ihan helppoa. Pitäis olla bolt-on, en jaksa alkaa väsäämään pakosarjaa, öljylinjoja ja ties mitä muuta uusiksi. Vanhan hyrrän (K03s) kompurakotelo ja siipi ovat siistissä kunnossa ja rs6-pakosiipi on melkein soviteltu pakopesään. Ehkä mä sitten nakkaan sen tonne ens hätään. Sitten vois vaihdattaa tuohon "kiinalaiseen" laakerin ja kattoo, josko sillä sitten vielä lähtisi koittamaan. Tai en tiedä, ei tota turbojumppaakaan jaksa viikoittain tehdä :D

                  Mamban Eiji Takada vaikutti ostovaiheessa ihan fiksun oloiselta ukolta, mutta hiljaista on ollut yhteydenoidon kanssa, kun tuli ongelmia. Pari päivää oon odotellut vastausta postiini, mutta sitä ei ole tullut. Mahtaako edes tulla. Kova se oli kinuamaan viiden tähden palautetta ja tilausvaiheessa kommunikointi pelasi nopeasti.

                  Comment


                  • #69
                    Paypalilta saat rahat takaisin jos myyjä ei enää kommunikoi sun kanssa. Näin kävi mulla belgialaisen jousikauppiaan kanssa, myyjä ei lähettänyt tavaraa eikä vastannu viesteihin.

                    Itse myös kuolannu mamban turboja projekti ecorttiin, kuvissa näyttää laadukkaalta. Audissa on taiwanissa valmistettu Arashi TD06SL2 16G big johon vaihdoin billetti kompuran siiven ei välyksiä yli 60tkm ajettu.

                    Comment


                      #70
                      Tuote on saatu, joten ei paypalille ole vinkumista.

                      Itse kyllä kysyisin ensin kotimaisista pajoista onko korjattavissa, jos kerran oli miellyttävän oloinen. Sitähän nyt ei vielä tiedetä mitä siitä ulos saadaan.

                      Jos ei ole tosi tiukoilla siipisovituksilla tehty niin ei millin päittäinen vielä varmaan muuta vauriota ole tehnyt.

                      Comment


                      • #71
                        Ainakin mambatek lupaa 1v takuu turboilleen. Lainattu paypalin sivuilta, kuinka tuota sitte tulkitaan.
                        If an eligible item that you’ve bought online doesn’t arrive, or doesn’t match the seller’s description, our Buyer Protection will reimburse you for the full amount of the item plus postage and packaging costs. Buyer Protection covers all your online purchases, on eBay or on any other website, when you use PayPal.

                        Comment


                          #72
                          Joo, ei se kiinni rahnuta. Kyllä mä ton palottelen ja huollatan, kunhan saan väliaikaisen hyrrän tilalle. Se täytyy nyt ensin ehjätä.

                          Comment


                            #73
                            No niin kuin tiedetään, kyllä ne olis vastanneet posteihin, jos haluaisivat asiallisesti hoitaa homman. Kun eivät halua, keksivät varmasti jonkin meriselityksen, miksi ei tarvitse korvata. Sitten mä kusen vielä lähetyskulutkin. Olisivat nyt vaikka lähettäneet uuden keskiosan, niin olisin saanut tuon kuntoon.

                            Edit:
                            Nyt pikku kivityksen jälkeen tuli vastaus. Haluavat sen tietysti syynättäväksi, miksi on hajonnut. Tän osaan jo arvata etukäteen, miten menee. No kyselin cartridgen hintaa ja ehdotin sen vaihtoa ja palautusta niin että laittavat uudesta keskiosasta refundin, mikäli toteavat rakkineen hajonneen minusta riippumattomasta syystä. Katsellaan. Eiköhän se oo helpompaa vaan irrottaa se viikonloppuna ja kiikuttaa korjattavaksi ensi viikolla.
                            Viimeksi muokannut JM; 22.10.2015, 19:17.

                            Comment


                              #74
                              Hi,

                              would suggest you to check troubleshooting list that we sent with box.
                              please check them step by step.

                              there must be something wrong except the turbo and make turbo failure.
                              the major problem on this engine is
                              dirty oil feed line - käytetty uutta paketissa tullutta linjaa.
                              dirty air filter - ei oo suodatin paskainen.
                              oil pump pressure - vaikea tuosta on mitään sanoa, mutta normisti toimii
                              air leaking through intake pipe such as intercooler, silicon hose. - Ei vuotoja.

                              anyway, please double check those parts before you install next turbo.
                              as to this turbo, you can send the core with cover back to us, and we will take apart of it and then see what happen on the bearing system and then we will identify the failure reason.

                              Regards

                              Eiji Takada

                              Siinäpä sitä. Jokainen voi varmaan päässään miettiä, hyödyttääkö lähetellä romuja pallon toiselle puolelle... Ensin kerrotaan, että vika on missä tahansa muussa osassa, kuin ahtimessa ja sitten loppuun todetaan, että voithan sä sen tänne lähettää. Joopa joo....

                              Comment


                                #75
                                Jees, valoa taas vähän tunnelin päässä. Kiikutin perjantaina Turbotohtorille "Kiinaturbon" ja varaosia. Alunperin piti huollattaa RS4/K03S turbo ja tuo Mamba. No mamban turbiiniakselin kierteet olivat myötäneet ja sitä ei saatu kasattua uudella laakerilla. Siipi oli myös raapinut jo pakopesää. Sitten tehtiin semmonen ratkaisu, että jo tuolla ylempänä mainittu RS4 akseli ja koneistettu K03 pesä laitettiin kiinni mamban huollettuun keskiosaan ja imupuolelle jätettiin Mamban billettisiipi ja kotelo. Saas katsoa, millainen coctaili tästä sitten tuli. Hukkiksen nielu on ainakin portattu kunnolla tässä nykyisessä pesässä. Mambassa se oli huono. Reikä oli useamman millin ylempänä, kuin nielun mutkan syvin kohta (vai miten hitossa ton selittäis). Koneistushommia jäi vielä turbotohtorillekin. Vaikka pesän reikä oli kairattu isommaksi, siitä puuttui oikea viiste, jonka he sitten tekivät siihen. Nopeaa toimintaa kyllä. Perjantaina ahdin pajalle ja tänään se oli jo aamulla matkiksessa.

                                RS4 pakosiipi on hemmetisti isompi takapuolelta kuin tuo Mamban, mutta siinä on kyllä enemmän siipiä. Takapuolelta toteutukset ovat nyt aika erilaiset. Siinä, missä Mamban ratkaisussa on ajettu ura K03 pesään, tässä uudessa on ajettu kokonaan uusi "ärrä" tuolle RS4 siivelle. Se ei olis ikimaailmassa mahtunut tuohon Mamban pesään.

                                Jos vaikka huomenna saisi vessan taas kasaan. Alkaa tää jumppa pikkuhiljaa riittämään. Positiivinen juttu tuubisarjan kanssa oli se, että ahdin oli aika helppo irroittaa.

                                Edit:
                                Uus paketti paikalla ja hienosti pelaa. Terkempaa arviota on vaikea antaa mutta ei oo ainakaan huonompi, kuin vanha. Nyt ajelen kyllä ihan hissun kissun säätöön asti. Sitten voi antaa vähän happea, kun on sopat kohdallaan. Alaväännöt palasivat heti uudella turbolla. Herääminen samanlaista tai jopa parempaa.
                                Attached Files
                                Viimeksi muokannut JM; 31.10.2015, 08:57.

                                Comment


                                  #76
                                  Ou jee, Porkkis väänteli bitit kohdalleen ja johan alkoi audi laukkaamaan. Tuli just semmonen, ku halusin. Ei ehkä mikään tehohirviö, mutta käyttökelpoinen alue on nyt todella laaja. 2000rpm alkaa jo vetämään, 2500 eteenpäin ollaan kunnolla alueella ja n. 2800-6000 kiskoo sen, minkä hyrrä antaa myöten. Bensalla tais olla n. 260hv ja viinalla sitten vähän enemmän. Säätö meni ihan mukavasti, ei suurempia murheita. Puolat tosin alkoivat ilmoittelemaan elinkaarensa loppupään häämöttämisestä. Edes itse turattu Maffin runko ei vesittänyt suunnitelmia. Grammoja en tähän hätään muista, jos Porkkis sattuu lukemaan ja muistamaan niin voi laitella.

                                  Kiitos Posti-nimisen jakeluyrityksen, mun hieno 3.25" maffi on vieläkin matkalla Suomeen (Tästä syystä jouduin tekemään hätäratkaisuna itse rungon). Uudelle ei näillä näkymin ole käyttöä, voin myydä omakustannushintaan, jos joku tarvitsee. On verkolla varustettu malli.

                                  Comment


                                    #77
                                    Teoreettisella maffiskaalauksella sellanen noin 210g/s. Logilla on enemmän, mutta piti vähän nostella teoreettisesta, että homma natsasi omasta mielestä tarpeeksi hyvin.

                                    Taas huomasi viinalle vaihdon aika selkeänä kulkuparannuksena ja kesäkelillähän ero olisi vielä aivan jotain muuta. Ilmamassat eivät aineen vaihdolla muuttuneet, mutta hyötysuhde kyllä.

                                    Comment


                                      #78
                                      Jaahas, se on sitten ekat quattro-kelit Varsinaisessa Suomessakin. Auto on pelannut tosi kivasti porkkiksen viinasoftalla ja pitkästä aikaa on ollut ihan mukava vaan ajella. Jalostustouhukin alkaa olla aika valmista, nahkaiset sporttipenkit kun jostain vielä löydän, niin sitten voisi sanoa auton olevan lähes valmis. Puskuriin olen ajatellut pientä modia. Jos ostaisi Kercherin alaosan. Saisi vähän lisää tilaa coolerille ja silti ulkonäkömuutos olisi vielä ihan hillitty. Onko kukaan nähnyt tuollaista alaosaa livenä?

                                      Talvirenkaatkin tuli ruuvattua alle. Satuin löytämään nettivaraosasta uudet ABT:n vanteet ja nehän istahtivat Bee Femmaan oikein nätisti alle. Pölyn määrästä päätellen ovat auton kanssa samaa ikäluokkaa, vaikka olivatkin käyttämättömät. 205/50R17 kokoiset Hankookit pyöräytettiin päälle.

                                      Turbokeskustelussa heräsi ajatuksia tuosta turboon menoletkun kuristimesta. Pitäiskö tuolla nyt olla semmonen vai ei? Mä en tiedä. Siellä se nyt on ja hyvin tuo tuntuu toimivan, mutt eipä se paljoa varoittele, kun laakerista tulee valmis.

                                      Ehjiä nahkaisia sporttijakkaroita saa tarjota. Recaroita tai tavallisia joko A6 tai A4 malleista, joissa on se kolmepisteinen kiinnitys.

                                      Sopiiko muuten TT:n ratti tuohon mun autoon?
                                      Attached Files

                                      Comment


                                        #79
                                        Quattro on syönyt tasaiseen tahtiin varaosia ja kilsoja :D Viimeinen ehostus oli öljypumppu. Ketjunkiristin vähän rallatteli, niin ajattelin vaihtaa pumpun, kun kiristin on ihan hiljattain vaihdettu. Kiristin hiljeni, mutta jokunen nostaja tuolla vielä välillä rapisee. Vanhan pumpun sihti ei ollut tukossa. Oliskohan viinalla terästetty öljy vienyt moskat mennessään. Viinalla on nyt ajeltu viitisen tonnia ja sitä tuntuu menevän n. 12L/100km. Karkeesti kaks litraa enemmän kuin bensaa.

                                        Öljyt on nyt vaihdettu kolme kertaa tuona aikana. Kahden ekan vaihdon yhteydessä paskaa tuli aivan h*lvetisti öljyn mukana mäelle. Ekan suodattimen vaihdon yhteydessä suodatinta kopistellessa sieltä tuli sellaista mustaa hiutaletta vaikka kuinka. Kaikki tuo on tietenkin mennyt öljypumpusta läpi ja varmaan sieltä on menny paljon muutakin. Suosittelen ehdottomasti käyttämään niitä isoja Long-life suodattimia, jos tuolla viinalla alkaa ajelemaan. Toisen vaihdon jälkeen ajelin pari tonnia ja laskin öljyt ulos. Taas tuli mustaa paskaa pihalle todella reippaasti. Tällä kertaa sahasin öljynsuodattimen auki ja totesin, että mustaa on. Pieni suodatin olisi varmasti mennyt jo tukkoon. Tämän jälkeen vähän ajoa ja öljypumpun vaihto. Samalla putsatiin öljypohjakin. Jos ne suurimmat olis nyt tulleet ulos.

                                        Turbon imuputkesta tutkin huohotusjämiä, mutta niitä ei suuremmin ollut. 5tkm ajoa ja ihan ohut huntu öljyä muutamassa paikassa. Tainnut huohotinkin pysyä sulana, kun sen putki menee aivan yhden pakosarjan primäärin yläpuolelta. Öljyn määrä ei ole lisääntynyt, eikä vähentynyt ajoissa, mutta eipä niillä kauheasti oo ehditty menemäänkään. Montaa tulppaa on tullut koitetua, mutta parhaiksi on nyt osoittautunut NGK:n BKR8EIS. Lähtee kovallakin pakkasella käymään, eikä sula, vaikka olis vähän lämmintäkin. Ne Boschin "viritulpat" FR5DP ovat olleet paskimmat. Alaväännöt ihan kateissa, eikä lähde -20c kelissä käymään. Risan tulppia en toiste uskalla enää kokeilla. Sen verran oli kärjet säädössä (ja varmaan sen jälkeenkin) päässyt vääntymään lämmöstä johtuen. Onneks ei tippunut.

                                        Perän pikku kolahdus ei oo muuttunut miksikään. Täytyy tutkia, mutta mulle on tullut semmonen kutina, että pinionin akselissa voisi olla päittäisvälystä. Jos krymppilaakeri on päässyt löystymään/kulunut. Spottijakkarat edelleen haussa ja nyt pitäisi vielä muutama kauneusvirhekin hoitaa kuntoon. Pienet maalivauriot tuli syksyllä korjautettua maalarilla nyt tarttis saada enää etupuskuri istumaan. Jostain syystä hantin etureuna istuu liian alhaalla. Mitään merkkejä kolarista en ole löytänyt, mutta voiko ton etupään kasata jotenkin huonosti niin, ettei osat mene oikein paikoilleen. Tuntuu, että koko puskuri on liian alhaalla oikealta. Saako esimerkiksi sen kiinnikkeen runkoaisaan väärinpäin? Muutenkaan tuon etupuskuri ei oo istunut koskaan nätisti paikoilleen ja sen haluaisin ehdottomasti kuntoon. Musta vähän tuntuu, että jakopäärempan yhteydessä keula on kasattu miten sattuu, mutta en oo ehtinyt tutkimaan asiaa sen enempää. Ollut isompiakin murheita tuon kanssa.

                                        Alkuperäinen idea oli tehdä tuosta ns. "herrasmies-evo" ja siinä on kyllä onnistuttu. Itsespeksattu hyrrä on toiminut juuri niin kuin ajattelinkin. Talvella lähtee kivasti linkkuun kolmosellakin, vaikkei vauhtia olisi kuin 50-60km/h. Vedot alkaa 2000r nurkilta ja tosissaan kone laulaa 3000r jälkeen, eikä tunnu puutuvan yhtään ennen rajoittajaa. Ei tuolla yksinkertaisesti pysty ajamaan ihmisiksi, jos on yhtään Q-keliä :) Ai niin, kiinasarjalla ajettu 5tkm, eikä oo vielä ratkennut (kop, kop, tiedän, että oli virhe manita asiasta, huomenna se varmaan repeää)

                                        Edit: minkä ihmeen takia tää foorumisofta kääntää kuvat kyljelleen?


                                        Edit 2:
                                        Hankintalistalla:
                                        -Mustat nahkaiset sporttijakkarat eteen.
                                        -Alumiininen pohjapanssari
                                        -S4 Facelift puskuri

                                        Saa tarjota.
                                        Attached Files
                                        Viimeksi muokannut JM; 5.2.2016, 16:05.

                                        Comment


                                          #80
                                          Monessa B5:ssa näyttää puskuri irvistävän oikealta. Siinä päädyissä on ne muoviset kiskot. Voisiko niiden ruuvit asettua jotenkin huonosti?

                                          Comment


                                            #81
                                            Ei ihan helpolla ainakaan. Lokasuojassa on reiät johon ne kiskojen ruuvit menee, eikä niitä siten saa helposti vinoon. Monesti se puskuri ei mene jostain syystä kunnolla niihin kiskohin.

                                            Niissä puskuritolpissa on kierresäätö korkeudelle. Se voisi olla syypää?

                                            Comment


                                            • #82
                                              Enemmän varmaan siitä kyse kuin sitä riuhdotaan irti ja kuinka usein. Samaten sinne kertyy shittii väliin ja ei aina asetu nätisti takasin.

                                              Comment


                                                #83
                                                Niissä puskuritolpissa on kierresäätö korkeudelle. Se voisi olla syypää?
                                                Tuota en ole huomannutkaan. Täytyykin koittaa säätää se kohdalleen.Siihen uraan se kyllä napsahtaa, mutta kun se runko on oikealta vähän liian alhaalla, se venyttää sitä "nahkaa" ikävästi alaspäin.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Se säätyy kiertämällä alakautta kuusiokoloavaimella, mutta saattaa olla pahoin jumissa.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Ei ainakaan itellä se korkeuden säätö auto puskurin ja lokasuojan irvistykseen, väittäisin että se lokasuoja antaa periksi ajanmyötä, tai jos rengas pääsee rappaamaan kaareen niin sehän venyttää sitä lokasuojaa kasvattaen tätä rakoa, sekä myös puskuri ja puskurin kiinnike väjehtyvät jolloin puskurii jää liian alas.

                                                    Puskurinsivu kiinnikkeen voi myös ruuvata eri kohtaan kun muokkaa sitä vähän tämä varmasti parantaisi tilannetta.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Puskuri tosiaan häiritsi jo itseä aikanaan. Oli samanlainen jo ostaessani auton, eikä jakopäärempan yhteydessä nopealla kikkailulla tullut paremmaksi. Joku siellä on hieman vinksallaan, koska en itsekkään mitään kolaroinnin jälkiä löytänyt. Toivottavasti selviää mikä siellä panttaa.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Joku oli laitellut privaa pohjapanssarista. Tapatalk taikoi sen viestin bittiavaruuteen. Headerin ehdin nähdä, mutta nyt on koko viesti kadoksissa. Mystistä.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Auto lähti uudelle omistajalle. Kivaa oli ajaa ja korjata. Nyt täytyy keksiä jotain muuta tilalle ;)

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X