On motonetin mallia:( Ostin ku sielpäi olin muutenkin ja sit alko vituttaan jälkeenpäi et olishan ollu netissä monella eri sivustolla järkevämmän näköstä nauhaa ja suht saman hintasta..Täytynee vielä vaihtaa se lähiaikoina johonkin thermotekin tuotteeseen ..Oli joskus yhes turbo B asconassa tot samaa nauhaa,hyvin toimi siihen asti kunnes konehuone pesty kymmeneen kertaan ja öljyä ja muita epäpuhtauksia lentäny siihen nauhan päälle niin sit se leimahti..:D
Viimeksi muokannut okkim; 14.3.2015, 20:11.
Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.
Ja siinähän se sit on suurinpiirtein nipussa:) Tai eipä sieltä puutu enään kun pakopesän suojahuppu ja lämpömattoa tuon bensansuodattimen suojan päältä.
Kaikki pelaa hienosti , käy hyvin ja mitään ei vuoda mistään,testiringillä nosti ahdot aika vaisusti 0,4bar ja sit alko mölinä kun hukkaportti aukes sit ahdot lähtee vähän putoomaan.Hukkaportissa löysempi jousi.Eli ei taida aiheuttaa toimenpiteitä kun vasta porkkiksen luona seuraavan kerran.
Tuskin ongelmaksi, mutta rajoittavaksi tekiäksi. :) En tiiä tarkkaa mitä tämmösellä kokoonpanolla maximissaan saa, mutta jospa tuo selviäs kun omani saan nippuun, se on kohtuu lähelle samoilla kilkkeillä.
Vääntömaksimi ja nakutustaipumus siinä seudulla on se riskin paikka. Vakio k24:lläkin saa ulos 600Nm ja ihan samanlaisen veivinvääntöriskin kuin isoahdinrakennelmissa.
Huohotinhommaa kannattaa vielä miettiä. Nyt sitä öljysotkua pakosarjalle ja downpipelle on tarjolla ihan huolella.
Olen kyllä itsekin reijittänyt ässästä puskimen tuosta kilven takaa ja aina vartilla ja maililla ollut sitten kilpi poistettuna jotta saa mukamas raikasta ilmaa.
Kuiteski kun olen testaillut tuolla takapihan suljetulla moottoriliikennetiellä niin kilpi ollut lähes aina paikallaan ja reijät ummessa eikä imulämmöt sen kummemmat.
http://youtu.be/XVybvYoGHjo 4min kohdilta ajatuksia coolerista. Eiköhän se puskurin takanakin oleva osa jäähdytä aikansa, vaikka ei suoraan ilmaa siihen tulekkaan.
Nonih nyt olis kaikki viimeisetkin höpöstelyt tehty ja vielä täytyy kärvistellä sen aikaa että porkkikseltä löytyy sopiva hetki laittaa audi soimaan oikeen kunnolla:) testiajoa jonkin verran suoritettu ja kaikki tuntuu pelaavan oikeen hyvin.Ahtoja tosiaan ei nosta kun sen 0,4 mutta eiköhän se siitä .Vilkku perkele meni putoomaan/hukkumaan kun kävin kylillä ja tuohon on joku itte tuunattu vilkku niin tilasin nyt kaks kirkasta vilkkua ja vedän ne jollain lamin-äxällä sitte vähä tummemmaks.Koitin varaosa auton vilkkua purkaa kuumailmapuhaltimella avittaen mutta ei tunnu onnistuvan,olis hommannu vaan tuon yhden vilkun ja maalannu sen samanlaiseks kun tuo jäljellä oleva mutta antaa olla prkele.
Niin ja tosiaan alko arveluttaan toi motonetin lämpönauha (kuullut riittävän monta huonoa kokemusta vaikka itsellä oikeestaan hyvää kokemusta) niin vaihdoin ton dp:n nauhan thermotecin tekeleeseen ja onhan tuo paljon siistimmän näköstäkin ja ei pitäs pelätä että auto syttyy heti kohta tuleen:D
Ihan vaan jarruputkella ekat n.30cm ja sit siitä klemmarilla kiinni kuorma auton jarruissa käytettävään 8mm nailon letkulle ja siittä mittarille.letku just nafti siihen 6mm jarruputken päälle.jäi vaan lyhyeks se nailon letku kabiiniin viedessä niin jouduin jatkaa sitä mutta seki oli helppoo ku niihi saa niit pikakiinnike jatko kappaleit mihkä vaa tärkätää letkut kii ,samanlail niinku tos mittari juures..(noi jatkokappaleet on vaa aika sikahintasia :D)
Viimeksi muokannut okkim; 14.3.2015, 20:11.
Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.
Kai tiedät sen, että sinne pakopaineletkuun kertyy sitten kosteutta melko hyvää tahtia. Läpinäkyvä silikoniletku muutaman tunnin testiajelun jälkeen on jo melko tiheässä vesipisaroita.
Minulla on ollut pakopaineen mittausputkia kiinni pakosarjassa käyttäautossakin kohta 10 vuotta. Helmiliitosnipalla 4mm hydrauli tai painevoiteluputken pätkää noin 30-40cm ja siinä päässä silikonitulppa, jos ei ole silikoniletkulla mittari testausta varten kiinni. Silikoniletku siinä näyttää kestävän aika hyvin, mutta kuin mahtaa nylonletkulle käydä?
Joskus taannoin havaitsin että kovan vedätyksen jälkeen konehuoneessa näkyy että joku noista bensaputkista on vähä ruikannu löpöö tuon pellin päälle joka kulkee bensaputkien takana.
Tänään laitoin auton käyntiin kylmänä niin huomasin että auton alta valuu jotain,nyt se bensaputki vuoti oikeen kunnolla mutta en kerenny havaitseen että mikä se vuotava putki on kun oli tuo suojapelti kiinni. Nyt kun irrotin pellin ja laitoin auton käymään niin eipä vuoda enään.
Liittyykö tämä nyt siihen että kylmänä saa enempi soppaa ja alko sen takii vuotamaan vai täh ja kertokaa tyhmlle mikä se vuotava putki noista todennäköisimmin on :D?!
Viimeksi muokannut okkim; 19.3.2015, 12:25.
Perustelu: Siistitty rivityksiä.
Itellä joskus ABC C4:ssa vuoti tommonen putki joka yhdistyy teräspunosletkuksi. Vuoti siis siitä prässiliitoksesta. Ihmettelin aina aamuisin ku bensankatku tuli sisään, mut ikinä ei näkyny mitään konehuoneessa. Kunnes sit kerran katoin heti käynnistyksen jälkee, niin sieltähän välistä tuli kamaa ihan reilusti, mutta pian loppui... Tiedä sit miten tota teki, paisuko kumiletku päällinen bensasta vai mikä..? Hieman kun siirtoleukapihdeillä puristeli kasaan tota prässiä niin loppui vuotaminen kokonaan.
Comment