Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 20vt lisäpiristys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S6 20vt lisäpiristys

    Noniin elikkäs jos vihdosta viimein sais jonkun aiheen tyngän alotettua tänne kun pikkuhiljaa alkaa osia oleen nurkissa sen verran että kohta vois alottaa tosissaan ropaamaan tota kattilaa.
    Lähtökohtana on vuosimallia -96 oleva farmari s6 joka on varmalla AAN moottorilla,6v aski jatkeena ja entisen omistajan toimesta on lastutettu,putkisto laitettu (3" katilta takappäi),PLX dm-6 seosmittari ja tietysti suhinasuodatin.
    Tavoitteena on se +400hp ja näin aluks ainakin koitan vakio kytkimellä mennä.Löytyy huoneen nurkasta jo holset hx35 8#pesällä ja boschin vihreet 440cc suuttimet.
    Pakosarjan laippa lähti tänään postiin ja pakosarja saapuu varmaan tammikuun puolessavälissä ,Bensapumpuks tulee boschin 044.
    Jahka se aika koittaa niin ohjelmointia olen miettinyt tuonne lappeenrannan suuntaan.
    Myös säädettävät nokkapyörät on varmaan järkevä hommata!?kö?


    Ensimmäinen kysymys mikä heräsi niin se että kun tuossa ahtimessa on imulähtö n.4" niin mitenhän saa järkeviten liitettyä sen tuohon vakio massamittarin kanssa?täytyykö tehdä joku järjetön supistaja vai onko jotain valmiita konsteja tuohon ?jos jollain olis esim kuvia omista ratkaisuista niin olis jees:) ps.autossa on rajusti humpannut tyhjäkäynti ja kun leikkinyt lumilla niin auto sammuillut useesti,purin entisen omistajan tekemät letkuviritykset ilmanputsarin ja ahtimen välistä niin olihan sielä yks N75 anturin letkulähtökin aivan tyhjänä,laitoin varaosa s4;sta vakio imuletkun ja ja kytkin sen anturinkin oikein niin nyt ei kierrokset humppaa ja toimii ihan erilailla !

    ja tyhmä kysymys lopuks;kuinka saan tänne lisättyä kuvia vai saanko ollenkaan?:D

  • #2
    Kuvia saat lisättyä jakamalle ne ensin johonkin esim. photobucket, dropbox jne.

    Sieltä kopioit kuvan linkin esim.
    https://www.dropbox.com/s/zv1cs8opvu...192014599.jpeg

    Jos haluat itse kuvat näkymään täällä niin esim. dropboxilla avaat tuon linkin kuvan ja kopioit sen linkin jonka jälkeen laitat sen alla olevalla tavalla.
    [IMG] KUVAN LINKKI TÄHÄN [/IMG]
    Onnea projektiin!
    Viimeksi muokannut Mikaell; 27.12.2014, 20:06. Perustelu: selvennystä

    Comment


    • #3
      Jos haluat suoraan näkymään, niin liity jäseneksi.

      Kytkin ei kestä, tai kestää, mutta ei kunnon lähtöä. Vakionokilla jos mennään niin, säädettävät ei ole välttämättömät.

      Comment


      • #4
        ookkei nyt liityin jäseneksi ja tässä testaan kuvan lisäystä ,täs jotain romuja mitä tullu vähä haalittua nurkkii
        Viimeksi muokannut äsneljä; 25.1.2015, 19:12.

        Comment


        • #5
          vähän mittareita hollilleen.Autogauge lentää jorpakkoon .Eli kuvassa pakopaine,ahtopaine ja öljynpaine,ainoo vaan että tuo öljynp.mittari on vähä turhan vähillä paineilla ,täytyy käydä viel ostamassa mittari joka olis johonkin viiteen tai neljään baariin.
          Seosmittari tulee siirtyyn muualle kun on vähän vaikeassa paikassa luettava ajon aikana.
          Mistä suosittelisitte ottaan öljynpainemittarille lähdön helpoiten ja järkeviten?
          Viimeksi muokannut äsneljä; 25.1.2015, 19:12.

          Comment


          • #6
            Miksei oma ö-painemittari kelpaa, vai eikö tuossa oo? 5bar on minimi, sekin omassani kierroksilla miltein aina tapissa.

            Comment


            • #7
              Mietin tossa juu että riittääkö tuo 5 bar kun muistelin että neloses oli kylmänä jotai viiden luokkaa paineet. Eipä ole ö-paine mittaria:(Sitä täsä oonki ihmetelly että kun tossa äsneloses on mut tos kutoses sen tilalla on volttimittari joka mielestäni ei niin tähdellinen ole .

              Comment


              • #8
                Hmm...V8 mallin mittaristossa on volttimittari Ö-paineen sijasta. UrS6 turbo mallissa pitäis kyllä Ö-paine olla?

                Comment


                • #9
                  Niin pitäisi, mutta ei ole. Samaa kirosin joskus aikanaan, kun mittaristoswappia yrittelin.
                  Btw. teetkö remonttia shortseissa. Kuvassa näytti olevan pyynti lämmölle 29C :)

                  Comment


                  • #10
                    Joo, ur äskuutosesta ovat poistaneet öljynpainemittarin "tarpeettomana" ja laittaneet volttimittarin tilalle. Kai siitä on tullut liikaa yhteydenottoja huolestuneilta asiakkailta tai jotain. :)

                    Comment


                    • #11
                      En sentä shortseissa remppaa tee,tuolloin oli vaan hurjat pakkaset ja jäi lämmön pyynti tuohon lukemaan kun ajoin halliin auton:D

                      Comment


                      • #12
                        samaa ö-paine mittarin puuttumista valitteli muuten yks kaveri kans just kun osti vastaavan äskutosen :(

                        Comment


                        • #13
                          Pakosarja ja hukkaporttikin saapui vihdosta!:) Pakosarja ei mielestäni ollut todellakaan mikään hinnan kirous,ottaen huomioon kuinka hyvää jälkeä etenkin sisäpuolella putkia on:) ulkonäkö ei niin haittaa kun näyttelyvehjettä tästä ei tule..Hukkaportti on käytetty , muistaakseni tialin kopio 45mm.
                          Bensapumppu (bosch 044) saapuu ensiviikolla ja vielä puuttuis cooleri/tarvikkeet ,downpipe tarvikkeet ja pumpun kehys plus kaikkea pientä nippeliä.
                          Mitäs muuten ihmiset suosittelee,vetääkö hukkaportin putken omanaan auton alle vai samaan pakoputken kanssa?
                          Toinen kyssäki ,onko hullu idea ottaa ö-paine mittarille ahtimen letkusta paine vai mistä olis järkevin ja helpoin ottaa?
                          Viimeksi muokannut äsneljä; 25.1.2015, 19:25. Perustelu: kuva ei toiminut ,laitetaan uusiks.

                          Comment


                          • #14
                            Click image for larger version

Name:	IMG_1641.jpg
Views:	1
Size:	118,3 Kt
ID:	1623676Click image for larger version

Name:	IMG_1638.jpg
Views:	1
Size:	97,9 Kt
ID:	1623677

                            Comment


                            • #15
                              Kattele vag catista vaikka oikea paikka sille öljynpainemittarille. Kyllä siellä lohkon kyljessä on sama reikä kaikissa aan koneissa. Eli orkkis öljynpainemittarin paikalle vain.

                              Comment


                              • #16
                                Perjantaina ahdin löysi tiensä pellin alle! Suurin työ oli saada vakio ahdin ja pakosarja pois,5 tuntia meni tapellessa ja kyllä asennus oluttakin meni! Näytti vakio pakosarja olevan halki viidestä eri kohtaa :D
                                Tänään täytys käydä hakemassa 3" käyriä jotta sais dp:tä suunniteltua ja kaikkea muuta kivaa.Bensansuodatin /putket näyttää olevan turhan liki ahdinta joten täytyy myös hommata pekopesän suojapussi jostain ja kehitellä suojapelti suodattimen eteen.Cooleri saapuu tällä viikolla ja samoten putket niin pääsee niitäkin suunnittelemaan.
                                Työt vaan kovasti haittaavat projektin edistymistä:/
                                Mutta kysymystä taas pukkaa,mistä saan n75 anturille vedettyä sen pienen ahtoletkun kun tuossa ahtimessa ei ole sitä pientä letku liitäntää niinkuin vakio ahtimessa?
                                Click image for larger version

Name:	audi.jpg
Views:	1
Size:	87,9 Kt
ID:	1623990

                                Comment


                                • #17
                                  Kompressori koteloon poraat reiän ja teet kierteet tai sitten imusarjasta.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Cooleri löysi tiensä keulalle ,tosin tällä hetkellä pajalla hitsauksessa kun coolerissa oli nuo lähdöt 2"niin hitsuutan tutulla nuo 2,5"mutkat kokonaan kiinteeks.Ei kehdannu laittaa mitää suppareita ku olis tullut vähä hömelön näköinen.
                                    Puskuria sai aika rajulla kädellä silpoa mutta kyllä se sinne passas:) Ohjaust. lauhdutin putkihässäkän (tai mikä lie) siirtsin tuohon coolerin yläpuolelle heti maskin taakse.
                                    Click image for larger version

Name:	audia 017.jpg
Views:	1
Size:	252,4 Kt
ID:	1624034

                                    Comment


                                    • #19
                                      Click image for larger version

Name:	au 002.jpg
Views:	1
Size:	197,2 Kt
ID:	1624035Click image for larger version

Name:	audia 003.jpg
Views:	1
Size:	262,2 Kt
ID:	1624036

                                      Comment


                                      • #20
                                        Hyvinkö meinasit että kilven ja muovien takana jäähtyy ilma? ;)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Sehän se on näiden ongelma. Kun tarvii viileämpää ilmaa, niin reiät puskuriin ja kilpi kojelaudalle. :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Siirsitkö koko jäähdytin pakettia hyttiin päin? Siinä on ainakin sentti varaa siirtyä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              en siirtänyt pakettia mihinkään päin ,täytyy juu ne reijät tehdä puskuriin ja kilpi heivata johokki muualle:)

                                              Comment


                                              • #24
                                                tuliskohan ruma jos tekis esim öö 40mm reikäporalla vaik neljä reikää tohon kilven kohalle?:S

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Rumasta en tiedä, mutta jostain syystä aika yleinen modi hätäsemmissä Audeissa :)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Eipä se näy kun kilpi paikallaan, niin minä omaani teen kuhan saan aikaiseksi.
                                                    Tosiaan aika monessahan noita on.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Hei kertokaapas taas tyhmälle sellanen juttu että kuinka liki ahdinta pitäs olla bypassin lähdön ja tuon n75anturan paikka? Meinaan tällä mun palapelillä noi paikat tulis n.18 cm päähän ahtimesta ja ilmanputsariin jäis matkaa varmaa joku 10cm ? Tarvisko olla likempänä ahistinta lähdöt ?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Itse tein imuputken bypassin haaraan pienen mutkan ahtimen suuntaan niin ei ainakaa suhauttele paineiskuja suoraan maffiin.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          kyyllä tuo musta cooleri vähä paremmin passaa keulaan:) tuli vähän soviteltua vanteitakin jotka kaverilta ostin.on vaan aika järkyttävä tuo tila tuolla kaarissa:D täytynee tilata kevväämmäl -40mm jouset ja uudet kumit vanteille kun nuo ovat aika silestonet. Konehuoneesta vielä uupuu ahtoputkia ,lämpömatto tuon ruman pellin päältä ja täytys myös pakopesän päälle hommata huppu jajajaja kaikkee pientä :DDClick image for larger version

Name:	auuu 005.jpg
Views:	1
Size:	199,5 Kt
ID:	1624190Click image for larger version

Name:	auuu 001.jpg
Views:	1
Size:	234,7 Kt
ID:	1624191Click image for larger version

Name:	auuu 002.jpg
Views:	1
Size:	206,9 Kt
ID:	1624192
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ainiin mittaritkin tuli asennettua,vasemmalta; pakopaine,ahtopaine ja öljynpaine.Seosmittari kun on tuo todella ohkonen PLX niin meinasin ihan vaan vetää sen tohon mittaristoon "tyhjään kohtaan" kakspuolisella tapella kii tai jollain , parissa autossa ollut tuolla alempana keskikonsolissa mittari kiinni nii n mielestäni turhan vaikea seurata ajossa ja taas ulkopuolisten silmille suoraan kojetaulun päälle en sitä halua pistää. Click image for larger version

Name:	o 151.jpg
Views:	1
Size:	120,3 Kt
ID:	1624195

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X