Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Typ85Q 2.5T

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Alusta, jarrut, voimansiirto:
    Hommasin S2 coupen purkuun josta sain kaikki alustan osat,perän, 6v laatikon sekä ABY:n nopeamman ohjauksen. Apurungot vahvikehitsasin ja tällä hetkellä ne ovat puhalluksessa ja pulverimaalauksessa. Täytyy käydä myös kaikki muut osat läpi ja maalauttaa, pusliakin pitäisi pikkuhiljaa ruveta tilailemaan. Apurunkoihin sorvasin alumiinista puslat, nämä tulee varmaan vielä anodisoitua.



    S2:sen originaali jarrut löytyy myös, ajattelin ne laittaa aluksi. Kunhan saisi tämän joskus edes liikkumaan niin sitten voisi ajatella myös pysähtymisen parantamista.

    Moottorin ja laatikon kannakkeet tein alumiinista, näihin oli ideana kokeilla valaa tuollaista uretaania mitä käytetään ilmeisesti puslien valmistuksessa. Toimivuudesta ei ole mitään takeita mutta laitetaan kokeiluun.



    Hyllyssä olisi S2:sen tolpat Konin keltaisilla iskareilla. Mielessä oli että näistä olisi rakentanut säädettävän alustan mutta nykyään kun S2:seen saa tuota BC-racing:iä niin oon vähä kallistunu sen puoleen enemmän.

    Comment


    • #32
      Sitten vielä kori.... Mitähän siittä, ruostetta, ruostetta ja vielä vähä lisää ruostetta. Motivaatiota ehkä eniten syönyt tämä vaihe kun ei ole yhtään meikäläisen vahvinta alaa nämä korityöt. Ruostereikiä on kyllä saanut paikkailla kattoa myöten ja vielä on paljon tekemistä jäljellä.
      Takahiekkapelti,peräkontin pohja uusittu, runkopalkkia jonkin verran paikkailtu,takakelkan kiinnikeitä uusittu, pohjaa hinkkailtu massasta puhtaaksi, vähän vielä lissää reikiä paikkailtu, helmat vaihdettu. Kori on siis tällä hetkellä grillissä kiinni niin on mukavempi touhuta. Peräkonttiin tein kiinnikeitä turvatankkia ja kerääjä säiliötä varten.
      Turvakaaria jonkin verran aloitettu tekemään, konttiinkin muutaman putken laitoin että saa tukevasti grilliin kiinni. Lattian postimerkki paikat rupes tympimään niin tehdään ne kokonaan uusiksi. Koitetaan kuitenkin tehdä tästäkin mahdollisimman siisti mitä näillä taidoilla ja vehkeillä saa. Pitää nyt vain koittaa olla ottamatta kovin isoja väliprojekteja niin saa keskittyä tähän paremmin.

      Jatketaan harjotuksia.


      Comment


        #33
        Onhan tuollainen typ85 tosiaan luonut sellaisen "murheellisten peltien veljeskunnan", mutta hyvältähän tuo kunnostus alkaa jo siltä osin näyttämään.

        Comment


          #34
          Mihin käyttöön tuota ensisijaisesti suunnittelet? Jarruista ja BC-alustasta päätellen ilmeisesti ensisijaisesti kadulle.

          Omasta kokemuksesta suosittelen panostamaan korin etupään jäykistämiseen turvakaarilla.

          Comment


            #35
            Tämä näyttää kivalta. Joskus kanttirapeagenreä kovastikin hitsanneena voin allekirjoittaa että motivaatiota se kutsuu. Hatunnosto.

            Comment


            • #36
              Joo sitä se vaatii kovasti, sen takia piti moottoriakin tehdä eteenpäin että olisi enemmän motivaatiota tehdä kori valmiiksi... =)

              Kadulle tämä olisi tulossa. Kaaria tulee etupäähänkin tottakai, pitää ensin hitsata jotain mihin saa ne kiinni. Onko alustan suhteen muita ajatuksia/ehdotuksia? KW:n kolmonen menee jo aika tyyriiksi...

              Comment


                #37
                Typ89 tolpat niin aika paljon helpompi kuin typ85

                Comment


                • #38
                  Vuodet vierii, mutta projekti ei näytä etenevän. Tämä voisi joutaa eteenpäin, jos jotakuta sattuisi kiinostamaan.

                  Comment

                  Working...
                  X