Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Aquarellgrün Cabriolet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kuulumisia talven jälkeen. Kesäähän sitä kovasti odotellaan, mutta ei näytä tulevan millään. Tänäkin aamuna lumi maassa. Cabrion kävin kuitenkin viime viikolla katsastamassa, huomauksitta läpi taas kuten ennenkin. Katsuri sanoi että niinkun tehtaalta olisi auto tullut.

    Talven aikana pieniä juttuja vaan. Perushuollot ja lämpötila-anturin vaihto. Vanteisiin alkuperäisen keskikupit RH:lta. Alkuperäisen kasettimankan löysin Ebaysta, joten kabiinin sai nyt sen näköiseksi kuin kuuluukiin. Subbari ja vahvistimet purin pois, alkuperäinen subi suksipussilla löysi tiensä takaisin.

    Putkistoa askartelin vähän myös, ruostunut välivaimennin sai lähteä ja tilalle kokeilen ensin suoraa putkea. Sen kanssa oli vähän turhan rouheat äänet niin päädyin tilaamaan Foxin tekeleen. Nyt kuulostaa hyvältä. Takavaimenninhan on vaihdettu joskus aiemmin Sebring-merkkiseen.

    S2/Compe/vanha V6 cabrio -puskuri on ollut haaveissa jo pitempään ja nyt sen hommasin. Puskuri itsessään sekä kulmaritilät tuli Oulun Audicenteriltä, keskiritilä Puolasta ja valot Saksasta. Keskiritiää ei saanut enää AC:lta / Tepolta, joten sitä sai hetken etsiä. Löysin kuitenkin uuden onneksi. Traditionista on vielä oranssit vilkut tulossa, pitää kokeilla miltä näyttää niiden kanssa. Oranssit sivuvilkut onkin jo paikallaan.

    Näilläpä sitten kesää kohti. Ensi talveksi on talliin kaavailtu jo seuraavaa rojektia, jotenka cabrion varmaankin myyn kesän mittaan pois. Omalta osalta tämä alkaa olemaan valmis. Saa kysellä jos kiinnostusta ilmenee. :)

    Ja niin, cabrio löytyy tämän vuoden Audizinen sekä 8090fan -kalentereista. Kiitokset kalenterien kuvista Japelle.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut oopee; 24.4.2020, 12:50.

    Comment


    • Autollehan löytyy kalenterikuvan jälkeen ameriikan markkinoilta ottajia jonoksi asti.
      Oli varmasti edullinen etupuskuriprojekti :)

      Comment


      • Jospa ottaja löytyisi vähän lähempää. :) Kyllä tosiaan vanhan auton puskuri osaa maksaa. Koitin etsiä tarpeeksi hyväkuntoista käytettyä, mutta ei tärpännyt tai hinta oli kuin uudella. Parit kuvat vielä katto auki tänään +3 ja pohjoistuuli. Etuvalojen kiinnikkeet voisi vaikka dipata mustiksi, sen verran isompi rako jää nykyisellä puskurilla valon alle että paistavat sieltä ikävästi.
        Attached Files
        Viimeksi muokannut oopee; 25.4.2020, 18:06.

        Comment


        • Aika varmaan päivittää cabrion kuulumisia tänne foorumin puolelle.

          OP:n kanssa tehtiin autosta kaupat viime heinäkuussa ja Audi muutti Kuopioon kahden muun Audi-sisaruksen luokse. Kiitos Mikalle ja OP:lle, että ovat tehneet niin hyvää työtä, että auto on todella hyvässä kunnossa! Loppukesä nautittiin hienosta autosta ja ajettiin pari tankillista bensaa aurinkoisten kelien aikaan. Syyskuun lopussa cabrio meni talviunille ja rupesin suunnittelemaan 18" vanteiden hankintaa. Omaan silmään nuo RH:t on hiukan pienet vaikka tyylikkäät vanteet ovatkin. Hankin talven aikaan Artecin Turbot koossa 8,5 x 18 ja 10 x 18 jotka pitää projektoida kuntoon. Tälle kesälle ei napaswappia ja vanteita saada, mutta jospa ensi kesänä olisi jotain uutta alle laitettavaa.
          Seisonnan jälkeen tehtin perushuolto ja tänä kesänä edessä on vielä jakopääremontti sekä termarin vaihto.

          Nyt kuitenkin nautitaan helteistä katto auki!

          Comment


          • Päivitetään tuoreimpia tietoja, kun jotain näkyvää on saatu aikaan. Eilen saatiin 5x112 napaprojekti valmiiksi ja auto rullaili lainavanteilla kotitalliin myöhempää vanteiden sovitusta varten. Kiitos kerhokaveri Harjulalle vanteiden lainasta! Tarkoitus laittaa täyden kunnostuksen käyneet Artecin Turbo P:t alle ja niistä sitten lisätietoja, kunhan saadaan kuminauhat pyöräytettyä vanteiden päälle ja sovitettua paikalleen.
            Napaprojektia suunniteltiin jo vuosi sitten, mutta muut kiireet ja varsinkin etupään napojen haastava etsintä venytti hommaa vuodella. Kevättalven aikana kuitenkin löydettiin navat sekä eteen, että taakse ja päästiin hommaa viemään toteutukseen. Aivan plug'n'play homma ei ollut, mutta osaavissa käsissä homma saatiin tehtyä. Kiitos hoviasentajalle ammattitaidosta ja avusta projektin suhteen! Aikaa meni kaikkiaan n. 12h.

            Tässä osalistaa omaksi muistilapuksi ja muille kiinnostuneille. Takanapojen osanumero on vielä hakusessa, mutta kunhan sen jostain löydän, niin lisään listalle.

            Edessä:
            • Navat OEM 4A0501653D
            • Jarrulevyt Ate 24.0125-0139.1
            • Laakerit SKF VKBA 1356
            Takana:
            • Navat OEM Audi 100 C3 etuvedon takanavat
            • Jarrulevyt Ate 24.0110-0154
            • Laakerit SKF VKBA 542
            Click image for larger versionName:	IMG-20220727-WA0001.jpgViews:	0Size:	130,0 KtID:	1944524
            Etupää
            Click image for larger versionName:	IMG-20220725-WA0000.jpgViews:	0Size:	83,3 KtID:	1944523
            Takapää

            Comment


            • Mielenkiintoinen modi. Vaan tuo takanapa jäi mietityttämään, eikös C3 ole vielä valtaosin 4x108 navoilla? Poislukien malliston preemiumimmat mallit?

              Comment


              • 437501653 osanumerolla on 5x112

                Comment


                • Nuo takanavat on käsittääkseni viisisylinterisestä etuvetolötköstä, eli juurikin sellainen premiumimpi malli.

                  Comment


                  • Onko se sitten 100 Sport, josta nuo 5pulttiset navat? Sporttilötkö.

                    Comment


                    • Ei tarvi käsittääkseni olla Sport, että on 5-pulttinen. Riittää se 5 sylinteriä. Itsellä pihassa hämmemtämässä kyllä 5 sylinterinen q-lötkö 4-pulttinavoilla, että on siinä logiikassa jotain aukkoja kyllä.

                      Comment


                      • Kesä alkaa olla taputeltu ja kohta koittaa talvisäilöön vienti. Tässä vielä kuva, kun saatiin tämän kesän lookki valmiiksi viime viikonlopulle. Nyt siis 8,5 ja 10x18 Artecit alla joissa 215/35 ja 225/35 kumit. Eteen voisi vielä 5mm paksumman adapterin laittaa, mutta katsotaan löytyykö sellaista sopivaan hintaan talven aikana.
                        Click image for larger version

Name:	IMG_20220827_203221_958.jpg
Views:	737
Size:	253,6 Kt
ID:	1946058

                        Comment


                        • Pieni päivitys kuvan muodossa. Ei isompia korjauksia tai modauksia ole tarvinnut tehdä. Eteen laitoin paksummat adapterit, mutta muuten menty entisellään. Tällä viikolla vähän huoltoa eli uusia suodattimia, öljyt ja tulpat.

                          Comment


                          • Hiukan tulee lisähommia tehtäväksi, kun huomattiin pa-suodatinta vaihdettaessa, että polttoaineputket on niin mehineet, että voivat rueta vuotamaan milloin vain. Uusia ei näköjään tähän enää Audilta saa. Mistä materiaalista noita kannattaisi alkaa suunnittelemaan?

                            Comment

                            Working...
                            X