Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Aquarellgrün Cabriolet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Jotain vihdoin täälläkin saatu aikaiseksi.
    Tammikuussa revin vanhan takaikkunan irti.
    Irroitushan oli helppo.
    1. Vetoketju auki sormella lonkottemalla sisäpuolelta.
    2. Akulla kuparilankoihin virtaa niin liima suli sekunneissa ja ikkunan pystyi työntämään irti. Nämä kuparikarvat löytyivät siis kuskin puolen pystyreunalta (kuva).

    Uusi ikkuna tuli ebaysta, myyjä motorrad.sattler (Autosattlerei AS).
    106 € kotiinkannettuna.

    Kiinnityksen kanssa jahkailin ensin yksinään. Emännän kun pyysin apuun niin alkoi tapahtumaan :) suosittelen apukäsiä sisäpuolelle kun itse operoi ulkopuolella.

    Vetoketjun vetokappale meinasi olla hankala saada uimaan katon ketjuun. Lopulta kun lähti vetämään niin huomasi että ikkuna ei ole kohdallaan. Vetoketjusta kun ei voi päätellä mitään ikkunan oikeasta paikottumisesta.
    Ensimmäisellä kerralla sentin verran aloituskohdas korjausta ja toisella vielä puoli senttiä.
    Kun ikkuna ei ole kohdallaan niin vetoketju alkaa "hyppiä" ja menee nurkissa nihkeäksi kun kiristää liikaa. Vetokappale otti osumaa ja päätti katketa, onneksi kärkipihdeillä sai otteen ja homma jatkui.

    Kolmannella kohdistuksella paikottui tosi hyvin ja vetoketju meni helposti ympäri.
    Ennenkuin vetokappaleen irroitin niin ommeltiin alkupää ja loppupää kiinni ettei aukea itsekseen.

    Tiivistys olisi kai tarkoitus olla tuolla tiivisteteipillä joka oli ommeltu ikkunaan.
    Katon sisäpinta olisi pitänyt puhdistaa paremmin, kuten Artokin omastaan tuumasi.
    Kolmannessa kuvassa tiivistenauhassa vielä valkea suojapaperi paikallaan.
    En luottanut tiivistenauhaan, joten laitoin lisäksi vielä liimamassaa ohuen narun ympäri ikkunaa.

    Katon nurkat jäi repsottamaan ja ohjeessa sanottiin että kuumaliimalla ne kiinni.
    Muuten tuli hyvä mutta oikeasta alanurkasta jäi kuumaliima vähän näkyviin. Ehkä ensi talvena restaurointi sille, jos ikkuna muuten pysyy ja on tiivis.

    Jälkeenpäin ei se niin kumma homma ollut, mutta useamman tunnin siihen sai käytettyy aikaa. Joten apuja täältä voi kysellä jos täällä seudulla joku miettii vaihtamista.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut vwnut; 11.7.2016, 10:10. Perustelu: Lisätietoa.

    Comment


    • #62
      Käyntihäiriön jahtaaminen jatkuu.
      Koneena siis 2.6 ABC manulaatikolla.
      Viime viikolla vika paikallistui kaasuläpän asentoanturiin, kun liittimen irroitti niin käynti tasaantui ja kaasun vaste parani.
      Käytetyn/testatun anturin löysin Oulusta, kiitokset aakmanille.
      Tänään anturi vaihdettu ja kaikki tuntui pelittävän. Käy tasaisesti ja veto on tasainen, myös tasakaasulla.

      Autoa leimaamaan mutta päästöt pomppasi, reilusti koholla etenkin tyhjäkäynnillä.
      Vikakoodeiksi työntää MAP-anturia ja imusarjan vuotoa. (Tarkat koodit jäi koneelle)
      Ensin täytyy nyt vielä tutkia tuon kaasuläpän asentoanturin säädöt/sopeutus vcds:llä, josko siellä ois jotain tehtävissä.
      Eikös niin että map-anturi sijaitsee eculla, eli mappia ei voi vaihtaa? Ja Ecu apukuskin jalkatilassa?

      Luultavasti imusarja käytetään irti tuon mekaanisen malfunctionin takia, tarkastetaan ja vaihdetaan uudet tiivisteet.

      Tuleeko viisaille miehille ajatuksia/kysymyksiä mieleen mitä tässä voisi olla takana.
      Mitä tietoja tähän pitäisi lisätä että arvailuja voisi esittää?
      Kone on siis käyny rikkaalla, voisko lambdat/ katti olla karstassa ja ajamalla korjaantuis?

      Comment


        #63
        Pistä ne päästöt tänne, niin helpottaa arvailuja.

        Comment


        • #64
          Päästöt oli korkeat.

          CO2 4,5 -6 ,kun pitäisi olla alle 0,35
          HC 350-400 , kun pitäisi olla alle 100

          Kierroksilla arvot laskivat mutta tyhjäkäynnillä pomppasi taas ylös.
          Viimeksi muokannut vwnut; 18.5.2016, 12:29. Perustelu: Tarkennuksia

          Comment


            #65
            Alipaine-, tai huohotusvuoto ei olisi mikään ihme. Bräkleeniä tms liitoksiin. Jos käynti muuttuu, löysit vuotopaikan.

            Comment


              #66
              Hiilidioksidille (co2) ei ole raja arvoa.

              Mahadatko tarkoitaa CO arvoa ja sen rajat tyhjäkäynnillä 0,5 ja kierroksilla 0,3

              Comment


              • #67
                Luultavasti tarkoitin CO arvoa.
                Kaveri, joka vaihtoi anturin, kävi tarjoamassa leimalle ja kertoi nuo tulokset mulle.

                Comment


                • #68
                  Auto menee perjantaina imusarjan tiivisteiden vaihtoon.
                  Viikonloppuna yritin bräkleeniä roiskutella sinnesuntänne, mutta ei tuntunut imasevan sitä sisäänsä.

                  Kaasuläpän asentoanturin vaihdon ja epäonnistuneen katsastuksen jälkeen luin vikakoodit ja vähän muutakin.

                  Kuva 1. Vikakoodit jotka anturin vaihdon jälkeen -> koodien nollaus
                  Kuva 2. katselin mitä arvoja kone antaa virrat päällä
                  Kuva 3. Käynnistyksen jälkeen ryypyllä
                  Kuva 4. Lämmenneenä ja tyhjäkäynnin laskettua normaaliksi
                  Kuva 5. Vikakoodit jotka jäi päälle

                  Näistä tuskin kukaan mitään osaa sanoa, mutta jääpähän historiaan ne tähän.
                  Huomenna toivottavasti askel parempaan...
                  Attached Files

                  Comment


                  • #69
                    Perjantaina oli hieman kaksijakoiset fiilikset.
                    Imusarja käytettiin irti, tiivisteet (078129717A 2 kpl) vaihdettiin ja imusarja pestiin.
                    Vuotokohtia ei löytynyt ja kaikki näytti olevan kunnossa.
                    Edelleen herjasi imusarja vuotoa.

                    Päätettiin ottaa ecu pöydälle tutkittavaksi.
                    Noh, hanskalokero irti ja heti huomasi että (MAP)letku on irti. viimeinen kuva siitä.
                    Letku paikalleen ja homma ratkesi. Kyllä oli typerää mutta opettavaista.
                    Kaikki pelasi ja vikakoodeja ei yllättäen tullu.
                    Letku lienee liikahtanut edellistalvena hifejä asentaessa ja irtosi myöhemmin.

                    Tänään katsastukseen, läpi meni.
                    HC arvo meinasi tyhjäkäynnillä olla hieman yli arvojen mutta lopulta asettui rajalle, muutaman "hapetuksen" jälkeen.
                    Ehkäpä lambda-anturin vaihtoa vois miettiä...

                    Että näin, nyt vielä pari viimeistelyä ja vois alkaa kesäkruisinkiin valmistautua.
                    Attached Files
                    Viimeksi muokannut vwnut; 10.6.2016, 09:08. Perustelu: kuva, info

                    Comment


                    • #70
                      Eilen aloitin sumuvalojenlinssien vaihto-operaation.
                      Ei oikein edennyt...

                      Sumarin laitoin sähköuuniin, ensin 60 asteeseen noin 10 min.
                      Ei antanut merkkejä irtoamisesta.
                      Vähitellen nostin lämpötilaa ja pitoaikaa, lopulta lähenneltiin jo 100 astetta.
                      Sitten loppui usko ja uskallus.
                      Lasista meinaa lähteä siruja ja muovi antaa periksi. Hieman toisesta päädystä alkoi irtoamaan.

                      Joutuuko tässä sitten ottamaan kuumailmapuhaltimen vai millaista lämpötilaa/pitoaikaa on porukka käyttänyt?
                      Edit. näyttäisi lämmöt olevan 120-130 astetta ja pitoaika n. 8-10 min Youtuben ja muiden lähteiden mukaan.

                      Nopea haku ei tuottanut selkeitä toimintaohjeita, kuumailmapuhallin usealla ollut käytössä ajovalolinssien irroituksessa.
                      Viimeksi muokannut vwnut; 7.6.2016, 11:24. Perustelu: typos

                      Comment


                      • #71
                        Antautuihan ne sumuvalojen linssit lopulta.
                        Lämpöä vaati 135 astetta ja noin 10 minuuttia uunissa.
                        Irroituksessa sai silti olla varovainen kun muovirunko oli aika heppoista lämmettyään.

                        Uusien linssien liimaukseen käytin Soudalin Fix-All liimaa.
                        Helppoa levittää kun tuubissa oli oma kahva, eikä ruuttaa näinollen tarvinnut

                        Lopputulokseen olen tyytyväinen, mutta liiman olisi pitänyt olla harmaata.
                        Nyt tuli käytettyä valkeaa joka hyppää hieman silmille.
                        Uudet valot olisi ollu n. 350 €, joten mennään nyt ainakin tämä kesä näin.

                        Kuvat ennen ja jälkeen.
                        Attached Files

                        Comment


                          #72
                          On kyllä roima parannus entiseen eikä tuo valkoinen nyt ainakaan omasta mielestä niin pahasti hyppää silmille. Soudalilta löytyy myös Fix All Crystal, joka on kirkas.

                          Comment


                          • #73
                            Huoltotoimenpiteenä moottorinhuuhtelu ja öljynvaihto.
                            Jospa loppukesän saisi ajella huolettomasti toimivalla pirssillä.

                            Aineena käytin Protec Engine Flushia.
                            Aine öljyn sekaan, ajoa/tyhjäkäyntiä n. 15 minuuttia ja öljynvaihto.

                            Aineet ja työ Tmi Höyry Kekkoselta.

                            Öljyt oli vaihdettu viime kesänä jakopään yhteydessä ja kilsoja max. 1500 sen jälkeen. Öljyt oli omaan silmään melko tunkkaset ja pahanhajuiset.
                            Niintainäin, onpahan öljyt ainakin tuoreet.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #74
                              On kyllä roima parannus entiseen eikä tuo valkoinen nyt ainakaan omasta mielestä niin pahasti hyppää silmille. Soudalilta löytyy myös Fix All Crystal, joka on kirkas.
                              Kyllä se parani, mutta nyt jää kaivelemaan että kirkkaanakin olisi ollut saatavissa. Motonetin hyllyssä oli vain tuo valkoinen tarjolla.

                              Tuosta kuvasta ehkä ne pomppaa pahemmin silmille. Katselukulma, valoisuus jne. vaikuttaa miltä näyttää.
                              Attached Files

                              Comment


                              • #75
                                Kun niitä vanteiden keskikapseleita ei ole mistään kävellyt vastaan niin ite on tehtävä (teetettävä).

                                Työkaveri koneisti ensimmäisen proton, jota pääsi sovittamaan.
                                Kapselissa on muotopintaa mukavasti vanteiden puolien mukaisesti.

                                Muodot osuivat hyvin kohdalleen mutta muutama muu mitoitus tarvitsee hienosäätöä. Uusintakierros tekeillä...

                                Kapselin keskelle OZ tarrat tulossa.

                                Eka kuva testimaalauksesta, toisessa kuvassa paljaalla alumiinipinnalla.
                                Attached Files
                                Viimeksi muokannut vwnut; 22.6.2016, 11:00.

                                Comment


                                • #76
                                  Mukiteline tästä puuttuu ja vaihtoehtoja puntaroinu miten asia korjaantuu.
                                  Nuo alkuperäiset muovit jos löytyis niin ois paras, mut ei hirveästi tarjontaa.
                                  Osanumerot
                                  8A0862533 ja 8A0862534

                                  Audi 100:ssa on hieman erilaiset cupholderit
                                  4A0862533 ja 4A0862534
                                  Saisikohan näistä modaamalla sopivat?

                                  Poikkeaakohan A4 B5:n teline miten hurjasti, että sen sais upotettuu tonne käsijarrun viereiseen poteroon?
                                  8D0862533

                                  Onko kukaan keksinyt mielenkiintoisempia ratkaisuja?
                                  Jos osia pyörii nurkissa saa tarjota, laitoin ilmotuksen ostopuolelle.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Vanteiden keskiöt valmistuivat juuri ennen kruisinkia.
                                    Koneistuspinta (hsm) oli riittävän hyvä, ettei tarvinnut edes hioa.
                                    Tähän hätään ihan vannespraylla ja lakka pintaan.
                                    OZ:n tarrat paikalleen ja rosteri pultilla paikalleen.
                                    Tämän kesän välttää noin vaikka sävyeroa onkin, jos persaus kestää niin ens talvena vanteet täysfiksaukseen.

                                    Kruisingissa tuli pyörähdettyä ja matkaa kaikkineen kertyi 740 km lauantaille.
                                    Kaikki toimi loistavasti niin ajosta sai nauttia, vaikkakin katto kiinni suurimman osan matkaa. Keskikulutukseksi mittasin 7,45 l/100 km, joka lienee ihan ok.

                                    Kuvat keskiöistä koneistuksen jälkeen, maalattuna ja allesovitettuna.
                                    Viimeinen kuva kruisingista mmid:n ottamana, kiitos.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                      #78
                                      Kulutus on ihan ok, mulla automaatti vie sekalaisessa noin 9.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Itsellä samalla koneella oleva cabrio ja sillä olen pienimmillään päässyt 7,3 l / 100km kulutukseen, todellinen hieman suurempi kun alikokoisilla renkailla tulee mittarivirhettä. Koskaan ei ole kulutus yli kymppiä ollut.

                                        Mistä tilasit tuon takaikkunan ? Itse tilasin ebaysta ADM-merkkisen ja tuntuu että ikkuna on 5mm sunnaltaa liian pieni ikkunaan Aluksi sain ikkunan suht hyvin kiinni mutta nyt vetoketju on katon alareunasta ratkennut irti. Haitta on lähinnä kosmeettinen kun sateella vesi tippuu hattuhyllyn päälle ja siitä suoraan ulos. Täytynee silti talven aikana ihmetellä katto kuntoon.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Mistä tilasit tuon takaikkunan ?
                                          Uusi ikkuna tuli ebaysta, myyjä motorrad.sattler (Autosattlerei A.S).
                                          106 € kotiinkannettuna.
                                          Lisäsin samat tiedot tuonne ylemmäs ikkunanvaihto-viestiin.

                                          Comment


                                            #81
                                            Mulle taisi tulla samasta pulkusta. Hyvin istahti, eli kehtaa suositella.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Hiljaiseloa oli koko talvi avon kanssa.
                                              Saksan ajoilta ollut vanha akku simahti talven aikana, joten uusi kehiin.
                                              Lisäksi laitoin joka puolelle 15 mm spacerit. Edessä just hyvin istuva, taakse vois laittaa 20 mm, kunhan saan käsiini.

                                              Pesu, vahaus, sisäputsaus ja katonkäsittely tuli tehtyä ensitöiksi tallista ulostullessa.
                                              Leiman sai tällä kertaa ihan hakemalla, ainoa suullinen maininta sumuvalon suuntauksesta.

                                              Tämän myyntiäkin olen miettinyt, kun ei ole aikaa ajella.
                                              Tuntuu myös että ois omasta puolesta valmis, kun toisenlainen avokuume näköjään nousee.
                                              Laitan ilmoituksen foorumillekin kun menee nettiautoon. Saa kysellä etukäteenkin jos mielenkiintoa on.

                                              Kuva leimanhakureissulta parkkihallissa.
                                              Attached Files

                                              Comment


                                                #83
                                                Onkos tää liikkunu tuossa Joensuu-Ilomantsi välillä lähiaikoina? Olin ite siinä asfalttityömaalla ja ihan kuin olisi viime viikolla joku päivä ohi menny.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  En usko että on liikkunut siellä missä tarkoitat.
                                                  Asun kyllä Joensuusta 10 km Ilomantsiinpäin, mut ei siinä pätkällä oo ollu päällystyshommia.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Eipä oo taaskaan ehtinyt ajelemaan, joten myyntiin laitoin

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Tämä onkin ilmeisesti pariin otteeseen tänä kesänä tullut bongattua, vai onko näitä kaksi Joensuussa? Molemmilla kerroilla niin nopeasti vilahtanut ohi etten ole vanteita kerennyt katsomaan onko sama vai eri auto.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Tietääkseni ei Joensuussa (eikä Suomessa?) ole vastaavalla värillä, niitä tummempia on kyllä näkynyt.
                                                        Maailmaltakin kuvia löytyy huonosti, onhan niitä oltava. 2 muuta tiedän.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Aivan, no sitten se on ollut tämä auto, mikä on tullut Sirkkalassa vastaan.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Cäbille löytyi tänään uusi omistaja.
                                                            Foorumilainen, joka ymmärtääkseni ilmoittautuu ja jatkaa tähän ketjuun.
                                                            Hyvä fiilis jäi, että jatkojalostuu pikkuhiljaa.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Elikkäs tämä pirssi majailee nykyisin Oulussa. Useampi vuosi enemmän ja vähemmän aktiivisesti olen katsellut cabrio-tarjontaa, muttei oikein sopivaa ole osunut kohdalle. Talvi jo kolkuttelee ja jotain pikkupuuhaa piti talliin saada ja tämän ilmoitus alkoi sitten kiinnostamaan hieman enemmän, niin eihän se auttanut kuin lähteä katsomaan millainen peli kyseessä. Tämän projektikertomuksen lueskelun jälkeen olikin tiedossa että auton kunto on hyvä, mutta paikan päällä selvisi kuinka antaumuksella Mika on autoa pitänyt, iso peukku siitä!

                                                              Tähän on Mika tehnyt jo todella paljon hyviä asioita, joten tarvetta ei ole purkaa tätä muttereiksi. Ensi talvi menee autoon tutustellessa ja jos ilmastointivikaa vähän tutkisi ja vanteiden lipat kiillottelisi. Väri on kyllä sellainen, että kuvista saa kyllä käsitystä, mutta livenä se kolahti kyllä itselle. Tarinoidaan lisää kun jotain saadaan tähän aikaiseksi. Kyllähän tällä tulee nuoruusajat mieleen kun kylillä ajelee subbarin jytkyessä kontissa. :)

                                                              Harmaana syyspäivänä näpätyt parit kuvat:
                                                              Attached Files
                                                              Viimeksi muokannut oopee; 1.1.2018, 10:23.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X