Päivitellään hieman tätä kun on saanut viettää luksusaikaa tallissa viime aikoina.
Vanteet purin. Sopivia hylsyjä sai metsästää noihin OZ:n pultteihin ja ebaystä ne oli loppupelissä sitten tilattava. Lakat meinasi olla hieman tiukassa, mutta liottelun ja nailonharjan jälkeen lähtivät. Sitten vesihionta 400, 600, 1000, 1500, 2000. Sitten laikan kanssa kolmella eri puikolla kiillotus. Ei ihan pelit tulleet mutta kelpaa nuokin ensikertaiselle. Vanhat pultit olivat hyvässä kunnossa niin kasasin niillä softlockin kanssa ja pultit 25Nm momenttiin.
Lisäjarruvalon kontista vaihdoin uuteen. Osanumero 8G0945122A. Vanhassa oli jo ajanpatinaa ja kun kaikki muut valot ovat uusia / uudenveroisia niin pisti vähän silmään. Konttiin tuli lisää tilaa kun heivasin vararenkaan pois ja laitoin vahvistimen pohjalevyn alle etusyvennykseen. Uusi pohjalevy vanerista ja subi siihen kiinni. Pohjan vuorasin vaimennusmatolla ja kaiutinvillaa kaveriksi. Kuskin ovi hieman roikkui, pientä säätöä ja aika hyvin sattui kohdalleen.
Aloin suorittamaan sitten huoltotoimenpiteitä ja aloitin moottorin öljynvaihdosta. Huomasin pienen öljyvuodon alaosassa konetta, ilmeisesti öljypohjan tiiviste valskannut. Sen johdosta otin öljypohjan pois ja hyvä niin, sehän oli ottanut joskus osumaa ja ratkennut muutamasta kohdasta. Olen vähän metsästänyt uutta vastaavaa, osanumero 078103604T, mutta tuntuu olevan kiven alla. Muutama käytetty tullut vastaan, mutta eivät näytä kovin hyviltä. Moni paikka tarjoaa korvaavaa uutta osanumerolla 078103604. Tuossa on erilailla loiskelevyt, niin tuli mieleen että vaikuttaako miten öljyn virtauksiin tms? Uskaltaako tuota erilaista ostaa vai pitäisikö pelata varman päälle ja etsiä ajan kanssa täysin vastaava? Kuvissa erot, korvaava tuote viimeinen kuva.
Talven päälle olisi ajatuksissa saada myös sisustapuoli kuntoon. Penkkien verhoilua kyselin tuossa, mutta tuntuu olevan sen verran arvokasta hommaa että voisi olla järkevää etsiä kokonaan eri penkit. Jos bolt-on mustia nahkajakkaroita jollakin on ylimääräisenä niin saa tarjota. Ratti vaihtuu myös priimakuntoiseen vastaavaan.
Vanteet purin. Sopivia hylsyjä sai metsästää noihin OZ:n pultteihin ja ebaystä ne oli loppupelissä sitten tilattava. Lakat meinasi olla hieman tiukassa, mutta liottelun ja nailonharjan jälkeen lähtivät. Sitten vesihionta 400, 600, 1000, 1500, 2000. Sitten laikan kanssa kolmella eri puikolla kiillotus. Ei ihan pelit tulleet mutta kelpaa nuokin ensikertaiselle. Vanhat pultit olivat hyvässä kunnossa niin kasasin niillä softlockin kanssa ja pultit 25Nm momenttiin.
Lisäjarruvalon kontista vaihdoin uuteen. Osanumero 8G0945122A. Vanhassa oli jo ajanpatinaa ja kun kaikki muut valot ovat uusia / uudenveroisia niin pisti vähän silmään. Konttiin tuli lisää tilaa kun heivasin vararenkaan pois ja laitoin vahvistimen pohjalevyn alle etusyvennykseen. Uusi pohjalevy vanerista ja subi siihen kiinni. Pohjan vuorasin vaimennusmatolla ja kaiutinvillaa kaveriksi. Kuskin ovi hieman roikkui, pientä säätöä ja aika hyvin sattui kohdalleen.
Aloin suorittamaan sitten huoltotoimenpiteitä ja aloitin moottorin öljynvaihdosta. Huomasin pienen öljyvuodon alaosassa konetta, ilmeisesti öljypohjan tiiviste valskannut. Sen johdosta otin öljypohjan pois ja hyvä niin, sehän oli ottanut joskus osumaa ja ratkennut muutamasta kohdasta. Olen vähän metsästänyt uutta vastaavaa, osanumero 078103604T, mutta tuntuu olevan kiven alla. Muutama käytetty tullut vastaan, mutta eivät näytä kovin hyviltä. Moni paikka tarjoaa korvaavaa uutta osanumerolla 078103604. Tuossa on erilailla loiskelevyt, niin tuli mieleen että vaikuttaako miten öljyn virtauksiin tms? Uskaltaako tuota erilaista ostaa vai pitäisikö pelata varman päälle ja etsiä ajan kanssa täysin vastaava? Kuvissa erot, korvaava tuote viimeinen kuva.
Talven päälle olisi ajatuksissa saada myös sisustapuoli kuntoon. Penkkien verhoilua kyselin tuossa, mutta tuntuu olevan sen verran arvokasta hommaa että voisi olla järkevää etsiä kokonaan eri penkit. Jos bolt-on mustia nahkajakkaroita jollakin on ylimääräisenä niin saa tarjota. Ratti vaihtuu myös priimakuntoiseen vastaavaan.
Comment