Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi ur-Cabriolet

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ainakin turbollisissa ke-jeteissä (mc) virranjakajan kääntely ei aiheuta sytkään muutoksia. Laite joko antaa kipinää tai ei anna (riippuen osuuko hall oikeaan ikkunaan) sytytys ennakkoon ei muutoksia tule. Ennakot tulee suoraan eculta tuossa tapauksessa. Sinänsä nollapostaus että en tiedä miten vaparin ke-jetti toimii mutta vahva oletus on että toimisi samalla tavalla?

    Comment


    • Syttyennakko on tässäkin ecun säätämä mutta perusennakko pitää säätää manuaalisesti.

      Comment


      • No joo, joudun ottamaan sen verran takaisin, en hoksannut eritellä umpimekaanista ja sähköllä ohjattua ruuttaa. Olenhan nyt kuitenkin käsittänyt oikein, KE-jet ei osaa vielä sopeutua, vaan Se oli vasta Motronicin ominaisuus?

        Comment


        • Osui Motonetti sen verran lähelle kerhon vertaistukikokoontumisen palaveripaikkaa että kävin ostamassa nyt säädettävän ajoituslampun. Tarttui sieltä taas yksi hylsysarjakin matkaan. Jos mulla jotain on niin työkaluja kohta vaikka ihan oikean korjaamon perustamiseksi.

          Comment


          • No niin, kävin kääntämässä koneen käsipelin merkkeihin. Kytkinkopan välistä näkyy 0, 6, 12, ja 15 astetta merkit jos niitä nyt näillä haukansilmillä oikein tulkitsin. Eikös nykypäivän 98-oktaanisella voi ihan turvallisesti laittaa 15 astetta perusennakkoa?

            Sitten toinen kyssäri, olenko ymmärtänyt oikein että sytytyksen säätöä varten ecu laitetaan säätötilaan laittamalla bensapumpun releen kyljessä olevaan paikkaan sulake? Otin ratinalusmuovit pois ja siellähän oli se sulake valmiina paikallaan, on ollut koko ajan koska avasin ne muovit nyt vasta ensimmäistä kertaa. Meneekö se johonkin muulitilaan jos ajaa se sulake paikallaan, toisin sanoen voisiko se laiskuus johtua pelkästään tuosta?

            Voihan olla että persdyno ei vaan sopeudu niin nopeasti ja tuo on ihan ehjä mutta jotensakin tuntuu että jotain häikkää tuossa on ollut.

            Comment


            • Mutta ei kai se bensapumpun rele siellä ratin alla ole. Eikös se ole konehuoneen puolella, kuskinpuolella tuulilasin alareunassa, eikös siellä ole sulakerasia missä se on? Jos on ollakseen. Riippunee varmaan vuosimallista. Osassa näissä säätötila laitettiin joitain piuhoja yhdistelemällä, en muista enää miten. Mutta tosiaan jos sielää bensapumpun relepaikalla on ollut oikeasti koko ajan sulake niin säätötilassahan sillä on ajeltu.

              Comment


              • Ei taida olla hopsiksen cabriossa bensapumpun releessä sulake paikkaa. Tais tulla vasta uudemmissa. Tuossa on ohjeet toisesta topicista http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...4%C3%A4t%C3%B6 Näillä ainakin ite säädin omasta saman kokoonpanon cabriosta ennakon. Joo ja se ratin alla oleva rele ei oo bensapumpun.


                1. Aja kone lämpimäksi.
                2. Kone käyntiin, ilmastointi pois.
                3. Yhdistä L-linja maihin (sama kuin bensapumpun releen päälle sulake). 4s päästä ECU menee vakioennakon tilaan.
                4. Irrota kytkentä ja käytä kierrokset yli 2500rpm (tai kone sammuksiin ja uudestaan päälle). Nyt ECU säätää jälleen ennakkoa, joka voi heilua tyhjäkäynnillä reilumminkin.

                Comment


                • Sulakerasia on tuulilasin juuressa, siellä on releitä mutta niin on ratin allakin. Löysin yhden releen jossa oli sulakkeelle paikka kyljessä ja oletin sen olevan pa-pumpun rele. Nyt kun kävin nyppäämässä sen releen käteen ja katoin osanumeron niin se on tosiaan joku ABS rele.

                  Kiitoksia neuvoista.

                  Comment


                  • Paikassa 10 b. pumpun rele.

                    15 astetta on ohjearvo ennakolle. Et tarvitse kuin 0-merkin säätämiseen

                    Comment


                    • Tälläinen Boschin vihkonen tarttui kerran netistä mukaan. Siinä on ensin yleisesti juttua polttoaineensuihkutuksesta ja myöhemmin K-Jetronicista. Englanniksi.
                      Attached Files

                      Comment


                      • Vaihdoin pakoputken klemmareita ja käänsin peräpöntön etummaista kiristintä hiukan eri asentoon kun hakkasi pohjaan kiinni.

                        Aikani kuluksi kattelin vielä sitä etutolppaa että minkälainen homma olisi ottaa pohjaanlyöntikumeista siivu pois. Rakennehan on hyvin yksinkertainen eikä näyttänyt olevan mitään ihmeellistä mutta meneekö siinä camberin säädöt vitulleen jos irrottaa tolpan pyörännavasta? Siltä se alapään kiinnitys ainakin näytti.

                        Comment


                        • Ei mene, kunhan et koske alapallonivelen kiinnitykseen.

                          Comment


                          • Oukei. Nyt en kyllä aloita mitään kun on luvattu lähipäiville nättiä keliä. Liian suuri riski sille että homma jää jostain syystä kesken ja auto seisomaan taas talliin. Sytkän säätö on huomisen illan ohjelmassa. Olishan siinä kaikkea muutakin mutta olen hiukan sillä mielellä että lykkään kaikki mitä mahdollista ensi talvelle ja keskityn ekan kesän vain ajamaan.

                            Comment


                            • Kyllä nyt on voimaa :) Säädin sytytyksen kohdilleen ja kulku parani huomattavasti. Nyt vois keskittyä sitten vaan ajamaan, kävin 15km testilenkin heittämässä äsken. Oikeastaan ainoa varsinainen miinus oli että paluumatkalla grilliltä napattu pitsa ehti hiukan jäähtymään apukuskin penkillä kotimatkan aikana.

                              Comment


                              • Eli ei löydy persegrillejä? ;)

                                Comment


                                • Kuvan mukaan kyllä löytyy :) !

                                  Comment


                                  • Löytyy toki. Luulen silti että tuollaisen pitsalaatikon läpiveto kuudenkympin vauhdissa on penkinlämmittimen säteilylämmölle liian suuri vastus :)

                                    Comment


                                    • Vaihda tehokkaammat siittiön paistimet.

                                      Comment


                                      • Ei muuten tarvi. Toi on katto alhaallakin taajamavauhdeissa kepeästi kuumempi auto kuin kumpikaan isolohko joita pihasta löytyy. Sisäkenno on vissiin hiukan syyläriä isompi tai jotain mutta sivulasit ylhäällä, puhallus kakkosella ja lämpösäätö täysin punaisella tuli tänään kuuma tuon testilenkin aikana.

                                        Seuraavalla hakureissulla heitän lätyn peräkonttiin tuulensuojaan :)

                                        Comment


                                        • Muutaman kerran ihmetelly kun cabi ihmiset puhuu et lämpimämpi ku normaali henkilöauto. Itellä kone ajolämpösenä lämmöt täysillä tuntuu lehmänhenkäys suuttimista. Saksasta oman hain niin onko noihin laitettu jotain keskieuroopan pienempiä kennoja vai onko oma vaan sen verran tukossa ettei kierrä kunnolla. Ei tosin etkassa tarjoo kun yhtä osanumeroa kuitenkaan.

                                          Comment


                                          • Keskieuroopasta ne on kaikki tänne käytettyinä kulkeutuneet. Ei ole, tietääkseni, ainakaan alkupään avoja virallisen maahantuojan toimesta myyty suomeen ainuttakaan.

                                            Voi olla kenno myös päälipuolelta täynnä paskaa ellei tunnu kun lehmänhenkäys puhallin täysillä. Oma -92 NG koneinen avo on ollut, ja on edelleen, erittäin lämmin. Ensimmäiset 11 vuotta tämä on viettänyt Syltin saarella saksassa, viimeiset 11 vuotta pihallani josta jatkaa kohta matkaansa Tammisaareen koska poika on muuttanut sinne.

                                            Comment


                                            • Mitä nyt olen Cabrion omistaneiden kanssa jutellut niin pääsääntöisesti kaikki sanovat että on lämpimämpi auto kuin umpikattoinen.

                                              Puhaltaako Onnilla selvästi kovempaa jos on lämpösäätö kylmällä? Kennon letkutkin on konehuoneessa hyvin näkyvillä, sieltähän saa käsin kokeiltua onko kennon meno- ja paluuletkut yhtä lämpimät.

                                              Comment


                                              • Ei mene, kunhan et koske alapallonivelen kiinnitykseen.
                                                Kyllä vaan menee. Pikkukopan 2-osaisen tolpan kiinnitysreiät on sen verran väljät, että melkein asteen verran pystyy säätämään camberia siitä tolpan ja nilkan kiinnityksestä. Ja tasan samaan paikkaan sitä ei saa mitenkään. Varminta tehdä niin, että irrottaa alapallon nilkasta ja tolpan yläpäästä, silloin muuttuu vähiten ne säädöt.

                                                Comment


                                                • Saahan sen toki samaan paikkaan, kun tietää mitä tekee.

                                                  Comment


                                                  • Lähelle voi saada, mittaamatta voi kuvitella laittaneensa samaankin paikkaan. :)

                                                    Comment


                                                    • Letkut on yhtä lämpimät käsituntumalla vaikka lämmöt ja puhallin täysillä. Ilman virtaus kylmän ja kuuman välillä varmaan just sen kennon verran. Raitisilmasuodintahan omassa ei ole alunperinkään ollu. Et oisko kenno jossain nöyhtässä et ei lehtiä tai mitään isompaan kuitenkaa. Pitää desinfioida viemärikamera ja alkaa kuvailee :)

                                                      Comment


                                                      • Kennon sisähuuhtelun vois toteuttaa. Letkut irti konehuoneen puolelta ja ajaa sinne vastapalloon jollain vettä. Porakonepumppu on hyvä jos ei suoraan saa verkon painetta helposti hoidettua.

                                                        Comment


                                                        • Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti
                                                          Lähelle voi saada, mittaamatta voi kuvitella laittaneensa samaankin paikkaan. :)
                                                          Poraamalla 3 mm terällä pari kohdistus reikää, ennen kuin irrottaa, ei tarvitse kuvitella mitään sekä menee tasan samaan kohtaan takaisin.

                                                          Comment


                                                          • Kyllähän sen varmasti sillälailla saa kohdistettua, itse en kylläkään lähtisi porailemaan säröille ydintymäpaikkoja nilkkaan.

                                                            Comment


                                                            • Ihan yhtä lailla säröilee kun jo olemassaolevat reiät nilkassa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X