Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi ur-Cabriolet

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Minusta tämänhetkinen setuppi on ihan toimiva, motarinopeuksissa katto alhaalla kuuluu musiikki vielä aivan mainiosti. Poikkea kattomaan jos kuljeksit täälläpäin joskus.

    Comment


    • Kevät koittaa Hitlerille kai vielä tänäkin vuonna. Reilun neljän kuukauden seisokin jälkeen kävin tänään höräyttämässä vitosen tulille kun oli sopivan lauhaa. Akku kiinni ja avaimesta käyntiin. Laakista.

      Comment


      • Oma cabrio on myös melkoinen uratutka. Ensin ajattelin että johtuu renkaista (225/45r17 Kormoran), mutta täytyykin katsoa alatukivarsien puslien kunto. Kilometrejä autolla ei kuitenkaan ole kuin 180tkm, voi ne silti olla rikki, ikää kun on...

        Comment


        • Joo se ero on ihan uskomaton ainakin tässä autossa. Noita Powerflexeja monet silloin kehui ja suositteli eikä turhaan.

          Comment


          • Täältä löytyy myös uratutka ja oletin myös vian löytyvän renkaista, mutta pitää ilmeisesti ensin vaihtaa alatukivarren puslat. Mistä noita powerflexejä saa edullisesti?

            Comment


            • Saman verran ne näyttäis maksavan vähän joka paikassa. Olisko ollut jotain satasen luokkaa. Alapallot uusin ihan tarvikeosilla samalla kertaa kun alatukivarsi kerran irti oli.

              Comment


              • Onks liian törkeetä mainostusta jos kerron että mulla olis tällaset hyllyssä:

                https://www.akmotorsport.net/shop/al...ethane-bushes/

                Soveltuu pikkukorisen peltivarsiin.

                Comment


                • Onko noi kuinka pirun napakat? Tuleeko ratsusta kuin kivireki? Mulla taitaa olla yksi tukivarsikieppi remontoitavaksi tuossa, menisi mahdollisesti samalla..

                  Comment


                  • Ei tuu kivireki tukivarsien puslien vaihdolla. Pikkukorisessa ainakaan ite en löytäny mitään negatiivista kun joskus aikanaan itelle laitoin. Ei tullu oikein ees meteliä lisää, tarkkuutta vaan ohjaukseen. Ja kestää isältä pojalle.
                    Viimeksi muokannut Killeri; 22.4.2016, 12:56. Perustelu: Tapatalkin allekirjotus poistettu.

                    Comment


                    • Minä olen aivan samoilla linjoilla puslien suhteen. Ohjausliikkeiden velttous katosi kokonaan ja Terhon kulmien säädön jälkeen ohjauksesta tuli millintarkka. Haittavaikutuksia remontista oli tasan nolla.

                      Comment


                      • Sattui sopivat keliolosuhteet niin tein katolle taas Glymin käsittelyn. Piti moottorintuetkin vaihtaa kun sellaiset motorsport malliset hankin viime vuonna mutta eipäs se mennytkään niin kuin elokuvissa. Cabrion moottorintuet on ilmeisesti kuitenkin hiukan eri malliset kuin vaikkapa Coupessa tai S2:ssa. Samalla siinä auton alla katellessani huomasin että tästäkin on toinen sisempi vetarinkumi rikki, noita on varastossa kun otin edellisellä tilauksella muutaman valmiiksi kun kaikki vehkeet alkaa olemaan siinä iässä. Eihän se ole kuin vaihtaa vaan.

                        Alkais moottoritie olemaan pikkuhiljaa kuuma kun pihassa hiukan vitoskoneelle antoi happea. Vappu on perinteisesti ollut deadline avoautoilulle, sitten juhannukseen asti räkätaudissa ja loppukesänä ihan kivaa puuhaa jos ei sada joka päivä vettä. Tänä vuonna saattaa tosin mennä äitienpäivään asti, tähän autoon kun ei oo talvirenkaita.

                        Comment


                        • Vetarinkumin sain vaihdettua vain todetakseni että samalta puolelta on raidetangonpään suojakumikin rikki, sehän kestikin melkein vuoden.

                          Niin ne kelit muuttuu. Eilen satoi räntää, tänään luvattu toistakymmentä astetta lämmintä. Meinasin lähteä ilman kattoa aamukahville johonkin mutta Trafin sivut vaihteeksi jäässä eikä saa kliksutettua liikennekäyttöönottoa.

                          Comment


                          • Saahan sen käytyä konttorilla hoitamassa. Eikä maksa nykysin mittään.

                            Comment


                            • Riippuu konttorista. Sillä asemalla ei maksa jota ite käytän mutta parin kilometrin päässä oleva kilpailija ottaa kympin.

                              Comment


                              • Viranomaismaksuja. Samat hinnat joka konttorilla.

                                Comment


                                • Kävin siinä mamman työpaikalla lounaalla viimeisen lomapäivän ratoksi ja kotiin palatessa keksin käydä näyttämässä leimalle. Eipä siellä taaskaan löytynyt kuin lähivalon suuntaus joka oli pielessä jo viime vuonna mutta unohtunut korjata.

                                  Mitään lentoonlähtötarkistuksia en tehnyt etukäteen, lähinnä siitä syystä että viime syksynä kävin katsastuksella about viimeisenä mahdollisena päivänä elokuun lopussa jonka jälkeen parin viikon päästä auto meni talviseisontaan. Nyt kävin about katsastusjakson ensimmäisenä mahdollisena päivänä ja tuossa välissä taisi tulla alle 500km ajoa. No nyt saa sitten veivata 2017 syksyyn asti.

                                  Comment


                                  • Kyllä en ala takaikkunaa vaihtamaan kun on noita heimotoverien projektitopikkeja lukenut.

                                    Comment


                                    • Löytyisköhän tuohon joku hyvä hionta-aine? Omakin kun on aika naarmuilla.

                                      Comment


                                      • Kyllä löytyy.

                                        Comment


                                        • Jo vain. Laitoin putelin samantein tilaukseen.

                                          Comment


                                          • Tuota renovoa suosittelen itsekin. Oma takalasi oli kylläkin vain pesuveden mukana tulleesta kalkista vähän härskin näköinen vain, mutta nekin tahrat irtos kuin talonmies jäiseltä kirkon katolta.

                                            Comment


                                            • Hienosti meni taas tämä aamu. Mamman piti mennä ammeella töihin mutta oli kuulemma vilkuttanut punaista huutomerkkiä niin raivokkaasti ettei uskaltanut lähteä. Avasin konepellin ja ihmettelin että mihis v*ttuun minun jarrunesteet on hävinnyt?

                                              Toinen takasatula märkä ja jarrunestesäiliö täysin tyhjä joten tietää varmaan ihan saatanan hauskaa ilmauskierrosta. Kyllä taas läks motivaatio miinuksen puolelle. Tarjouksia kuunnellaan.

                                              Comment


                                              • Mitäs jos imasis enimmät ilmat vaikka halvalla Motonetin pumpulla poies niin ei tarvi jalalla tehdä kaikkea hommaa?

                                                Comment


                                                • Paineella mielummin suoraa säiliöstä kuin alipaineella. Eihän se ite ilmaus vaadi paljoo, osien fiksaus enemmänki jumppaa teettänee.

                                                  Comment


                                                  • Jos tuossa on vielä pyöreä jarrunestesäiliö niin kannattaa olla varovainen jos paineella ilmaa. Aika helposti paukahtaa verrattuna neliömäiseen säiliöön, varsinkin jos on vielä vanha alkuperäinen.

                                                    Comment


                                                    • Muistaakseni avossa on ilmausruuvi pääsylinterissä, saatan toki muistaa väärinkin. Ellei ole, niin joku painamaan jarrua ja ilmaat pääsylinterin jarruputkia löysäämällä.

                                                      Ei pysty ymmärtämään miksi täällä on jarrujen ilmaamisesta tehty elämää vaikeampaa, kun se ei ole. Eikä ole mitään merkitystä missä järjestyksessä nurkkia ilmaa.

                                                      Comment


                                                      • Satulassa vuoti käsijarrun akselin O-rengas. Ei siis se pölysuoja joka näkyy ulkopuolella käyttövivun juuressa vaan se viimeisimpänä satulan pohjasta nouseva akseli johon mäntäkin kiinnittyy. Aika tympeä homma ilman hommaan tarkoitettuja pitkiä seekeripihtejä. Kyllähän sen lukkorenkaan auki saa aika helposti mutta takaisin laitto oli aika takkuamista kunnes keksin puristaa 16mm tulppahylsyllä ja ulosvetäjällä koko jousimekanismin sisään jolloin sai rauhassa laittaa seekerin paikoilleen jollain pitkällä meisselillä. Huomionarvoista on että alkuperäisen tiivisteen kanssa se akseli nousi ihan kuin tyhjää vaan sieltä kolostaan. Korjaussarjasta otetun uuden tiivisteen kanssa joutui oikein kunnolla painamaan ja sitten plompsahti pohjaan.

                                                        Pääsylkässä on kaksi ilmausnippaa eikä se jarrujen ilmaaminen nyt mitään rakettitiedettä tosiaan muutenkaan ole. Askartelin vielä limpparipullosta ja letkusta tuommoisen yhden miehen vaihtajan niin ei tarvi aina soittaa jotain kaveria avuksi.

                                                        Satulat muuten ovat muistaakseni alle kolme vuotta vanhat Boshin satulat. Ajokilometrejä ehkä 10tkm. Että se siitä laadusta jos noin pian alkavat vuotamaan. Kaiken järjen mukaan lähiaikoina pitäisi olla sama homma edessä vasemmalle puolelle, samalla kertaa kun ovat vaihdettu.

                                                        Comment


                                                        • Tämä vaihtoi sitten tänään omistajaa eikä projekti ainakaan minun toimestani jatku.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X