Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Competition quattron fiksailua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Hupsista! Pieni typo.. Lähinnä vaan muistelin, että toisella Terolla(TeroPee) olisi puskuri ns. vaihtokuntoinen S2:sta jääratareissun jälkeen.

    No mutta kuitenkin tämä puskuri ottanu joskus uutta muotoa ainakin korjauspatenteista päätellen. Sumuvalotkin olivat tarkemmin katseltuna eri valmistajilta ja kuljettajan oveakin jälkeen päin maalailtu, lieneekö sitten Italiassa joskus haettu vähän uutta muotoa tms.. Laitetaan paremmat patentit puskuriin ja hommataan sitten vasta uusi/ehjä puskuri, kun puskuri jää kinokseen tai aletaan löträilemään maalaamisien kanssa tosissaan....

    Comment


      #62
      Alkuperäinen kirjoittaja welloo Näytä viesti
      Kahdella pultilla oli kiinnitetty lokasuojaan, lieneekö alunperinkään moinen kiinnitystapa(?), tuskin.
      Luulisin että ihan alkuperäinen se on. Mulla sama kiinnitys Cabriossa, ja kuskinpuolella oli joku teippipatentti, sen takia se ei enää istu niin hyvin :( !

      Comment


        #63
        Alkuperäinen kirjoittaja welloo Näytä viesti
        Hupsista! Pieni typo.. Lähinnä vaan muistelin, että toisella Terolla(TeroPee) olisi puskuri ns. vaihtokuntoinen S2:sta jääratareissun jälkeen.
        Oli ja on edelleen vaihtokuntoinen...

        Comment


        • #64
          Tsemppiä vaan projektille. Oli muuten nimensä veroinen toi sitruuna kostaja. Olihan se pakko syödä loppuun asti, mutta melkeen ois tehny mieli juoda jotain päälle :D

          Comment


            #65
            No sentään uskaltauduit maistamaan ja kestit syödä sen loppuun asti. Kyllä se vähän potkasee ennen kuin tottuu, juominen kyllä mielestäni vähän pahentaa asiaa.

            Paljoa ei ole saanut aikaiseksi. Vaihdoin toisesta kasikympistä kokeeksi toimivan mittariston Compeen ja asianmukaisesti se mittaristo toimi oikein ilman sekoiluja. Tämmöinen pieni yksinkertainen lisävarmistus siitä, että Compen mittaristossa jokin juotos tai komponentti kaput. Täytyy purkaa tuo mittaristo ja katsoa riittääkö omat elektroniikkataidot sen korjaamiseen.

            Comment


              #66
              Alkuperäinen kirjoittaja welloo Näytä viesti
              Täytyy purkaa tuo mittaristo ja katsoa riittääkö omat elektroniikkataidot sen korjaamiseen.
              Miksi ottaa riskiä? viet amalinille..that's it!

              Comment


              • #67
                Hyvä tästä tulee, tekemisen meininki!

                OT. Ai hitto, että tekee pahaa noi piikit.. Mikä saa ihmisen tekemään moista itselleen.. Ekan oman auton vei nistit ja sen löydyttyä, ei tehnyt mieli astua sisään..

                Comment


                  #68
                  Alkuperäinen kirjoittaja Killeri Näytä viesti
                  Miksi ottaa riskiä? viet amalinille..that's it!
                  Täytyyhän sitä nyt aluksi tutustua aiheeseen itse, eihän sitä muuten opi koskaan!

                  Comment


                  • #69
                    Itekki ihan rohkeesti vaan otin mittariston irti ja totesin et jaa, juotoksia halki. Kolvi käteen, vähä hyppylankaa ja tinaa ja tadaa, mittaristo toimii. Tosin on tullut juoteltua ennenkin aika paljon.

                    Comment


                      #70
                      Jotain pientä sain aikaiseksi Compeen, joskin melko vähäistä. Tuli laiteltua ja putsattua enemmissä määrin tuota toista kasikymppiä hieman edustuskuntoisemmaksi vapun ja alkavan kesän kunniaksi.

                      Compen mittaristoon päätin tosiaan kajota ja näppärästi se tosiaan meni osiin. Melkein osaa jo silmät kiinni irroittaa piirilevyn - ruuvit irti ja piirilevy käteen, mustien ruuvien irroittaminen ei ole välttämätöntä. Tosiaan aikani tutkin piirilevyä kahden suurennuslasin kanssa ja etsin kylmäjuotoksia yhdessä yleismittarin kanssa. Kävin myös hakemassa Partcolta uuden jänniteregulaattorin, maksoi muuten vaivaiset 0,95€! Vaihdoin sen ja putsailin liittimiä, tämän jälkeen mittaristo kasaan ja kokeilemaan - ei vaikutusta lämpötila- ja bensamittarin sekoiluun. Mittaristo uudestaan levälleen ja uudestaan katsomaan kontaktipintoja. Kolvasin piirilevykuvassa näkyvät kohteet(keltainen ympyrä) uudelleen, jänniteregulaattorin juotokset ja oliko nuo nyt sitten juurikin lämpötilamittarin kontaktipinnat. Kävin liittimet läpi ja suihkin vähän kontaktisprayta, jonka jälkeen mittariston kasaus. Enää ei mittaristo tarjonnut yli 100-asteen lukemia ja flektikin näyttäisi hörähtävän, kun mittari näyttää tasan 100-astetta. Tähän hätään en kyllä muista minkä termostaatin olen järjestelmään laittanut, saattaa olla pykälää suurempi kuin 87-asteinen. Muuten näyttäisi aika hyvin pitävän paikkansa tuo mittari.

                      Takaluukun tiivisteestä tuli vedet läpi iloisesti, olihan toi tiiviste näköjään tullut tiensä päähän kunnosta päätellen. Marmorilta kyselin uutta, tarjosivat sitä noin 160€:n hintaan - päätin käydä Etrassa. Sieltä löytyi riittävän samankaltainen tiivistemalli jota tuli otettua neljä metriä varmuuden vuoksi, maksoi 20€. Jotkut osat kyllä marmorilla ok-hintaisia, mutta jotkut on kyllä järkyttävän kalliita. Hyvin näyttää istuvan tuo uusi tiiviste eikä tule vedet läpi.

                      Takaluukun johtosarja on myös aika rapsakkaan näköinen. Johdot paistaa ja on näköjään aikaisemminkin korjailtu. Myös tiiviste puuttuu tuosta läpiviennin kohdalta. Täytyy tilata Ebaysta pari kappalatta tämmösiä, kun tuossa pari sedania taloudessa on. Saapi aika kattavannäkösien palikan, melkolailla BOLT ON-tyylinen ratkaisu.
                      Attached Files

                      Comment


                        #71
                        Dodiih :D saithan sä tehtyä sen iha ite. Menikö kauan ku kolvailit ;)

                        Comment


                          #72
                          Aikaa meni näppärät 30min, asian julkistamiseksi tänne menikin sitten vajaa viikko. KopKopKop..

                          Comment


                            #73
                            Nyt oli kiva olla väärässä :) !

                            Comment


                              #74
                              Risanen puskuri löysi tiensä takaisin keulalle, pysyy pikkasen tukevammin paikallansa pienen sikailun jälkeen. Vasen etusumuvalo mallia aftermarket - ei istu mitenkään aloillensa. Oikea sumuvalo ei toiminut lainkaan, johto oli napsahtanut poikki. Vasemman vilkku-umpion kannatin on haljennut, täytyy saada se pysymään paikallansa edes jotenkin. Takaovipahvit laitoin takaisin kiinni. Nyt toimii myös kaikki sähköikkunat omilla namiskoillansa, jotkut hitaammin ja jotkut nopeammin. Konepellin lukituksen kanssa meinasi mennä sormi suuhun, kun ei enää auennut ollenkaan kahvastansa pienen säätämisen ja kohdistamisen jälkeen. Nyt sitten tietää, kuinka toimia mikäli avausvaijeri napsahtaa poikki. Etuovipahvit pitäisi vielä laittaa kuntoon tai sitten laitattaa. Jonkun palan nahkaa voisi laittaa tuohon kojelautaan virtalukon ympärille, ei olisi niin rivon näköinen. Alle on tullut vaihdettua katsastuskelpoiset renkaat.

                              Tarkoitus olisi hommailla kuukauden sisällä uudet siirtolappuset. Käydä hakemassa päästölappu ja tsekata alustaa tarkemmin nosturilla. Mikäli kaikki näyttääpi asianmukaiselta niin voisi käydä kokeilemassa, mitä katsastusinssi on asiasta mieltä ja että onko auto leiman sekä ehkäpä uusien kilpien arvoinen. Sitä kun ei tiedä missä nykyiset ovat ja missä tarkoituksessa...
                              Attached Files
                              Viimeksi muokannut welloo; 10.5.2013, 18:34. Perustelu: Lisätty kuva virtalukon aikaisemmasta kunnosta

                              Comment


                              • #75
                                Olisko tietoa onko jossakin tollasia etupuskimia myytävänä? Omaan b4:seen olen jo pitkän aikaa ton tyylistä etupuskia etsinyt.

                                Comment


                                  #76
                                  S2 originalteile. Tuntuu olevan kulutustavaraa, noita paskotaan Tahkollakin keskimäärin 1 per vuosi. Saatavuus ainakin marmori. Tarvikkeena melko huonosti löytyvä tuote.

                                  Noita on ollut tehtaalta lähtiessä siis compessa, S2:ssa ja muistaakseni ainakin V6-Cabriossa.

                                  Comment


                                    #77
                                    Kyllä joku lasikuitupajakin nykyään tekee s2-puskurin kopsua, mutta en tähän hätään muista mikä.

                                    Comment


                                      #78
                                      Tuosta aikalailla samanlainen. Poimin täältä.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oikein paljon kiitoksia ja onnea projektille, tulee varmasti siisti peli! :)

                                        Comment


                                          #80
                                          Tuosta vielä linkki Suomipuljuun, joka tarjoaa vastaavanlaista kopiota. Vastaava etupuskuri siis, mitä Jukka tuossa linkittikin(tuning.lv), hinta tietysti kalliimpi. Ainakin nämä edelliset hinnoiltansa edullisempia verrattuna uuteen alkuperäiseen tai käytettyyn alkuperäiseen ebay:ssa.

                                          Comment


                                            #81
                                            No nyt se tapahtui. Tarkoitus oli tosiaan käydä siirtokilvillä ensin pajalla tarkistamassa alusta ja päästöt, mutta siirtokilvet hain eilen aivan toiseen tarkoitukseen.

                                            Suhteellisen tiukalla aikataululla sain eilen tämän tyhmän päähänpiston ja varasin ajan katsastukseen, alustaa ja päästöjä ennalta sen kummemin tarkastamatta. Katsastusasemalle olisi toki saanut ajaa ilman siirtokilpiä, mutta kun normaalit kilvet ovat anastettu niin siirtokilvet olivat välttämättömät - enkä mielellään ala raapustelemaan vanhaa tunnusta mihinkään pahville tämän takia tai ajamaan ilman tunnuksia. Katsastuksen suoritti Klaukkalan Ajoneuvokatsastus Oy, suosittelen lämpimästi kyseistä firmaa. Matka asemalle oli suhteellisen pitkä, onneksi oli aikaa saada jarruteltua yms. ennen varsinaista katsastusta. Edellinen leimaus oli siis suoritettu muistaakseni joskus vuonna 2011.

                                            Olen tyytyväinen päivän tapahtumiin, ilmastointikin toimii kivasti ja kylmää puhaltaa. Compe sai uudet kilvet, päästömittauksen ja katsastuksen. Lysti maksoi kaikkine kuluineen 90€ ja lisäksi tuli tankattua tankki täyteen. Käsijarru meni katsastuksessa aikalailla rajoilla läpi. Lämpötilamittari toimii täysin normaalisti, mutta sen sijaan polttoainemittari aloitti sekoilun. Näyttää auttamatta reippaasti yli asteikon – ei auta vaikka kuusiokoloavaimella viisaria säätäisi. Täytyy sekin vielä katella paremmalla ajalla. Laitettavaa olisi siis vielä ainakin kosmeettisien pikkuvaurioiden lisäksi:
                                            -polttoainemittari
                                            -ylävesiletku
                                            -etuovipahvit
                                            -virtalukon ympäristön ”siistiminen”
                                            -sisäpesua ja otsonointi (home ei ole vielä täysin poistunut ja tuskin poistuu ennen otsonointia)
                                            -soitin toimintaan ja uudet ämyrit
                                            -yms. kaikkea pientä mukavaa.

                                            Katsastuspäätös siis HYVÄKSYTTY. Ilman minkäänlaista huomautusta! Tarkoitus ottaa liikenteeseen näillä näkymin kesäkuun puolessa välissä mikäli töiden puolesta menee kaikki nappiin – kesäkruisingiin olisi kiva päästä tällä. Compea pääsee bongailemaan liikenteessä aikanaan rekisteritunnuksen alulla BRH. Saa morottaa, mutta ei ole pakko hei. Loppuun kuvat tuosta päivän kohokohdasta:


                                            E: Killerin kanssa suoritettu pieni ilta-ajelu siirtokilpien turvin sekä hieman juhlistettu asianmukaisesti. :D
                                            Attached Files
                                            Viimeksi muokannut welloo; 14.5.2013, 20:14.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Onnittelut ! :)

                                              Siitä bensamittarista sen verra että itellä kävi kerran sama vika hetkellisesti, että bensamittari näytti ihan liikaa kun hyppylanka otti kontaktia väärään paikkaan.

                                              Eli ota kolvi käteen ja kato bensamittarin juotokset, ei oo paha rasti.

                                              Comment


                                                #83
                                                Kyllä Compe on hyvässä iskussa, ei voi muuta sanoa pitkän lenkin ajaneena.
                                                Kruiik ole huoletta, Compesi pääsi hyvään kotiin :) !

                                                Comment


                                                • #84
                                                  No tuohon vaiheeseen se itsellä jäi kun se varastettiin, olin sitä konttorille ajamassa varsiin turvallisin mielin siitä että se ois läpi menny.
                                                  Eihän se oikeastaan ollut kuin reilu 6kk paikallaan tekniikan kannalta, tosin ulkona - mutta tais se aika helpolla startata sieltä pakkasestakin.

                                                  Hyvä homma että tulee ajoon, kieltämättä ollu vähän ikävä harrastevekotinta :)

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja Villee Näytä viesti
                                                    Onnittelut ! :)

                                                    Siitä bensamittarista sen verra että itellä kävi kerran sama vika hetkellisesti, että bensamittari näytti ihan liikaa kun hyppylanka otti kontaktia väärään paikkaan.

                                                    Eli ota kolvi käteen ja kato bensamittarin juotokset, ei oo paha rasti.
                                                    Mitä tarkoitetaan hyppylangalla tässä tapauksessa?

                                                    Mulla on omassa projektissa vastaava tilanne bensamittarin kanssa. Neula on tapissaan. Lämpömittari näyttää lisäksi noin 100-110 astetta vaikka lämmöt on varmasti 90 paikeilla. Konehuoneessa tässä on siis aeb ja lämpömittarin anturi on vaihdettu (harmaa kolminapainen).

                                                    Mittaristo toimi moottorinvaihdon jälkeen ihan normaalisti, mutta vika tuli päälle kun projekti ei ollut liikenteessä muutamaan kuukauteen. Hapettuma/huonokontakti jossakin johtosarjassa on mahdollinen, mutta varmuudella voin sanoa, että hyvin epätodennäköinen!

                                                    Olen kokeillut kahta eri mittaristoa ja molemmat toimivat samalla tavalla väärin. Siitä huolimatta epäilen mittareita!! Toisen mittariston juotokset olen olen käynyt läpi. Tällä ei ollut vaikutusta toimintaan. Nyt on kokeiltavana kolmas!

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Mittariston piirilevyssä on syövytettynä kuparifolio, mikä yhdistää eri kompomentit toisiinsa. Välillä vika ei olekaan juotoskohdassa, vaan siinä foliossa, mikä on murtunut taivutuksen, tärinän yms seurauksena. Tällöin voi katkenneen kontaktin palauttaa juottamalla johdon murtumakohdan yli.

                                                      Eli kannattaa myös seurata, mitkä kompomentit on yhteydessä keskenään ja mitata esim yleismittarilla, ettei piirilevyssä ole missään kohtaa katkoksia.

                                                      Mulla bensamittari sekoili sen takia, että nopeusmittarille menevä kuparifolio piirilevyssä oli murtunut ja sen takia tehty "hyppylanka" otti kontaktia erehdyksessä bensamittarille menevään folioon.

                                                      Jos kaikki on kunnossa, missään ei ole katkoksia jne niin silloin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin A. mittari itsessään tai jokin kompomentti on sökö, B. anturivika tai C. jossakin on edelleen katkos.

                                                      Toivon mukaan vähän selvensi :)

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Tämä selvensi asiaa! Kiitos :-)

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Nyt polttoainemittari näyttää suunnilleen oikein, kun virta kytketty päälle avaimesta. Auton ollessa käynnissä nousee viisari hieman korkeammalle edellisestä, muttei kuitenkaan karkaa yli asteikon kuten aikaisemmin. Täytyy vielä säätää viisaria kuusiokoloavaimella tarkemmaksi, kun käy tankkaamassa seuraavan kerran tankin täyteen. Sittenpä tuon näkee, oliko toimenpide kokonaisuudessaan onnistunut vai ei. Samalla tuli näpättyä tuo kuumaliimapatentoitu polttimo pois. Myös ovipahvit on viety laitettavaksi.

                                                          Ebay:sta tilattu paketti saapui Saksasta ja sisälsi pari takaluukun johdotuksen korjaussarjaa, toinen tähän Parmankinkkuun ja toinen hyllyyn varalle. Hyvin yksinkertainen ja helpoksi tehty tuo vaihtaminen, tuotteen mukana tuli myös selkeä ohje sitä tarvitsevalle. On tuo kyllä järkevämmän näköinen, kuin tuo aikaisempi korjaustapa. Tiivisterenkaat ja liittimet kuuluivat myös kyseiseen pakettiin, niin ei tarvinnut lähteä tekemään omia patentteja.
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Well done waldou :D Katotaan jossain vaihees noit pintoi kuntoo ellet innostu samaan kuin minä ;) Voit aloitella savettaa maalii jo jos et vedä yli :) Millon compe saa omat tassunsa takas allensa ???

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Alkuperäinen kirjoittaja Myotonia Näytä viesti
                                                              Millon compe saa omat tassunsa takas allensa ???
                                                              Silloin kun Killeri lainaa omat Compen vanteet ;) !

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X