Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Competition quattron fiksailua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Competition quattron fiksailua

    Tästä nyt polkaistaan käyntiin tämä itse projektikertomus parin kysymyksen pohjalta. Kyseessä siis Competiton Quattro vuodelta 1994, ollut varkaiden melko rajussa käsittelyssä. Huumepiikkejä on löytynyt tähän mennessä viitisen kappaletta. Päätynyt Suomeen kerhoharrastajan toimesta Viron kautta. Alunperin tehtaalta toimitettu Italiaan.

    Auto siis haettiin Ämmässuolta "löytöautokeskuksesta". Aluksi putsattiin auto lumesta ja tutkittiin vauriot yms. Oletimme ikkunan olevan lyöty rikki, mutta paikan päällä totesimmekin että ikkuna on vain rullattu ala-asentoon. Tämän jälkeen hommattiin Audiin pyörät alle ja ronkittiin ruostuneita jarruja. Oletin, että auton käyntiin saaminen näinkin pitkän seisotuksen ja tuhon jälkeen olisi mahdotonta. Varauduimme faijan kanssa auton hinaamiseen, trailerikin oli valmiiksi tiedossa ja itse kuljettaja yhistelmän suorittamiseen kotipihalle(pikku E kun puuttuu). Päätin kuitenkin tutkia virtalukon tämän hetkistä tilaa, joka näytti melko lohduttomalta. Vähän aikaa sörkittyäni tiesin sen oikean kolon mihin meisseli oli tungettava ja sainkin virrat päälle. Akulle toki apuvirtaa ja pieni kiertäminen meisselillä - startti rupesi ääntämään. Uusintayrityksellä auto jäi käymään nätisti. Auto siirtyi Ämmässuolta kotipihalle loppujenlopuksi omin voiminsa - hiljalleen körötellen, sillä vesi ei kierrä jäähdytysjärjestelmässä.

    Vauriot:
    -Puskurit naarmuuntuneet ja haljenneet ilmeisesti siirron yhteydessä itse Ämmässuolle
    -Sisusta kärsinyt kosteudesta ja ilkivallasta. Hometta siellä täällä, vaanivia huumepiikkejä kätköilty ovipahvien säilytyslokeroihin, oven sisälle sekä penkkien alle
    -Mittariston taustavalot hieman sekaisin
    -Apukuljettajan sähköikkuna toimii vaivalloisesti
    -Oikea takaikkuna ei toimi lainkaan
    -Virtalukko kaivettu irti meisselillä
    -Ilmeisemmin jäähdytysjärjestelmän toimimattomuuden syynä itse termostaatti
    -Varapyöräkotelo painunut hieman sisään
    -Pyyhkiät elävät paikoin omaa elämäänsä

    Kaikkea en kyllä muistanut varmasti mainita, mutta projekti on aloitettu imuroimisella, putsaamisella ja siivoamalla sisusta ylimääräisestä tavarasta, tavaroista jotka eivät minulle kuulu sekä vaanivista vaaratekijöistä. Ohessa hieman kuvia, mitä on saatu aikaan tähän mennessä - alkaen auton hakemisesta.

    Linkki kattavempaan kuva-albumiin.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut welloo; 9.6.2015, 23:16.

    #2
    Sisustan kimpussa

    Auto meni suoraan talliin kotiin päästyään, olettaen jahka sitä saisi kuivateltua. Lattia kuitenkin lainehtii melkolailla, joten ensin pientä sisäputsausta karkeasti sekä tuumailua.

    Kevyt pintahome lähti näppärästi, mutta ihan tyytyväisiä ei vielä olla. Tämän jälkeen maltillisesti purkaen ja varoen vaanivia yllätyksiä. Purkaminen kuitenkin jatkuu, tällä hetkellä vauhtia hidastaa käsijarrukahva. Se estää saamasta keskikonsolia irti, en viitsi hajoittaa sitä väkisin, enkä So Wird´s gemacht-kirjasta saanut apua. Täytynee tonkia haulla lisää. Onko jollakin auttavaa kommenttia tuon pötkäleen irroittamiseksi ehjänä??

    Kuvat kertoo enempi kuin teksti:
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Käsijarrukahvan alapuolella saattaa hyvinkin olla painike, mitä painamalla kahva lähtee irti. Näin ainakin muistaakseni 100:essa.

      Comment


        #4
        Takaa tuhkakupin alta mutteri auki, niin se konsoli irtoaa nätisti käsijarrukahvan ympäriltä.

        Comment


          #5
          Ei tarvitse kahvaa purkaa konsolin irroittamiseksi. Siitä se läpi tulee.

          Comment


            #6
            Ei ole painiketta beenelkussa. Keskikonsoli pitää vaan lievää väkivaltaa käyttäen ikäänkuin "venyttää" käsijarrukahvan yli.

            E: olihan käsijarrukahvan etupuolella olevan läpän alta jo kuusiokantaruuvi sekä vaihdekepin pussin ristikantaruuvi poistettu? En tosin muista vaikuttiko se kepin pussin ruuvi konsolin purkamiseen.

            Comment


              #7
              Hienoa, että joku haki tämän pois. Pitkään katselin tuota myynti-ilmoa ja mietin pitäiskö hakea talliin muiden romujen viereen. Koetan nyt kuitenkin saada nuo jo aloitetut projektit päätökseen =)

              Comment


              • #8
                Jos tuota kahvaa haluaa purkaa niin oisko tässä:

                http://elsaweb.spaghetticoder.org/do...-KM/20843936/2

                Comment


                  #9
                  Löytöjä sisustasta

                  Keskikonsoli nousi näppärästi pois paikoiltaan. Käsijarrukahvassa on molemmilla puolilla "levikkeet/laipat", jotka taipuivat sen verran että sain keskikonsolin nostettua pois. Rosvot olivat yrittäneet purkaa sisustaa huonolla menestyksellä. Keskikonsolin etuosaa (missä lisämittarit) oli väännelty väkisin, poistin vain 2 ruuvia jotka pidättelivät lisämittareita ja sieltähän se nousi. Pari halkeamaa on kiinnikkeissä, kun olivat väkisin yrittäneet repiä. Myös apukuljettajan penkkiä on koitettu viedä huonoin menestyksin.
                  E: olihan käsijarrukahvan etupuolella olevan läpän alta jo kuusiokantaruuvi sekä vaihdekepin pussin ristikantaruuvi poistettu? En tosin muista vaikuttiko se kepin pussin ruuvi konsolin purkamiseen.
                  Vaihekepin pussin kehyksen sain irrotettua jo ihan ensimmäisenä, kerran sen tuohon toiseen sedaniin vaihtaneena. Muistelin myös, että siellä oli toinenkin - tuo kuusiokantainen. Sitäpä ei tarvinnut siis irroittaa, sillä vorot olivat siitä kohdasta kiskoneet väkisin - ei siis pidätellyt mitään kyseinen ruuvi.

                  Jäin kuitenkin miettimään, että miksi matto pitäisi saada kokonaan pois - kuljettajan puoli oli ja tuntui ainakin kuivalta. Ilmeisesti apukuljettajan puoli ei ole yhteydessä kuljettajan jalkatilaan siten, että vesi pääsisi sinne tuosta apukuljettajan puolelta??! On meinaan älyttömän suuri vaiva saada tuo matto ehjänä pois. Toinen tapa olisi näyttää mattoveistä kojelaudan kohdalta, josta homma ahdistaa eniten. Ilmakanavan irroittaminenkin näytti suhteellisen "järkevästi" kasatulta, ei löydy meinaa tarpeeksi tilaa, että suulakemöntin saisi nostettua apukuljettajan lattialta pois edestä. Vettä on aika runsaasti apukuskin jalkatilassa, pitänee kohta lähteä löträämään jonkun sienen kera. Huolellisesti kun kuivaa kyseisen alueen, luulisi riittävän?!

                  Ja keskikonsolia irroittaessa löytyi lisää näitä mysteeripiikkejä. Nämäkin oli tungettu sinne keskikonsolin sisään. Suuri vaiva hävittää tämmöisiä poistamalla ensin roskakippo keskikonsolista ja sitten nakata ne tuonne jonkun vaivaksi. Prkl!
                  Attached Files
                  Viimeksi muokannut welloo; 6.2.2013, 16:33.

                  Comment


                  • #10
                    Kohota sitä mattoa vaan reunasta että saa sen vähän ilmaan, joskus tein saman homman omaan autoon. Se nousee sen verran että saa sisälämppärin sinne puhaltamaan. Pistää jonkun palikan lattian ja maton väliin niin kestää ylhäällä.

                    Comment


                    • #11
                      Kuivamärkäimurilla, sanomalehdillä ja lämpöpuhaltimella yhden A4:n olen kuivaillut paikallaan ja ihan hyvä tuli. Toki vaatii kärsivällisyyttä ja aikaa, kun se sellainen pesusieni. Pasin tyylillä meni, eli palikkaa vähän alle nostamaan mattoa ylös.

                      Comment


                        #12
                        Tällä hetkellä kaksi sisälämppäriä puhaltamassa märkää osaa lattiamattosta apukuljettajan puolelta. Matto nostettu ja hirtetty nippusiteillä kuljettajan penkin päänojaan, jotta pysyisi pois akvaariosta. Kastuneen osan vaimennusmatoista voisi heittää samantien mäkeen, leikkaa vaan kastuneen osan irti ja heittää takaisin vastaavan palan tarvikematosta tms.(?).

                        Kuivauksen jälkeen vetelen verhoilupesurilla lattiamaton ja penkit, tämän jälkeen mielessä otsonointi - luulisi siinä olevan riittävä resepti homeen ja kosteusvaurion poistamiseen. Ovipahvit ovat oma lukunsa, sillä verhoilu niissä on irronnut, siitä tuonnempana...

                        Comment


                          #13
                          Omaa Urssia en tuolla konstilla saanut kuivaksi vaikka viikon, parikin sitä kuivattelin. Loppujen lopuksi matto pois niin tuli hyvä. Se matto pitää leikata halki sieltä keskikonsolin takaa. Tuo ei jää näkyviin eli ei kosmeettista haittaa. Tämä siis olettaen, että se matto menee samalla lailla kuin isoveljessäkin...

                          Comment


                          • #14
                            Aika karmivaa katsottavaa.. :/ Niin auton kuin neulojenkin osalta. Rupeaa miettimään, että millainen toimintatapa narkkarilla oikein on kun se pöllii auton. Käyttääkö se sitä neulojen piilottamiseen/hamstraamiseen. Kauankos tämä auto olikaan ollut varastettuna?

                            Comment


                              #15
                              Tahtoo matto alkaa repsottamaan jos leikkaa auki sen sieltä keskikonsolin alta. Ei se koelauta niin paha ole irrottaa. Itsellä oli coupessa lattiamatto irti kahteen tuntiin ensimmäisellä kerralla.

                              Comment


                              • #16
                                Niin ja onhan siinä sekin etu kun maton purkaa kokonaan pois, että pääsee lisäämään äänieristettä ja ehkä kaiutin linjoja? Omaan kolmoseen meinasin pistää kaikki uudet erillissarjat alkuperäisille paikoille vahvistimen perään. Samalla äänieristeet kuntoon ja uudet piuhat kajareille.

                                Comment


                                  #17
                                  Oman syncron lattia lainehti vähän samaan tyyliin. Äänieristemattoa jouduin repimään irti siltä osin ku oli kastunut, ei sitä ois varmaankaan ikinä saanu kuivaks, mutta lattiamatto kuivui kätevästi! Mitenkäs welloo putsasit homeet pois? Golffin ovipahvit pitäis saada jotenki putsattua, ni vois laittaa taas paikkaansa. Nii ja mites toi otsonointi tehdään??

                                  Comment


                                    #18
                                    Löytöjen löytö

                                    Noniin, tämän illan puuhastelut on nyt ohitse, ei huvita, ei jaksa enää tältä päivältä! Oli kyllä semmonen jytky tuo viimeinen löytö takakontista. Ei siinä mitää, pirullinen säikähdys ja sen seurauksena kutsuin parit maijat "kahveelle". Auto oli ilmeisemmin anastettu stadista toukokuussa 2012 ja ellen väärin muista, niin ilmestynyt joulukuun lopulla löytöautojen keruualueelle. Sieltä olisi kuulemma mennyt paaliin näiden viikkojen aikana, ellei kukaan olisi noutanut.

                                    Vielä mietiskelen ja seurailen, kannattaako maton purkaminen kokonaan. Jos tua tuolla onnistuu kuivumaan niin hyvä niin, muussa tapauksessa homma jatkuu maton irroittamisella kokonaan - vaivansa sekin on irroittaa koko kojelauta maton takia, saisi samalla laittaa vaikkapa lämmityslaitteen kennon. Ja jos nyt hirveesti haluaa hifistellä, niin on sitä aikaa tulevaisuudessakin harrastaa sisustaa atomeiksi. Sisusta on aluksi vain imuroitu, tämän jälkeen stydit soossit Bilteman hyllystä. Käytin normaalia vaahtoavaa verhoilunpesuainetta, jonka lisäksi jynssäsin tiskiharjalla saadakseni jäljen paremmaksi. Tämä siis vain näin aluksi ja nyt pitäisi vielä käydä vetelemässä verhoilunpesurilla. Sitten kun homma läjässä ja autosa kilvet niin on otsonoinnin vuoro. Ilmeisemmin laitettaan otsonointipullo suhisemmaan auton sisälle, ja sisäilmankierto päälle jne.... Btw, ämpärissä on tällä hetkellä vajaat 6litraa vettä, jotka on sienellä saatu autosta ulos!

                                    Otsonointi lyhyesti copypastena:
                                    Otsonoinnin vaikutus perustuu otsonin epästabiiliin tilaan verrattuna happikaasuun, joka vaikuttaa sen kykyyn luovuttaa rakenteestaan yksi happiatomi, jolloin otsoni toimii voimakkaana hapettimena. Klooriin verrattuna otsoni on 1300 kertaa tehokkaampi. Otsonointi auttaa esimerkiksi, rakennuksissa: poistaa häiritsevia hajuja, hometta, tuhoaa bakteereja ja viruksia. Asunnoissa ja mökeillä: tupakan hajujen yms. häiritsevien hajujen poisto, bakteerien ja virusten tuhoaminen, homeen poisto sekä kotieläinten aiheuttamien allergisten tekijöiden poistaminen. Autoissa sekä matkailuautoissa ja -vaunuissa: tupakan- yms. muiden hajujen poisto, eläinten hajujen poisto ja homeiden poistaminen
                                    Jos asiasta enemmän haluaa irti, ks. tämä.
                                    Attached Files
                                    Viimeksi muokannut welloo; 6.2.2013, 19:44.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Monta kiloa löyty? -Sonny Crockett & Ricardo Tubs

                                      Comment


                                        #20
                                        Nii mitäs sielä kontissa oli sitte? Huumehia arvatenkin?

                                        Otsonoinnista suht kattavasti tarinaa myös täällä: http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=110279

                                        Comment


                                          #21
                                          Hienoa, että löytyy tälläisiä joilla riittää uskallusta laittaa autoa kuntoon. Varmasti tiedossa onkin, mutta varovaisuutta noiden neulojen ym kanssa.

                                          Eikai kontissa ollu "jäseniä"?

                                          Comment


                                          • #22
                                            btw, mulla on siihen se kuiva matto kokonaan. kannattaa purkaa suosiolla se koko sisusta kun siinä ei ole iso homma.
                                            Enemmän menee aikaa vaan jos sitä rupee purkamaan paloissa. Voin lauantaina tiputtaa sen pehmustematon, kuivan sellaisen, niin voit päättää mitä sille teet.

                                            Comment


                                              #23
                                              Oli kyllä semmonen jytky tuo viimeinen löytö takakontista.
                                              Älä nyt enempää pidä hulluja jännityksessä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Veristä puukkoo, pistoolia? kerro ny

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Niijust, kuvia!

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Tallijumppa jatkuu

                                                    Jatkoin eilisestä takakontin tyhjentämistä, lisäksi pientä imurointia ja pesua sinnekin. Samalla tuli irroitettua hattuhylly ja tehtyä samat toimenpiteet kuin takarontin verhoiluille. Paremminkin voisi jynssätä, mutta tuo saa kyllä riittää. Ohessa kuva lähtökohdasta sekä lopputuloksesta. Löytyi hattuhyllyn alta johtonippu ilman määränpäätä. Onko kenelläkään tietoa, mikä tuon piuhanipun tarkoitus/määränpää mahdollisesti on??

                                                    Pienenä kevennyksenä paljastan leikatun kuvan löydetystä esineestä, kun sitä muutama on odotellut. Kokonaista kuvaa löydetystä esineestä en tule jakamaan julkisesti, mikä lienee ihan järkevää. Itse kuvassa oleva esine jäänee arvoitukseksi, ellette tuosta jo sitä arvaa. Kyllä sitä hieman säikähtää kun ruuvimeisselillä koluaa konttia ja repii tavaratilan mattoa, samalla moinen mötkö tipahtaa suorastaan syliin...

                                                    Lisäksi heivasin takapenkin selkänojat irti sekä kuljettajan penkin. Tutkin myös kuljettajanpuolen maton alta kosteusvaurioita uudelleen ja kattavammin penkin ollessa irti, kaikki on kuivaa eikä vaadi toimenpiteitä. Kuljettajan paikalle nakkasin varastosta löytyneen penkin, jotta autoa voisi siirtää ahtaasta tallista pihalle ja takaisin. Takapenkkiläisen äänenvaimennusmatto on likipitäen jo kuivunut, apukuljettajan jalkatila on kuivunut myös huomattavasti verratessa lähtökohtaan. Competition-lätkän sai jynssättyä puhtaaksi, olivat vorot töhrineet sitäkin tussilla.

                                                    Seuraavaksi olisi luvassa penkkien lahtaaminen Avantin peräloosteriin ja käydä pesemäsä ne verhoilupesurilla sekä saada apukuljettajan jalkatila kuivaksi.
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kas, paukkurautahan siellä. Sen verran jäi kyllä itseä kaivelemaan, että mikähän tuo on merkiltään :D FN tai jotain...

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Kas, Vauhtiveikoille oli tullut Mutka matkaan!



                                                        ...ja haenpa takkini. :)

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Missä kuvassa "kohde" sijaitsee. Olen hieman yksinkertainen...

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Kolmas kuva.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X