Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B4q 1.8t projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Pientä sisustan päivitystä tehty. Recarot sähkösäädöllä ja hiukan uudemmat ovipahvit. Sähkön asennus penkeille oli suoraviivainen p&p. Nuo uudemmat pahvit eivät sopineet suoraan minun auton oviin, joten jouduin vaihtamaan samalla ikkunankehys/hissipellit. Sattui onneksi olemaan sopivat varaston perillä, ettei tarvinnut ruveta leikkelemään. Lattiamaton vaihdoin myös mustaan. Kuvissa mukana alkuperäinen sininen ja kaksi mustaa. Lämmityksen kanavistoja näyttää olevan myös erilaisia. Toinen varaosalajitelmasta ja toinen omasta.
    Attached Files

    Comment


      #32
      Kylläpä on siisti kuntontoiset recarot! Itsekkin metsästänyt jo useamman vuoden samanlaisia, nimenomaan tuolla kankaalla.

      Comment


      • #33
        Onhan nuo vielä likaiset, kun ovat pyörineet ties missä. Kuvissa on korjattu repsottavat ja rinninäiset kohdat. Varsinkin kuskin penkki oli aika huono. Useita kankaita rikki, pehmusteet murusina ja runkokin piti hitsata kasaan. Mulla oli varastossa vanha musta sisutus, josta otin kankaat. Lähtökohtaan ja hintaan nähden olen kuitenkin todella tyytyväinen. Selkänojan kallistuksen voimansiirrossa on vielä sanomista, mutta korjaan sen .... joskus.

        Comment


        • #34
          Pientä puuhastelua on ollut. Takapäähän vaihdettu uretaanipuslat. Keulaan ja taakse asennettu s2 puskurit ja valkoiset (harmaat) mittarit sisällä. Etupuskurin asennuksen yhteydessä piti rakennella ic:n kiinnitys uusiksi. Vaihdoin samalla koko etupalkin, perussyyläri vaihtui B4 TDI:n syyläriin ja tulevaisuutta silmällä pitäen sovittelin vielä ilmastoinnin kennon paikoilleen. Kontin pohjaan lisätty äänieristettä ja samalla vaihdettu bensapumppu. Perää on laskettu reippaasti ja sama keulan kanssa tuloillaan lähiaikoina. Seuraavaksi asennusta odottaa pikkumittareiden johdotus, bägillinen ratti ja takajarrujen päivitys/kunnostus.
          Attached Files
          Viimeksi muokannut DrMiLo; 25.9.2014, 20:26. Perustelu: Lisätty kuvia

          Comment


            #35
            Puolat ja tulpat? ;)

            Comment


            • #36
              Jep, meinas pätkästä... Nuohan onkin toki ensimmäisenä listalla :-)

              Comment


              • #37
                Alustakin on aamun jumpan jälkeen kohdillaan. Edessä on iskareina SACHS 170426. Vastannevat tietolähteiden perusteella originaalia 4/5syl sporttialustapamppua 8G0413503B. Jousilautaset lienevät originaalit. Takana iskareina on B5:n SACHS 170 817. Jousina on H&R-sarja B4 V6:lle numeroltaan 29867. B4 4-cyl laitteelle ei ole tarjolla suoraan edullista jousta.

                Lopputulos vastaa korkeudeltaan originaalia RS2:sta. Jouset ovat progressiiviset, joten ovat miellyttävät maantieden pikkukuopissa, mutta suljetulla alueella toimivat siedettävästi koeajon perusteella. Ajotuntuma vastaa nyt melko pitkälle RS2:n tuntumaa, paitsi on huomattavasti kevyempi.

                Takajarrut ovat tehottomat ja niille pitää tehdä jotain.

                Tämän jälkeen perusasiat lienevät kunnossa ja voi alkaa tekemään autosta siistiä.
                Attached Files

                Comment


                • #38
                  Eipä sitten jaksanu edellisen kopan kanssa painia oli sen verran ruosteessa. Tämmöinen tummanvihreä B4 kivalla sisustalla varustettuna tuli vastaan aikoinaan ja ostin sen silloin talteen jatkojalostusta varten. Tarkoituksena on tehdä mahdollisimman vähäkulutuksinen käyttöauto talviajoon.

                  Kone on paikoillaan ja se toimii. Alkuperäisen pitkävälitteisen laatikkoon vaihdettiin synkroja ja tasauspyörästön poskilaakerit. Turbo on käytetty K04 kiina kopio, joka päivittyy tavoitteen mukaisesti jossakin välissä. Johtosarja on rakennettu huomioiden automaatti-ilmastoinnin käyttöönotto jossakin vaiheessa. Vasemman puolen moottorikannake on rakennettu AEB:n alkuperäisestä lisäämällä 16mm paksu alumiinipala ja poraamalla reikä oikeaan paikkaan. Keulapalkki on B4 ABK ilmastoidusta mallista somoin kuin moottorin etummainen kannake, johin käy samalla ilmastoinnin kompura. Lauhduttimen ja lukkopelliin asentaminen vaati pari iltaa, jotta löytyi oikeat palikat. Lauduttimen oikeanpuolen kiinikkeita on kahta eri mallia. Samoin lukkopellin yläkiinikkeet syyläriin vaihtelevat niin muodoltaan kuin pituudeltaakin. Syyläri on B4 TDI:stä. TD:n etupalkki ja syyläri eivät käyneet tähän rakennelmaan nimenomaan ilmastoinnin vuoksi.
                  Attached Files

                  Comment

                  Working...
                  X