Moi! Ajattelin aloittaa uuden aiheen, kun monenlaisia kysymyksiä olisi ja auto otettu pikkuhiljaa projektin alle. Audi on siis -95 A4 b5 1.8T ja siitä olisi tarkoitus jatkojalostaa pitkäaikainen käyttöpeli, josta löytyisi vetojakin tarpeen vaatiessa. Autolla ajettu 290 000.
Autoon on laitettu edellisen omistajan toimesta K04 turbo, ahtopaineensäädin, 2,5 tuuman putket, mittareita ja ohjelmointi. Ensi kesään mennessä olisi tarkoitus aihetta täydentää ja saada diudi tekniikan puolesta pakettiin. Uudet männät, kiertokanget, k.kangenlaakerit ja kannentiiviste on tulossa postissa. Uusi turbo, pakosarja, suuttimet, bensapumppu on ainakin tarkoitus hommata. Kyselisinkin ekaksi, mitä tuosta vielä uupuu ja millaista osaa suosittelisitte?
Ajankohtaisin kysymykseni koskee mittariston johtoja ja/tai ECUa. Pitäisi asentaa Apexi RSM mittalaite autoon, mutta pahasti on hakusessa onnistuuko ko. laitteen johtojen(kierrosluku, nopeus, herätevirta, maadoitus) liittäminen iha mittariston takaa vai pitääkö ruveta etsiskelemään ECUa(en tiedä missä se tuossa autossa sijaitsee, konepellin alla kenties?). Mittalaitteen mukana tuli myös HALL-anturi, mutta onko se edes tuohon Audiin tarpeen? Jos jollain olisi kokemusta aiheesta ja osaisi neuvoa esimerkiksi minkävärisiä ovat em. johdot?
Toinen kysymykseni koskee auton kylmäkäynnistystä. Parin asteen pakkasella käynnistettäessä(vaikka 2 tunnin lämmityksen jälkeen) auto kuulostaa todella laiskalta heräämään, vähän kuin käynnistäisi 20 asteen pakkasilla ilman lämmitystä. Lähtee kyllä käyntiin, mutta parin sekunnin kaasun avulla vain jää käyntiin..Myös ihmeellinen ronksutus hirvittää, olisikohan kyseessä venttiilinnostajat tms? Voisiko tuo huono käynnistyminen johtua alhaisista puristuspaineista? Moottori on todennäköisesti melko kulunut, sillä se syö öljyä etenkin moottoritiellä ajettaessa.
Kuvia on tarkoitus lisäillä kans, kunhan edistyn. Kiitos vastauksista ja avusta!
Autoon on laitettu edellisen omistajan toimesta K04 turbo, ahtopaineensäädin, 2,5 tuuman putket, mittareita ja ohjelmointi. Ensi kesään mennessä olisi tarkoitus aihetta täydentää ja saada diudi tekniikan puolesta pakettiin. Uudet männät, kiertokanget, k.kangenlaakerit ja kannentiiviste on tulossa postissa. Uusi turbo, pakosarja, suuttimet, bensapumppu on ainakin tarkoitus hommata. Kyselisinkin ekaksi, mitä tuosta vielä uupuu ja millaista osaa suosittelisitte?
Ajankohtaisin kysymykseni koskee mittariston johtoja ja/tai ECUa. Pitäisi asentaa Apexi RSM mittalaite autoon, mutta pahasti on hakusessa onnistuuko ko. laitteen johtojen(kierrosluku, nopeus, herätevirta, maadoitus) liittäminen iha mittariston takaa vai pitääkö ruveta etsiskelemään ECUa(en tiedä missä se tuossa autossa sijaitsee, konepellin alla kenties?). Mittalaitteen mukana tuli myös HALL-anturi, mutta onko se edes tuohon Audiin tarpeen? Jos jollain olisi kokemusta aiheesta ja osaisi neuvoa esimerkiksi minkävärisiä ovat em. johdot?
Toinen kysymykseni koskee auton kylmäkäynnistystä. Parin asteen pakkasella käynnistettäessä(vaikka 2 tunnin lämmityksen jälkeen) auto kuulostaa todella laiskalta heräämään, vähän kuin käynnistäisi 20 asteen pakkasilla ilman lämmitystä. Lähtee kyllä käyntiin, mutta parin sekunnin kaasun avulla vain jää käyntiin..Myös ihmeellinen ronksutus hirvittää, olisikohan kyseessä venttiilinnostajat tms? Voisiko tuo huono käynnistyminen johtua alhaisista puristuspaineista? Moottori on todennäköisesti melko kulunut, sillä se syö öljyä etenkin moottoritiellä ajettaessa.
Kuvia on tarkoitus lisäillä kans, kunhan edistyn. Kiitos vastauksista ja avusta!
Comment