Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S4+ B5 Avant -> 3L AZR +TTE 950+

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Saattaa se olla kevlariakin. Voin muistella väärin.
    Tuohonhan saa valmista 3 levyistakin settiä ihan vauhtipyörän kera. Pitäs toimia pakettina ainakin.

    Kevlariahan se onkin :)
    Attached Files
    Viimeksi muokannut jsahlman; 21.12.2017, 14:26.

    Comment


    • Laitan muutaman kuvan jossa on kaasuläppien kokoa ja imusarjan mittakuvaa yms noista THE-tunerin osista/ ratkaisuista.

      Meneekö nuo TTE950 suoraan noihin AG-motorsportin pakosarjoihin?
      THE-Tunerilta jos TTE950 turbot ottaa niin suositetaan ottaa myös:
      -pakosarjat K16, laipat varmasti saa muutettua/uusittua
      -70mm imuputket
      -vesiputket
      -moottorin tuki
      -wastegate eli sullahan se olikin rakennussarjana jo
      -rs6 y rööri ja kaasulappä
      -ja tietty tiivisteitä
      Attached Files

      Comment


      • Bensalinjat tässä on tosiaan AN10/AN8 joten ne lienee riittää. Pakosarjatkin on jo vaihdettu, jossain yhteydessä muistelisin kuulleeni puhuttuvan adapterilaipasta joilla saa käymään tuon K16 laipan vakiolaippaan, tietty mahdollista että kuulin tai ymmärsin väärin.

        Mitenköhän tuon RS6-kaasuläpän saisi käymään tuohon RS4 imusarjaan vai pitääkö sekin nyt uusia? Y-putkesta ei varmaan suuren suurta merkitystä ole kun ei sillä tainnut olla merkitystä kun vaihtoi S4-putken RS:än putkeen.

        Comment


        • Tuossa rs6 kaasuläpässä näkyy nuo koneistukset noissa kiinnityspisteissä. Eli kaasulappää pitää koneistaa hiukan. Reijät on ovaalit tuossa.
          Y-haaran tarttee sille kun se on isompi. Siis rs6 kaasuläpälle.

          TTE950 turboilla sitä ilmaa menee aika paljon rajummin läpi kuin mitä sulla on aiemmin mennyt. Sitä kautta voi laskea kuinka isot putket tarttee. Mutta jos jo imuputkien koko pitäs olla 70mm niin varmaan kannattaa se y-imuputkikin vaihtaa. Tietty hintaahan tulee se vajaa tonni lisää. Maffin runko jotain reilu 102-105mm se ainakin tais olla. THE-tunerilta saa senkin.

          Tai sitten multa saa myös nuo kaikki osat.

          Comment


          • Kyllähän tuo The Tunerin tuotevalikoima on ihan tuttu ja niitäkin saa tilattua ihan ilman välikäsiä joka usemmiten onkin ihan viisasta.

            Täytyy nyt katsella, speksailla, suunnitella ja miettiä tulevaa kokoonpanoa. Kiire tässä ei vielä ole, ehtii jo suunnitellutkin asiat muuttua moneen kertaan.

            Comment


            • Teet kerralla peruskoneen kunnolla että kestää kovemmatkin tehot. Sitten on helppo päivittää turboa yms nokkia jos enemmänkin haluaa.
              THE-tunerin alennukset jälleenmyyjille on huonot. Käytännössä nolla.

              Comment


              • Kannattaa vääntää vaan arlowsin kanssa. Itsekin sain väärät mutta vääntämällä uudet oikeat.

                Comment


                • Sori, ei ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sen verran siistin kuuloiset suunnitelmat, että pitää hattua nostaa ja varmasti tulee seurattua suurella mielenkiinnolla ketjua! :)

                  Comment


                  • Jos ehtii yhtään myyntipuheiltaan lukemaan tätä ketjua niin RiSan 3l alakerta on tulossa eli peruskone lienee jo kunnossa. Enkä usko että tämän jälkeen ahtimiakaan enää tarvii isontaa. Tsemppiä vaan Villelle!

                    Comment


                    • Ei se 3l alakerta takaa että se kone on kunnossa.
                      Tarkoitin korsettia ja kansien tekoa samaan syssyyn kunnolla kairaajalla. Imusarja samalla isompi kun tulee kaasuläppäkin (varmaan risan imusarjallakin pärjää). Venat yms jouset kuntoon kuten olikin tulossa.

                      Noiden jälkeen ei enään tartte todennäköisesti miettiä että kestääkö moottori isommatkin tehot.

                      Ja sinne saa vieläkin isommat puhaltimet. MIten pysyy nipussa kuitenkin on arvoitus :)

                      Hieno on tulossa. Melkein kuin mulla mutta parempi :)

                      Comment


                      • Minkälainen korsetti sinne pitäisi tehdä?

                        Comment


                        • Montas Risan lohkoa tiedät hajonneen liikavoimasta? Ei käsittääkseni yhtään +1000hv laitosta ole vielä heikkouttaan hajonnut eikä niissä ole korsetteja ollut. Ja siitä Eurospecin paskalatikasta lienee enemmin haittaa kuin hyötyä.
                          Mut jos kannet ja imusarja auttaa pitämään koneen kasassa niin kannattaahan ne sitten tehdä :)

                          Comment


                          • Montako moottoria Philipillä on mennyt?
                            Runkopukit voi teettää tai ostaa niin selviää jopa suoralla levyllä. Tuo on enään pieni kustannus kokonaissummassa että en näe syytä jättää sitä tekemättä. Ei se liika vahvistus noilla tehoilla haittaa tee. Harvalla kuitenkin tiedän korsetin olevan. +1000hv moottoreita harvalla myös.
                            Kannet yms hengityksen helpottaminen ei ainakaan haittaa tee.
                            Kokonaissumma pomppaa kuitenkin niin muuta dona sinnetänne ei enään tunnu muutakuin ilona suorituksessa kun nilkan oikaisee.
                            Tietty ei mitään niin hienoa voi tehdä etteikö sitä huonolla softauksella voi pilata.

                            Comment


                            • Ei tietääkseni yhtään lohkon murtumisen takia. Ne on ollut muita syitä miksi lohko on hajonnut ja niihin ei korsetti auta. Ainoa oikea korsetti on sellainen jossa on kaikki runkolaakeripukit yhtä ”puuta”, muut ei auta kuin nimeksi.

                              Comment


                              • Miksi ei auta jos runkopukit sidotaan toisiinsa ja lohkon reunoihin korsetilla? Oikein mitoitetulla korsetilla. Mikä sieltä muka karkaa välistä tai elää omaa elämää jos niin tehdään?

                                Comment


                                • Lohko voi mennä muutenkin kuin murtuman vuoksi. Pyttyjen soikeaksi menon tiedän muutamia. Antaa lohko periksi.
                                  Telekän pöntön saa lohkosta ihan softaamalla.

                                  Laitan erään engelsmannin näkemyksen tuosta 3l setupista. On rakentanut useita ja posautellut muutamia.

                                  - Overbore, clearance it, dry build a couple of times to ensure
                                  everything fits and assemble like normal rs4 engine :-). As for
                                  the
                                  girdle it is very highly recommended to fit as the extra torque
                                  from
                                  the 3ltr setup has a habit of wanting to twist things up.


                                  Nykyään ku saa billetti pukkeja niin varmaan viisainta olisi niitä käyttää ainakin.
                                  Viimeksi muokannut jsahlman; 21.12.2017, 21:54.

                                  Comment


                                  • Se ei auta juuri mitään siinä suunnassa josta niitä voimia tulee. Siitä on tehty femityksiä cadilla. Sen lisäksi korsetti on ihan saakelin kapea pulttien alta. Siinä kohtaa ei ole montaa milliä terästä. Oikea mitoitus ei vaikuta asiaan yhtään.

                                    No montako lohkoa Philipillä on mennyt lohkon kestävyyden takia rikki?

                                    Comment


                                    • Mites Ville tuo öljypumppu muokkaus toteutuu? Vai onko jotain top-secretiä tietoa, mitä ei suomen kateellisessa autokulttuurissa jaeta eteenpäin?

                                      Comment


                                      • Itseasiassa kun en edes itse tarkalleen tiedä mitä siihen täytyy muokata. Ja toisaalta kai se jonkinasteista top-secret tietoa on tai vähintäänkin liikesalaisuus :)

                                        Comment


                                        • No juu, kun copy/pastea on liikkeellä, niin syytäkin :)

                                          Comment


                                          • Kumma juttu kun foorumilla pitäisi vinkkejä ja neuvoja antaa niin sitten tehdään top secret, jostain öljypumpusta. Mutta eipä se taida muuta tarvita kun banjo lähdön tukkoon ja spacerit alle että on samassa tasossa kun vanha pumppu. Ugh. Olen puhunut.
                                            Minusta harrastajafoorumi on väärä paikka liikesalaisuuksille.
                                            Viimeksi muokannut ittnah; 23.12.2017, 09:02. Perustelu: Lisäys.

                                            Comment


                                            • No joo, kertookos kaikki softaajat kaikki tiedot softistaan harrastaja foorumilla? Ei tietysti ole aivan sama asia mutta kun olet homman tekijälle luvannut ettet sitä tietoa eteenpäin jaa niin minulle se on ainankin itsestään selvä asia että sitä tietoa ei silloin jaeta. Ja edelleen minä en tarkkaan tiedä mitä sille tehtiin, ostin siis pumpun ja toimitin sen modattavaksi.

                                              Hieman rupeaa kaduttamaan että alkujaan edes kirjoitin mokomasta pumpusta ja taitaakin siis olla parempi että en enää jatkossa kirjoita näistä harrastamisista ja laitetaan topikki säppiin.

                                              Comment


                                              • Mulla taitaa jossain olla ohjeet ja kertomus pumpun modeista. Tai ainakin yhden pumpun :D

                                                Voi olla hyväkin idea pistää lukkoon.

                                                Mut hyvä siitä tulee. Peukut ylös ja odottaan puskaradion kautta kuulumisia.

                                                Comment


                                                • No ei mutta eipä nekään mitään tähtitiedettä ole. Mutta eikös yleensä makseta siitä osaamisesta ja tekemisestä? Kaikilla ei tallista sorvia löydy jolla tekee holkit väliin esimerkiksi nyt tuohon öljypumppuun. Ymmärrän sen ja lupaukset on hyvä pitää, mutta se ei estä muiden spekulointia asiasta.
                                                  Mutta ettei ihan offtopikiks mene niin hyvä setti tulossa.

                                                  Ei näin hyvää topikkia nyt kannata lukkoon laittaa.

                                                  Comment


                                                  • Ei se pumpun modaus niin salainen ole ettei googlella löytyisi. Siihen tarvii sorvia ja jyrsintä jos haluaa tehdä kunnolla.
                                                    Viimeksi muokannut okkim; 28.5.2018, 21:08. Perustelu: Lisäystä.

                                                    Comment


                                                    • Pistä Ville vaan lisää päivitystä tulemaan. Ainakin minua kiinnostaa ja ei ole väliä "kuka" mitäkin tekee ja miten, kunhan tulosta syntyy :) Näköjään sellainen kone tulossa, että kateeksi käy :)

                                                      Comment


                                                      • Kyllähä näitä topikkeja kannattaa päivittää. Taustalla varmasti paljon jengiä seuraamassa vaikka kukaan ei kommentoiskaan.

                                                        Comment


                                                        • Komppaan Hammua, kyllähän näitä kannattaa ja pitää ylläpitää. Täällä on varmasti jopa satoja hyypiöitä pimeydessä, jotka seuraavat näitä erinäisiä projekteja tiettyinä esikuvina omille sekoiluilleen.

                                                          Salatieteissä pitää muistaa, että osa porukasta joka näihin(kin) projekteihin osallistuu on liikenteessä pelkästään kaupallisista syistä, osa komppaa harrasteena yhteisöä ja se rotiskon omistaja raataa niska limassa. Kaikilla näistä on omat intressinsä. Yleisesti se joka vaatii lisää informaatiota on se joka ei sitä osaa hakea...

                                                          Comment


                                                          • Ei tämän stoorin loppua varmaan vielä ole kirjoitettu, mutta olen alkanut ymmärtämään henkilöitä joilla on hienoja projekteja mutta eivät koskaan niistä julkisesti ole kirjoittaneet. Tietysti hyvä että keskustelua syntyy ja kai sitä saisi syntyä myös nykyistä enemmän, toisinaan se keskustelu vain takertuu hieman vääriin asioihin.

                                                            No anyways, nyt kun kerran jotain kirjoitetaan niin kirjoitetaan samalla vähän suunnitelmien etenemisestäkin ettei ihan turha ja sisällätön postaus olisi.

                                                            - Kaasuläppä päätetty vaihtaa RS6-versioon, osanumero lienee 077133062C
                                                            - Kytkimeksi Sachs RCS 1600nm versio 2-levyisenä
                                                            - The Tuner Y-putki
                                                            - The Tuner bipipet
                                                            - The Tuner imuputket
                                                            - The Tuner Y- putki kaasuläpälle.

                                                            The Tunerille siis lähdössä isohko tilaus heti kun vain budjetti antaa myöten. Ahtimille löytyy adabterilaipat tai ainankin piirustukset tästä läheltä niin ei tarvitse pakosarjoja pilkkoa. Korsettia ei ajateltu laittaa. Kansiin suunnitteilla ne jäykemmät jouset mutta kanavat ja venttiilit lienee jätetään nykyiselleen. Veivien ja kampuran laakerit täytyisi myös jostain etsiä. Myös imusarja taidetaan toistaiseksi jättää ennalleen ja suuttimien koko luokkaa täytyisi miettiä. Ja varmasti paljon muutakin jota en nyt osaa ajatella ja ottaa huomioon.
                                                            Viimeksi muokannut ViLe; 6.1.2018, 14:40. Perustelu: Pieniä korjauksia.

                                                            Comment


                                                            • Et ole ajatellut 2 MAFilla ja ilman Y-putkea? Sekin on toimiva ratkaisu.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X