Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 2.2E quattro -89

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Tänään helmat maalattu toiseen kertaan hammeritilla ja sitten vielä massattu. Vanteita hinkattu puhtaaksi ja muoviosat kiillotettu vielä kertaalleen ulkoa. Peräkoukku sullottu paikoilleen ja vararengaskotelossa oli vettä. Miten lie sinne joutunut ja onneksi on kotelo tehty muovista. Lisävalojen kannakkeet poistettu keulalta. Vintiltä löydetty jo muualle muuttaneen satasen (Avant -87) votex-eturoiskeläpät. Takaroiskeläpät oli isä myynyt jo monta vuotta sitten jollekin klubilaiselle, olisivatko sopineet paikalleen? Maalaus onnistui ihan kohtalaisesti, sävyeron huomaa esim. oikean etuoven ja lokasuojan välillä, koska edellinen maalarimestari sutinen on ovien alaosat 1-komponenttisprayllä maalannut. Mutta esimerkiksi oven yläosan ja lokasuojan välillä eroa ei juurikaan ole. Muut pinnat pitää vielä tosiaan hioa ja vahata uudestaan. Öljyt vielä huomenna suodattimineen vaihtoon niin saa istua sisäpuolellakin jonkun aikaa :) Kuvia löytyy samasta kansiosta joka on edellisessä viestissä, alkaen kuvasta DSC_1750.

    Comment


    • #32
      Noita roiskeläppiä ei enää tainnut saada uutena, että siinä mielessä harvinaista herkkua. Ainoita harvoja asioita, jotka peruslötköön voin laittaa, että ulkonäkö kärsii :)

      Comment


      • #33
        Eipä saa ei. Pommi tuosta on kans kosahtanut kun tyhjäkäynnillä runttaa jarrua niin valo taulussa välähtää. Siinä samaisessa satasessa joka on nyt kainuussa peltoautona (onneksi sukulaisilla) olis täysin toimiva pommi... Takaroiskeläpät ja audin kumimattosarjan kun tuohon vielä sais niin eipä paljoa muuta tartte. Hienot nuo läpät minusta on ainakin kun vertaa niihin aikasempiin versioihin :)

        Comment


        • #34
          Kohtalotoveri oot ton pommin kanssa, ihan samalla tapaa mulla jarruvalo välähtää kun tyhjäkäynnillä runttaa jarrua: D Muutoin jarrut kyllä toimii jarrudynossa hyvin.

          Tuossa on lämppärin säätimelle, keskikonsolin tuhkakupille ja kummallekkin röökinsytyttimelle omat valot mitkä uusimalla saat hieman lisää punaista kabiiniin pienellä vaivalla :) Polttimot on ihan tavallisia, maksaa pari euroa ja ei vaadi monen ruuvin irrotusta vaihtaa nuo (lämmityssäätimien valot vaatii 2 ruuvin irrotuksen, tuhkakupin kahden ja röökinsytytin yhden ruuvin).

          Tupakansytyttimen valon vaihtoa varten tarvitsee irrottaa yksi ruuvi keskikonsolin kuskinpuoleisesta verhoilusta. Ja t.sytyttimen sulake kannattaa irrottaa vaihdon ajaksi, kokemuksesta tiedän :D

          Comment


          • #35
            Jep nuo polttimot pitää vielä katella. Samaten vaihekepin pussin muovirunko joka tulee verhoiluun on irti ja unohtu näköjään sekin yöksi laittaa kuivumaan kiinni... Näin sitä tässä vaiheessa palautuu asiat mieleen.

            Comment


            • #36
              On kyllä erittäin asiallista jälkeä.

              Comment


              • #37
                Tuossa 10.-11. päivän väliseltä yöajelulta muutama kuva jos kiinnostaa katsella. Sävyero näköjään vähän ylikorostuu kuvissa mutta koittakaa kestää :) Sattuipa hietasaaren rannassa olemaan samanlainen satku mutta avanttina :D Ja tässä vielä linkki yläkansioon josta löytyy nuo kaikki projektikuvat.

                Comment


                • #38
                  Tulit 10 jälkeen kuusamontiellä vastaan. Mukavasti kiilteli illan hämärässä :)

                  Comment


                  • #39
                    Aikas nättiä kuviakin.

                    Comment


                    • #40
                      Tää on kyllä aiva helvetin siisti lötkö! Kelpais kyllä itellekki, varsinki ku vielä raapii joka nurkasta!

                      Comment


                      • #41
                        Kertakaikkisen ryhdikäs auto ja hyvää työtä!

                        Comment


                        • #42
                          Noniin, nostetaas taas audi pöydälle. Tänäänhän se katsastus koitti ja katsuri sattui hakullaan nasauttamaan reiän vasemman puolen etujousijalkaan. Oikean puolen etujousilautanen piti syksyllä jo paikkailla kuntoon kun rusahti vähän nopeammassa käännöksessä. Nyt raportissa lukee kuitenkin, ettei saa hitsata, mikä eteen? Marmorilta ja varaosaliikkeistä kysytty uutta, ei oo. Uutta ei pikaisella haulla löytynyt netistäkään. Koko alusta uusiksi vai saako jostain toisesta mallista sopivan? Ainakin tuo vasen pitäis saada kuntoon, mielellään molemmat.

                          Comment


                          • #43
                            Jollain tapaa ton kyllä ymmärtää mutta onhan ne alkuperäisetkin lautaset sinne hitsattu, joten jos sinne paikan tekee niin onko se sitten niin huono?

                            Itse olen monesti paikkaillut noita jousilautasia ihan tavan pellillä ja hitsaten mutta joskushan se voi itelläkin nasahtaa.

                            Eiköhän joltain löydy sellanen etujousijalka kun vissiin on kaikissa typ44 sama oli sitten nelikko tai ei. Eihän tuota etutolppaa vaihda kovinkaan kauaa jos vaan on paikka missä tehdä.

                            Comment


                            • #44
                              Ei niitä välttämättä uutena saakaan, mutta käytetty voi ihan hyvin ajaa asiansa, kunha kunnostaa sen jousijalan niin, ettei heti mädi piloille.

                              http://search.eim.ebay.fi/?elc=-2&kw...p+44+federbein

                              Ainakin ebaysta löytyy sentään kohtuullisia käytettyjä typ44 jousijalkoja, kunhan vaan ottaa sellaisen, missä pulttijako on oikea.

                              Perkele pitääpi ite tarkistaa nuo jousijalat ja rupsutella ruosteet pois ja maalata kunnolla ettei noin ikävästi pääse käymään.
                              Viimeksi muokannut Villee; 8.2.2013, 16:50.

                              Comment


                              • #45
                                Siis hylsyn syy ei ollut lautasessa, vaan siinä vähän alempana olevassa rungossa. Vaihtamisen suhteen ei ole ongelmaa, kun löytys uus tolppa tai semmonen joka ei oo mätä.
                                Näyttäs nuo ebayn jalat siltä että yhtä rapsakassa kunnossa kuin nykyiset, vedetty vaan hammerit pintaan. Ei viittis 170€/puoli maksaa jos se tolppa on sitten melkeen yhtä huonossa kunnossa.
                                Viimeksi muokannut Squbbe; 8.2.2013, 16:51.

                                Comment


                                • #46
                                  Huutonetissä oli pitkään myynnissa uusi etutolppa. En muista kumpi puoli. Maksoi muutaman kympin. Nyt en ilmoitusta löytänyt. Oli joku tehomyyjä. Googlella saattaisi löytyä. Se ero etutolpissa ainakin on, että toisissa on ABS-anturin paikka ja toisissa ei.

                                  Omaani hankin käytetyt tolpat Lapista. Oli hyvässä kunnossa. Hiekkapuhalsin, happomaalia, pintamaalia ja ruostesuoja-aineet vielä pintaan. Laakerit uusin samalla. Kiva oli asennella kunnostetut tolpat paikoilleen.

                                  Foorumille laitoin ostoilmoituksen. Myyjän kanssa sovittiin, että tolpat maksan, kun ne olen ensin nähnyt ja kelvollisiksi todennut. Kun kysyin tilinumeroa, niin vastauksena tuli viesti, että hän olikin päättänyt sponsoroida projektiani ja lahjoittaa tolpat. Että semmoisia harrasteveljiä Rovaniemellä. :)

                                  Comment


                                  • #47
                                    Tollasia tulee vastaan aina välillä. Kaikki kun eivät ajattele vanhojen/ uusien vanhojen myymistä eurot silmissä. Pikemminkin, että harrastajalle toimivaa osaa kaluston korjaamiseen. Eihän se väärin ole, jos sattuu nimellisen korvauksen myytävästä osasta saamaan :)

                                    Comment


                                    • #48
                                      Pakko sanoa, että on kyllä upea laitos sulla! Vanha kunnon vanha satku.... harvemmin näin upeassa kunnossa näkee!!!!!

                                      Comment


                                      • #49
                                        Pari jäsentä on jo ehtinyt tarjoamaan jousijalkojaan, mutta valitettavasti ovat olleet vääränlaisia (ilman abs-anturien paikkoja). Eli siis absillisesta autosta olevat jalat tai ainakin vasen jalka on hakusessa. Tarjotkaa ihmeessä vaikka YV:llä jos löytyy hyväkuntoista ettei tartte saksanmaalta ruveta tilailemaan.

                                        Comment


                                        • #50
                                          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...04&postcount=3
                                          Tuo on aloittamastani viestiketjusta poimittu viesti. Törkeästi poimin sen erilleen sieltä ja tällään tuohon. Vuosia vanha viesti, mutta eipä se kysyminen herralta paljoa maksa. Tuollaiset olisivat ilmeisesti kuitenkin etsitynlaiset tolpat.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Saksasta tuli tilattua jousijalat molemmille puolille. Varmaan ens viikolla saapuvat. Kaverilla on kiikarissa -88 100 CS quattro (2.2 myöskin), mitäs tuo CS meinaa? Eikö ne olleet jotain varustelutasoja ja mitä kaikkia muita niitä oli (CD,CC)? Eli kiinnostas tietää mitä nuo varustelutasot pitävät sisällään jos ne nyt varustelutasoja ovat.
                                            Edit. audiq: kysyin Jukalta tosiaan noista jaloista, laakeri on erikokoinen noissa eivätkä passanneet. Kiitti vinkistä :)
                                            Viimeksi muokannut Squbbe; 24.2.2013, 20:02.

                                            Comment


                                            • #52
                                              http://www.langzeitauto.de/Audi%20100%20CS

                                              Eli mitäs tosta nyt tuli suomennettua niin ainaki seuraavia varusteita löytyy:

                                              kevytmetallivanteet, musta lista takavalojen välissä, korkeussäädettävä kuskin penkki, takana niskatuet, matkustajan puolella joku tavaralokero, sumuvalot, kiekkamittari, autocheck, konehuoneen valo, digitaalikello ja keskuslukitus

                                              Eli eipä mitään ihmeellistä, joskin käsittääkseni noissa cs malleissa on sporttisisusta. Mutta paremmin tietävät jatkakoon

                                              Comment


                                              • #53
                                                Tullee sanoista Consort (=luokka, ryhmä) Sport / Comfort / Diplomatique. Diplomatique on muka parhaiten varusteltu. Suomi-autoissa saattaa nuo varusteluokat vähän poiketa Saksan malleista, sillä tapana oli vähän karsia sitä sun tätä tietyistä syistä. Eikä nuo nyt muutenkaan kauheasti mitään tarkoita. Lisävarusteet on saanut ruksia mihin vain.

                                                Niskatuet nyt löytyy kaikista :)

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Ja CD mallissa kaiketi parempi äänieristys, rosterilistat.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Tolpat vaihdettu ja eipä kuvia tietenkään tullut otettua. Vanhat oli kuitenkin jo muutenkin melko entisen oloiset. Paljonko menee tuommosen lötkön manuaalilaatikkoon öljyä? Ja mitä viskositeettiä sinne kannattaa ruikkia?

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      BTW käsittelitkö "uusia" tolppia mitenkään ennen kuin asensit?

                                                      Vaihdelootaan menee sen verran öljyä mitä sinne saa hiljalleen laittaen, kunnes alkaa öljyä valumaan täyttöropusta ulos eli 2,75 litran paikkeilla. Siispä kolme litran purkkia ölppää pitäisi olla passeli.

                                                      Perän öljyt sitten on asia erikseen, sinne pari litran purkkia perään tarkoitettua öljyä pitäisi riittää.

                                                      Laatikkoon öljyiksi Castrol Syntrans Transaxle 75W/90 ja takaperään Castrol Axle Z Limited Slip 90. Näin ainakin jos uskomme Castrolin suositussivuja, joten satavarmaa ei tieto ole. Muita vaihtoehtoja toki on ja forumia kannattaa selailla ja lukea muiden kokemuksia eri ölpistä.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Esim. Shell Getriebeöl, Castrol TAF-X jne. Perään perus peräöljyä, ei tarvitse mitään noita luistoperäöljyjä. Esim. Mobil SHC1, Castrol SAF-XO jne.

                                                        Jos en väärin muista, niin perään GL-5 speksattua ja laatikkoon GL-4.
                                                        Viimeksi muokannut jasso; 22.3.2013, 18:13.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          En käsitelly uusia tolppia mitenkään, tehtaan maalit pinnassa ja ei paljon uutta hävenneet.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Noh sit sun ei välttämättä tartte enää ikinä miettii sitä tolppaa :).

                                                            Tuli vaan mieleen et vois jotenki omia tolppia käsitellä kun kevät tulee ettei ruostu ihan piloille :D

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Omani tolpat hiekkapuhalsin, happopohja, hiontaväri, pintaväri, kotelosuoja tartunnaksi ja alustamassa päälle. Laakerit uusin samalla. Jos alkuperäiset kestää 20-30 vuotta, niin nuo kestää sitten vähän enemmän. :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X