Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 Quattro typ44 1990 remontinkorjuuta

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Joo täytyy jossain vaiheessa vähän taas perehtyä tohon ja varmistaa että on varmasti siellä paikoilllaan se pumppu. On vaan tällä hetkellä ajoauto niin ei voi kokoaikaa pitää tankin huoltoluukkua auki :) Ja nyt siellä on vielä pirusti bensaakin. Ajellaan tyhjäksi taas ja sitten ruvetaan äheltämään taas. Aikamoinen ero tuli kyllä kun pumpun vaihtoi tuntuu että käynti parani about 70% tolla pumpun vaihdolla.

    Nyt pääsee taas naatiskelemaan q-keleistä kun lunta tulee taviaan täydeltä tai ainakin melkein.

    Mutta sota jatkuu taas....

    Comment


    • Putkisto alkaa olemaan kuosissa nyt kun on saatu vaimentimet kohdilleen :)

      https://www.youtube.com/watch?featur...&v=gznVJKva6mM

      https://www.youtube.com/watch?v=q4bzyI5ITcI

      Comment


      • Sehän kuullostaa ihan moottorilta :) Itellä KU koneisessa välivaimennin taka-akselin kupeesta joskus poistettu ja itte vetäsin orig. takapöntöstä putken pään poikki ja hitsasin motonetin tarvikkeen tilalle, mukavasti murisee nyt. Aika paljon erilainen ääni kyllä kuin tässä.

        Comment


        • Toivottavasti putkistossa oli takuu, sillä pöntöthän on jo läpimädät :)

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
            Toivottavasti putkistossa oli takuu, sillä pöntöthän on jo läpimädät :)
            Tällä pöntöllä on aivan varmasti takavalotakuu :) Pönttöjen määrä on vakio yksi alustassa ja yksi ohjaamossa =). Pikkusen lisää avaruutta tuli putkeen ja Katista varmaan loputkin romut ulos kun aika ontolta kuulostaa. Onneks ei ole vähäpäästöinen.

            Comment


            • Tänään tuli haettua Lötköön alatukivarret että pääsee hakemaan puslaa pajalta. Voi olla että tulee sitten tarvittaessa useampikin uretaaninen pusla jos tarvetta ilmenee. Kiitokset crossfirelle ja taas tutustuttua näöltä yhteen audiharrastajaan. Laitellaan sitten taas väliaikatietoja kun alkaa puslaa tulemaan tuutista ulos.

              Comment


              • Kardaaniremonttia tähän väliin :) Joten tämäkin päivittyy pikkuhiljaa. Ja vanhat vanteetkin sai arvoisensa paikan toisesta projektista. Tuli sitten havaittua että levyjarrullinen takapää on leveämpi kuin rumpujarrullinen....



                Onkos muuten 200 q ja 100 q samalla kardaanilla jos molemmat samanikäisiä ja manuaaleja? Kun tuo kardaani mikä mulla on niin tuli 200 quattrosta joka oli manuaali.

                Comment


                • Taisit hurahtaa lötköihin oikein kunnolla ;) Kaverilla olis tallin pihalla 200 turbo etuveto, kori on mätä mutta tekniikka vissiin pelaa. Hommaa se halvalla osiksi?

                  Comment


                  • Iloo tuottaa näitten lötköjen kattominen täällä, itel ois joka viikonpäivälle oma lötkö jos vaan rahat ja tilat riittäis :D Milläs koneella tämä IBX-satku oikein on?

                    Semmoinen mututieto on, että 100 quattro olisi faceliftin jälkeen 01A laatikolla ja 200 Q:t jatkanu 016 tyypin laatikolla jolloin kardaanikin saattaisi olla eri...

                    Comment


                    • Elikkä mikäs näissä sitten on erona? Kovasti samalta näyttivät kun niitä katselin tolleen nopeasti. Toki jossain pituuksissa voi olla eroa mutta sitä en tiedä vielä ennenkuin puran sen toisenkin irti tuolta auton alta. No jos kardaani on eri niin sitten pitää vaihtaa vaan pelkkä kannatinkumi ja laakeri.

                      Tuo viimosessa kuvassa oleva lötkö on RT-koneinen eko moottori ollut jollain firmalla ns.edustusautona löytyy vaihdelaatkon vaihdostakin dokumentit vajaan 10 vuoden takaa.

                      Näköjään vagcatista vakoiltuna 200 kardaani on 1492mm pitkä ja 100 kardaani on sitten 1536mm pitkä joten joku osa heittää ehkä etupätkä.....Pitää tutkia.

                      Muut osat ainakin perän päässä on samat jopa kardaanilaippa joten voi olla että etupään tai takapään vaihtamalla voi laittaa ton 200 kardaanin.
                      Viimeksi muokannut Castrol; 12.4.2013, 06:56.

                      Comment


                      • Olisko jollain tässä pääkaupunkiseudulla sellasta testeriä missä olis se 2x2 tuki ja mahdollisesti se johto? Olisi mukava katella mikä tuolla välillä vidduilee.

                        Tosin tuostahan nollaantuu vikakoodit aina kun kääntää virrat pois mutta jos olisi vähän aikaa niin voisi ajella että saisi mahdolliset viat päälle. Kun taas pitkästä aikaa teki sen että rupesi paukuttamaan putkessa ja tuntuisi että sytky on ihan kuikassa. Mutta vika yllättäen hävisi kun sammutti ja laitto auton uudestaan käyntiin.

                        Mitä tuollaisen KE3-JETRONIC:in pitäisi tehdä jos esim ottaa tyhjäkäynti venttiilin irti kesken käynnin? Sammua vai?
                        Viimeksi muokannut Castrol; 15.4.2013, 21:31.

                        Comment


                        • Saako lötköstäkin vikakoodit vakkomilla ulos?

                          Comment


                          • Ainakin ihan pelkän kelju-k:n tapauksessa kone ei jaksa pysyä käynnissä, jos isv:n piuha on irti. Näin ainakin RT:ssä.

                            Ke-jetillisissä vehkeissä tuota alkukantaista diagnostiikkaa jo on, mutta K-jetillisissä ei niin laisinkaan.

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                              Saako lötköstäkin vikakoodit vakkomilla ulos?
                              En tiedä tunnistaako vakkom tota 2x2 protocollaa mutta johtoja kyllä saa maailmalta vaikka mistä ja hintaskaala on yhtä laaja kun kaikissa muissakin. Itellä perus obd2 testeri mutta se ei tue noita vanhoja liian uusi prkle :)

                              Saahan tossa vanhassa koodit kai ulos jollain sähkökynällä tai ledillä vilkuttelemalla mutta olishan se kivempi laitella testeri kiinni jos sellainen 2x2 tuella jollain olisi.

                              Tuolla oli tollasta tietoa....http://www.ross-tech.com/vag-com/2x2.html

                              Comment


                              • Vilkuttelet ledillä ne vikakoodit ulos. Sillä saat sieltä kaiken tarjolla olevan infon ulos.
                                Viimeksi muokannut jasso; 15.4.2013, 21:53.

                                Comment


                                • Joo siis 2X2 hommat on kyllä tuttuja mutta olin siinä uskossa että ne tulivat vasta C4 korisiin. Jotain ledikyhäelmiä voi ollakin käytetty näihin museovehkeisiin.

                                  Comment


                                  • Periaatteessa samalla "nauhalaskimella" eli VAG1551:llä noita tehtaalla on tutkittu kuin Motronicejakin. En tiedä näyttääkö VCDS mitään Hitatcheista, mutta diagnoosi protokolla on kuitenkin varmaan sama kuin Motroniceissakin. Ja niiden kanssa VCDS keskustelee.

                                    Comment


                                    • Hitaasti tuo ei ole vaan ihan ehta bosch motronic lukee boksissakin joten kokeillaan vilkutella kun vika taas jää päälle.

                                      Sytytysohjaimen vaihdoin mutta käyttäytyy ihan samalla tavalla kun vanhallakin ainakin toistaiseksi mutta odotellaan. On se vaan tämäkin hifiä kun joka kick-panelin alla on joku perkuleen "tietokone"boksi :)

                                      Comment


                                      • NF:ssä on KE ja siinä nousee kierrokset, kun ottaa ISV:n töpselin irti. Öljykorkin avaus ei siinä sammuta konetta, että joku kanava siellä on tukossa, kun alipaineletkut on kuitenkin oikein, että se saattaa myös vaikuttaa koneen käyttäytymiseen ISV:n töpseli irti.

                                        Comment


                                        • Tossa on juu KE3-jetronic tolleen boschin manuaalin mukaan. Ja tuo kyllä sammuu kun ottaa öljykorkin auki. Isv:n töpselistä ei tapahdu yhtään mitään oli se irti tai ei. Mikä putki voisi olla tukossa koska isv:n letkun joka menee imusarjan välistä rutistaa ruttuu niin auto sammuu. Voisiko huohotinletkuissa olla vaseliinia vai mikä siellä voisi aiheuttaa tuota. Kuitenkaan niitä alipaineletkuja ei ihan jumalattomasti mene tuolla konehuoneessa sinne tänne. Ja ne kaikki on vaihdettu mitä on löydetty.

                                          Comment


                                          • Siis ISV:lle menee kaksi letkua: tulo kaasuläpän etupuolelta ja meno kaasuläpän toiselle puolelle (imusarjaan). Noistako rutistit ja sammui?

                                            Joku on toki voinut ruuvata kaasuläpän säätöruuvista tyhjäkäynnin ylös, jolloin ISV ei pääse sitä laskemaan. Eli siis kaasuläppä on aina niin auki, että vaikka ISV on kiinni, ilmaa riittää tyhjäkäyntiin.

                                            Comment


                                            • Kyllä juurikin noista isv:lle menevistä letkuista. Toinen menee sieltä imusarjan välistä sinne läpälle ja toinen sukeltelee imusarjaan. Niistä kun puristaa niin kone sammuu. Ja kun antaa suoraan virtaa sille isv:lle niin kone saa slaakin ja rupeaa soutamaan se tyhjäkäynti edestakas suhteellisen kiivaasti.

                                              Isv:n liittimeen tulee 12v ja maadotus tulee boksilta luultavasti. 950 on tyhjäkäynti ja välillä putoo johonkin 600 pintaan tosin hyvin harvoin. ei meinaa sammua koskaan.

                                              Comment


                                              • 2x2 osaava skanneri löytyy. Ja piuhat tietenkin ;)

                                                Comment


                                                • Tätäkin taas päästy harrastamaan. Lähdin paikkaamaan oikealla takahelmassa olevaan reilun euron kokoista reikää ja tulos oli sitten tämä.....



                                                  Ja sisälokasuojaa pois ja sitten tuli klassinen PRKL!!!!!



                                                  Noh pahimmasta järkytyksestä selvittyä tuli sitten kopautettua helman päähän ja huppelisprkelesäätänähelvetti!!!!!



                                                  Ja tuossa näkyy jo että puuttuu helmasta muutakin kun sisäpääty =/

                                                  mutta uutta helmaa huomenna kaupasta ja sitten viikonloppuna liimailemaan.

                                                  Tässä vielä tosta helmasta kuvatus:



                                                  Tarinoidaan lisää kun on jotain kerrottavaa....

                                                  Comment


                                                  • Miten toi nyt noin pahasti on päässy mätimään:O

                                                    Omassa satkussa edessä on helmaa aikasempi omistaja hitsauttanut mutta muuten siinä ei sitten oo mitään pahempii ruostevaurioit ollu missään. Hiekkapelti oli ainoa, missä oli jo selvä uhka läpiruostumiselle mutta se pelastettiin ajoissa.

                                                    Tämän nähtyäni menee kyllä noi helmat erityistarkkailuun.

                                                    Comment


                                                    • Tässäkin oli tämä oikea puoli aivan kuralla. Helmassa ei ollut mitään muuta pohjassa kun kumimassa. Kuskin puolella helmat koko matkalla aivan virheettömät. Tässä oli sisälokasuoja takana oikealla niin täynnä pashaa että oksat pois.
                                                      Mutta kuskin puolella ei ollut sisälokasuojan alla mitään???? Eipä sieltä sitten isolla vasaralla löytynyt muuta mätää kuin nuo.

                                                      Kuvassa helmanvaihdon yhteydessä laitellut kotelosuoja sisään ja helma korjattuna korjauspalalla. Pikkusen tasotusta se vaatii vaan :)

                                                      Kotelosuojaa reippaasti helman sisään kun on pääty auki.


                                                      Huono kuva vaihdetusta helmanpalasta vähän vaatii vielä tasotusta ja siistimistä mutta muuten nostopaikkakin on vahvistettu helman sisäpuolelta.

                                                      Viimeksi muokannut Castrol; 12.5.2013, 18:17.

                                                      Comment


                                                      • Jahas tämäkin saatu maaleja vaille nippuun reippaasti paikkoihin sinkkiä ja korikittiä hitsisaumoihin ja reippaasti kotelosuojatököttiä perään.

                                                        Kuvia seuraa...

                                                        Helman takapää tilkittynä tuli tehtyä sitten massatulpallekin reikä että voi katella helman sisään :)


                                                        Sitten se paskamainen korjattava kun pelti on mutkalla vähän joka suuntaan...Piti tehdä vähän viiltoja että sai ton 1,25mm pellin taipumaan tahdon mukaan.


                                                        Sitten oli vuorossa pyöräkoteloiden mäskäys the special tököllä joka on todettu pitävän ruosteen pois ainakin tallin pihalla olevasta palkista ja 5 vuotta :)

                                                        Comment


                                                        • Mitäs tököttiä tuo sitten on? :)

                                                          Comment


                                                          • Avoratasrasvaa + löpöä ? :)

                                                            Comment


                                                            • Löpö voisi toimia kyllä ohenteena komeesti...Avoratasrasva haisee niin karmeelle kun sen sumuna vetää että ei kiitos :) . Kyllä se on kotimaista mutteritervaa ohennettuna kotelosuojalla ja ohenteella että tulee ruiskusta ulos.

                                                              Ja eikä edes haise pahalle :) Melkein puhdas luonnontuote. Ainoa miinus on se että tuo tökötti kiipeää ruostetta pitkin ja maalin huokosia pitkin niin pitkälle kun niitä on. Joten jos oven alareunoihin laittaa niin kannattaa putsata pitkälle se ruoste ylöspäin muuten on musta rantu alareunasta sinne asti missä on ruoste maalin alla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X