Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4:n pikkuveli RS4

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Onko näissä Audeissa koneen sarjanumeroa ja runkonumeroa yhdistettynä missään
    Tehtaan tietokannassa, mutta eipä taida auton papereiden mukana kulkea.

    Comment


    • Alkuperäinen kirjoittaja Marko77 Näytä viesti
      Kyllä ne tekee. Eiköhän niitä "special" siipiä Fin-turbokin pysty toimittamaan, jos sellaisen haluaa. Mutta ei enempää tästä turboasiasta, tätä keskustelua voidaan jatkaa toisessa ketjussa.
      Miksei tästäkään asiasta saa enempää keskustella tässä.:) Tääkin keskustelu tyrehtyy sitten ku se siirretään johonkin toiseen topicciin.

      Comment


      • Kai olet jo Teron kanssa kauppaa käynyt=)?

        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?p=935444

        Comment


        • =) kappas vain. No saa kyllä mun puolesta olla. Tässä juuri katselin tuohon Risaan mennyttä rahasummaa sen vaatimalla vakavuudella, ei kauheasti hymyilyttänyt.

          Comment


          • Tuo setti on ilmeisestikin lyhyemmillä kiertokangilla (koska käy vakiomännille), ja sehän tarkoittaa huonompaa veivi/isku-suhdetta. Sehän huononee muutenkin kun iskua pidennetään, jos käyttää vakiomittaisia veivejä.

            Comment


            • Minulla on nyt kolmenlaista kokemusta eri RiSan turbovaiheista...
              1. Vakio = Nuhapumppu
              2. Softattu ~420Hp = Tuollaisena se olis saanut tulla ulos ihan huoleti tehtaalta, aivan eri luonne kuin vakiossa, ehdotoman kannattava satsaus
              3. Sama softa, Hybriditurbot (RS4 kompurakotelo, muuten RS6 kalut, bolt on RS4), Keskisuomalaiset DP:t ja 100cel metallikatit = Perstuntumalla en huomannut minkäänlaista viivettä heräämisellä, kuski tykkäsi muutoksesta ;)
              Tulossa on vielä:
              4. Isommat suuttimet, kenties Veyron pumppu ja 2 softaa (98 & E85), sitten ei lopu hymy millään!

              Niin ja sit tulee tietenkin vielä vaparin nokat ja wagnerin coolerit ja ja ja ja... Hitto olis helpompaa kun möis kaikki pois. Nälkä kasvaa aina :)

              Mut anyway, Hybridit vaan keulan alle ja kunnon DP:t, minulla on vielä 1 pari rosterisia RS6 DP laippoja, hinta 20 EUR / Pari.
              Viimeksi muokannut juutasqsa; 3.12.2012, 10:55. Perustelu: Turbojen tarkennusta

              Comment


              • Mullahan alkaa olla tuo ylläoleva setuppi. Wagnerin pakosarjat, coolerit ja DB:t, loppurööri Miltek. Kansissa vakio pakonokat ja vaparin imu (2.8). Turbot siis pitäisi vielä saada vastaamaan loppukonetta ja tietysti nyt nuo vakio suuttimet on auttamatta liian pienet ja sitä kautta bensapumppu. Olen koettanut ahdistaa Repoa tuon E85 softa mahdollisuuden saamisesta, mutta ei ainakaan vielä ole moista luvannut...

                Odotankin mielenkiinnolla ensimmäisiä fiiliksiä tuosta autosta. Setuppi kun muuttui melko radikaalisti siitä 320kw kokoonpanosta.

                Comment


                • Mun kautta saadaan softa sitten siihen.

                  Comment


                  • Olipa hyvä ostos. Sain päivitystä hyrristä Fin-turbolta:

                    "Ahtimet ovat nyt purettuina ja pesussa. Toisen akseli on sulanut turbiinin ottopäästä ja pakopesässä on pieni halkeama portin tasopinnassa. Komp.siivet ovat kuluneet ja ainakin toinen vääntyillyt. Päivitysajatukset ovat nyt Turusen Nikolla työn alla ja hän niistä soittaa sinulle erikseen."

                    Hyvin menee =) käytännössä kone oli siis aivan loppu...

                    Comment


                    • No älä masennu. Tuo jos rupee ahistaan etkä saa sitä kasaan niin tuut multa ostaan auton pois :D

                      Comment


                      • Olipa hyvä ostos
                        No oli siinä mielessä, että halvalla sen sait. Ostipa minkä yksilön tahansa, niin samat projektit olis edessä hyvin todennäkösesti kuitenki.

                        Itsellä kun risakuume yltyy, niin yleensä jää ostohousut puolitankoon siinä vaiheessa kun toteaa, että pitäs olla varakone, jonka on itse rempannut. Ja siihen vielä päälle, että jos ois rahaa, niin ei ois aikaa ja toisinpäin...

                        Comment


                        • No ei tuo sinänsä ahdista. Ihmetyttää vain, aloin jo miettimään kenen autoa ne siellä oikein ropaa. Täytyy varmistaa rekisterinumero. Minä kun pidin itseäni kaverina joka tuntee autot edes jotenkin. En huomannut tuossa mitään outoa. Hyvin palauttaa maan päälle =) Kasaanhan tuo laitetaan, maksoi mitä maksoi. Isommat kulut jo ohitettu. Mikä tuolla enää voisi olla rikki? Tai no vaihdelaatikko, se kyllä toimi erinomaisen hyvin (tosin niin toimi mielestäni kaikki muukin).

                          Comment


                          • Ei siinä enään rikki oo kuin laatikko ja perä ja kaikki puslat tukivarsineen :D

                            Nuo hommaat vielä ja sitenhän sen voikin kiertoon laittaa, edukkaasti :D

                            Comment


                            • Tuntuu omat ongelmat näistä kuutosista hyvinkin pienille kun lukee näitä RS4 miesten juttuja.

                              Nyt seuraakin osittainen OT kysymys: Onko se RS6 vielä kalliimpi pidettävä/heikompi tekniikaltaan ?

                              Jos RS4 syö ylläpittoon esim. 10te vuodessa niin voiko se "pankkiiritason RS6" oikeesti viedä loputkin ?

                              Monesti vaan kuullu että tämä RS4 ei oo paha, se RS6 on rahamiesten peli...

                              Comment


                              • Kyllä kait se sen 10t€ vie aina vuodessa tuo perus ylläpitokin. Joka vuosi se summa se ainakin pitää laittaa.
                                Kait se RS6 vie hiukan enemmän kun onhan se isompikin :D

                                Comment


                                • Kun ostat RS4:n niin varaudu heti 20t remontti/päivitysrumbaan. Mulla on tuo jo mennyt. Tosin onhan tuossa jo melkein kaikki mitä tuohon saa edes laitettua. Juice taisi laittaa heti tuon summan siihen ihan uuteen koneeseen plus muihin osiin ja nyt sillä on laatikko vuorossa =)

                                  Rahaahan se vain on...tosin taidan kaivaa sen extension sopparin ja ehdottaa josko saisin vielä olla jokusen kuukauden reissussa, että saan auton "huollettua" =)

                                  Ihmettelen, että kuka hullu näitä vielä myy jos on kerran laittanut kuntoon. En minä haluaisi ottaa tuhansia euroja takkiin siitä hyvästä, että laittaa auton viimeisen päälle ja sitten autokuumeen iskiessä myy pois. Mulla on siinä mielessä hyvä tuuri, että näitä ei tehdä velkarahalla ja mistään muusta ei joudu karsimaan.

                                  Comment


                                  • Kun ostat RS4:n niin varaudu heti 20t remontti/päivitysrumbaan.
                                    Riippuu toki kuinka paljon itse tekee.

                                    Comment


                                    • Ihmettelen, että kuka hullu näitä vielä myy jos on kerran laittanut kuntoon.
                                      Täällä on yksi hullu :) Mutta on tallissa sentäs vielä yksi, vaikkei Risa olekaan.

                                      Kyllä noiden kanssa halvemmallakin pääsee, mutta jos tekee noin viimeisen päälle niinkuin Jari, niin palaahan sitä rahaa.

                                      Comment


                                      • Osaako kukaan muuten kertoa/arvata mitä noille ahtimille on tapahtunut? Näin maallikkona menee hiukan ohi, mutta osittainen sulaminen, siipien vääntyminen yms. kuulostaa aika perusteelliselta tuholta.

                                        Comment


                                        • Ja jos kerta on rahaa mitä polttaa, eikä edes pankin niin mikä ettei.

                                          Comment


                                          • Ettei se olis vaan se softa mikä siinä on ollut.

                                            Comment


                                            • Ei tuo ole perusteellista tuhoa nähnytkään :) Varmaankin käynyt liian kuumana, ja liian isoilla ahdoilla.

                                              Comment


                                              • Hmm...nyt kun aloin miettimään niin Repo sanoikin, kun testasi APR:n softaa, että nakutusarvot oli pienemmät kuin SKN:n softalla. Tuskin ne kovin isoja on voineet olla tuollakaan, eikö tuohon joku vikavalo yms. ole olemassa? Tosin ei tuo kone kyllä missään helmi kunnossa ollut. Kuinka nopeasti tuollainen viallinen softa voi rikkoa koneen? Riittääkö esim. vain muutama kilometri?

                                                APR:n softalla ajettiin vain muutama tiukka veto ennen kuin meni se ahtoletku rikki (auto meni yliahdoille ja vikatilaan). Tuon episodin jälkeen autoon laitettiin vakiota vastaava softa jolla ajoin viikon (noin 300km). Tänä aikana ei kiihdytelty yms. Kaikki toimi normaalisti koko aikana. En siis epäile ollenkaan, että syynä olisi APR vaan oisko tuossa SKN:ssä jotain ollut vialla ja pidemmällä aikavälillä olisi pikkuhiljaa konetta tuhonnut.

                                                Vai riittääkö moisen tuhon saamisen yksi kerta yliahdoilla?
                                                Viimeksi muokannut Jari74; 3.12.2012, 15:49.

                                                Comment


                                                • Lastu todennäköisesti ohittaa alkuperäisen nakukontrollin eikä siitä vikavaloa syty. Vikakoodi voi jäädä muistiin mutta sekin poistuu mahdollisesti itsestään ajan myötä jos riittävän kauan ajelee nätisti.

                                                  Comment


                                                  • Riittää vaikka kilometrin täysveto rikkomaan, kun mennään 5-6 vaihteella pidempään. Nähtävästi on käynyt liian kuumana pakolämmöt.

                                                    Comment


                                                    • Ok, tuolla kimppatilauspuolella onkin menossa tuo EGT anturi kimppa ja jos saisi nuo näytöllä varustetut niin saa seurata tuota lämpötilaa. No eipä tuo näemmä paljoa vaadi, että saa koneen rikki.

                                                      Comment


                                                      • Ei se ihan lyhyillä vedoilla heti sula, vaan siihen tarvitaan iso kuorma ja vaihde, eli paljon vauhtia. Jollain kolmosen/nelosen nykäisyillä ei vielä välttämättä ehdi tapahtua mitään, mutta jos mennään lentokentälle ja vedetään urku auki kutosella niin silloin paikat voi hyvinkin sulaa nopeasti.

                                                        Comment


                                                        • Ok, en kyllä usko, että APR:llä olisi asian kanssa mitään tekemistä. Ei ne tuollaisia vetoja olleet.

                                                          Comment


                                                          • Tämähän alkaa olla jo melko koomista, väärät coolerit. Tuli nämä:

                                                            S4

                                                            Kun piti olla nämä:

                                                            RS4

                                                            Mitähän vielä. Noita ei tietenkään laiteta paikoilleen. Vahinkoja sattuu, mutta kylläpä nuo kaikki tulee nyt samaan aikaan. Täytyy ilmeisesti luopua kohta toivosta, että auto olisi ajossa vielä ennen joulua.

                                                            Comment


                                                            • Joo ei tää tuu koskaan valmiiksi ;)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X