Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B6 avant -04 (ja B8 1.8T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B6 avant -04 (ja B8 1.8T)

    autohan on siis vuosimallin -04 S4 Avant Imola Gelb värillä. Sisältä löytyy muunmuassa mustat nahka-alcantara sähkörecarot, RNS-E navigointi jälkiasennettuna ja tehdastummenteiset takalasit b-pilarista taakse. Sydämenä toimii 344 heppainen 4.2 V8 jatkeenaan tiptronic automaatti. Alla höpisee Milltekin resonoitu versio catbackista. Melko erikoinen varuste tässä on penkkibägit takana, mitä en tämänikäisissä nelkuissa edes tiennyt olevan.

    TT lähti heinäkuussa seuraavalla omistajalle ja hieman sitä ennen Golffi sai uuden kaverin. Auton vaihto järkevämpään oli kytenyt ajatuksen tasolla jo vuoden verran, mutta oikeastaan vasta kun näin Jokisen Jussin ässän erittäin läheltä ja kuulin pakoäänet, havahduin että "hei, niitähän oli tuollaisiakin". Noh, TT lähti sitten myyntiin ja alkoi selvittely siitä mitä maksaa ässä ja mitä sen pitäminen maksaa, sillä varavaihtoehtona oli vanha kunnon 1.8T. Aikani pähkäiltyäni tulin siihen tulokseen että 1.8T Tarvitsee isomman ahtimen ja ohjelman ja sitä myöten uuden kytkinpaketin että alettaisiintehojen puolesta olla suunnilleen siellä missä TT:llä oltiin. Eihän sitä nyt tehottomampaan vaihdeta. Nuo muutokset ja turbokoneen vaatima erityishuomio (huohottimet sun muut letkut ja venttiilit) alkoi selventää ettei se kasikoneinen nyt niin kallis olekaan. Vielä varmistus varaosien hinnoittelusta ja moottorin luotettavuudesta sekä ominaisuuksista niin ässän metsästys sai alkaa.

    No. Selvisikin sitten että näitähän on todella vähän myynnissä. Taktiikaksi otettiin vanha hyväksi todettu tiukka seulominen ja selvittely. Valitaan pari mielenkiintoista ja otetaan niistä selvää kaikki mikä irtoaa. Lahden lähistöltä löytyi yksi mielenkiintoinen, jo värinsä puolesta, eikä siinä kuvien tai historian eikä myyjän puolesta juuri moitittavaa löytynyt. Oli entinen historian tonkimisen perusteella maahantuojan esittely/koulutusauto, ilmeisesti q-tourinkin kalustoon kuulunut. Parin viikon päästä loman alettua lähdettiin vaimon kanssa ajelemaan etelään päin.

    Paikan päälle päästyä ja myyjän saavuttua paikalle iski karu totuus. Autoa hieman katseltuani, aloin jo miettimään vakavasti että nyt jos lähden kerkeän vielä illaksi kotiin... Rempallaan vähän sieltä ja täältä, maalipinta huonossa kuosissa, ei mitenkään rakkaudella pidetyn oloinen. Toisaalta sitten mielenkiintoa piti yllä tekniikan hyvä ja ehjä kunto, Milltekin catback ja RNS-E navi ja sisusta siedettävissä määrin ehjä. Olin jo kerennyt asennoitua niin että nyt olisi viimein sellainen auto mitä ei tarvitsisi kuin ajaa. Ja paskat. Mietin kovasti koeajolla että mikäli hinta tippuisi kunnolla, voisin ehkä kuitenkin ottaa tästä projektin, kun nyt lomakin oli vielä alussa niin ehtisikin.

    Tarjosin sitten kuitenkin autosta reilusti pyyntiä vähemmän ja perustelin tarjouksen vaadittavilla korjauksilla millä auton saisi sellaiseen kuntoon missä sen luvattiin olevan. Olin jo laskeskellut päässä karkean arvion korjausten vaatimasta summasta. Sopimukseen päästiin ja ajelin tyytyväisenä ässällä kotipaikalle tutkimaan ostosta ihan ajan kanssa. Kotimatkalla sattui talvirenkaiden kanssa vielä huumoria koetteleva episodi, kun paljastui puolimatkassa että kyydissä olleet talvirenkaat ei olleetkaan kyseisen auton. Ne ei olisi edes mahtuneet jarrujen ympärille. Oikeat renkaat sovittiin että vaihdetaan matkahuollon välityksellä. Oma vika tosin kun en älynnyt katsoa kuin kumin, en vanteita.

    Click image for larger version

Name:	IMAG0036.jpg
Views:	1
Size:	102,4 Kt
ID:	1647644

    Seuraavana arkipäivänä Puhelimen toiseen päähän kiinni tuttu marmoritiskiltä ja osia tilaukseen.

    Sitten lopulta kotiin ja pian siitä kemoraan. Siellä tuli todettua että ässä on melkoinen renkaantuhoaja hitaammallakin ajolla. Renkaista suli kätevästi muutamalla kierroksella pari näköjään ylimääräistä milliä pois. Nojoo, olihan siellä kyllä todella kuuma keli.

    Suunnilleen heti aloitin ässän purkamisen. Kerralla mahdollisimman hyvään kuntoon niin on kivempi ajella.

    Click image for larger version

Name:	IMAG0045.jpg
Views:	1
Size:	88,1 Kt
ID:	1647645

    Tämä pajoitus veikin sitten kivasti aivan koko päivän että sain valmisteltua auton maalamoa varten. Pyöränkaaret, kaikki, piti puhdistaa huonosta hilseilleestä maalista. Ovet oli maalattu joskus todella tökerösti ja alalistojen alla oli jo ruosteen alkua (ei jotenkin yllättänyt). Konepellissä oli muutama ikävän iso kiveniskemä. Siellä täällä pientä lommoa. Loppujen lopuksi maalamatta jäi vain katto, takaluukku ja puskurit jotka olivat vielä hyvässä tai riittävän hyvässä maalissa. Takaluukun pienet rystysillä tehdyt painumat hävisivät liimanapilla. Samalla olisi saanut alalistat korin väriin, mutta hetken mietinnän jälkeen halusin pitää ne mustina, jotta kyljessä olisi hieman kontrastia.

    Auto kun oli nyt palasina, löytyi lisää vikoja. Pohjamuovi oli palasina moottorin ja laatikon alta, Vasen lisäjäähdytin vuotaa ja venttiilikopan tiivisteet on falskanneet. Ja taas osat tilaukseen. kennon vaihdoin samointein kun sen sain, pohjamuovit ja tiivisteet jätin myöhemmäksi.

    Maalauksen jälkeen on nyt vaihdettu kaikkiaan hanskalokero, vasen takavalo, tuulilasi ja uudet pyyhkijät, vasen lisäjäähdytin, ledit sisävaloihin, navin johdotusta korjattu ja koodattu näyttämään ajoohjeet mittaristossa. Sisustasta on korjattu oviverhous joka ei ollut kunnolla paikallaan. Kuskin penkin ristiselän tuen syvyyssäätö ei toiminut, moottori jumissa. Onneksi lähti toimimaan ihan vaan kun heräteli hieman vasaralla. (Välillä jotain ilmaistakin siis =)) Penkkien alcantara osiot oli kivasti nukkaantuneet, mutta siitä selvittiin clas ohlssonilta löytyneellä nukanpoistokoneella.

    Ässän orkkisvanteet lähti pikkuveljelle ja tilalle tuli samasta osoitteesta huomattavasti kevyemmät 18" team dynamics imolat. Laitoin myös saksasta Eibachin pro street-s satsin tilaukseen. Aluksi meinasin jättää sen vasta keväälle, mutta ajattelin sitten että sama kait se jo nyt.

    Nykyhetken tilanne:Alusta saapuu pian ja lähipäivinä tippi saa uudet öljyt sisäänsä. Pian pitäisi vaihtaa ne venttilikopantiivisteet kun vielä tarkenee ja pohjamuovit pitää asentaa. Takaikkunan alareunan kromilistan liitos irvistää vähän ja se on alkanut häiritä jo niin pahasti että sille pitää pian tehdä jotain. Öljynvaihto alkaa lähestyä ja pitäisi alkaa miettimään mitä öljyä sinne laitetaan. Samalla tarkistetaan millä huoltovälillä tällä hetkellä mennään ja vaihdetaan kiinteään mikäli ei vielä ole. Ilmastointikin tuntuu tarvitsevan täyttöä. Viikko sitten tein autoon myös pikaisen viiden tunnin otsonoinnin, mikä sai ikävät hajut lähes häviämään. Sisällä kun tuoksui mielenkiintoinen tupakan ja vaniljawunderbaumin kombinaatio, mikä ei juuri kauhean paljon arvostusta ainakaan vaimolta saanut. onneksi sisällä ei ollut tupakkatahroja missään. Pitää varmaan tehdä uudelleen jossain vaiheessa jos ei luonnostaan ala pian häviämään kokonaan. Takalasin pyyhin lähtee kävelemään lähiaikoina, pitää varmaan sitä ennen vaihtaa pesurin pumppu sedanin malliin ettei työnnä takalasille enää vahingossakaan vettä. Mitäänhän se ei naarmuta kun on mennyt jo aikaa sitten jumiin.

    Pitää muistaa ottaa tämänhetkinen kuva ennen alustasatsin asennusta.
    Ässä alkaa viimeinkin olemaan arvoisessaan iskussa ja kunnossa. Jotain korjauskohteita unohdin tässä alussa varmasti mainita, mutta kyllä niistä täällä sitten kerron.


    Speksi luetteloa vähäsen vielä:
    -Värinä imola keltainen
    -Alusta Eibach pro street s
    -Etujarrut muutettu samanlaisiksi kuin B7 S4
    -4.2L 40V V8 (BBK) ja 6v tiptronic rattilavoilla
    -Mustat nahka alcantara sähkörecarot
    -RNS-E
    -Tehdastummennetut takalasit
    -Milltek catback
    -Bi-xenon ajovalot
    Viimeksi muokannut LauriJT; 25.9.2012, 21:56. Perustelu: Lisää autoja

    #2
    Onneksi olkoon uuden projektin hankinnasta ja tervetuloa veekasi kerhoon ;)
    Tuossa tekstiä tavatessani tuli muutama kyssäri mieleen, itsellä kanssa venttiilikonpan tiivisteet valskaa, onko sulla vuoto/hikoilu myös etupäässä? Samalla kun pääset kunnolla seuraileen ja ajeleen, niin öljyn kulutus kiinnostaisi tietää. Itsellä kasi tuntuu tykkäävän öljystä, tikun väli hupenee noin 1 500 kilsan aikana, mutta tämänkin taitaa mennä tehtaan arvojen mukaisesti. Koneessa nyt long life castrolit. Mietin vain että taitaa olla hikoilu ja öljyn kulutus enemmänkin ominaisuus kuin vika näissä koneissa.
    Tuosta takalasinpyyhkimestä, itsellä oli takaikkuna jo sen verran raavittu, että olen sen käyttöä jatkanut ja on kyllä tarpeenkin, on sen verran kova takapään sottaaja tuo farkku.
    Muutenkin hauska hieman vertailla samoja malleja toisiinsa, kun taitaa nuo lisäyksetkin tulla olemaan aikalailla samaa tasoa ;)

    Comment


    • #3
      Kiitoksia!
      Joo mitäpä näille oikeastaan muutakaan hirveästi pystyy tekemään =) Onneksi omaan oli nuo kalliit putket ja navit joku jo kerennyt laittamaan, niin säästyin itse siltä.
      Sitä öljyrähmää näkyy olevan ainakin siellä etupäässä venttilikoppia, sivuilla melkolailla vähemmän. Taakse nyt ei yllättäen juurikaan edes näe. Kerran olen tainnu vasta öljyä joutua lisäämään, mutta en vielä sillon alkanu seuraamaan. Pitää nyt ensi kerralla lisätessä ottaa kilometrimäärä ylös ja alkaa seuraamaan. Kyllä nämä kuulemma öljyä tuppaavat aina syömään, tuo sinunkin oli muistaakseni ihan normaali lukemaa. Ei tuo max-min väli näyttänyt onneksi olevan kovin paljon kun viime kerralla laitoin öljyä. Kuittien perusteella minullakin on castrolit koneessa valmiiksi.
      Tuo takalasi on kyllä hämmästyttävän nopeasti sotkeutuvaa sorttia, tuli jo huomattua. jotenkin on koko ajan ihan kahden vaiheilla että laittaisiko sinne vaan tulpan vai panostaisiko kuitenkin uuteen pyyhkijään. Lasejahan saa kuitenkin aina uusia. Oli muuten aika erikoista että tähän ei oltu uutuuttaan tilattu takaluukun päälle asiaan kuuluvaa spoikkaa. Se seikka pitää korjata kyllä jossain vaiheessa, kunhan tämä normi kunnostus on saatu tarpeeksi pitkälle.
      Viimeksi muokannut LauriJT; 1.1.2012, 18:00.

      Comment


      • #4
        Audin ohjeen mukaan 1l/2000km on normaali öljynkulutuksen raja V8 koneissa. Aihe tuli tutuksi kun hetkenaikaa omistin S6:n joka hörppi 1l/500km ja se oli myyjän mielestä ihan normaalia.. ;) se siitä.

        Voi sentään kun joku ostaisi tuon minun aakutosen pois niin pääsisi hakemaan ässäläisen. Tässä jo pitkin kesää lyöty jäitä hattuun ettei menisi liian halvalla oma auto, taidampa silti laskea hintaa;)

        Comment


          #5
          Juu niinhän tuo taitaa olla ihan normii noille koneille, tosin autoliikkeen tontut oli lyönyt mun koneeseen 0W-30 litkut, ei oikeen toiminut ainakaan mun koneessa lämpösenä. Nyt oikeat 5W-30 ja kone toimii paremmin lämpösenäkin.
          Toivottavasti Sakari pääset eroon aakkosesta nopeesti ja pääset taas nauttimaan ässän voimavaroista ;)

          Comment


          • #6
            Yritin tänään saada vaihdettua edes toisen tiivisteen. Yritykseksihän se jäi. Homma kaatui lähimpänä iskaritolppaa sijaitseviin kopan ruuveihin. Pirulaiset on sijoitettu niin saakelin lähelle iskarikuppia että en saanut mitään työkalua torxin päähän kiinni. Eli vinkkinä muille, jotka aikoo omatoimisesti vaihtaa tiivisteet, kannattaa irrottaa paisari sivuun ja kokeilla ensin saako sitä kyseistä ruuvia auki. Muutenhan ainakin vasen puoli olisi ollut ihan helppo rasti lukuunottamatta paria ärsyttävän hankalassa paikassa sijaitsevaa ruuvia. Kuten juuri mainittu, taaempi johtosarjan ruuvi ja öljytikun putken kannakeen ruuvi. Valoumpion irrotus helpottaa asioita todella paljon. Sain sentään vaihdettua vilkkupolttimot keltaisista kromikupuisiin.

            Kannattaa muuten irrottaa ihan muuten vaan kopasta huohotin putki ja vilkaista sen kuntoa. Minulla oli jotain töhkää aika reippaasti heti siinä liitoksessa sisällä. Taitaa joutua puhdistamaan huohotinletkujakin ennen talvea...

            Tämä rakkine taitaa tosiaan olla aika tarkka öljynlaadusta ilmeisesti, niinkuin kalle vihjasi.

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja sakarivo Näytä viesti
              Audin ohjeen mukaan 1l/2000km on normaali öljynkulutuksen raja V8 koneissa. Aihe tuli tutuksi kun hetkenaikaa omistin S6:n joka hörppi 1l/500km ja se oli myyjän mielestä ihan normaalia.. ;) se siitä.

              Voi sentään kun joku ostaisi tuon minun aakutosen pois niin pääsisi hakemaan ässäläisen. Tässä jo pitkin kesää lyöty jäitä hattuun ettei menisi liian halvalla oma auto, taidampa silti laskea hintaa;)
              Helpottaisko oloa jos ajelet tännepäin ja keitellään oikein kahveet ja käydään pikku lenkillä tolla (nyt jo kunnossa olevalla) ässällä :)

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viesti
                Tuo takalasi on kyllä hämmästyttävän nopeasti sotkeutuvaa sorttia, tuli jo huomattua. jotenkin on koko ajan ihan kahden vaiheilla että laittaisiko sinne vaan tulpan vai panostaisiko kuitenkin uuteen pyyhkijään.
                Voihan sen kolhon orkkis pyyhkijän päivittää vähän sirompaan aerowiper-versioon jos tykkää pyyhkiä takaikkunaa että näkee myös taaksepäin (hyvä tsekata onko poliisit takana kun talvella ottaa quattro-lähdön valoista).

                edit:

                8R0 955 407
                8K9 959 205
                8R0 955 425
                Attached Files
                Viimeksi muokannut andre_; 4.9.2011, 10:22.

                Comment


                • #9
                  hyvä tsekata onko poliisit takana kun talvella ottaa quattro-lähdön valoista
                  Tottakai ne on takana, pysyvätkö perässä onkin eri asia.

                  Comment


                  • #10
                    Kiitos antti. Tuo voisikin olla ihan hyvä modaus. Hyvä kun pistit osanumerotkin, mietinkin mistä nuo on.

                    Ja joo, veikkaan että ei niitten tarviisi yrittääkkään lähteä perään. Eiköhän tämmönen "look at me officer"- yellow ole aika helppo löytää =) tämän värisellä kannata liikenteessä varmaan yleisestikään perseillä.
                    Click image for larger version

Name:	a?ssa?.jpg
Views:	1
Size:	161,7 Kt
ID:	1603874

                    Outoa jotenkin miten 18" vanteet voi näyttää pieneltä tuossa kun veljen mustassa nelkussa ne ei näyttänyt. Saas nähdä mihin suuntaan madallus muuttaa tuota illuusiota.
                    Pitää vaihtaa vähän parempaan tuo kuva. Peittää tuo varjo puoli autoa.
                    Viimeksi muokannut LauriJT; 4.9.2011, 11:30.

                    Comment


                      #11
                      Hyvä siittä tulee, kun saat prostreetin kiinni ja auton tonttiin. Nelkussa kyllä takapääkin toimiva, eli tippuu reippaasti, kun vaan ruuvaa lähemmäs maata. Mun edellisessä ässäkolmosessa takapää ei tippunut ollenkaan niin alas kuin olisin halunnut. (Oli meinaan omassa ruuvit kiinni takaa kun menin hakeen autoa tutulta, joka omaa aikaani säästääkseni heitti alustan ja putken kiinni. Olis ollut veemäinen homma tehdä tuota modii rasvamontusta käsin). Ei ollut kyllä yhtään hassumman näkönen, mutta nykyisellä vanne ja kumi setillä ei voinut jättää ihan niin alas.

                      Comment


                      • #12
                        Ei tippunu minun entisessä TT: kään peräpää alimmassa asennossa tarpeeksi kw ykkösellä. Olisihan sitä saanut alemmas poistamalla säätölautaset, mutta olisi varmaan pohjannut todella herkästi. Raapi jo sisälokareita säätölautasten kanssakin. Tätä tuskin pudotan niin alas.

                        Comment


                        • #13
                          Click image for larger version

Name:	IMAG0003.jpg
Views:	1
Size:	187,7 Kt
ID:	1603902

                          Siinäpä sitä on askarreltavaa paskarreltavaa perjantaille. Kissikin hyväksyy!
                          Näkyy tosiaan olevan Kw:n tolpat ja eibachin käppyrät. DHL kaverille yllärinä vaimo olikin kotona kun yrittivät 11 aikaan toimittaa, luonnollisesti soittamatta.

                          Ooteenä naapuri oli ostanut risan. En taida lähteä tähän kilpavarusteluun mukaan.

                          Comment


                          • #14
                            Auto on nyt tontissa ja oli viikonlopun tööninki shoussakin näkösällä. Ensi viikolla pitää nostaa vähän ylemmäs ja tehdä suuntaus. Shoun jälkeen vaan päätti esitellä motarilla teknistä etumatkaansa ja tuuppasi tehostin ölpät pihalle ja putkelle. Jäi vielä söpösti oikein näkösälle ramppiin ja lähti siitä lavetilla pajalle. Maanantaina aukasen keulan että näkee mitä kävi. Toivottavasti on vaan pumppu eikä servotronic. Ei tarttis tulla tämmösiä yllärikuluja just nyt. Justiin viimeviikolla kun laitettiin uudet öljyt ja suodatin laatikkoon sekä uudet pohjamuovit ja kerkesin sen jälkeen jotain 10km ajamaan.
                            Viimeksi muokannut LauriJT; 1.1.2012, 18:01.

                            Comment


                              #15
                              Aika surkeen näköinen oli diudi rampilla kyllä :(

                              No jospa se siitä heleposti selviää ja matka jatkuu taas :D

                              Comment


                              • #16
                                Pari letkua menee vaan uusiksi, säiliöltä lauhduttimelle ja lauhduttimelta hammatangolle. Ei näköjään sen vakavampaa. Enemmän meinaa kyrsiä tuo alusta. Kolinaa oli aluksi, mutta käytin toisen etuiskarin irti joka heilui enemmän pystysuunnassa. Yläpään mutteri oli jäänyt löysälle vaikka se oli olevinaan ihan tiukassa asentaessa. Koitin säätää pari senttiä joka kulmasta ylemmäs kun kuvitelin että nousisi jotekin sopivasti. Ja kilinkellit, taas joutuu säätämään kun nousi näköjään kuviteltua enemmän. Saisi jotenkin sattumaan siihen kaaren tasalle, niin olisi hyvä.

                                Edit: Kolinat on loppu ja kärry kulkee taas omin avuin.
                                Viimeksi muokannut LauriJT; 1.1.2012, 18:03.

                                Comment


                                • #17
                                  Taas on touhuttu.
                                  Vaihdoin pyyhkijän moottorin toimivaan (kiitoksia siitä markukselle) ja kateltiin niitä pienemmän varren osia valmiiksi. Ajattelin samalla vaihtaa viimein klubin kilvenalusen paikalleen. Nojoo. Pulttihan päätti mennä tietenkin poikki, ei siinä, ihan odotettavissa oli kun näki niiden kunnon. Pitää vaan laittaa uudet niittimutterit kun vanhat piti porata pois. Nyt vaan kävi niin että ajellaan kuitenkin vähän aikaa ilman takakilpeä. Toinen kilpiruuvi oli hangannut maalin puhki, minkä lisäksi luukussa oli kilvensyvennyksessä muutenkin kivasti jo muutamia sinkkirakkuloita. Eli tässä lähipäivinä maalaillaan taas eikä toivoakaan että olisi takuuseen saanut. Kerkesihän nuo merkit takaluukussa jo pari kuukautta ollakin.

                                  Tässä on samalla koetettu hakea korille sopivaa asentoa. Perä on ainakin vähän liian ylhäällä,kun nostin vähän liikaa. 8-10 sentin maavaralla luulisi talven pärjäävän ilman pohjamuovin rikkomisia. Keväällä sitten vähän taas alemmas. On kyllä todella mukava alusta tuo pro street s. Varmaan tuon möhkön tajuton massakin pehmentää menoa jonkun verran.
                                  Viimeksi muokannut LauriJT; 1.1.2012, 18:05.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Antin antaman osalistan mukaiset pyyhkijän romppeet asennettu ja kyllähän tuo huomattavasti siistimmän näköinen nyt on. Tuo on siis Q5 takapyyhkijä, jos muitakin kiinnostaa. Myös takaluukussa on tuoreet maalit ja nyt näyttää siltä että mitään merkkejä en takaluukkuun ainakaan toistaiseksi ole laittamassa. Tärkein eli clubin kilvenalunen on myös ensimmäistä kertaa tässä paikallaan. Ilman kilpeä tosin, sillä kilpitelineen taakse tulee vielä maalipinnalle suoja.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jos en vielä ole tehnyt tarpeeksi selväksi niin edelleenkin tuo imola gelb on Audin paras väri ikinä! Ehkä määki vielä joskus...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Väri oli kyllä suurimpia syitä tämän yksilön valkkaamiseen varusteiden lisäksi, vaikka tiedossa olikin että sävytys tulee olemaan hankalaa kun maalaamaan joutuu. No nyt on auto ympärimaalattu kattoa ja puskureita lukuunottamatta, ainakin takapuskuri maalataan vielä myöhemmin. Kyydissä on myös vanha kunnon cupran lippa, joka pitää ruuvailla jossain vaiheessa paikalleen.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Paapas joku kuvatus tänne taas. :)

                                          Comment


                                            #22
                                            Löyty kuvatodiste Kemoran reissulta.
                                            Ei ollu ässä pelkkä varikkotyttö.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                            • #23
                                              Click image for larger version

Name:	6178508480_6e1da1658f_b.jpg
Views:	1
Size:	248,3 Kt
ID:	1604059Click image for larger version

Name:	6178047253_8d53572442_b.jpg
Views:	1
Size:	287,2 Kt
ID:	1604061

                                              Tuomoselta se nyt näyttää. Kilpi ei ole paikallaan koska telineen taakse tulee vielä suoja maalipinnalle. Aika kehnoja kuvia ottaa Desire nykyisen rommin kamerasoftalla.
                                              Viimeksi muokannut LauriJT; 24.9.2011, 19:26.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Antoi sisäkennolta niin söpön aamuhenkäyksen parina viime aamuna että tänään oli lyötävä pöpöntappolaitteet pöhisemään sisään. Raikastuihan se hengitys kummasti. Oli aikakin tehdä desinfiointia sinnekin. Siinä kun vauhtiin pääsi niin tekaisin ilmastointihuollonkin perään. Lieneekö koskaan aikaisemmin tehty. Oli jo kesällä aika vaisu esitys, niin oli jo arvattavissa että taitaa täyttöä tarvita. Noh, järjestelmähän imee sen 500 plusmiinus 20g kylmäainetta. ulos lähti vaivaiset 315g. Ilmankos. Perään vielä molemman ilmanputsarit uusiksi, että ilma kulkee kivuttomasti. Oli muuten moottorin putsari melko erikoisen näköinen, en muista koskaan sellaista nähneeni. Pitääkin laittaa mokomasta kuva ihan. En tiiä kumminko päin tuon pitäs oikeesti olla joten laitoin samoinpäin mitä vanhakin oli.
                                                Click image for larger version

Name:	IMAG0032.jpg
Views:	1
Size:	317,9 Kt
ID:	1604074

                                                Kallelle semmoista väliaikatietoa öljyn syönnistä, että nyt on ajettu 700-800 kilometriä edellisestä täytöstä. Näkyy jääneen maximiin öljymäärä, eli ei ainakaan vielä ole vajunut yhtään. Voi johtua öljystä, laitoin castrolin edge 5w-30 melkein purkillisen viime kerralla kun koneessa kuittien perusteella ilmeisesti on castrol slx. Jatketaan seuraamista.
                                                Viimeksi muokannut LauriJT; 26.9.2011, 18:46.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkoi lämpöanturi itkemään huomiota osakseen ja parin viikon seurannalla näytti ettei se mikään satunnainen vika ole. No anturi sai huomiota sen verran että lensi roskiin ja uusi laitettiin tilalle, oppiipahan olemaan itkemättä. On siinä melkoisen ihana paikka ja asento sillekin keksitty. Kivasti koneen takana, akkukaukalon alareunan tasalla, melkein pellissä kiinni. Juuri ja juuri pienillä käppälillä yltää vaihtamaan ja nesteitä lorisee laatikon päälle helposti pari litraa. Näköjään on ihan kohtuullinen vaikutus kulutukseenkin.

                                                  Parin päivän päästä pääsee akunvaihto hommiinkin. Suunnittelin että tänä talvena en jää työpaikan pihaan ainakaan sen takia enää. Joku on näköjään vieläpä joskus vaihtanut akun erittäin luottamusta herättävään bilteman akkuun, joka ei yllättäen akkutesterinkään mukaan enää aivan älyissään ole. Tilalle tulee ihan orkkis akku, 95Ah.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Omasta motista kun oli kannet pois niin vaihdoin kanssa saman anturin vaikka ehjä olikin. Totesin että maksaa muutaman kympin ja 30 sekuntia vaihtoaikaa verrattuna kone kasassa muutaman kympin ja pari tuntia tappelua.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Näin toisen vaihtoehdon kokeneena sanoisin että fiksu veto laittaa siinä vaiheessa jos kannet on irtaallaan.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Sen verran kumijalkaa on modailtu viime aikoina että vaihdoin keulalle uudet bi xenon umpiot ja niihin tuli tänään uudet polttimotkin saksasta. Kyllä pitäs alkaa näkymään nyt pimeän tultua. Jostain syystä ei meinaa umpiot mennä säätöasentoon suosiolla. Pari tuntia niiden kanssa taistelin eilen jo ja tänään alkoi säätöasento kelvata vasta kun teki sähkökeskukselle komponenttitestin. En ole edes varma oliko se syypää onnistumiseen vai ihan vaan tuurilla päästi läpi. Pääasia että taas toimii. Parasta oli että umpiot alkoi toimimaan ihan vaan kun pisti töpselin kiinni. Joutui vaan irrottamaan tehostajansäiliön vierestä johtotelineen pois että mahtui umpio paikalleen. Yllättävän syviä näkyy nuo olevan.

                                                        Moni kun tuntuu haukkuvan noita bi xenoneja, niin puhuvatko he b6 vai b7 umpioista? Kyllä näillä minun mielestä näkee hyvin, kun on kuitenkin neljällä pitkällä varustetut.

                                                        Öljyn syöntiin väliaikatietoa että parilla tuhannela menee puolet max-min välistä. Ei onneksi paljoa, pari desiä vaan.

                                                        Myös vähän semivahingossa varastossa on nyt 19" kumit. Nyt ne vanteet on sitten vissiin etittävä jostain.
                                                        Viimeksi muokannut LauriJT; 29.10.2011, 16:01. Perustelu: Siistin turhia jorinoitani pois

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Kyllä mun mielestä B7:nkin bi xenoneilla näkee oikein hyvin..

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Samaa mieltä myös noista b7 valoista. Oisko niissä "huonoissa" ollu vaan huonot polttimot? Kummasti tulee höpöjä lisää kun on uudet polttimot, puhdas linssi ja puhdas uusi pinta umpiossa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X