Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AVK tuliaisia : A6 Avant Quattro TDI (C4)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Termoplastinen on sellainen kovahkosta muovimaisesta aineesta tehty. Sellaisella nimellä ne ainakin tarvikeliikkeessä puhui, mutta eivät tuohon malliin löytäneet.

    Nyt olis pyöränkulmat kunnossa. Kaikki meni ihan putkeen, että suora koppi on. Ihan jyhkeen olonen vehe. Vauhtipyörä vaan jyrisee vääntöhuipun kohdalla miehekkäästi..

    Comment


    • #32
      Voi halavatun ranskalainen letkuntekijä!

      Kävin katsastuksessa Alajärvellä ja tulomatkalla muutama kilometri ennen kotua alko puhaltaa haalean sijasta kylmää ja öljynlämmöt kiivetä. Ylävesiletku oli räjähtäny kannen laipan lemmarista kohti syyläriä 30cm auki. Onneksi tuo ilmajäähdytys on kumminkin aika tehokasta -31C lämpötilassa, varovasti ajelin perille.

      Noh, toisaalta parempi että teki tuon nyt. Eikä sitten kun olisin ehtiny myydä vanhan pois alta. Taitaa päästä kansiremonttia tekemään. Tuleepahan jakopääkin tehtyä sitten saman tien, eipä tuo nyt kova homma ole. Siistitään kanavia samalla ;)

      Niin joo, leima tuli! Tiiä sitten kuitenkaan pitäskö itkeä vai nauraa. Joka ikiseen autoon tähänkin mennessä joutunu kansiremontin tekemään niin mikä poikkeus tuo nyt sitten olisi voinut olla.

      Stn.

      Comment


        #33
        No jaa, eikö se nyt ole vähän ennenaikaista tuomita kansi remppakuntoiseksi? Itse ainakin ensin laittaisin uuden letkun ja kuulostelisin ilmoitteleeko vika itsestään. Noin kylmällä kelillä oma laite ei lämpiä muutenkaan juuri yhtään, niin mielestäni aika hyvät mahikset ettei ole kansi vetänyt kieroon.

        Comment


          #34
          Terhon kanssa samaa mieltä, tuoksahtais vähän jäätyneeltä syyläriltä mikäli letku on possahtanu noinkin iloisesti. Eipä kannen "entisöintihuolto" toisaalta tekis pahaa ~300tkm (mikäli todelliset kilsat) rullanneelle teini-ikäiselle nakuttajalle...
          Viimeksi muokannut hoff4; 18.2.2011, 00:40. Perustelu: korjaus

          Comment


          • #35
            Joo ei tekisi pahaa, on siellä jo ohjurit väljät kuitenkin. Saisi sitten sen puolesta päästää taas hetken. Jakopäällä kärsis rapian kymppitonnin ajaa enää joten ois ihan senkin puolesta sopiva väli.

            On se senverran tuhruinenkin tuo mylly vähän joka puolelta että pieni huolenpito ei olisi haitaksi, sais siistiksi tuonkin.

            Syylärin jäätymistä pidän aika epätodennäköisenä, olin vaihtanut juuri uudet nesteet.

            Letku oli sisältä ihan kauhian näkönen, murtunu todella huonoksi. Täytyy laittaa kuva siitä jossain vaiheessa. Siltikin epäilen tuon räjähtämisen aiheuttajaksi kannentiivistevikaa.

            Comment


              #36
              Joo no siinä tapauksessa jos on remminvaihdon aika niin samalla vitutuksellahan tuo sitten menee.

              Comment


                #37
                Samaan syssyyn kun kanavia siistitään, kannattanee hiotuttaa nokasta pahin raati pois. Helpottaa kuulemma kuluneen koneen hengitystäkin.. =)

                Comment


                  #38
                  Nokka ehdottomasti R-koneistukselle, parantaa ylävetoja mukavasti.

                  Comment


                  • #39
                    Tiesittekö, veljet että punainen jäähdytinneste pitää tehdä 60% jäykkää!?

                    Eli syy letkurikkoon oli kuitenkin se syylärin sohjoutuminen. Punainen neste ei kestä 50% seoksena kuin -34 astetta...

                    Tilasin Tepolta kaikki letkut uudet. Vanhan korjasin patentilla. Nesteet pysyy eikä tee painetta. Ajellaan nyt vähän aikaa, tuo jakopäähuolto kun lähestyy niin katsella sitten tuota kannen pahvin tilannetta.

                    Lohkolämmitin on yllättäen tästäkin mykkä. Aattelin hankkia Defan letkulämmittimen 700-1000w ja laittaa sille ehkä kiertovesipumpun. Ei jaksa noita lohkovastuksia kun ne ei mitään kestä näissä.

                    Sisäputsia seuraavaksi, ehkä jo huomenna. Liberonin nahanhoitoainetta tarttu venemessuilta matkaan, ihan ok oloista ainetta. Muuten oon tykänny käyttää Glymin vinyl&rubber carea, sillä saa mukavan mattapinnankin eikä sisällä silikonia.

                    Maalipinta on kans aika eläneen näköinen, pitäs hommata myllytysaineita ja varata viikonloppu mylly-vaha-touhuihin.

                    Comment


                      #40
                      Mulla on kestäny tämän talven tuo Defan lohkolämppäri ja on ollut pitkiä aikojakin käytössä. On vähän kyllä hankalassa paikassa, joten ei sitä monasti sieltä viitsi vaihella.
                      Tosta punasesta en tollasta ole huomannu ja omassa on sekasekotus, eli ei mitään käsitystä paljonko se kestää pakkasta. Ei se ainakaan -37 pakkasessa oirehtinu kuitenkaan.

                      Comment


                      • #41
                        Kyllä ne mullakin talven kesti, muttei kahta.

                        Tuo seossuhde lukee aivan selvästi pösilön kyljessä, toisessa luki 58% ja toisessa 60% kestää -43, 50% -34 ja 40% -24 astetta.

                        Eli minähän huuhdoin järjestelmän vedellä, termostaatti ja ylävesiletku irrotettuna. Laitoin litran raakaa ja loput 50% seosta, oli liian laihaa.

                        Mutta eiköhän tuon oppinut kerrasta.

                        Menee optinen jäähytysnestemittari ostoslistalle...

                        Comment


                          #42
                          Mä(kään) en liioin oo koskaa luottanu tuohon mitä purkkien kyljes lukee. Aina oon mitannu ennen ku oon autoon kaatanu. Koskaa ei oo nesteet jäätyny :)

                          Comment


                          • #43
                            Päivitelläänpäs vähän, vuosi kumminkin ajeltu.

                            Letkuvahingosta selvisin säikähdyksellä, nesteet ovat pysyneet sisällä ja erillään.

                            Kesällä laite sai kunnian toimia hääautonamme, sai silloin jopa vahan päällensä =)

                            Leimalle piti vaihtaa alatukivarret, samalla vaihdoin takimmaiset apurungon helat.

                            Tammikuun pakkaset pakottivat lohkolämmitinjumppaan. Onneksi tuli kurkattua jakopään kopan sisälle, siellä odotti katastrofin ainekset. Vesipumppu oli tullut tiensä päähän, vuotanut hieman ja samalla aiheuttanut hihnalinjaan muutoksen. Hihna oli hankaantunut kampuran hihnapyörää vasten ja kopan alunen oli täynnä hiiren kokoisia karvapalloja.

                            Vaihtoon siis meni:

                            Jakohihna, vesipumppu, kiristin, pumpun hihna, kampiakselin hihnapyörä, kuningaspultti, kaikki stefat, venttiilikopan tiiviste, kampiakselin värinänvaimennin, suurin osa vesiletkuista (tilasin letkuvaurion jälkeen Tepolta koko sarjan), jäähdytin, moniurahihna, kannen päähän letkulähtö ja tietysti nesteet ja öljytkin.

                            Samalla heitin ilmavaivaisen orggis suodatinjalan pois ja vaihdoin tilalle CAV:n, samalla uusin kaikki pa-letkut ja takaiskun.

                            Pumppu ajoitettiin Autocomin testerin avulla, ja nyt ainakin lähtee hyvin käyntiin. Tosin veto ei ole aivan yhtä väkevää kuin ennen vauhtipyörän jyrinöistä päätellen, taisi jäädä vähän liian aikaiselle.

                            Valopäivitystä pitäisi tehdä, valot ovat surkeat. Samoin mittarivalot pimenivät, polttavat sulaketta. Tämä on paikallistettu takaluukun johdotuksiin, siellä lienee oikosulku rekkarikilven valoilla, nämähän samassa ryhmässä. Ilmastoinnin läppämoottorit väsyivät syksyllä, vain lämmönsäätöläppä toimii. Odotellaan lämpimämpiä kelejä ja tallin valmistumista..

                            Kaikenkaikkiaan tähän asti tuntunut hyvältä ostokselta, 20tkm takanapäin. Nyt siis mittarissa vasta 318tkm.

                            Ja talvinen työmatka (7km mutkaista soratietä välissä) yleensä aiheuttaa hymyn naamalle.

                            Niin joo, Arto S tarjosi kauan kaivatun vakkarisarjan sekä bonuksena ajotietokoneellisen mittariston, lähestytään täydellistä =) Vielä kun saisi ne joskus asennettua ja toimimaan...

                            Comment


                              #44
                              Ohessa ajotietokoneelle kytkentäkuvat valmiiksi. En ole saanut vielä mittaristoa irti, enkä muista, oliko johdotusta kuinka paljon valmiina. Epäilisin, että tuolla paketilla tarvitset vain muutaman karvan maadoituksen Autocheckin hiljentämiseen. Muutoinhan se huutaa kokoajan palanutta polttimoa, jos ei kontrolleria ole.
                              Attached Files

                              Comment

                              Working...
                              X