Hienot vanteet!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Typ81q 16VT projekti
Collapse
X
-
Juu haritus on tässä vaiheessa säädettävissä renkaasta kääntämällä, kun ei ole mitään osia paikalleen. Ei ole myös jousiakaan vielä, eli auto on ihan puupalikoiden päällä.Onko mun silmis vikaa vai miks tos viimeses kuvas näyttäs takapyörä harittavan?
Joo pikkupuskureita meinasin, mutta sellaisella muutoksella, että ne ei tule auton sivulle.Passaisko siihen kuitenkin pikkupuskurit ja etuhelmaksi samaan tyyliin jatkettu pikkupuskurin spoileri?
Tuossa kuvassa oleva etuhelma ois ihan hieno, että jos sellaisen löytäisi jostain. Onkos tuo GTE mallin helma?
http://faimg1.forum-auto.com/mesimag...TE_marco_1.jpg
Comment
-
Itsekin haaveilin omaani urkkilevikkeitä, ja sellaiset yhdeltä tavarantoimittajalta jokunen vuosi sitten tilasinkin, mutta eipä ole vielä näkynyt tonteilla. Nuo golfin kaaret näyttää kyllä niin asialliselta että taidankin kallistua niihin, kun sen aika on. Laitellaan nyt tuo tekniikka ensin. Helmatkin istuu hienosti. Kiitti vaan vinkistä!
Comment
-
No eipäs nyt liioitella, eihän tässä nyt ole ku hitsattu valmiita osia kiinni. Jos olisi suorasta pellistä alettu vääntämään kaaria, niin asia vois olla toisin. =) Tahti on sen verran verkkaisempi kun sulla, et taitaa vielä jäädä vappuajelut tältä vuodelta suorittamatta, ainakin tällä autolla. =)Taitaahan se nyt vähän olla niin että monet tekee sen minkä osaa ja Teemu sen minkä tahtoo :)
Lupaavaa designiä on kyllä. Kai tää on vappuna ladulla? :)
Jos joltain löytyy ylimääräisenä tuollainen etuhelma, niin voi kaupata mulle.
Tuo ovenkahvojen vaihtokaan ei kyllä ole huono ehdotus. Täytyypä pistää mietintään.
Nuo kaaret on sen verran maltilliset, että en halunnu noista helmoista liian isoja, ettei hyppää silmille. Tuossa vielä kuva, että minkä näköiset nuo helmapellit on.
Comment
-
Eikös tämä ole nimenomaan kanttikoppa, jolloin myös helmat ovat kantilliset.
Teemu on nyt vähän vaatimaton. Olen toista kymmentä kertaa katsonut kuvat ja ihaillut. Osaankohan koskaan korjata coupen jo toista kertaa mädäntyneet kaaret läheskään tähän kuosiin. Tästä tulee varmasti ainutlaatuinen kantti.
Comment
-
Piirustuksissa oli ihan kaarilla, mutta ainakin tuossa paikassa, jossa nuo särmättiin, niin sanoivat että joutuvat tekemään tuolla tavalla. Olisin luullut että tuon voi ihan mankeloimallakin tehdä, mutta empä ole itse koskaan tuollaisia tehnyt.Voiko kuvasta päätellä että tuossa ei ole pyöreetä kulmaa ollekaan, ainoastaan maltillisia kantteja?
Tuossa näkyvässä kaaressa nuo kantit on niin pieniä, että lähtivät jo pelkällä hionnalla melkein pois , että nuo pahimmat kantit jää auton alle. Materiaaliksi tuli piirustuksesta poiketen 1.5mm.
Comment
-
Onko kokemuksia osien passivoinnista?
Vein tossa äsken yhteen työhommaan liittyviä osia mustapassivoitavaksi, ja aattelin että jos sitä veis nuo kaikki kaikki alustan irto-osatkin (tukivarret, vetarit, raidetangot, olka-akselit, apurungot, ym.) sinne.
Pääsis vaan helpommalla kun ei tarvitse alkaa hiekkapuhaltamaan ja maalaamaan, ja eikös toi taida kestävämpääkin olla?
Comment
-
En kyllä alustan osiin laittaisi passivoituja kappaleita. Tai ainakaan pelkästään. Passivointi kestää huonohkosti mekaanista hankausta ja iskuja, mitä sora ja muu lentävä tavara aiheuttaa ajon aikana.
Comment
-
Ei tuo passivointi lisää sinkityksen mekaanista kestävyyttä yhtään. Jotain siihen on päälle sudittava jos meinaa ettei kivet hakkaa pintaa rikki.
Comment
-
Ok, no täytyy kysyä tuon käsittely hintaa. Jos on kovin kallis niin sitten saa jäädä tekemättä, kun jos siihen pitää kuitenkin vetää jotain vielä päälle.
Onko muuten noita pikkupuskureita erilaisia? Kuvissa vaan näyttää, että osa menee pyöränkaarelle asti ja osa jää vajaaksi. Ja taitaa nuo olla muutenkin pienemmät. Itsellä on tuollaiset mitkä menevät ihan kaarelle asti ja ne ei nyt mahdu olemaan näiden uusien leveämpien kaarien kanssa. Jos olisi tuollaiset toisenlaiset, niin sitten ei tarvitsisi alkaa muokkaamaan puskureita ollenkaan.

Viimeksi muokannut 8866; 10.2.2011, 19:35. Perustelu: Kuvat alekkain, ettei ruudun leveys karkaa käsistä.
Comment
-
-
Keulan palikat alkaa pikkuhiljaa löytämään paikkansa. Aika hidasta puuhaa, kun mikään ei mene suoraan paikalleen, vaan kaikille pitää tehä uudet kannakkeet, ym.
Alahelma löytyi käytettynä foorumin kautta, ja se on nyt asennettu n. 30mm edemmäs mitä alunperin, kun cooleri vaati sen verran tilaa. Näyttää ehkä vielä vähän hölmöltä, kun se ei mene lokarin kaarelle asti, eli pidennän sitä varmaankin niin, että helman päädystä tulee kaaren alanurkka ja lopetan peltikaaren ylemmäs.
Konepeittoon tuli tollainen pieni SQ-tyylinen nosto, jotta sai paremman tilan ahtimelle, kun se tulee tuolla Golfin pakosarjalla niin ylös. Ja kai tuo samalla vähän tuulettaakin, ja pienentää konehuoneen lämpötiloja. Vähän hallitsevan näköinen on tuo ritilä, ja oon miettiny, että jos sen jakais kolmeen eri osaan niinkuin SQ:sakin. Tuo ritilä on siis samanlainen kuin tuo puskurin alla oleva, ja kehysosakin on otettu helmasta. Tuo nosto on nyt vaan heppailtu kasaan, ja seuraavaksi haen lopulliset muodot pakkelilla, ja sitten osasta tehdään muotti, jolla teen lopullisen osan kuidusta.
Comment
-
Tosi hyvältä näyttää jo nyt kun ei mikään iske pahasti silmään. :)
Voisi olla kyllä hyvä idea se ritilän jakaminen kolmeen osaan. Mites toi puskurin yläosa missä rekkari on kiinni? Siihen vois hakee kanssa sportti tyylistä aukkoa cuulerille.
Comment
-
Hauska idea tuo oe-ritilän käyttö konepellissä. Minusta ei tarvitse välttämättä palastella, riippuu toki vähän että minkä värinen autosta tulee.
Comment
-

Comment