Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4:seen uudet etuvalot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Autossani (C4 A6) oli edellisten omistajien jäljiltä DJ Auton umpiot ja niissä lyhyiden heijastimissa oli jo sulamisen jälkiä. Kiitokset Mandariinille hyvästä kertomuksesta ja tämän perusteella aloin rakentamaan omaani Morimoto mini H1 bi-xenoneita. Täytyy jo heti sanoa, että olen tyytyväinen lopputulokseen. Valokeila on mukavan leveä eikä suoraan edessä olen häiritsevän kirkasta aluetta. DJ Auton pitkien valokuvio on hyvin spottimainen ja minusta ne on hyvä jättää toimintaan Morimotojen rinnalle. Minulla on vielä polttimoissa eri värilämpötilat ja halogeenipitkien kellertävämpi valokeila erottuu selvästi keskeltä bi-xenonien valokuviota.

    Tässä muutama rakennusvinkki; Mini H1:t mahtuvat alkuperäisten kiinnikkeiden väliin ja itse tein 2,5 mm alumiinilevystä seuraavanlaisen kiinnikkeen (kuva liitteenä). Metallisen heijastinosan etureunassa on kiinnitysreiät muoviselle verhousrenkaalle ja minä kiinnitin projektorin näistä reistä tekemääni kiinnikkeeseen.

    Tein kiinnikkeen niin, että ensin merkkasin pahvinpalaan umpiosta alkuperäiset projektorin kiinnikkeiden paikat ja ristiviivojen avulla piirsin keskipisteen näille. Sitten irrotin projektorin heijastimen sekä valonrajauspellin. Kohdistin nämä piirtämäni keskipisteen mukaan keskelle pahvinpalaa ja sitä syntyneen pahvisapluunan perusteella tein alumiinikehyksen. Vinkkinä muille, että Morimoton projektorin verhousrenkaan kiinnitysreiät eivät ole pystysuunnassa symmetrisiä suhteessa linssin korkeimpaan kohtaan. Projektori kannattaakin kohdistaa luokkaa 2 mm ylöspäin siitä kohdasta, joka olisi heijastimen verhouskehyksen reikien vaakasuuntaan piirrettyjen reikien puoliväli.

    Projektorin kohdistaminen pitkien suhteen on aikaa vievä osuus ja kohdistaessa valokuvio kannattaa heijastaa riittävän kauas (yli 6 m). Rakentamiseen kannattaa varata reilusti M4 prikkoja, M4 muttereita ja eripituisia M4 ruuveja. Alkuperäiset umpion muoviset kiinnikkeet alkuperäisillä ruuveilla korkkaavat helposti, mutta siihen saa tehtyä M4 ruuveille kierteet kun on riittävän pitkiä ruuveja käytössä.

    Morimoton projektorien polttimon reiässä oli valupurseita eikä muualta ostamani H1 xenon polttimot ensin mahtuneet paikoilleen. Viilasin pienellä viilalla valupurseet reistä pois, niin jo mahtui. Reiät on mitoitettu sen verran tiukoiksi, etteivät niihin mahtunut kokeilemani H1 halogeenipolttimo. Halogeenipolttimon lasiosaa tukevat peltiosat ottavat kiinni reiän reunoihin.
    Attached Files

    Comment


      Jos Morimoton mini H1/D2S pitää saada niin suosittelen kyllä tätä:

      http://www.motorsticker.nl/product/2...motor-kit.html

      Tilailin itte tuolta kawaan valosatsin ja homma toimi. :)
      Kaveri vastaili spostiin nopeemmin ku mä sille, ja paketti tuli ajallansa.
      Autteli jopa asennuksis spostin kautta. :)

      Comment


      • Lainataas vanhaa ketjua. Osaisiko joku kertoa kuvassa ympyröidyn peltilätkän tarkoitusta? Molemmilla puolilla sumarin linssin edessä. Rakentelen urs4:ään valoja uusiksi ja uudempien heijastimien mukana tuli noi lätkät.

        Comment


          Retrofitlabille toimitin yhden urssin umpion sitä varten että tekisivät siihen oman kitin uudelle projektorille. Kunhan Korona helpottaa niin voitaneen odottaa tuloksia.

          Comment

          Working...
          X