Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 b6 avant 1.9 tdi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 b6 avant 1.9 tdi

    No laitetaanpas nyt sitten tännekin vähän esittelyä omasta rinkelikeulasta.
    Eli kyseinen 2003 mallinen laitos ollut mulla nelisen kuukautta ajossa. Mittarissa pyörähti juuri kahdeksas maailmanympärimatka käyntiin... joten vasta sisäänajettu AWX-pata on keulilla. Vetäviä pyöriä vamma-gekko-tyyliin kaksi, vaihteita 5, varusteltu perinteiseen suomitapaan eli suurta listausta ei siitäkään ole tehtäväksi. Väri on ming blau mica (LZ5L), helmat on joku joskus suihkinut korin väriin, mutta yläsavon soratiet ovat olleet niille hieman vähemmän armollisia...

    Ei mitään suurta harrastemenopeliä olla tekemässä, mutta pikku päivittelyjä ja siistimistä. Kyseessä siis täysiverinen käyttöauto jolla kerätään kilsoja se +30tkm/vuosi. Sen verran suunnitelmista, että olen erään linttafoorumin heavy-user ja imen pahoja vaikutteita... Myös erinäistä siistimistä tuossa on vielä edessä ja paljon.

    Alustaan heitetty eibachin jouset ja sachsin tiukemmat iskarit. Alaspäin tekee mieli, jos vaikka eteen vielä -10mm jousilautaset niin voisi talven yli selvitä... Alla kieppuu günther-maan ihmettä: Schmidt CF-linet 19" x 8.5" ja 9,5" 225 ja 235/35 profiilisiin nakkikanirenkaisiin käärittynä.

    Sitten parit heikohkot kuvat, uusia ja jopa parempi sitten joskus.







    Kaikenlainen kommentointi, opastus, arviointi ja muu v*ttuilu on tervetullutta!

  • #2
    Kuvat kuvat kuvat! ;) Heh, vitsit vitsinä. Mut pistäpä jotain sisustakuvaakin, niin mietitään sitä maalaismieslookkia!

    Comment


    • #3
      Tule vaan Jimi ottamaan ne kuvat. Kahvit voin keittää jos maistuu ja oluttakin on...

      On vaan ton sisustan kanssa sillä tavalla että vaatii hieman parempaa huumorintajua niiden kuvien ottamiseen (ja katsomiseenkin). Sisusta siis melkolailla virheetön, mutta harmaata kattoa lukuunottamatta "full-blue". Sinistä: matot, penkit, kepit, listat, ratit... ts. kaikki mikä voi olla sinistä on sinistä. Sinällään aika harvinainen kaiketi...

      Mä laitan sulle mailiin sisustakuvia kunhan saan räpsittyä, vähän turhan hardcore materiaalia avoimelle foorumille.

      Comment


      • #4
        Siisti vehjeshän tuo on. Seuraavaksi vaan mahdollisimman alas niin ei tuo kyllä yhtään mitään muuta kaipaa huolenpidon lisäksi. Terveisin, saman linttafoorumin käyttäjä.

        Comment


        • #5
          Voin minäkin sen sisustan kuvata ihan Helsingissä, sininen pahaa tee, kunhan ei muistuta kellertävänharmaata vauvan kakkaa, silloinkin sopiva "tuoksu" pelastaa :P

          Comment


          • #6
            Karavaanarielämää romaanikerjäläisten naapurissa tuli siis tää weekend vietettyä... saattoi vaan käydä skidi arvointivirhe kaasupullon ja jallupullon kesken tossa iltasella :D



            Ei vaan... pari ruutua tosta omasta romusta tuli räimittyä... tuolta lisää http://www.dropbox.com/gallery/67298...09-26?h=1a0a40
            ai niin ja sori Jimi en mä vieläkään saanut kuvaa tosta sisustasta... oli niin p*skanen ettei kehannu.

            Comment


            • #7
              Sallittakoon ;)

              Comment


              • #8
                Tarpeeton tilannepäivitys luvassa:

                Alusta- ja vannepuoli ovat vielä viimevuoden mallissa. Takana tosin 5mm paksumpi limppu kuin aiemmin eli takapää on nyt melko flush 9.5" ET 30. Talven aikana tuli vaihdeltua/vaihdatettua pikkujuttuja: ledivaloyksiköt takakilpeen, kytkin vauhtipyörä-paketti (Teppo-satsi), öljyjä, suodattimia, polttimoita, etujarrut (levyt+palat) ym kuluosia. Ja vieläkin pitäisi ainakin toi EGR uusia, sen verran se ölppää puhaltaa pihalle... Ainoa varsinainen thyyyning mitä tehty on valojen kuseminen, eli lyhyet ja pitkät 3000K ja sumareihin kalvot. Tehonälkä on, kun lumien hävittyä ei enää esp-valon hektinen vilkuntakaan piinaa vajaavetoilijaa. Resepti on selvillä - talous ei. :D Ai niin ja vanteet tulee tosiaan vaihtumaan (on yksi setti parvekkeella ja toinen varastoituna frendin nurkkiin) mutta tosiaan 18" alle vasta kun tota saa matalammaksi, muuten näyttää ihan hoopolta.

                Kävin eilen äitienpäivän kunniaksi hakemassa mutsin ja faijan jostain pahuksen melontaretkeltä, keskeltä metsää ja tuli todettua että maasto-ominaisuudet Eibach+Sachs alustalla ovat käsittämättömät. Maavaraa on ~8cm ja alla 35 profiiliset kumit ja hyvin pääsi ihan jokapaikkaan. Pari pientä pohjahipaisua pahimmilla metsäautotiellä, mutta ei mitään vakavaa. Isoimmat montut väistelin ja tosiaan ei tuolla "lappu lattiassa" paineltu. Mutta eiköhän se ole alustapäivityksen aika, kun tuli todistettua että toi on ihan jeeppi :D Ja sekin todistettu että ainakin ton verran voi kuka tahansa autoaan madaltaa.

                Vielä pari kuvaakin yksi eiliseltä ja yksi vähän urbaanimmasta ympäristöstä otettu kaverikuva frendin gölffin kanssa.





                Seuraavat kuvat sitten uusilla vanteilla ja alustalla joskus kesäkuussa....
                Viimeksi muokannut ee-2; 9.5.2011, 09:55. Perustelu: krrrjoitusvihrreitä

                Comment


                • #9
                  Kaikenmoista on taas tehty. Elikkä kuluvia pikkuosasia vaihdeltu - radiota ja vannetta ja alustaa ja sellasta.
                  Radiosta en kerro mitään, koska mua ei kiinnosta oikeestaan muu kuin että ipod kiinnittyy nätisti, ei "hyppää silmille" sisustuksesta ja ysäriräppi soi. Joku Pinohiiri toi uus rammari on.

                  Alustana on FK Highsportti - perusteluna hinta (FK sivuilta -60% crazyday hinnalla eli "JOMin hintainen") ja riittävä madallusvara. Eli sopivuus "pilalle madallus" käyttöön on hyvä. Ominaisuuksiltaan on rehellisesti sanottuna aivan **ska ajaa se on verrattuna edelliseen comboon - ylläri. Edestä suht ok ja jäykähkö. Takaa pompottavan pehmeä. Johtuuhan se osittain tuosta madalluksen määrästäkin ts. takajousen esijännitys olematon. Mutta varaa pudottaa edestä ois vieläkin - takaa tapissa. Nykyiselläänkään en tosin pääse kotipihaan enkä sieltä pois enkä työpaikan pihasta pois, joten kai se on riittävä urbaaneihin olosuhteisiin. Jotain tosin pitänee funtsia kun tuntuu etulokarin sisäpinnalta maalit katoavan... kaiken ne nykyajan skidit näköjään varastaa. :D

                  Vanteet sen sijaan onkin juttu mistä tarinoin mielelläni. Noi tossa nyt on kaksiosaiset BBS RT138 "Classix":t. TÜV sanoo että kuuluisivat Cayeneen - tiedä sitten mun mielestä vajukit ois siihen(kin). Kokoa on kohtuulliset 18x10. ET alunperin 50 nyt lättysillä edessä 35 ja takana 30. Edessä on ns. millimetri-istutus eli etäisyys vanteesta olkaan on millejä, mutta ehkä mun ruutupaperi/willtheyshit/watever -laskelmat osu "tuurilla" aika kohdilleen. Kumit on 225/40 Kumho KU37.

                  Ja sit sitä kuvaa - kun lapset oli menny kesälomalle oli läskikiusaaja yksinään koulun pihalla.





                  Fitment?


                  Sellaista tälläkertaa... tekniikkapuoli etenee pääkopassa. Palataan siihen kunhan jotain tapahtuukin.
                  Ja kommentithan ovat tervetulleita!

                  Comment


                  • #10
                    Onse kertakaikkiaan hieno! Takana on vähä ujon näköset noi niinku jo sanoitki sillo mutta muuten aeva bueno fitment! :)

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja any1 Näytä viesti
                      Onse kertakaikkiaan hieno! Takana on vähä ujon näköset noi niinku jo sanoitki sillo mutta muuten aeva bueno fitment! :)
                      Onhan ne vähän ujot mutta tosiaan pitää vähän mietiskellä jekkuja sinne. Ja tosiaan kiitos sinulle oli meinaan apua noista jätkien sovittelukuvista vielä laskelmien ja mittailujen tukena.

                      Comment


                      • #12
                        Eipä kestä! Itellä nytte armoton suunnittelu ens kesän vannepolitiikkaan tai miksei jo tämänki.

                        Comment


                        • #13
                          Hienostippa istuvat! Kyllä se näyttää siltä että pittää hommata ens kesäksi kympit joka nurkkaan. Kun vain jostain löytäisi...

                          Itekki huomannu että ei kyllä tuo highsport ollu mikään kovin hyvä hankinta. Olisi pitänyt hommata se KW Variante 1 mutta piti muka säästää. Takana pompottaa omassakin, etuosa ookoo, muttei mikään mestariteos sekään.

                          Comment


                          • #14
                            Siisti istuvuus on kyllä. Kyllähän se pitää katsella jostain leveempää vannetta alle itelleki.

                            Mulla taas tuo fk ak-sport (halvoista halvin sarja :)) alusta omassa on jopa ihan sopivan jämäkkä perästäkin (Ei pompota missään tilanteessa), mutta ongelmana on ettei sitä perää tahdo saada tarpeeksi ylös :)
                            Nyt se on säädetty niin ylös kuin mahdollista ja takana on noin 31cm kaaresta navan keskelle. Taitaa olla aavisuksen liian lyhyet jouset tossa mun sarjassa.. Eipä nyt älyttömästi voi kyllä odottaakaan alle 300e sarjasta.

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja TMK-83
                              Kyllä se näyttää siltä että pittää hommata ens kesäksi kympit joka nurkkaan. Kun vain jostain löytäisi...
                              Aika vähissä on symmetriset kymppisetit. Tekemällähän saa - eli osaisia 18" RH:n adapterivannesettejä (zw3, zw4, pd jne.) esim. 8.5&10 koossa saa ok hintaan saksasta ja niihin kaposiin uudet lipat ja koska addukamaa niin saa sovitettuakin 5 mm tarkkuudella... Tai sit pitää huutaa kaks tollasta settiä ja kuolettaa kauppahinnan myymällä etuset settinä jollekin volkkariharrastajalle :P

                              Alkuperäinen kirjoittaja "Marqs
                              FK AK alusta on jopa ihan sopivan jämäkkä perästäkin...
                              Aika outoa että AK on jäykempijousinen. Tai sit se johtuu just siitä että se jousi on niin stubu niin se on jo esijännitetty kunnolla kun on säädetty yläasentoon. Ja tosiaan suunnilleen saman hintaluokan ratkaisu oli tämäkin. Mä vähän funtsin että jos ton käyttäis leimalla nyt ja sit prässäis noita vanhoja eibacheja ja heittäis ne tonne taakse - mutta voi olla että jää ajatuksen tasolle.
                              Viimeksi muokannut ee-2; 7.7.2011, 11:06.

                              Comment


                              • #16
                                Oli vähän tylsä päivä tänään kun ei ollut volkkarilandiassa (hertsikan marmori) kaikkia huoltotoimenpiteisiin tarvittavia osasia saatavana. No otinpa kameran mukaan ja otin jokusen edes semikunnollisen ruudun autosta. Tylsyyspäissäni jaksoin jopa votosoppia käyttää ihan vapaa-aikana (yleensä saa työn puolesta tarpeeksi) - ehkä liiankin kanssa, mutta tosiaan niitä kuvia.

                                Eli tarjolla on peräti kaksi galleria vaihtoehtoa - Have it your way kuten burger kingissä. Suosittelen katsomaan kunnon koossa - "full size"! Kommentoidakin voi jos siltä tuntuu...
                                1.

                                "filmikäsiteltyä tunnelmaskeidaa"

                                2.

                                Peruskakkelia


                                Jos vaikka huomenna ois kaikki romut siellä kiskalla niin vois jotain tehdäkin... Ja sais vaikka imusarjan vihdoinkin putsailtua...

                                Edit: ai niin teinhän mä jotain sittenkin tässä välillä. Eli poistin etulokareista ne ruuvit siitä lokarin keskeltä ja lämmittelin tarraa sinne sisäpinnalle jos sattuu vielä raapaisemaan, että pysyy sisäloksu paikallaan ja ettei kaikki skeida painu siitä ruuvista jääneestä reijästä sisuksiin. Pikkujuttu, mutta pakollinen että mahtuu pyörät kääntymäänkin raapimatta.
                                Viimeksi muokannut ee-2; 12.7.2011, 23:14.

                                Comment


                                • #17
                                  Nyt on taas maasturi tollanen wannabematala kaiken laivaan kiipeilyn ja isukille lainailun jäljiltä ja vahatkin ruikin päälle.
                                  Laitetaas ihan kuvallistakin päivittelyä kun huonosti-istuvat turkkilaiset tekonahkarintsikatkin on päällä.



                                  Joo joo korkee se on mut katellaan jos jotain keksitään sillekin - eli ei.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X