Onko noita orkkiksena saanut kromattuna? ulkokehä vissiin rosteria?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 (B5) 1.9TDI "Cactus green pearl effect"
Collapse
X
-
Jaa-a, ei tietääkseni ole saanut. Kromipintaa tuossa nyt ei sentään ihan ole, mutta jotenkin koneellisesti kiillotettu saksassa. Kuulopuheiden mukaan kun on firma/firmoja jotka noita täyskiillotuksia tekee. Oisko sitten jokin kemiallinen tapahtuma, en tiedä.
Ulkokehä saattaa olla rosteria, ei ainakaan lakkapintaa noin kiiltäväksi saa.
Täytyy tykätä, priimakuntoiset ovat, ei osuman osumaa kehissä, ei naarmuja ei kolhuja. Sisäkehältäkin tekisi mieli jäätelöä syödä ;D Kuitenkin hyvässä valossa erottaa, että ei pakasta vedetyt ole silti.
Comment
-
Aika varmuudella kromatuilta näyttää. Tuo kiilto on niin "kirkas". Itsellä ois haaveena kromauttaa nuo 993 Turbo Look/Technologyt. http://www.wheelenhancement.com/inde...=39&alt=chrome No ei nuo Boxsteritkaan hassummat ois kromisena:http://www.wheelenhancement.com/inde...=35&alt=chromeViimeksi muokannut RS2; 11.5.2011, 17:52.
Comment
-
Ei ne kromatut taida olla. Ilmoituksessa josta noi ostettiin luki että "höghglantzpoliert" tms. eli kiillotetut ne ainakin myyjän mukaan on. Ja tosiaan sakuissa on lafkoja jotka kiillottaa minkä tahansa setin muutamalla satasella. Tapaa en tiedä, mutta jälki on sellaista että kotona sormet verilla hinkkaaminen ei kannata. Lipat on varmaankin alumiinia (vuosiluku näissä voisi paljastaa totuuden) jos alkuperäislipat ovat.
Hemmetin hienot noi kyllä on. ARVOSTAN.
Comment
-
Toki on lakat "hiottu" pois jotta on kiiltoon saatu. Noi näyttää ihan sellaiselta saksan "kiillotustehdas" jäljeltä, kun ovat ympäriinsä kiillossa. On meinaan muutama vastaava setti tullut nähtyä, enkä usko että edes saksalainen rupeaa puolien taustoja käsin hinkkaamaan. En tosiaan tiedä tarkemmin tekniikasta mutta esimerkiksi tämmösen löysin.
Jossain siellä puolien takana luulisi olevan sen vuosiluvun kaiverrettuna, mitenköhän noissa rialeissa meni vko/vuosi tms.
Edit: Joko ne takasetkin tuli sieltä itellan syövereistä?
Comment
-
Tänä aamuna hain postista takavanteet, ja kovasti koitan saada vielä tänään kumit päälle! :) Viikonloppuna alle sit jos hyvin käy. Pitää napsia kuvat puolien takaa, jos numeroista jotain selviää.
EDIT: Ei ei ei, ei vattu sentään onnistunut! 225/40 runflat kumi, ja 9,5" daytona race... Tykistäkään ei apua ollut. Pakko saada normikumi kokeiltua ensin, ja sitten vasta ajattelen 235/40 kumia vaihtoehdoksi.
Euromasterilla sain ilmeisesti vähän eloa päivään, kun parhaimmillaan 8 henkilöä oli kahden metrin säteellä operoitavasta vanteesta :D Totesivat vanhat parrat siinä että se ois joku 265 leveä mikä tuohon pitäisi laittaa... Siitä sitten niin vaan, sanoin kiitos ei!
Eniten nyt ketuttaa, kun koko operaatioo siirtyy ensi viikkoon :(Viimeksi muokannut JS1984; 13.5.2011, 15:53.
Comment
-
Nimenomaan vanteen mallista riippuu aika paljon. Ja tuo runflat ei taipunut juuri ollenkaan. Ens viikolla uusi yritys normikumien kans.
Niin, noiden vanteiden mukana sain tuv-laput, kuten myös kuitin tuosta kiillotuksesta. Jos jotakin kiinnostaa tietää, niin noiden vanteiden täyskiillotus on maksanut 600e, ja kuitti on kirjattu maaliskuulle... Kallista huvia :)
Comment
-
Lieviä vastoinkäymisiä, niin sanotusti. Tuli todettua että sakemanni oli tietämättömyyttään, tai muuten vaan kusettamalla, sanonut Rialien olevan 8,5 + 9,5 setti. Noh, ei sinne päinkään! Ovat sellaset sekasikiövanteet, että oksat pois. Verrattuna edelliseen 8,5 + 9,5 settiin (kaverille myin, joten rinnakkain mallailin tänään), tässä mun setissä on lipat (ja koko vanteet siis) edessä ja takana n. 2cm leveämmät. Eli kehät tod näk vaihdettu jossain välissä. Lisäksi tuo takavanne on lähes satavarmasti (rullamitan kanssa ihmeteltynä) levitetty 8,5 ET30 vanteesta, eli nyt se on n. 10,25" ja ET ihan vi**n vähän :D
Etuvanteet n. 9,25", ja ET-lukemaa ei oikein tullut mitattua kun oli jo Audin alla. Joka tapauksessa etupää on ihan bueno, kun rullaa vielä pokkaukset sisään lokareista ja tiputtaa pari senttiä.
Takapää hiukan tuottaa siis ongelmaa. Pitäs keksiä jostain 2cm lisätilaa, että saa edes rengaskuvion lokarin reunan tasalle :D No onneks leikissä on muuttuvia tekijöitä, kaarien rullaus, ehkä milli pari sorvaamalla vanteen takaa, ja viimesimpänä 215 nahkat päälle...
Kuinka paljon noista uskaltaisi sorvata kiinnityspinnasta pois!? Tällä hetkellä pultinreiän kartion pohjasta tasaseen kiinnityspintaan on jotain sentin luokkaa, ehkä pikkusen enemmän...
Vanteet on kuitenkin nyt alla, ja saa ollakin. Perää piti nostaa vajaa pari senttiä että pystyn ajamaan. Tiputetaan takasin kun on ongelmat saatu ratkottua. Parit kuvat illalla kotikoneelta eetteriin.
Eipähän tule ihan jokaisessa kylässä samanlaista yhdistelmää sitten vastaan, jos ja kun vaan saan järkevästi palapelin kasaan ;)
Comment
-
Täytyy kyllä olla aika härskin näkönen, jos noi leveydet oikeesti tommoset on. :D 215 kumilla toi takavanne alkais kyllä olla jo hyvän maun rajoilla.. Noh, kuvia odotellessa!
ps. jos et saa järkevästi noita sopiin ni voidaan hieroo vaihtokauppaa mun vähän kaposempiin vanteisiin.. ;)
Comment
-
215 kumi ois todellakin jo törkee... Siksipä toivon ettei sitä viimeistä korttia tarvitse kääntää. Jos mankelointi ja mahdollinen sorvaus auttais.
Onhan noi jotain todella härskin näköistä nyt, kun näyttää siltä ettei kuulu Audin alle. Kaikkeni silti teen, että ne sinne vielä suht järkevän näköisesti uppois! Eli ei tuu vaihtokauppoja ihan herkästi ;) En mä tarvii kun n. 2cm apuja vaan rullauksesta ja sorvauksesta. Sit on jo "laillinen" :)
Oisko Tampereella osaavaa mankeloijaa?! :)
EDIT: Soitan Juha sulle kasin jälkeen kun pääsen töistä.Viimeksi muokannut JS1984; 17.5.2011, 15:55.
Comment
-
Pienten laskutoimitusten jälkeen (ja mitat pääasiassa rullamitalla silmämääräisesti) näyttää siltä, että tuo takavanne nyt mahdollisesti on siis 10,25" ET12,5! :D
Fakta on se, että ulkomitta leveydelle on tarkka 28,5cm, ja edellisen 9,5" vanteen leveys silmämääräisesti (kumi päällä jo) rullamitalla 26,5cm. Takareunasta kiinnityspintaan mulla on n. 15,5cm, eli tällöin ET=n.12,5
Comment
-
Näinhän se kai on, mutta ulkomitta on 28,5cm, eli n. 11,25". Silläpä laitoinkin että vanne olisi 10,25". Eiköhän nuo vanteiden kantit ole yhtäpaksut oli leveys mikä tahansa. Kun 9,5" vanne on ulkomitoiltaan 2cm kapeampi, niin silloin mulla on n. 0,75" leveämpi.
ET-lukema kaiketi lasketaan kuitenkin ulkomitoista, joskin sama tulos todennäköisesti tulis vaikka ottais sisämitoistakin...
Comment
-
Ongelmaa on neljän sentin verran. 2cm saadakseen kuviopinta lokarin sisään, ja siitä vielä pari senttiä riittää vannettakin...
Ratkaisuista ensimmäisenä otetaan käyttöön kaarien rullaus. Sitten mietin sorvausta. Sitten jotain muuta... Ennen en luovuta ennen kuin kaikki on kokeiltu ;)
Comment
-
Se ois niin helppoo sit... Mutta toisaalta, on mulla tuossa noi "varakehät" vielä tallella, eli 2cm kapeammat (9,5" vanteista). Pitäis vaan saada samaan kiiltoon kuin nuo vanteet. Järkihän tässä itselläkin sanoo, että ei onnistu tuolla kuvien yhdistelmällä. Eli kai mä koitan suosilla kapeemmat kehät vaihtaa, prkl :(
EDIT: Olli, vois olla joo, mutta ei toi oo oikein enää omaan silmään passeli, kun yritän kuvitellä lopputulosta kaikesta huolimatta :D 2cm kapeemmalla kehällä toi vanne tulis enää pari senttiä rullaamattomasta kaaresta ulos. Ja kun noi 2cm kapeemmat kehät on varastossa, niin kai ne pitää kiillottaa ja lyödä alle.
Heikki: Överi saa ollakin, mutta tää nyt ehkä on liian överi :DViimeksi muokannut JS1984; 17.5.2011, 21:19.
Comment
-
Ei tuossa enää kaarien rullailu kyllä auta joten sun täytyy levittää niitä kaaria pellillä: http://pajalle.com/howto.php?id=a4_b...kaaret&lang=fi
Comment
Comment