Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 (B5) 1.9TDI "Cactus green pearl effect"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Onko noita orkkiksena saanut kromattuna? ulkokehä vissiin rosteria?

    Comment


    • Jaa-a, ei tietääkseni ole saanut. Kromipintaa tuossa nyt ei sentään ihan ole, mutta jotenkin koneellisesti kiillotettu saksassa. Kuulopuheiden mukaan kun on firma/firmoja jotka noita täyskiillotuksia tekee. Oisko sitten jokin kemiallinen tapahtuma, en tiedä.
      Ulkokehä saattaa olla rosteria, ei ainakaan lakkapintaa noin kiiltäväksi saa.
      Täytyy tykätä, priimakuntoiset ovat, ei osuman osumaa kehissä, ei naarmuja ei kolhuja. Sisäkehältäkin tekisi mieli jäätelöä syödä ;D Kuitenkin hyvässä valossa erottaa, että ei pakasta vedetyt ole silti.

      Comment


      • Siltikkin kyllä väittäisin että kromatut ovat :) eri asia sitten oonko oikeessa.

        Kemiallinen tapahtumahan se kromauskin on.

        Comment


          Aika varmuudella kromatuilta näyttää. Tuo kiilto on niin "kirkas". Itsellä ois haaveena kromauttaa nuo 993 Turbo Look/Technologyt. http://www.wheelenhancement.com/inde...=39&alt=chrome No ei nuo Boxsteritkaan hassummat ois kromisena:http://www.wheelenhancement.com/inde...=35&alt=chrome
          Viimeksi muokannut RS2; 11.5.2011, 17:52.

          Comment


          • Pasi voi tulla joku päivä toteamaan että miltä vaikuttaa livenä. Minä mistään mitään tiedä, joten en lähde enempää arvailemaan :) Pääasia että kiiltää ;)

            Comment


            • Ei ne kromatut taida olla. Ilmoituksessa josta noi ostettiin luki että "höghglantzpoliert" tms. eli kiillotetut ne ainakin myyjän mukaan on. Ja tosiaan sakuissa on lafkoja jotka kiillottaa minkä tahansa setin muutamalla satasella. Tapaa en tiedä, mutta jälki on sellaista että kotona sormet verilla hinkkaaminen ei kannata. Lipat on varmaankin alumiinia (vuosiluku näissä voisi paljastaa totuuden) jos alkuperäislipat ovat.

              Hemmetin hienot noi kyllä on. ARVOSTAN.

              Comment


              • Voipi olla alumiiniakin joo, mutta anyway lakat hiottu pois kiillon tieltä. Kiillottamisen kannalla minäkin tosiaan olen. On vain niin hemmetin paljon joku jaksanut vaivaa nähdä, ellei koneellisesti jotenkin ole saanut tehtyä.
                Mistäs noista selviäis vuosiluku? Puolien takaa?

                Comment


                • Jälleen nättiä vannetta, sopivilla spekseillä ja kiillolla. Peukut myös takarinkuloiden poistosta.

                  Comment


                  • Toki on lakat "hiottu" pois jotta on kiiltoon saatu. Noi näyttää ihan sellaiselta saksan "kiillotustehdas" jäljeltä, kun ovat ympäriinsä kiillossa. On meinaan muutama vastaava setti tullut nähtyä, enkä usko että edes saksalainen rupeaa puolien taustoja käsin hinkkaamaan. En tosiaan tiedä tarkemmin tekniikasta mutta esimerkiksi tämmösen löysin.

                    Jossain siellä puolien takana luulisi olevan sen vuosiluvun kaiverrettuna, mitenköhän noissa rialeissa meni vko/vuosi tms.

                    Edit: Joko ne takasetkin tuli sieltä itellan syövereistä?

                    Comment


                    • Tänä aamuna hain postista takavanteet, ja kovasti koitan saada vielä tänään kumit päälle! :) Viikonloppuna alle sit jos hyvin käy. Pitää napsia kuvat puolien takaa, jos numeroista jotain selviää.

                      EDIT: Ei ei ei, ei vattu sentään onnistunut! 225/40 runflat kumi, ja 9,5" daytona race... Tykistäkään ei apua ollut. Pakko saada normikumi kokeiltua ensin, ja sitten vasta ajattelen 235/40 kumia vaihtoehdoksi.
                      Euromasterilla sain ilmeisesti vähän eloa päivään, kun parhaimmillaan 8 henkilöä oli kahden metrin säteellä operoitavasta vanteesta :D Totesivat vanhat parrat siinä että se ois joku 265 leveä mikä tuohon pitäisi laittaa... Siitä sitten niin vaan, sanoin kiitos ei!

                      Eniten nyt ketuttaa, kun koko operaatioo siirtyy ensi viikkoon :(
                      Viimeksi muokannut JS1984; 13.5.2011, 15:53.

                      Comment


                      • Jännä että ei menny päälle etes tykillä. riippuu vissiin aika paljon vanteen mallistaki sitten. Mulla meni edellisille vanteille falkenit nuilla spekseillä kivuttomasti päälle ilman tykkiäki.

                        Comment


                        • Mutta runflat taitaa olla suht napakalla reunalla varustettu :)

                          Comment


                          • Nimenomaan vanteen mallista riippuu aika paljon. Ja tuo runflat ei taipunut juuri ollenkaan. Ens viikolla uusi yritys normikumien kans.

                            Niin, noiden vanteiden mukana sain tuv-laput, kuten myös kuitin tuosta kiillotuksesta. Jos jotakin kiinnostaa tietää, niin noiden vanteiden täyskiillotus on maksanut 600e, ja kuitti on kirjattu maaliskuulle... Kallista huvia :)

                            Comment


                            • Joku on sit varmaan myyny nuo pitkällä miinuksella :)

                              Tuohon hintaan kyllä hinkkaisin ite..

                              Comment


                              • Lieviä vastoinkäymisiä, niin sanotusti. Tuli todettua että sakemanni oli tietämättömyyttään, tai muuten vaan kusettamalla, sanonut Rialien olevan 8,5 + 9,5 setti. Noh, ei sinne päinkään! Ovat sellaset sekasikiövanteet, että oksat pois. Verrattuna edelliseen 8,5 + 9,5 settiin (kaverille myin, joten rinnakkain mallailin tänään), tässä mun setissä on lipat (ja koko vanteet siis) edessä ja takana n. 2cm leveämmät. Eli kehät tod näk vaihdettu jossain välissä. Lisäksi tuo takavanne on lähes satavarmasti (rullamitan kanssa ihmeteltynä) levitetty 8,5 ET30 vanteesta, eli nyt se on n. 10,25" ja ET ihan vi**n vähän :D
                                Etuvanteet n. 9,25", ja ET-lukemaa ei oikein tullut mitattua kun oli jo Audin alla. Joka tapauksessa etupää on ihan bueno, kun rullaa vielä pokkaukset sisään lokareista ja tiputtaa pari senttiä.

                                Takapää hiukan tuottaa siis ongelmaa. Pitäs keksiä jostain 2cm lisätilaa, että saa edes rengaskuvion lokarin reunan tasalle :D No onneks leikissä on muuttuvia tekijöitä, kaarien rullaus, ehkä milli pari sorvaamalla vanteen takaa, ja viimesimpänä 215 nahkat päälle...

                                Kuinka paljon noista uskaltaisi sorvata kiinnityspinnasta pois!? Tällä hetkellä pultinreiän kartion pohjasta tasaseen kiinnityspintaan on jotain sentin luokkaa, ehkä pikkusen enemmän...

                                Vanteet on kuitenkin nyt alla, ja saa ollakin. Perää piti nostaa vajaa pari senttiä että pystyn ajamaan. Tiputetaan takasin kun on ongelmat saatu ratkottua. Parit kuvat illalla kotikoneelta eetteriin.

                                Eipähän tule ihan jokaisessa kylässä samanlaista yhdistelmää sitten vastaan, jos ja kun vaan saan järkevästi palapelin kasaan ;)

                                Comment


                                • Täytyy kyllä olla aika härskin näkönen, jos noi leveydet oikeesti tommoset on. :D 215 kumilla toi takavanne alkais kyllä olla jo hyvän maun rajoilla.. Noh, kuvia odotellessa!
                                  ps. jos et saa järkevästi noita sopiin ni voidaan hieroo vaihtokauppaa mun vähän kaposempiin vanteisiin.. ;)

                                  Comment


                                  • 215 kumi ois todellakin jo törkee... Siksipä toivon ettei sitä viimeistä korttia tarvitse kääntää. Jos mankelointi ja mahdollinen sorvaus auttais.

                                    Onhan noi jotain todella härskin näköistä nyt, kun näyttää siltä ettei kuulu Audin alle. Kaikkeni silti teen, että ne sinne vielä suht järkevän näköisesti uppois! Eli ei tuu vaihtokauppoja ihan herkästi ;) En mä tarvii kun n. 2cm apuja vaan rullauksesta ja sorvauksesta. Sit on jo "laillinen" :)

                                    Oisko Tampereella osaavaa mankeloijaa?! :)

                                    EDIT: Soitan Juha sulle kasin jälkeen kun pääsen töistä.
                                    Viimeksi muokannut JS1984; 17.5.2011, 15:55.

                                    Comment


                                    • Kaveri voi rullata, soittele vaikka niin jutellaan lissää :)

                                      Comment


                                      • Pienten laskutoimitusten jälkeen (ja mitat pääasiassa rullamitalla silmämääräisesti) näyttää siltä, että tuo takavanne nyt mahdollisesti on siis 10,25" ET12,5! :D

                                        Fakta on se, että ulkomitta leveydelle on tarkka 28,5cm, ja edellisen 9,5" vanteen leveys silmämääräisesti (kumi päällä jo) rullamitalla 26,5cm. Takareunasta kiinnityspintaan mulla on n. 15,5cm, eli tällöin ET=n.12,5

                                        Comment


                                        • Eikös vanteen leveys mitata siitä mihin renkaan reuna vastaa, eikä ulkoreunasta ulkoreunaan?

                                          Comment


                                          • Näinhän se kai on, mutta ulkomitta on 28,5cm, eli n. 11,25". Silläpä laitoinkin että vanne olisi 10,25". Eiköhän nuo vanteiden kantit ole yhtäpaksut oli leveys mikä tahansa. Kun 9,5" vanne on ulkomitoiltaan 2cm kapeampi, niin silloin mulla on n. 0,75" leveämpi.

                                            ET-lukema kaiketi lasketaan kuitenkin ulkomitoista, joskin sama tulos todennäköisesti tulis vaikka ottais sisämitoistakin...

                                            Comment


                                            • Ongelmaa on neljän sentin verran. 2cm saadakseen kuviopinta lokarin sisään, ja siitä vielä pari senttiä riittää vannettakin...
                                              Ratkaisuista ensimmäisenä otetaan käyttöön kaarien rullaus. Sitten mietin sorvausta. Sitten jotain muuta... Ennen en luovuta ennen kuin kaikki on kokeiltu ;)







                                              Comment


                                              • Takaa vaan kehät kapeemmiksi... Myyt nuo nykyiset pois niin ei jää edes paljon vaihdolle hintaa. Ei onnistu kyllä rullaamalla tai sitten tulee todella törkeä/terävä pokkaus tuohon takalokarin kaareen...

                                                Comment


                                                • Se ois niin helppoo sit... Mutta toisaalta, on mulla tuossa noi "varakehät" vielä tallella, eli 2cm kapeammat (9,5" vanteista). Pitäis vaan saada samaan kiiltoon kuin nuo vanteet. Järkihän tässä itselläkin sanoo, että ei onnistu tuolla kuvien yhdistelmällä. Eli kai mä koitan suosilla kapeemmat kehät vaihtaa, prkl :(


                                                  EDIT: Olli, vois olla joo, mutta ei toi oo oikein enää omaan silmään passeli, kun yritän kuvitellä lopputulosta kaikesta huolimatta :D 2cm kapeemmalla kehällä toi vanne tulis enää pari senttiä rullaamattomasta kaaresta ulos. Ja kun noi 2cm kapeemmat kehät on varastossa, niin kai ne pitää kiillottaa ja lyödä alle.

                                                  Heikki: Överi saa ollakin, mutta tää nyt ehkä on liian överi :D
                                                  Viimeksi muokannut JS1984; 17.5.2011, 21:19.

                                                  Comment


                                                  • Härskit!! Pienen viilauksen jälkeen varmasti buenot. Nyt näyttää siltä Hondalta, jonka kuva oli stance poke stretch -ketjussa :D

                                                    Älä nyt mitään kehiä rupee vaihtaan, kun on tommoset herkut käsillä. Albanzolla vois olla ideoita, miten kulutuspinta saadaan kaaren sisään ;)

                                                    Comment


                                                    • Överi on vaikka miten pokkailisit

                                                      Comment


                                                      • Etupää on ihan siedettävä, kun vähän rullaa:

                                                        Comment


                                                        • Ei tuossa enää kaarien rullailu kyllä auta joten sun täytyy levittää niitä kaaria pellillä: http://pajalle.com/howto.php?id=a4_b...kaaret&lang=fi

                                                          Comment


                                                          • Jukka pastesi linkin siitä mitä ajoin edellisessä kommentissani :)

                                                            Tuleepas se edestäkin ulos, mutta kyllä toi pokkaamalla ja pudottamalla menee.

                                                            Comment


                                                            • Etupään setuppi on aivan täydellinen. Takapäähän kun sais sopivasti camberia, rullais kaaret ja ja.. no olis se silti aika härkänen ! ;)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X