Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupe quattro -85

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Valitettavasti kuvat ovat joutuneet internet katveeseen. Kuvat palaavat vielä langoille!

    Comment


    • Imusarja

      Nonythänmävastatajusin!
      Katselin tuota imusarjan kuvaa (viimeinen kuvalinkki noista kolmesta tuossa edellä).
      Meinaat siis veistellä vanhasta imusarjasta suurtehoviritysimusarjan sulkemalla päädyn ja lisäämällä kartiokiihdyttimen "plenumin" kylkeen! Sehän onkin paljon helpompi ratkaisu!

      Comment


      • mitenkä autronic on pelannut??onko ollut mitään ongelmia??

        Comment


        • Olihan siinä yksi ongelma. Hall-anturi piiputti ja käynnistyminen oli todella vaikeaa. Käynnistyttyään Autronicin häiriön sietoisuus piti huolen, ettei matka katkennut ennen seuraavaa sammutusta. En vain meinannut uskoa Hall-viaksi. Anturin vaihdolla starttivika kuitenkin lopulta poistui.

          Niin ja toisella kertaa oli jakajan tyhjä kansi jäänyt heikosti paikalle, sai kiven sisäänsä ja ampui anturiosat ympäri jakajaa =)

          Comment


          • Vaikka raportointi on vaientunut, on työkiireiden ohessa ehtinyt vähän omaakin autoa harrastamaan. Välillä projekti on seisonut viikkoja, välillä päiviä, hetkittäin kuukausiakin. Nyt se on kuitenkin jälleen entistä parempana ajokunnossa. Ja hyvältähän se tuntuu, työtunteja on runsaasti takana (mm. pakosarjan, välijäähdyttimen ja ahtoputkien kanssa) ja nyt meno maittaa!

            Kuva.Toinen.
            Ja dynolappu 1.1 ja 1.3bar ahtopaineilla. 390cc suuttimet on käytetty.

            PS. dynopyörissä ei ollut keskiösovitteita -> ravisti ja se näkyy käyrällä.

            Comment


            • jarkko,

              tuonhan pitäis näyttää tältä

              :)

              Comment


              • Näyttää hauskalta...

                Comment


                • Kivat lukemat. Eron entiseen/alkuperäiseen taitaa huomata persdynollakin (en tarkoita Dynodynamicsia).

                  Comment


                  • onko turbo vakio kkk k26??

                    Comment


                    • Kyseessähän on MC2 moottori, jossa on jo k24.

                      Comment


                      • kohtalaisestihan se tehoa antoi.

                        Comment


                        • Ja lisääkin olisi irronnut ellei suuttimien tuotto olisi loppunut kesken.

                          Comment


                          • onhan siitä tuubisarjasta sit jotain hyötyä vakiopakosarjaa verrattuna.

                            Comment


                            • Palvelin päivitysten myötä oli vanha kuvagalleriani joutunut kovin kurjaan kuntoon ja päätin antaa gallerialle uutta verta. Kuvat löytyvät nyt uudessa muodossa paikasta http://jaka.kotipolttoinen.com/gallery/. Joukkoon on tullut joitakin uudempiakin kuvia. Samalla havaitsin, että kuvia on myös paljon ottamatta. Täytyy täydentää, kun auton ympärillä hääräilee.

                              Comment


                              • Coupe quattro: Osa kaksi

                                Useampi vuosi on vierähtänyt ja coupe on tuollaisenaan koettu. Viimeksi se on nähty tosi toimissa Tahkolla 2010 ja sitä ennen kesällä 2008.

                                Koska rataharrastus on vienyt miehen mennessään, on coupesta aika rakentaa ratakelpoinen hauskanpitolaite. Kokonaisuus menee siis kaikin puolin uusiksi. Alusta on tärkein, jarrut seuraavat toisena, kolmanneksi pääsee luotettavus, sen perässä seuraa teho ja muut tekijät.

                                Tavoite on yksinkertainen; katurenkaalla Alastaro aikaan 1:30. Tavoite ei ole helppo, jotta harrastetta riittäisi.

                                Työt alkavat koritöistä. Metalli on riittävästi yhtynyt happeen ja muuttunut suurelta osin ruosteeksi. Kori kunnostetaan, vähän muokataan ja kaaritetaan.

                                Comment


                                • Hienoa. Cq:ssa on paljon hyviä elementtejä, mm. pieni omamassa.

                                  Comment


                                  • Hienoja tavoitteita, mutta kyllä alle 500hv taitaa kuitenkin vähän kitumista olla.

                                    Comment


                                    • Mutta mites puolella kilolla sen luotettavuuden kanssa käy?

                                      Comment


                                      • Asiaa Jarkko, tulihan kanttikoupemies järkiinsä (tai menetti loputkin siitä)!

                                        Jäämme jännityksellä odottamaan tekniikkavaihtoehtojen toteutumista.

                                        Comment


                                        • Niin, ja kerrot sitten kun meet ekan kerran kokeilemaan radalle. Tuun kattelemaan ja kyytiinkin jos Coupeen jää hanttarin penkki.

                                          Comment


                                          • No niin, sukkela kanttikupee ratatoiminnoista puuttuukin.
                                            Joku tällanen toteutus on kuulemma toimivaksi todistettu.. ;)
                                            Attached Files

                                            Comment


                                            • Kovasti näyttää jo aiemminkin mainitulta Trans Amin konehuoneelta. Jään mielenkiinnolla seuraamaan.

                                              Comment


                                              • Jotta kyseessä olisi oikea projekti, tässä kuvia todisteeksi. Sammakkomiesten jutut kertovat Ihodessa puhaltavan hiekkaiset tuulet.

                                                Comment


                                                  No joo, olihan siellä jo "vähän alkavaa" ruostetta. Eli aika oli sopiva aloittaa N:s kunnostus.

                                                  Comment


                                                  • Kappas, siinä ei kauaa nokka tuhissut purkaessa. Näyttäishän tuossa vähän pientä peltihommaa olevan, mutta eipähän iske pussihousulle suru puseroon jos joutuu vähän vaikka parantelemaan. :)

                                                    Asiasta melkein urheiluautoon, olen miettinyt että onko urkin helmakoteloiden levityksellä haettu koriin jäykkyyttä vai onko se puhtaasti esteettinen varuste? Toisaalta tähän jos/kun tulee kaaret niin eipä sillä väliä. Kori jäykistyy aikalailla muutenkin.

                                                    Comment


                                                    • Siellähän on Mathias Rust laskeutunut vähän sinne sun tänne.

                                                      Comment


                                                      • onko urkin helmakoteloiden levityksellä haettu koriin jäykkyyttä
                                                        On löydettykin

                                                        Comment


                                                          Tuohan on naurettavan hyvässä kunnossa ! Ainakin kun vertaa muutaman vuoden takaisiin muistoihin kun itse oli yhtä surullisessa tilanteessa. Kun kaikki vaikutti valmiilta maalaukseen tuli vastaan vielä katon jäykisteiden alta alkanut hapatuminen..

                                                          Comment


                                                          • Sääennusteet pitivät paikkansa ja hiekka lensi runsaasti. Kuvia. Seuraavaksi luvassa runsaasti peltitöitä. Kaikki korjauskohteet olivat jo tiedossa olevia.

                                                            Comment


                                                            • Puoli vuotta edellisestä viestistä. Viimeiset kaksi kuukautta projekti on ottanut edistysaskeleita. Ennen pidempää kertomusta, laitan yhden kuvan alkupalaksi.
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X