Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupe quattro -85

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nyt näyttää asialliseslta!

    Comment


    • Aito tiisseri. :) Hienot kaaret, mistä löysit?

      Comment


      • Jarkko on oikeilla jäljillä.

        Comment


        • Paras 2.Ryhmä :)

          Comment


          • Ruostepaikkaukset alkavat olla tehty. Takajalkatilan saumat paikattiin, helmat uusittiin ja -87 kolarikorjauksen jälkiä korjattiin. Coupe quattrossa on muovihelmat, joiden tilalle päätettiin tehdä täysin omat koriin hitsatut helmat. Kaikki alustan moninkertaiset peltisaumat on poistettu ja hitsattu migillä umpeen.
            Attached Files

            Comment


            • Koriin on tehty joitakin muutostöitä. Pakoputkelle tehtiin kunnon tila laajentamalla kardaanitunnelia apukuskin puolelle. Pakoputken ulostulolle on tehty läpivienti helman lävitse. Akulle ja polttiainelaittelle on tehty kunnon kotelo takapenkille.
              Attached Files

              Comment


              • Putken läpiviennin kanssa uskaltaisin ennustaa resonssiongelmia ellei putken lämpölaajenemista riittävästi huomioida. Muuten kyllä siisti läpivienti.

                Vaan eipä taida enää orkkis matot sopia matkustajan lattialle ;)

                Comment


                • Oho, aikamoista rakentelua. Jännä akseliston rakenne joka pilkistää tuossa nosturissa ollessaan, pärjää varmaan ilman vakaajaa?

                  Comment


                  • Tästä taitaa nyt olla kaukana "sivulistailu". Ja se on oikein.

                    Comment


                    • Muutaman kuukauden tauon aikana suunnitelmat etenivät niissämäärin kohti kompromissitonta rata-autoa, että katsastustoiveet on heitetty syvälle roskiin. Katuliikennettä auto ei enää tule näkemään.

                      Syyläri on nyt isohko kolmikerros ja revityllä lamellilla varustettu 860x430cm kenno. Se sijaitsee takaluukussa. Ilma imetään apurungon takaa kauhalla ja poistetaan takaluukun läpi auton taakse.

                      Koska Coupe quattron pyöränkotelot ovat varsin vaatimattomat kunnon rengastukselle, tuli vietettyä useita iltoja sopivaa ratkaisua etsien. Lopulta löytyi omaa silmää miellyttävä lasikuitulevike. Toistaiseksi pidätän tiedon levikkeiden alkuperästä itselläni. Levikkeet mahdollistavat jopa 255 takarenkaan ja auto madaltuu nyt ehkä 15cm alkuperäisestä korkeudestaan (suora parannus painopisteelle).
                      Attached Files

                      Comment


                      • Tästä kyllä tykkään. Mukavia ratkaisuja tehty ja kaaret näyttää hyvältä vaikka onki kusilaitua. :)

                        Comment


                        • Tuleeko tämä projekti näkymään tulevaisuudessa Time Attackissa tms ratasarjassa? Ainakin potentiaalia olis, jos pistääs jousituksen yms esti aivan uudelle tasolle.

                          Edit: toki siinä vaihees kannattais mopedi karata ehkä vieläkin enemmän korimuutoksis :)
                          http://3.bp.blogspot.com/_ylXAZECGDT...Mlc/s400/4.jpg

                          Comment


                          • Tässä on lähtenyt mopo keulimaan ihan oikeaan suuntaan.

                            Comment


                            • Pakoputken ulostulon kun tukee yhdellä reilunkokoisella kumityynyllä, niin ei varmaan ole ongelmia kolinan suhteen. Oma ratkaisu on ollut ainakin toimiva, ei hirveästi pönttö heilu: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi%209...a/IMAG0449.jpg.

                              Asiallista rakentelua kyllä!

                              Comment


                              • Jännä akseliston rakenne joka pilkistää tuossa nosturissa ollessaan, pärjää varmaan ilman vakaajaa?
                                Käsittääkseni autoon on tulossa perusrakenteeltaan vakion kaltainen mcpherson-tuenta. Todettakoon myös että tähän mennessä ei ole sellaista rata-autoa vielä keksitty (mukaanlukien formula-tyyppiset) jossa vakaaja olisi tarpeeton, vaikka se teoreettisesti onkin mahdollista.

                                Tein tuossa eilen illalla joutessani Jarkon syyläriratkaisusta hieman karkeaa virtaussimulointia. Virtausnopeudet aika hurjat, mutta pienemmilläkin nopeuksilla virtaus käyttäytyi paljolti samankaltaisesti. Tuotekehittelyn varaa siis vielä jäi, katsotaan mitä keksitään. :)

                                http://mrcrossfire.kuvat.fi/kuvat/pi...arivirtaus.mpg

                                Comment


                                • Käsittääkseni kiinteästi koriin asennettu rautaputki ei vaadi 22mm saati 23mm vakaajaa. Todettakoon sen verran, että karting autot ovat ilmeisesti jossain määrin rata-autoja?

                                  Comment


                                  • Karting-auto on hieman tulkinnanvarainen juttu. Toisaalta koko laitteessa ei ole jousitusta lainkaan, toisaalta voidaan myös sanoa että auton runko toimii niin jousituksena kuin myös kallistuksenvakaajana.

                                    Comment


                                    • Entäs kummit?
                                      Aktiivijousitushan tähän pitäs laittaa :)

                                      Comment


                                      • mä oon jossain nähny tollasen samanlaisen kartaanitunnelin levityksen :)
                                        nyt tosin jos sellasta tekis niin mankelilla peltiin muoto ni jäis pakotuuballe enemmän tilaa. onneks tosin ei tarvi kun omassa on kartaanitunneli täytetty pakohormilla...

                                        Comment


                                        • Aktiivijousitushan tähän pitäs laittaa :)
                                          Olisihan se hienoa sitten varikolla jäähdytellä tällä lookilla ;)

                                          Comment


                                          • Maaliskuussa loppui migista hitsauslanka ja samalla loppui myös into.

                                            Auringon noustessa ja ratojen kuivuessa siirtyi kiinnostus enemmän moottoriurheilun mekaanikko puolelle. Välissä rakennettiin yksi kokonainen kilpa-autokin (http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=168439). Kolme kuukautta ehti taas vierähtää, mutta Merrantin, PasiN ja muutamien muiden projekteja katsellessa alkoi taas rakennusinto nostaa päätään.

                                            Autoa sisään ja laikka laulamaan. Mielessä olikin jo muhinut Terhon mallinnukset syylärin ilmanotosta ja se odotti enää toteutusta.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                            • Eiks tästä vois suoraan rakentaa pitkä-akselisin S1-replikan... kun on mopo näin kivasti lähteny keuliin ja auto on pelastettu museonnilta :)

                                              Comment


                                              • Tästä tulee onneksi paljon parempi kuin joku S1-replica.

                                                Comment


                                                • Tarkoitan lähinnä ulkokuorta siipineen ja väreineen, nykytekniikalla toteutettu jousitus ja muu alusta on varmasti 10 kertaa parempi sekä pitempi akseliväli tekee autosta huomattavasti rauhallisemman ajaa.

                                                  Comment


                                                  • S1 ei ole minun unelmani vaikka sinun unelmasi olisikin.

                                                    Haluan luoda jotain ainutlaatuista jäljittelemättä mitään. En ole visuaalinen virtuoosi, mutta erilaisia asioita osaan yhdistellä ottamatta suoraa kopiota 80-luvulla keksitystä.

                                                    Comment


                                                    • Komppaan Jarkkoa, S1 on jo niiiiin nähty ja eilisen juttu (rumakin vielä). Jarkon suunnitelmat tietäen harmittaa etten itse toteuttanut rapeessani samaa.

                                                      Comment


                                                      • Onko tämä rojekti edennyt...?

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X