Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 "evoluutio etenee"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Joku vois kohta vissiin vaihtaa ton otsikon paremmin aiheeseen sopivaksi. :)

    Nyt alkaa olemaan konstit vähissä. Monenmoista vikaa löytynyt, mutta ahtopaineita ei vaan löydy.

    Ensin oli tuo dumpin vika, joka korjattiin ja ahtopaineet nousi hetkeksi yli barin, mutta sen jälkeen ei noussut enää yli 0.7:n.
    No, tutkittiin lisää ja löydettiin pakosarjasta halkeama, joka korjattiin ja koeajolle. Paineet ei siltikään nouse kuin ekassa vedossa 1 bariin ja sen jälkeen nousee maksimissaan 0.7:ään. Kierrosten noustessa tippuu siitäkin 0.5:een.
    Kiersin hukkaportin jousta tiukemmalle, ei vaikutusta. Kiersin mekaanisen säätimen kokonaan kiinni... EI VAIKUTUSTA.
    Ahtovuodot on tarkistettu ja auto pelaa muuten hienosti,ei pätki eikä röpötä.

    Mikä helvetti tossa on vikana??? Tulitikkua vaille valmis tapaus...

    Comment


    • #62
      Jos ei ole ahtovuotoja niin veikkaisin hukkaporttia edelleen. Vaihdappa Audin hukkaporttiin niin pitkä säätöruuvi, että saat varmasti ruuvattu sen täysin kiinni. Tai sitten jos pystyy helposti tukkimaan sen hukkaportin lähdön pakoputken suuntaan.
      Jos nousee paineet silloin normaalisti niin vika hukkaportissa. Veto kyllä kannattaa lopettaa kesken, tuon kokoisen föönin pitäisi kuitenkin ilman hukkaporttia työntää sen 3bar :D

      Comment


      • #63
        Jep, vedin ruuvin kiinni asti ettei portti pääse aukeamaan, niin paineet nousi niinkuin pitikin.
        Mistäs Audin portin tilalle sopiva parempi hukkaportti? Ei sais nousta Audin porttia korkeammalle, kun tuo on jo todella lähellä konepeltiä. Vastaavaa Audin porttia en halua.

        Comment


        • #64
          bolt-on ratkaisua tuskin löytyy,laipan joudut vaihtamaan.

          Comment


          • #65
            Laippamuutos ei haittaa, mutta mieluummin rakennan välikappaleen kuin vaihdan pakosarjaan koko laipan. Se on sen verran iso homma ottaa pakosarja irti pelkästään laipanvihdon takia. Siksi se hukkaportti saisi olla mahdollisimman matala.

            Tuo GT40 turbo on vissiin sopiva johonkin 9000+ kierrosta kiertävään koneeseen, kun 1.5 baria on mulla vasta jossain 6K kierroksen kohdalla. Mikä olis sopiva turbo tuon tilalle, joka heräis aikasemmin ja silti riittäis sinne +500 alueelle? Vai olisko apua jos vaihtasin pakopesän a/r:ltään pienempään?
            Viimeksi muokannut frosty; 13.12.2009, 15:20.

            Comment


            • #66
              taitaa korkeuden kanssa tulla ongelmia,jos se nyt jo on lähellä konepeltiä.

              kyllä pakopesän pienentäminen,vähän auttaa heräämiseen.

              Comment


              • #67
                Jos korkeuden kanssa ongelmaa niin pystyisikö uutta hukkaporttia kääntämään hieman. Eli vaikka pieni pala putkea väliin ja kallistaa hieman vaikkapa kohti venakopan etukulmaa. Kuvista päätellen voisi onnistua.

                Comment


                • #68
                  Kyllä se pitäs onnistua. Tai leikkaan peltiin reijän :) Ei tosta vehkeestä tollasenaankaan hyötyä ole.

                  Jos jollain on nurkissa tähän sopivaa hukkaporttia, nyt olis mahdollinen markkinarako. Vissiin vaihdan turbonkin hieman pienempään tai ainakin sen pakopesän. Niitäkin voi tarjota jos sattuu olemaan ylimääräisenä tallinhyllyllä.

                  Mihinkä asti tuollainen hx40 super piisaa? Se vissiin herää hieman herkemmin kuin tuo mun GT40?

                  Comment


                  • #69
                    superi samankokoluokan ahdin,noin 600hv.

                    heräämisestä ei tietoa.

                    Comment


                    • #70
                      Eikö kellään ole myynnissä hyvää hukkaporttia? Teppo?
                      Mieluummin maksaisin Audi-harrastajalle siitä, mutta huomenna sellanen täytyy jostain tilata.

                      EDIT. Hukkaportti tilattu.
                      Viimeksi muokannut frosty; 15.12.2009, 01:05.

                      Comment


                      • #71
                        minkä portin tilasit??

                        Comment


                        • #72
                          Mihinkähän teholukemiin 2x GT2560R RieSassa pääsis?
                          Jos olen oikein ymmärtänyt niin n. 560 hv?
                          Missähän vaiheessa tuollaiset sitten herää..?

                          Netistä bongasin jonku S4 (2.7 BiT) jossa oli 2x GT2860, ja nekin heräsi jo n. 3500 rpm kohdilla kunnon vetoon, ei paha...

                          Aattelin vaan että jos turbot vaihtaa niin ois kait sama laittaa kerralla vähän isommat ettei ala jo 2 viikon jälkeen tuntua mopolta... =)
                          Ei vaan taida koneessa sisuskalut kestää kovin suuria föönejä..?

                          Comment


                          • #73
                            Alkuperäinen kirjoittaja kessu74 Näytä viesti
                            minkä portin tilasit??
                            Tilasin tuon..

                            http://www.turboneticsinc.com/node/92


                            Turbon vaihto alkaa olla välttämätöntä, kun ei joka kerta viitsis vinguttaa sinne +6000 kierroksille että jotain tapahtuu. Alle 1 barin meno ei ole juuri sen kovempaa kuin emännän 4.2 S6:ssa.

                            Comment


                            • #74
                              www.hevosvoima.com tuo malli on tarjouksessa 330eur,ethän turhaan tilannut ameriikasta??

                              Comment


                              • #75
                                En kun juurikin tuolta tilasin. Ameriikasta tilattuna olis tullut kalliimmaksi kuin tuo tarjous, plus siihen vielä tullihässäkästä koituva vaiva.

                                Aika huimalta kuulostaa tuo tehoalue, jolle ne mainostaa tuon sopivan. Mistähän tuohon sopivat V-band laipat löytyis, kun siinä ei tule mukana niitä pakosarjaan hitsattavia laippaloita?

                                Comment


                                • #76
                                  aika tyhmästi jos ei tuu mukana,tialin porteissa tulee.

                                  sorvarilla joudut teettämään

                                  Comment


                                  • #77
                                    Niin tuolla lukee ettei tule mukana, mutta aika näyttää. Jos ei niitä paketista löydy, niin sipasen töissä sopivat palikat sorvilla.

                                    Sitten pari teoreettista kysymystä..
                                    1. Syökö pienempi pakopesä .83 -> .63 paljonkin turbosta saatavaa huipputehoa?
                                    2. Kuinka paljon normaali 3-tuumainen katti (ei kisakatti) ahdistaa putkistossa?
                                    2.1 Onko hyötyä napata se katti pois sieltä välistä ja laittaa kerran vuodessa takasin?

                                    Comment


                                    • #78
                                      1.se vähän riippuu,esim sun tapauksessa .83 vähän liian iso,.63 pesällä huipputeho ei välttämättä laske yhtään.

                                      mutta jos .83 olis sopiva,silloin .63 pakopesällä huipputeho laskisi.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Juu, tuo vahvisti mun epäilystä myös. Tollasenaan .83 on liian iso.
                                        .63:lla tietysti sitten alkaa sylkemään kankia ulos jos/kun alavääntöä alkaa löytymään.

                                        Ne pirun kanget kummittelee mielessä kokoajan. Pakko alkaa suunnittelemaan siihen jotain ratkasua.

                                        Comment


                                        • #80
                                          pitäisin 500nm kipurajana vakio veiveille

                                          Comment


                                          • #81
                                            Kannattaako tollaseen 130 tkm ajettuun alkaa kankia vaihtamaan, vai rakentaakko kokonaan toinen kellari tallissa valmiiksi ja sitten niksnaks vaihtaa paikalleen?

                                            Comment


                                            • #82
                                              Jos kilsoja oikeesti noin vähän niin luultavasti hoonaus ja uudet renkaat riittäää

                                              Comment


                                              • #83
                                                Tottakai tuossa olen ihan myyjän sanan ja mittarilukeman varassa.
                                                Jotenkin tuntuisi kuitenkin helpommalta tehdä toinen alakerta erillään, niin saisi pidettyä auton ajossa.
                                                Meidän asuinpaikasta johtuen tarvitaan perheen molempia autoja käytännössä päivittäin. Parin viikon pajareissu sekottaa pakkaa jo pahasti.


                                                BTW, tämä on muuten juurikin tuo mun auto.. Kuvat ei pelaa enää, mutta ilmotus löyty

                                                http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=80081
                                                Viimeksi muokannut frosty; 16.12.2009, 11:17.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Tänään rapsahti clubilaskukin vihdoin luukusta. Eräpäiväkin oli menny jo paripäivää sitten.. Laskun päiväys ja eräpäivä oli sama päivä. :)
                                                  Toivottavasti siitä ei mitään karhulaskua tule sen takia.

                                                  Tuleekos ne tunnukset ja oikeudet jäsenosioon sieltä automaattisesti vai tartteeko mun jollekkin jotain ilmotella?

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Tuskimpa karhutaan.
                                                    Tunnukset ilmaantuu automaattisesti, maksun näkyessä kerhon tilillä.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Ookoo, siis odotellaan.

                                                      Tässä just työmaalla metsästän 4-tuuman putkea dp- ja pakoputkitarpeiksi.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Superin tarinaa täällä ( + 2 x 3" purkisto -kuvia):
                                                        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=66477&page=4
                                                        Viimeksi muokannut Tommy200rs; 18.12.2009, 07:03.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Voi olla melkoinen sovittaminen 4" pakoputkiston kanssa.. Älä ainakaan uneksi ajavasi autolla mitään metsäteitä =)

                                                          Itse aion omaani viritellä jotain keväämmällä, ehkäpä 2x2,5".. Tällä hetkellä kiusallisesti roikkuva 3".

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Mulla on David Brown vuosimallia '67 ja 800 Renegade sinne mettätielle. ;)

                                                            Nuo putkitarpeet on tulevaisuutta ajatellen. Lähinnä 4-tuumaista dp:tä haaveilin, mutta työmaalta löyty komiata 90mm rosteriputkea ja sylillinen mutkia. Sehän ois niinkus apaut 3,5 tuumaista. Luulisi sen piisaavan..

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              kyllä se aikapitkälle piisaa,varsinkin jos hukkaportin putki on suoraan ulkoilmaan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X