Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 "evoluutio etenee"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jotain on todellakin pielessä. Tänään ei ahdot noussu enää kuin 0.3 baariin, eli 1.1 baaria uupuu. Kuulee jo ahtimen äänestäkin ettei se ahda. Kierrokset saa vedettyä rajottimeen asti mutta paineen nousu pysähtyy 0.3:een.
    Piru kun olis aikaa tehdä tolle jotain, kun kokoajan on jotain muuta mukamas tärkeempää puuhaa. Masentavaa ajella kun ei se mene mihinkään.

    Comment


    • Onhan ahdin nyt oikeasti kunnossa? Jos koko ajan laskee saadut ahdot, voipi siellä olla siivistö/laakeritkin saaneet kipeetä ja ei yksinkertaisesti jaksa enää pyörittää? Imuputki irti ja testaat sormin akselin päästä.
      Tuli vain mieleen tuosta, kun sanoit että kuulee ahtimen äänestäkin, ettei ahda.. Mitä tämä ääni tarkoittaa?

      Comment


      • Sellanen vinkuna sieltä kuuluu kun paineet tarpeeks nousee mutta nyt sen kuulee ettei nouse. Ahdin oli just irti ja ihan hienosti pyöri, eikä välyksiä tuntunut suuntaan tai toiseen.

        Katissa on pakko olla jotain vikaa. Vaikuttaako se tähän on eri asia, mutta ennen autossa ei kyennyt normaalisti keskustelemaan. Nyt ei kuulu mitään putkesta ajossa, pelkkä dumpin suhahtelu ja moottorin ääni.
        Viimeksi muokannut frosty; 4.1.2010, 16:38.

        Comment


        • kannattaa katti nyt aluksi tarkistaa,jatketaa sen jälkeen tutkimuksia

          www.hevosvoima.com tuoltaa löytyy isoja katteja 3,5" ja jopa 4"

          Comment


          • Katti kokonaan pois välistä ja testilenkille. Omalla vastuulla kyllä, mekkala suhteellisen raju pelkällä downpipellä :D

            Comment


            • Kyllä katti on lähdössä välistä pois ja tilalle tulee suora putki.

              Ravistelin pakoputkea äsken niin katin sisällä on jotain irrallaan, eli leimaa varten täytyy kuitenkin hommata uusi katti. En kerkeä sille tekemään ennen huomisiltaa mitään, mutta informoin kyllä miltä vaikuttaa heti kun katti on pois.

              Comment


              • Noniin, katti oli puoliksi tukossa ja puoliksi ihan jauhona. Nyt pelaa paremmin ku ikinä tähän asti. Paineet (1.5 bar) on jo 5000 kierroksella ja potkii sitä ennenkin ihan erilailla kuin ennen tätä kattiongelmaa. Taisi se vanha hukkis kuitenkin hiipiä auki ennen aikojaan tai sitten katti on ollut hivenen tukossa kokoajan.

                Mutta nyt pelaa niinkuin pitää, jopa paremmin kuin kertaakaan minun aikana. Kiitos kaikille hyvistä neuvoista. Nyt ruuvaamaan ne clubi-kilventaustat kiinni.

                Comment


                • hyvä että vika selvis.

                  tuskin hukkaportissa vikaa ollut,mutta onpahan nyt isompi portti tulevaisuutta ajatellen.

                  ehkä kannattaisi penkissä käydä katsomassa seokset että on tontilla,jos katti ollut silloin jo pikkusen tukossa, kun viimeksi on säädetty.

                  voimaakin saattaisi antaa nyt enemmän.

                  Comment


                  • Totta, mutta seokset on kyllä ollut rikkaalla kokoajan. On se silti kyllä parempi varmistua asiasta. Saa samalla tehot taas paperille.

                    Comment


                    • Nonni, nyt tarvittas yks kappale hyviä kannentiivisteitä.
                      Olisko Tepolla ehdotuksia? Jotakin vakiota parempaa sinne tarvittais vissiinkin.

                      Comment


                      • Ei taida orkkista paremppa löyty.

                        Comment


                        • Niin siis onko tämä faktatietoa? Vedet tulee höyrynä putkesta, eli vakio antautui..
                          Jostain luin että olis pahvisia ja peltisiä, vielä en tiedä kumpi tuossa on, mutta sen tiedän että se ei kestänyt.

                          Comment


                          • Peltinen kestää 700++ tehoja joten jos moinen autostasi on mennyt niin vika ei ole pahvissa vaan jossain ihan muualla eli nakutuksessa.

                            Comment


                            • Onko sulla niitä peltisiä tiivisteitä?
                              Luulen vahvasti että tuossa on mulla ollut pahvinen.
                              Viimeksi muokannut frosty; 13.2.2010, 12:02.

                              Comment


                              • En tiedä oliko syy nakutuksessa vai missä, mutta Motonetista ostettu paisuntasäiliönkorkki oli halki. Samaan hengenvetoon tarkistin vaimon autosta vastaavan korkin, niin yllätys olikin suuri kun tyhjäkäynnillä ehjän korkin alta nousee höyryä. Taitaa olla viisainta pysyä alkuperäisessä osassa noiden osalta.

                                Pakokanavien mukaan 2-sylinteristä on vedet putkeen päässeet.

                                Tepolta taas vallan nopeeta toimintaa. Osat oli kotikylän matkahuollossa alle vuorokaudessa tilauksesta.

                                Comment


                                • Jepulis jee, massatiivistehän se sieltä löyty. Ei se näköjään kestä syöttää 2 baria. :)

                                  Pistän kuvan tiivisteestä myöhemmin kun lopettelen tältä päivää.

                                  Paitövei, pystyykö tätä aihetta siirtämään projekteihin? Alkaa sopimaan jo paremmin sinne. Kesän aikana on kuitenkin tarkoitus tehdä tuohon autoon yhtä sun toista.


                                  EDIT.

                                  Tuossapa kuvaa tiivisteestä...



                                  Viimeksi muokannut frosty; 18.2.2010, 02:15.

                                  Comment


                                  • onko moottoripuolelle tulossa päivitystä??

                                    Comment


                                    • Siirretty. Voisit Riku käydä aloitusviestiä muokkaamassa alueelle sopivammaksi.

                                      Comment


                                      • Jep, muokkailtu.

                                        Kessu, kyllä on.
                                        Kone avataan uudestaan kunhan kelit lämpenee niin että työmatkat pärjää mönkijällä. Hoonataan, laakeroidaan ja rengastetaan tai sitten vaihtoehtoisesti kasataan uusilla männillä parempien veivien (Rosten) kanssa.
                                        DevilsOwn Stage 1-ruutta on tallissa jo odottamassa.

                                        Kannelle tehdään jotakin, mutta luulen että etsin toisen kannen josta se tehdään. Tuossa nykyisessä on tulppien ja pakoventtiilien väleissä useampi halkeama. Kanavat siistitään, sovitetaan sarjoihin ja nokat vaihdetaan tarkoitukseen sopivammiksi. Aika paljon näkyis olevan heittoa ainakin imusarjan ja kannen välisessä liitoksessa. Kannen kanavan alapinta on toista milliä ylempänä kuin imusarjan vastaava.
                                        Pakosarjakin olis tarkoitus vaihtaa mustaan ja laadukkaampaan. Tuossa rosterisarjassa on hitsaus saumat jonkun kesämiehen kötöstelemät, kun jälki sisäpuolella on ihan hirveetä.

                                        Kaikennäköstä tekis mieli tehdä, mutta välillä pitää vaimolle perustella miten ehdottoman tärkeä juttu se uusi veriruisku tai kankisarja on. Osa muutoksista tehdään vähän pidemmällä juoksulla, mutta kaikki on tarkoitus tehdä. Ja auto pysyy käyttöautona tehoista riippumatta.


                                        BTW, yllättävän hyvin tuo paperi -tiiviste kesti kun autolla on ajettu 1.4 barin ahtopaineilla puolisen vuotta. Nyt hieman reippaampaa vetoa 2 barilla se ei sitten enää kestänytkään. "Hyvin se meni ennen ku hajos." :)
                                        Viimeksi muokannut frosty; 18.2.2010, 11:39.

                                        Comment


                                        • Nonnii, päivitystä tilanteeseen. Auto on kasassa ja pelittää taas hianosti. 5km:n työmatkasta tuli sadan kilometrin testilenkki. :)

                                          Auton kilometrimääräkin saattaa suurinpiirtein pitää paikkansa. Sylintereissä oli hyvin hoonausjäljet näkyvissä, eikä tuntunut minkäänlaisia pykäliä. Siitä on hyvä edetä...
                                          Viimeksi muokannut frosty; 26.2.2010, 19:00.

                                          Comment


                                          • Tietääkös kukaan mistä saisi netistä tilattua palat UFO:hin? Koitin ettiskellä, mutta ei ainakaan ensihätään löytynyt.
                                            Vai löytyykö Tepolta suoraan?

                                            Sitte saa tietäjät neuvoa hyviä nokka-akseleita +600hv alueelle. Ne olis ostoslistalla seuraavana yhdessä säädettävien pyörien. Tehotavotteeseen sopivaa bensapumppua ja kytkintä saa myös suositella. Mahtaako "044" riittää tuohon?
                                            Kasailen hikkupiljaa osaläjää kesää varten kun moottori nostetaan pöydälle.

                                            Comment


                                            • ufoja saa Tepolta,mutta hinta on suolainen.hp2 jarruja ovat noihin vaihdelleet.
                                              044 rupee oleen aika tapissa noissa tehoissa,pienellä bensanpaineella piisannee.2x044 rinnan niin piisaa pitkälle.
                                              schrickin nenät laadukkaita,hyvät noihin tehoihin.
                                              1massa vauhtipyörä,sintterilevy ja sre asetelma noin 700nm.

                                              Comment


                                              • Tepolta saa myös päivitys setin noihin jarruihin, voi alkaa ufoja ahistaa noilla tehoilla. :)

                                                Comment


                                                • Nyt tähän hätään tarviin vaan uudet palat kun nyt syö metalli metallia. Päässy pirulaiset loppumaan kesken hauskimpien kelien.
                                                  Kattelee niitä uusia jarruja sitten paremmalla ajalla.

                                                  onkos tuo nyt sama "044"?
                                                  http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=28-1215

                                                  Comment


                                                  • Hyvältä näyttää juu, mutta mun taidot tällä koneella rajottuu tänne foorumille kirjotteluun ja sähköpostin lähetykseen. Eli nou kän duu. Mä en tosta ebaystä ymmärrä yhtikäs mittään.

                                                    Ja itselleni vastaten, tuo Motonetin pumppu on juurikin se sama Boschin "044" jota kaikki hehkuttaa. Minusta tuo ei ole kovin kammottava hintakaan.
                                                    034:n äijät väittävät tuoton riittävän yli 700 hevosvoimaan... Tuplana riittäisivät sinne 1600 hevoseen. :)

                                                    Comment


                                                    • 600 on se terveellinen raja. Jos yhden pumpun meinaat vaan laittaa niin helpointa pistän vakion paikalle tankkiin:
                                                      http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=50328

                                                      ufo-palojen hinnan saan vasta maanantaina.

                                                      Comment


                                                      • Laitatko sen hinnan suoraan spostiin niin saadaan se homma samantien eteenpäin.

                                                        Se bensan saanti ei saa toimia jarruna tulevaisuuden virityksiä varten, eli täytyy nyt vielä suunnitella sitä pumppuhommaa.

                                                        Tässä olen nyt kahden vaiheilla muutenkin että mille linjalle lähden.
                                                        Pidänkö ns katusiistinä, vai annetaanko karata suosiolla käsistä.

                                                        Comment


                                                        • Kyllä ufoihin pitäis löytyä palat ihan tarvikeliikkeestäkin, ainakin sieltä minä hommasin, eikä edes ollut kalliit. Remsa merkkiset osanro. 600-32800, ja maksoivat 27?, tosin niihin ei tullut kulumishäly johtoja mukaan.

                                                          Comment


                                                          • Varmaan löytyykin, mutta kun en asu lähimainkaan mitään varaosaliikettä, niin menee hirmusen vaikeeksi niitä lähteä jostain isommista kaupungeista kyselemään ja tilailemaan.
                                                            Sitäpaitti, maksan aina osista mieluummin kanssaharrastajalle. :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X