Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
"Museo"-Urkki
Collapse
X
-
Tuskin kysely kuitenkaan velvoittaa mihinkään? :) Vaikka eipä tuo mikään valtionsalaisuus ole, noin 630?. Halpa vero kompensoi kallista ostohintaa, harvoin toteutunut etuus.Hyvä homma, kerroppa sitten niitä tietoja, varsinkin kun niitä muiltakin kyselit (vai pitääkö odottaa tilastoja?).
Kilpiä unohdin erikseen katsastuksen yhteydessä pyytää perinteisiksi, mutta tarkoitus tosiaan oli ottaa ilman eu-merkkejä.
Comment
-
Tuohan kuulostaa hyvältä summalta kartuttaa valtion kassaa.
Tosin näytit laittaneen senkin kuluerän korkoineen nettiautonhintaan. ;)
edit: Minusta tuo sinun hintapyynti on jokatapauksessa aikalailla kohdallaan, vaikken autoa ole livenä nähnytkään.Viimeksi muokannut Vänni; 17.2.2010, 11:55.
Comment
-
Tuleehan sitä väkisin muitakin, ylläpidollisia kuluja.
Sitä paitsi foorumilla vieläkin sama hinta
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=84431
Comment
-
Eilen irtosi tankki. Onneksi otin pois koska auton seistessä oli kosteus päässyt tankkiin ja sisäpinta oli ympäriinsä pintaruosteessa. Pari tuntia tuli eilen sitä huuhdeltua mm. painepesurilla yms. ja nyt on varsin siisti ja roskaton. Tarvitsee laittaa varmuuden vuoksi väliaikaisesti isohko karkea esisuodatin tuolle auton omalla suotimelle jos sieltä jotain pientä vielä irtoaisi.
Comment
-
Tänään taas reilu 10h hiontaa takana, tiedän mukavampaakin tekemistä. Yllättävän mukava tätä on tehdä kun ei ole ruosteenraiskaama ja kun autoa aikanaan suunnitellut nahkahousu ei ole vielä pyöreää muotoa tuntenut. Huomenna jatkuu hionta.
Tänään tuli tilattua osia saksasta, kattoluukun tiivistettä, yms. pikkuosaa. Huomenna mahdollisesti toinen tilaus vielä sisään.
Comment
-
Äijillä on 25 vuotta kokemusta audien maalauksista, suosittelen tulemaan paikanpäälle opettamaan ;)Puki nyt nuo lasitkin vaan pois. Harmittaa maalausta seuraavana päivänä jos vaan teipillä yrität fuskata.
Se on maalattu aiemminkin irroittamatta laseja ja se tehdään nytkin takaisin päin niin, tiivisteet tietysti käännetään ylös jotta saadaan hiottua ja maalattua altakin. Eli ei, siinä ei fuskata ketään. Enempää hyviä neuvoja miten maalaus kuuluu suorittaa ei kaivata, kiitos.
Comment
-
Eieiei, Mikko. Ei tosta sun touhusta tu taaskaan mitään.
Totta vitussa sun kuuluu tehdä niinkuin foorumilla kerrotaan näkemättä ja koskematta autoa.
Äläkä nyt jumalauta ainakaan Isääs tai sen työkavereita kuuntele, ei ne kuitenkaan tiedä miten maalaus tehdään.
Nehän maalaa jollain vesiväreilläkin jo nykyään..
Voisin yrittää ehtiä neuvomaan sua lisää, joku ehtoo maalamolle..
Comment
-
En kanssa jaksa koskaan ymmärtää miksi ne hiton lasit pitää aina jättää maalauksen ajaksi paikoilleen, tehdään pohjatöitä kymmeniä tunteja mutta sitten 5min lasien poistoon ja vartti asennukseen on liikaa. Varsinkin kun niitten alta usein löytyy korjattavaa, vaikka muuten olisi hyväkuntoinen hylsy.
Comment
-
Kiitos tasokkaasta kommentista, tätä linjaa voinee jatkaa vaikka suomi24 foorumilla yms.Hyvä, että jaksatte ne tiivisteet kääntää ylös :)
Tervetuloa paikanpäälle etsimään, auto on nyt hiottuna hallissa, vielä ei sitä kokemusperäistä ruostetta ole löytynyt tuosta 29-vuotiaastakaan.Ja taas tästä ruostumisesta audeilla on yli 25v kokemus ;)
Ei ole yllätyksiä tiivisteen joka sentti on käyty kahdesti läpi irroittaessa sitä maalipinnasta ja puhdistaessa välin. Ruostetta sieltä ei löydy.tiivisteen alta voi löytyä yllätyksiä
Tässäkin tapauksessa olisi silkkaa idiotismia irroittaa laseja, toki irroittamatta jättö lisää käsityön määrää hieman, mutta lopputuslos 100% sama. Osaa listoista ei ole saanut enään vuosiin ja niiden sullominen takaisin ei todellakaan ole ihan pikkuhomma. Takalasia lämmittimellä ei ole saanut 90-luvun jälkeen alkuperäisenä ainakaan. Tiivisteet on täysin ehjät ja siistit, irroitus vaurioittaa niitä todennäköisesti ja ne eivät myöskään ole mistään halvimmasta päästä.miksi ne hiton lasit pitää aina jättää maalauksen ajaksi paikoilleen
Ihan kaikissa autoissa tuo ei onnistukaan, mutta tuossa käytetään Follex-nauhaa joka sullotaan lasin ja pilarin väliin. Tällöin kumi nousee aivan lasista saakka irti ja sinne pääsee helpostikin käsiksi. Nauhaa on useita eri paksuuksia ja tarvittaessa voi laittaa parikin kierrosta. Kameraa ei tullut mukaan tänään, mutta voinen valaista kommentoineita asiantuntijoita huomenna valokuvalla.miten nuo tiivisteet pystytään kääntämään ylös niin, että lasin aukon reunan ruosteettomuus on varmuudella todettavissa ja pinta hiottavissa reunaan asti ??
Comment
-
En juuri ole projektiasi kommentoinut vaikka sitä olenkin seurannut. Olen seurannut sitä lähinnä harmitellen, kuinka kylmästi hyödynnät kanssa harrastajien keskustelupalstaa. Jo alusta on käynyt hyvin selväksi, että olet päättänyt sijoittaa klassikkoon fiksaamalla sen myyntikuntoon.
Me Audistit olemme helposti tietotaitoamme jakavia, ja oletkin tietoa mielellään vastaanottanut. Kysymyksiä ongelmista on ollut ja vastauksia niihin on helposti löytynyt. Kun yleisö esittää kysymyksen tai kritiikkiä, on vastaus tyly.
Koko projektista näkyy, miten pintaliipaisulla pyrit nostamaan auton myyntiarvoa mahdollisimman edullisella tavalla. Vain pakollisiin seikkoihin puututaan ja muut jätetään sivuun. Todellinen klassikon entisöijä ei tekisi vastaavaa työtä kiirehtien parissa kuukaudessa vaan käyttäisi huolelliseen ja äärimmäisen viimeistelevään työhön pari vuotta.
Toivottavasti harvinaisen hyvä yksilö löytää kohtuullisella hinnalla kodin, jossa saa osakseen sitä rakkautta, jonka tuollainen klassikko ansaitsee.
Comment
-
Muistaakseni ensimmäisessä postauksessani asiasta mainitsin että autoa en aio pitää tallessa vaikka se olisikin todennäköisesti kannattavaa. Olen nuorehko opiskelija, joten en oikein näe alkuperäiskuntoista Quattroa sopivana käyttöautona? Auton säilytyspaikkana turun keskusta kadut ilman katosta myöskään ei tunnu ihan oikealta käytöltä? Helppo se toki olisi jos voisi siihen rinnalle ostaa järkevän käyttiksen, opintotuki ja asuntolaina tosin ei ihan mahdollista kaikkea.
Se miten paljon tästä keskustelusta on kukin oikeasti hyötynyt voineen jättää omaan arvoonsa. Treadissa olen jakanut auton vaiheita ennen itselleni tuloa ja sen kehitystä koko sinä aikana mitä se on itselläni ollut. Se miten moni tuntuu ottavan asian itseensä lähinnä ihmetyttää. Jos tarjoan mahdollisuuden ostaa auton pois ennen kuin maalautan ja viimeistelen se on jotenkin kovin vastenmielistä monelle.kuinka kylmästi hyödynnät kanssa harrastajien keskustelupalstaa.
Tylyyn kommenttiin arvoinen vastaus, asianen palaute ja kritiikki toki käsitellään asiallisesti.on vastaus tyly
???! Autossa on tällähetkellä pari lasia ja muutama sisusta osa paikallaan....??? Se että näitä rakentaa valmiilla budjetilla nopeilla osatoimituksilla on jotenkin huonoa rakentamista sitten vai? Vieläkin voisin painottaa että jokainen kohta jossa jotain pientäkin on ollut on irroitettu autosta ja uutta alkuperäisosaa hankittu tai tilattu....pintaliipaisulla
Itselläni riittää intohimoa vanhoihin klassikoihin toki, rakkautta jaetaan sitten ihan jonnekin muualle.Toivottavasti harvinaisen hyvä yksilö löytää kohtuullisella hinnalla kodin, jossa saa osakseen sitä rakkautta, jonka tuollainen klassikko ansaitsee.Viimeksi muokannut Mikkoh; 23.2.2010, 21:58.
Comment



Comment