Kestääkö 10v vakioveivit tosiaan niin kovat tehot? Entäs jos ne kiillottaa...? =P
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 90 2.2kv -> 20vtq Nyt maalattu!
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
VilleP: 20v olis joo sinällään parempi, mutta olis nyt tuossa lähellä 10v turbotekniikka irrallaan jo niin se on sama ostaa.
playmaker: No kestävemmät laakerit, paremmat kuin vakiot. Pitää kysellä minkälaisia on saatavilla. Ja kyllä 4000€ riittää helpostikkin.. Laskelmat on jo tehty. Ota huomioon että autoa ei viedä pörhölle ja käsketä siellä rakentaa ;)
Edit: Ja muistaakseni coupeissa oli isot jarrut, korjatkaa joku kellä on tietoa jos olen väärässä?
Joka tapauksessa jarrutkin järjestyy, saksasta löytyy kaikellaista :)
Comment
-
No tuota juuri yritin kysyä ,että mitkä ovat vakioita kestävemmät. Olin kerran ostamassa v6 coupea ja ainakin siinä oli pienet jarrut ,entiedä sitten onko vuosimalli eroja?
Itse huonolla matikkapäällä varustettuna laskin tuosta sinun listasta ,että moottorinohjaus+pa-puoli ,turbo ,välijäähy+letkut ,putksto+dp ja kytkin+vautis ,niin ollaan hyvinkin 4000 eurossa(ellet hanki halvalla käytettyjä). Ja nythän ei sitten vielä perusmoottoriin olla koskettukkaan :)
Comment
-
Jos kymppiveetä lähdet rakentamaan, niin alakerta ei tarvi mitään varsinaisesti "kestävämpää". Jos koneen kunto on arvoitus, niin korkeintaan remontti vakio-osia käyttäen. Kannelle sitten täyshoito, koska se on tuossa kuitenkin pullonkaulana. Perä on sisuksistaan sama kuin ässämallissa, ainoa ero on ässän isommat vetarin laipat. En nyt niitäkään enshätään lähtisi muuttelemaan.
Kannattaa silti harkita tarkkaan tuo 20vt osasto, vaikka 10vt aihion saisit ilmaiseksi. Noin niinkun pitkässä juoksussa tullee halvemmaksi ja käyttöominaisuuksiltaan mukavampi peli.
Comment
-
Joo, koneen kunto on täysi arvoitus. Remontti siihen tehdään, ja jos 10v vakiohilut kestää niin kasataan sitten pelkästään uusilla laakereilla. Kannen kanavat olis tarkoitus kiillottaa ja kansi käyttää oikaisulla kun ei kuitenkaan suora ole.. Mielessä käynyt jos kiillottaisi kangetkin, ei kai siitä haittaakaan olisi.
Tuo 400hv nyt on vain tavoitteena ottaa irti, käytännössähän teho ei tule olemaan ajossa kuin jotakin 200hv luokkaa. Mutta ratapäivillä voisi sitten herkutella hieman :)
Hyvää joulua!
Comment
-
Roni (en muista sukunimeä) osaisi varmaan kertoa tuosta budjetista tuon 400hv 10V:n suhteen. Jos en nyt ihan väärin muista niin 411hv mentiin suhteellisen pienellä budjetilla.
Joko sulla siis on se MC-motti hankittuna?
edit:
http://www.kolumbus.fi/etelanlampo/ tuossa on Ronin sivut.
Comment
-
Jees, olen jotakin penkityslappuja ynnä muuta löytänytkin.
Käyn nyt ns."pyhien" jälkeen ostamassa koneen pois, se on nyt varattuna.
Mitähän sähköjä kannattais ottaa mukaan kun se koko auton loppu on siellä myös, ja on mahdollisuus viedä siitä mitä vain tarvitsee..
Comment
-
Itsehän laittaisin vemssin hestecin sijaan mitään kyselemättä, mutta se taas olenkin vain minä. Vemssissä on ominaisuuksia sisällä "riittävästi" vaikka vähän isompaankin viriin ;)
Valinta ecun suhteen kannattaa tehdä ominaisuuksien ja paikallisen osaamisen välillä (jos ei oma osaaminen säädössä riitä riittävän pitkälle)...
Comment
-
Rahoitus pissii, projekti nyt jäissä, tekniikat ostamatta.. Kevättä suunnitellaan.. 20v kone alkanut pyörimään mielessä...
Ja että homma olisi kruunattu, veti kaveri tuon penkkaan jääradalla : puskuri, oikean puolen umpio yms pientä paskana. wuhuu. =)
Positiivista sentään sen verran että ruuvailin alkup. spoilerin kontin päälle niin voi sitä nyt ajaessa taustapeilistä vilkuilla.. =D
Comment
-
Comment