Huomasitko että tuossa oli raidetankoja muokattu kovalla kädellä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 2.7tt
Collapse
X
-
Jepsis, saa nähdä mitä kaikkea tulee mittariston kanssa eteen. "Huonolta" näyttää noin äkkivilkaisulla anturien vastusarvot vertailussa :(
Konehan on jo elämää nähnyt, ja forumilta on tullut luettua "hajonneista ketjukiristimistä" kannessa. Onko se tosiaan itse kiristin mikä sieltä menee, vai meneekö se liiaksi venyneen ketjun seurauksena? (Jollain taisi olla niin paha tilanne, että oli ketju syönyt tiensä venakopista läpi) Pientä "peruskunnostusta" siis tarvitsee ja tulee suoritettua, öljyä on tihkunut melkein kaikista klassisista paikoista. Tiivisteitä siis ainakin menee vaihtoon, ja todennäköisesti myös nokkien väliset ketjut. Nostajat taitaa olla näiden koneiden toinen klassinen paikka porsia, nekin varmaankin vaihtolistalla.
Comment
-
Mä laitoin säätövastuksen lämpömittariin, jolla hain lämpömittarin näyttämän kohdalleen. Öljynlämpöanturi on ihan just sama kuin vanhassa AAH:ssakin oli ja öljynpaineelle otin vanhasta mosasta anturin. Kierroslukumittariin tarvitsi laittaa ylösvetovastus, ennekuin alkoi rokkaamaan.
Laita molemmille puolille laajakaista, jolla säädät kartan. Voi olla yllätyksiä eripuolien seoksissa.
Comment
-
Ei lepää, eikä ole itseasiassa vielä virallisella paikallaan edes käynyt. En ole saanut aikaiseksi ottaa ABS-pumppua pois tieltä, lisäksi jouduin odottelemaan uusia koneen korvia. C4 v6 koneen sivukorvat pulttautuivat lohkoon nätisti, yhden pultin joutuu vaihtamaan. Jotain "kehitystä" lohkossa on tapahtunut, koska nuissa c4 korin korvissa "selkeästi" pakkaspropulle varattu paikka on parisenttiä huti AGB:n propusta. Pitää hioa kolonen sopivaksi, että saa nakutettua lämmitysvastuksen takaisin paikoilleen.
Kasa kaikkea tarpeellista kuten vauhtipyörä ja kytkin on tilattu. Vauhtipyörä on yksiosainen teräsversio, kytkin on S2 3B SRE paketti. Veivit päätyivät sittenkin vaihtolistalle, 650€ kiinaveiveistä oli liian houkutteleva. Nokkien lukituskalut, kampuran lukituskalu, ketjukiristimen puristin ja muutama muu työkalukin tuli tilattua, Saksasta löytyy kaikkea tarpeellista järjellisillä hinnoilla :D
Comment
-
Jarrut päätyivät päivityslistalle :D Pikkubrembot rupesivat tuntumaan pieniltä, joten 342mm laikoilla oleva Mov'it paketti päätyi käsiin.
Pakosarjatarpeet on saatu haalittua, laipat ja putket on siis olemassa.
Kone on sittenkin päätymässä purku&kasaus operaation kohteeksi, veivit ja peruskunnostus tarpeet odottavat tallissa/duunissa.
Comment
-
No niin. Mitäs jäi Mov'it sarjalle kustannuksia jos saa kysäistä?
Mites noissa urs käypäisissä jarruissa menee tuo järeystaso. Ensin on tietysti ufot / HP2, päivityksenä saa ainakin noita Cupran Bremboja ja B5 RS4 jarruja, Mov'it pakettia. Tuossa on tutulla RS4 setti ja siinä ne satulat näyttää suht pienille suhteessa esim noihin Brembon setteihin mutta levy taitaisi olla isompi (vaatii 18" vanteen?). Eli miten nuo menee hyvä-parempi-paras? Taakse ei taida olla edelleenkään tarjolla mitään?
Comment
-
Cupran brembot saa alle tonnilla kannakkeineen. Ihan pätevät jarrut nämäkin, sellaiset oli vuoden verran ajossa. Oma setti vapautumassa noiden isompien tieltä, ylimääräinen kierros teräspunosjarruletkujakin löytyy ;) 314mm levyllä setti mahtuu vielä alkuperäisten 16" fuchs vanteiden sisään.
Ei nuo RS mallien jarrutkaan huonoja vaihtoehtoja ole, toki vanteiden kanssa rupeaa tulemaan aina vain enempi ongelmia. Ei nuo omatkaan enää ihan mihin tahansa vanteeseen mahdu sisään, olikohan 390mm sisähalkaisijan tarve. Tuolle tilantarpeelle löytyy vielä jopa 17" vanteita :)
Jos ei renkaiden halkaisijaa lähde kasvattamaan rupeaa 18" vanteen jälkeen loppumaan renkaasta sidewall korkeus ihan tyystin, jo 225/40R18 on rajalla sen suhteen (90mm teoriassa sivua).
Comment
-
Comment