Juu, talvivanteista löytyy punaiset raidat. Jotain niihin vois tietysti kehitellä ens talveks, ettei nyt tarvi kahta talvee samanlaisilla vanteilla päästellä :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
TTq225 -00
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Tuli hieman taas roplattua tt:tä. Oli pitkän aikaa jo ärsyttänyt etuvilkkujen valoteho, eli sen ledihässäkän:) Lisäksi toinen ksenon-poltin näytti loppumisen merkkejä, eli ei jaksanut pysyä päällä mutta syttyi kyllä, myös taka-akselissa oleva ksenoneiden säätöanturi oli rikki.
Joten purin sitten taas etuvalot, että sain sen ledihärpäkkeen vaihdettua vakio vilkunlasiin ja otin vakioparkin myös käyttöön johon vaihdoin ledipolttimot, parkkeina toimi siis ennen se drl-rivi vilkunlasissa. Saan nyt rauhassa hifistellä ne ledit kuntoon. Polttimot vaihdoin myös molemmat, 6500K on värilämpö. Sitten tuli vielä vaihdettua se säätöanturi taka-akselille, joka oli onneks ihan simppeli homma.
Vakio vilkunlasi piti tietysti tummentaa:
Ja kyllä, siitä tulee valo läpi :)
Comment
-
-
Loppuko raha vai yritys kesken, ku toi punanen väri loppuu kesken vanteen/renkaan? Eihän tohon olis tarvinnu ku muutaman sentin lisää (ehkä noin 5cm)... eiks olis kivempi ku olis koko vanteen läpi toi väri, vaik ei sitä huomaa jos/kun on liikkeessä.. paikallaan kyllä.
Onk toisella puolella sama tilanne???
Comment
-
Ei ollu säästöpossussa tarpeeksi pennejä, että olisi saanu ton yhden vanteen teipattua loppuun... :)
Mutta, asia korjaantunee kun pääsen lämpimään teippaamaan sen kuntoon. Ihan tyytyväinen olen ollut teippauksiin, hyvin pysyi koko viime talven, vaikka oletin kyllä että ne lentelee ekassa pesussa pois. Toi takavanne oli ainoa josta lähti pala pois pesussa. Teippiä jäi sen verran että pystyy paikkaileen.
Comment
-
Ei oo kyllä ambulanssi teippiä, tai mistä mä tiedän. Mopokaupasta mä kumminkin teipin tilasin.
Oli kyllä vähän suunnitelmissa vaihtaa toi rantu valkoseks täks talveks, mut saa nähdä jaksaako. Omaan silmään sopii toi ambulanssi teippikin ihan hyvin, tuo hieman kontrastia tohon sämpylään.
Comment
-
Kävin tänään hieman korottamassa ja löysäämässä TT:tä. Oli kyllä hieno ruuvvata tolppia, ei minkään näköistä juuttumista... Kunnes pääsin kuskin puolen tolpan kohdalle. Putsasin tietysti kierteet hiekasta ennen operaatioo ja rasvasin myös. puolen senttiä nousi kierrettä ylöspäin ja siihen tyssäs, ei sit liikkunu ylös eika alas päin. Sain jopa sen "säätömutterin", (tai mikä nyt onkaan nimeltään) paskaks. Sain lopulta veivattua sen isolla papukaijapihdillä ylös päin riittävästi. Täytyy hommata uus sellanen, onneks noihin saa varaosia. Samalla tein pienen moottorin puhdistus operaation. Ensin pari purkkia forten puhdistusainetta öljyn sekaan. Sitten korotettua joutokäyntiä 25minsaa. Sitten öljyt alas ja öljypohja irti. Ajattelin et olis ollut hieman mujua pohjalla, mutta se oli kuin pakasta vedetty, hieman tummunut ainoastaan. No otin öljysihdin vielä irti ja pistin rojut pesukoneeseen ja sitten ruuvvasin takasin kiinni, ja sitten uudet öljyt. Tulipahan tehtyä :)
Comment
-
Jotain välillä tännekkin. Sisustan- ja rekisterikilvenvalot saivat ledi pivityksen.
Karttavalot on TT:ssä ba9s:sät käänteisellä napaisuudella, dome valoon meni 9smd:n putki. Ero on aivan mieletön.
Meikkipeileihin pistin 6smd:n putket, jotka tilasin kiinasta testiin. Toimii toistaiseksi.
Hansikaslokeroon sain mahtuun pienellä vääntelyllä tällaisen:
Takaluukkuun pistin tällaiset:
Rekisterikilven valot vaihdoin 2smd:n putkiin, rekkarivalojen rungotkin saivat väistyä uusien tieltä. Pieni ero.
Putsasin hieman myös sisustaa, revin jopa takapenkin irti ja otin Ruotsinpojan kauppakuitit pois sieltä.
Muoviosat kiillotin carlack68:n tökötillä.
Vielä pitäis hommata penkeille putsi/hoito-aineet niin alkais oleen hyvä.
Ensi viikolla jos jaksais vielä vahata ton sämpylän, aineita on jo kertynyt, jos jonkin näköstä. Ajattelin clayn jälkeen heittää poorboyzin diamond whiten ja päälle dodon diamond white.
Sitten tein pienen heräte-ostoksen ja hommasin pienen projektin itselle. Tiedä sitten tuleeko tähän autoon, vai myynkö vain pois.
Keskin kt1 10X17 et20
Comment
-
Tyhmä tässä kyselee, mutta mitä nuo karttavalojen Bas9s:n käänteiset napaisuudet käytännössä tarkoittaa? Tilailin nimittäin itsekin ledit noihin, putki kyllä palaa, mutta nuo kaksi pienempää ei. Sen tiedän että ledit palaa vain kun navat ovat oikein, eli jos noi on päinvastoin, pitääkö tuota itse katkaisijaa muokata, vai saako jostain käypiä ledejä?
Ja autohan on pirun nätin näköinen, ei voi muuta sanoa. Sopii tuo valkoinen oikein hyvin.
Comment
-
Taisin tilata ne vastakkaisella polaarisuudella olevat polttimot silloin tuolta -> http://ledpolttimot.fi/etusivu
Comment
-
Aikaa on kulunut eikä ulkonäölle ole tapahtunut muuta kuin Japelta ostamani "lord of the rings" tarrat sain aikaseks laittaa vanteiden keskikuppeihin.
Autossa ei onneks ole ollut mitään isompaa vikaa(moottorissa), eli perus öljynvaihdoilla sun muilla mitä huolto-ohjelmaan kuuluu on pärjätty. Tosin olen ollut laiska enkä ole jaksanu korjata esim. kuskin puolen ikkunan nostinta (mitä ei löydä sitten mistään käytettynä, ainakaan sillä hintaa että kannatais käytettynä ostaa.) enkä ilmastoinnin kompuraa, koska oli talvi tulossa :) No nyt sitten tuli kevät. Kulahtaneiden kesärenkaiden tilattiin uudet nokian hakka zetat, mutta ennen niitä piti saada alusta säädettyä.. ja ennen sitä säätöö ajattelin hieman harjoitella pusla-jumppaa, joten vaihdoin kaikki puslat powerflexeihin. Nyt on uudet puslat alustassa ja renkaat vaihdettu. Tuli hieman tarkempi ajaa:) Ens tiistaina on ilmastoinnin huolto ja ikkunannostimen vaihto, sitten pitäis olla TT taas aika tikissä..
Nyt olen tosin puun ja kuoren välissä, koska ei ole tietoa muuttuuko työmatka 7km->100km, vai ei. Se selviää kesällä.. Mutta jokatapauksessa jotain muuttuu, joko TT tai sitten uusi AUDI. Olen nyt katsellut 4f avanttia 3.0TDI;llä, joka on ihan toiselta planeetalta TT:seen verrattattuna ja vaatii aika paljon lisä sijoitusta, mutta pelkään taas että se on liian tylsä mulle:) Täytyy nyt hieman tuumailla, mutta luulen, että TT tulee silti myyntiin jonkun ajan päästä.. Mieli muuttuu päivittäin.
Tossa vielä linkki TT:n kuviin -> http://tonytt.kuvat.fi/kuvat/TTq/
Comment
-
Kirjoitin hieman väärin. Nostimet ei olekkaan kalliita ja niitä saakin käytettynä, mutta tarvitsin myös moottorin. Ruotsissa pyydettiin nostin/moottoripaketista 400euroo purkaamolla! Uuden rupee saamaan jo siihen hintaan. Saksasta riedeliltä ja ebaystä katselin, turhaan. Joten ostin sitten uuden.
Comment
-
Comment
Comment