Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Bolerot talvikuntoon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Kyllähän siellä tosiaan juurikin tuollaiset radiaaliset sorvinjäljet on. Vaan saa lasipintaankin tarttumaan vaikka minkälaista litkua kun vaan käsittelee lasin (tai mikä tahansa sileä pinta onkaan kyseessä) oikein ja käyttää oikeita litkuja sekä ennenkaikkea oikeita prosesseja (ja prosessiparametrejä).

    Mutta joo, menee offtopiciksi. Juttu kun ei alunperin koskenut kiillotettuja pintoja. :)

    Comment


    • #32
      No tosiaan, pinta nyt hiottu 150-paperilla, mielestäni melkoisen karhea lakkaa silmälläpitäen. Kunnon aineet vaan ja ohuita kerroksia, eikös se siihen tartu. Kaikki neljä vannetta nyt hiottu ja aikaa meni vajaat pari tuntia yhteensä, joten ei sormenpäät ihan liikaa päässyt kipeytymään. Puolet jo suojattukkin, huomenna jatketaan harjoituksia ja roiskitaan lakka pintaan ja toivotaan parasta. :)

      Comment


      • #33
        Noniin, nyt on sitten lakattu reunat. Ainakin vielä vaikuttaa aika hyvältä, teipit nappasin äsken pois ja siistiltä vaikuttaa. Vähän on toki roskia kun tallissa maalailee, mutta ei se hiontajälkikään niin täydellinen ole että jotain haittaisi. Lakka oli jotain polyuretaanilakkaa, melkonen pönikkä, teollisuudessa käytettyä ainetta. Saa nyt nähdä miten pysyy.

        Comment


        • #34
          Mulla on kans talvivanteet tosi hyvässä hapessa!

          Mitenkäs eikö kukaan ole hiekkapuhaltanut vanteitaan?

          Ite ainaki arvelin hienolla hiekalla puhallella, liekkö sit kovin viisasta? :)

          Comment


          • #35
            Lasikuula on oikeastaan ainut järkevä puhallus aine.
            Hiekka tahtoo kaivella herkästi koloja ja tekee aika karkeaa jälkeä.

            Comment


              #36
              Kyllä se hiekalla puhaltaminen onnistuu kun on pienet vehkeet ja hienoa hiekkaa. Itse puhallin 0,1-0,5 karkeudella omat Bolerot ja mielestäni varsin hyvää jälkeä tuli.
              Siihen sitten hiontaväri päälle ja itse valitsin tälle talvelle väriksi vanteisiin VW SCHNEEWEISS A9A "Lumivalkean". Sopii ihan hyvin punaisen Audin alle.

              Comment


              • #37
                Ja Tuomashan laittaa myös kuvan tähän ketjuun autostaan. :)

                Comment


                  #38
                  Pika pikaa tein albumia http://public.fotki.com/quattrod/vanteita/ Fotkiin kun en muutakaan paikkaa kuville keksinyt. Itse puhallusjäljestä ei tullut otettua kuvaa mutta ei ainakaan mitään ylimääräistä huokoisuutta/monttuja aiheutunut.
                  Aluksi menin maalinpoistoaineella pehmittäen tuon lakkareunan ja sitten hiekalla putsaten. Käsitöitä ei paljoakaan tarvinnut harrastaa, ihan kevyt karhennus 280 paperilla ja hiontaväri päälle. Taas kevyt karhennus ihan vain karhuntassulla/kielellä ja väriä päälle.

                  Vanteista ei vielä ole auton alla kuvia, jahka saisi renkaat (225/45 "17 nastat) ensin alkuviikosta vanteille laitettua ja tulisi vähän talvisemmat olosuhteet niin kehtaisi vaihtaa ne pyörimään. Lisään kuvia albumiin heti kun vanteet ruuvataan alle.

                  Comment


                    #39
                    Hienommalla hiekalla onnistuu hienosti vanteiden puhallus. Karkeampaakin voi käyttää, mutta puhalluspillin pitää olla liikkeessä koko ajan ettei tule syvempiä koloja alumiiniin.

                    Comment


                    • #40
                      Kerran yritin 80-luvun Rial -aluista saada ammattitason hiekkapuhalluvehkeillä (kaappi, iso kompura) saada maalia irti. Monen tunnin työ, eikä jälki vastannut lainkaan odotuksia.

                      Comment


                        #41
                        0,6:n raekoolla yritin puhaltaa jokunen vuosi vanteita. Aikaa meni enemmän mitä huvitti tehdä. Jälki hyvää kylläkin. Kokeilin piruttaani 1.1 raekoolla ja alkoi maali lähtemään. Pitää tosiaan olla silmän ja käden yhteistyö hanskassa. Ammattivehkeillä tuli itsekin silloin turattua.

                        Harmittaa, kun ois Risan orkkis vanteet maalia vaille. Puhaltaminen ois niin "vaivaton" hiontaan nähden. Mutta ei ole vehkeitä enää käytössä.

                        Comment


                        • #42
                          Nyt on sitten taas kesärenkaat vetästy alle ja niinhän siinä kävi, että toisesta takavanteesta oli alkanut lakka lähtemään ilm. kiveniskujen seurauksena, ja muut vanteet olivat vielä ihan kohtuullisessa kunnossa. Taisi niissäkin pieniä merkkejä lakan irtoamisesta olla jo. Seuraavaksi sitten maalia koko vanteelle, veikkaan kyllä että se rumba jää myöhemmäksi kuin ensi syksyksi.

                          Comment

                          Working...
                          X