Aloitetaanpas taas uusi TSI-projekti. Talven kolkuttaessa ovella tuli viikonloppuna kaivettua talvirenkaat esille. Näkymä oli karu. Bolerojen huulten lakkaus näytti olevan kutakuinkin elinkaarensa päässä, joten niille piti tehdä jotain.

Ei muuta kuin tuumasta toimeen ja hiekkapaperiostoksille. Tänään tuli sitten otettua ensimmäinen vanne käsittelyyn ja nyt sormet kipeänä pitääkin keksiä joku muu keino tuohon hommaan.
Kaavin ensin irronneen lakan pleksinpalasella pois jonka jälkeen hioin 120-karkeuksisella hiekkapaperilla loput lakat huulelta pois. Aikaa meni noin 2h ja tosiaan, sormet on tuon urakan jälkeen suhteellisen hellänä. Lopuksi sitten hioin järjestyksessä 320, 500, 1000 sekä puhdistin isopropanolilla. Pinnasta tuli suht hyvä.
Lopuksi lakkasin huulen, mutta tällä kertaa lakkaus hieman epäonnistui ja lähti valumaan hieman. Lisäksi yhteen kohtaan oli jäänyt kaiketi jotain epäpuhtauksia koska hylki lakkaa pieneltä alueelta. Paukkupullolla oli varmasti oma osuutensa asiassa. Huomenna näkee sitten millainen kuivunut pinta on.
Lisäkuvia tuolla:
http://picasaweb.google.com/taavis/AudiBolero#
Mitenköhän tuon lakanpoiston voisi hoitaa miellyttävämmin? Nitromorsilla ei tuota voi sotkea kun leviää sitten maalinkin päälle. Mahtaako esimerkiksi vinku + lamellilaikka -yhdistelmä olla liian raju? Onko muita ehdotuksia?
Ei muuta kuin tuumasta toimeen ja hiekkapaperiostoksille. Tänään tuli sitten otettua ensimmäinen vanne käsittelyyn ja nyt sormet kipeänä pitääkin keksiä joku muu keino tuohon hommaan.
Kaavin ensin irronneen lakan pleksinpalasella pois jonka jälkeen hioin 120-karkeuksisella hiekkapaperilla loput lakat huulelta pois. Aikaa meni noin 2h ja tosiaan, sormet on tuon urakan jälkeen suhteellisen hellänä. Lopuksi sitten hioin järjestyksessä 320, 500, 1000 sekä puhdistin isopropanolilla. Pinnasta tuli suht hyvä.
Lopuksi lakkasin huulen, mutta tällä kertaa lakkaus hieman epäonnistui ja lähti valumaan hieman. Lisäksi yhteen kohtaan oli jäänyt kaiketi jotain epäpuhtauksia koska hylki lakkaa pieneltä alueelta. Paukkupullolla oli varmasti oma osuutensa asiassa. Huomenna näkee sitten millainen kuivunut pinta on.
Lisäkuvia tuolla:
http://picasaweb.google.com/taavis/AudiBolero#
Mitenköhän tuon lakanpoiston voisi hoitaa miellyttävämmin? Nitromorsilla ei tuota voi sotkea kun leviää sitten maalinkin päälle. Mahtaako esimerkiksi vinku + lamellilaikka -yhdistelmä olla liian raju? Onko muita ehdotuksia?
Comment