Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A tribute to the Audi V6 engine

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A tribute to the Audi V6 engine

    Audin vanhemmat vapari V6 koneet 2.4-2.8 on näytelleet isoa roolia omassa autoiluhistoriassa niin ajatuksissa on pyörinyt pitkään et jotain olis hauska rakentaa V6 koneesta. Siitä se ajatus sitten lähti kun sattumuksien kautta tallin lattialle jäi naapurilta V6 koneen lohko jossa yläkerta oli kokenut täystuhon nokkahihnan katkeamisen myötä.

    Eli otetaan tuollainen V6 kone ja puretaan kannet siitä pois ja aloitetaan sillä että lutrataan monta litraa bräkleeniä lohkon puhdistamiseen öljystä ja muusta moskasta.
    Maalinpoistolaikalla ja teräsharjalla lähti sit pinttyneempi karsta pois.

    Alunperin mietin et tekisi tästä TOPGEAR tyylisen pöydän mutta en nyt keksinyt mitään järkevää paikkaa mihin tuollaisen kymmeniä kiloja painavan pöydän sit laittaisi niin piti unohtaa se idea ja tehdä jotain muuta.

    Torista löytyi joku Ikea:n pöytä joka oli hieman liian leveä niin sitä piti modifioida eli käytännössä kaventaa.

    Lohko tuli maalattua mustaksi keskeltä ja hopeanvärisellä alaosasta.

    To be continued..
    Viimeksi muokannut Coupevesqu; 27.9.2025, 12:09.

  • #2
    Mulla kans kaverilla katkes hihna 30valvesta, ei saanu laitettua enään ite ajoon sitä.
    onko noiden hihnat niin heikkoja vai omistajat niin laiskoja huoltamaan?

    Comment


    • #3
      Ei ne heikkoja ole. Aika harvinaista se on että hihna katkeaa. Sanoisin että liian pitkään ajettu. Joskus kiristimen pultti on katkennut, voi olla että se on kiristetty liian tiukkaan tai jätetty löysälle.

      Comment


      • #4
        Oon kaks katkennutta hihnaa tavannu aikakauden V6 tai V8 koneista, toisella oli menty 14 vuotta ja toisella 9 vuotta. Kummallakin jotain yli 250tkm kilometriä. Kyllä se on vaan paskaa ylläpitoo, ei ne itestään katkee. Normaali vaihtovälillä kun vaihtaa niin vanha hihna on aina ihan hyvän näköinen.

        Comment


        • #5
          Juu, tuossa koneessa oli jakopää juuri tehty ja ilmeisesti kaikki pultit vedetty pulttikoneella kiinni. Kiristimen pultti oli katkennut. Kampiakselin hihnapyörän ne pikkuset M6 pultit ei auenneet 200nM pulttipyssyllä. 450nM koneellakin sai paukuttaa pidempään et aukes.Ihan järjen köyhyyttä ollut kasaajalla.

          Comment

          Working...
          X